Momencik, trwa przetwarzanie danych   loading-animation
  • Szukaj


     

    Znalazłem 89 takich materiałów
    Ciekawostki PRL-u – WSK M06 B3 Kraska, wyjechało ich z fabryki około 12 egzemplarzy. Zachęcam do polubień naszej stronki i chwalenia się swoimi perełkami z czasów PRL-u.
    WSK M06 B3 Kraska, wyjechało ich z fabryki około 12 egzemplarzy. Zachęcam do polubień naszej stronki i chwalenia się swoimi perełkami z czasów PRL-u.
    Ciekawostki – Czy zauważyliście że BMW M1 ma z tyłu dwa znaczki BMW? Podobno zrobiono to aby wyprzedzany kierowca nie pomylił M1 z Lamborghini czy Ferrari.
    Czy zauważyliście że BMW M1 ma z tyłu dwa znaczki BMW? Podobno zrobiono to aby wyprzedzany kierowca nie pomylił M1 z Lamborghini czy Ferrari.
    Felga Lamborghini Veneno Roadster V12 – Zakochałem się! W ramach ciekawostki cały samochód jest do sprzedania za 29 900 000 PLN. Pojemność silnika 6.5 litra o mocy 750 kucy.
    Zakochałem się! W ramach ciekawostki cały samochód jest do sprzedania za 29 900 000 PLN. Pojemność silnika 6.5 litra o mocy 750 kucy.
    3.2 V6 VTEC 280KM

    Dane:
    - V6 3,2 l (3179 cm³), 4 zawory na cylinder
    - Układ zasilania: wtrysk Honda PGM-Fi
    - Moc maksymalna: 280 KM (206 kW) przy 7300 obr./min
    - Maksymalny moment obrotowy: 298 N•m przy 5300 obr./min
    - Prędkość maksymalna: 270 km/h
    - Przyspieszenie od 0 do 100 km/h: 5,7 sek

    Ciekawostki:
    - Proces nakładania lakieru na Hondę NSX składał się z 23 etapów zapewniając piękny połysk oraz świetną konserwację
    - Po testach na torze Nurburgring niemiecki kierowca Hans-Joachim Stuck powiedział – “Ta Honda to najlepsze Ferrari”
    - Pojazd w swojej kolekcji posiada/posiadał m.in. Tom Cruise, Harrison Ford, Bill Gates, Michael Jordon, Gordon Murray, Robert Redford, Ayrton Senna (2 sztuki), John DeLorean, Steve Wozniak i Alex Zanardi
    - Auto było wzorem dla konstruktorów McLarena F1
    19 listopada 2014, 0:15 przez Folley96 (PW) | Do ulubionych | Skomentuj
    Maserati A6GCS - Ciekawostki – Produkowany w latach 1953–1955, stworzony specjalnie do wyścigów w the World Sportscar Championship w wersji 170KM. Wyprodukowano tylko 52 egzemplarze tego auta. Występowało również w wersji 150KM co przy masie 740kg dawało i tak niezłego kopa.
    Produkowany w latach 1953–1955, stworzony specjalnie do wyścigów w the World Sportscar Championship w wersji 170KM. Wyprodukowano tylko 52 egzemplarze tego auta. Występowało również w wersji 150KM co przy masie 740kg dawało i tak niezłego kopa.
    2 października 2014, 14:56 przez wowku (PW) | Do ulubionych | Skomentuj (1)
    Przekroje samochodów "Nissan 300ZX Z32 TwinTurbo (1989)" – SILNIK
pojemność skokowa:  2960cm3
moc:  280KM
moment obr.:  371Nm
układ silnika, liczba cylindrów:  widlasty, 6
położenie silnika:  przód
ustawienie silnika:  podłużne
średnica x skok tłoka:  87.00mm x 83.00mm
typ:  DOHC - podwójny wałek rozrządu w głowicy
stopień sprężania:  8.50:1

OSIĄGI
przyspieszenie 0-100 km/h:  5.9s
prędkość maksymalna:  250 km/h (ograniczona elektronicznie)
stosunek mocy do masy:  0.178 KM/kg

ZAWIESZENIE
napęd:  na koła tylne
hamulce przód / tył:  tarczowe wentylowane / tarczowe
skrzynia biegów:  liczba biegów: 5, skrzynia biegów: manualna

WYMIARY i WAGI
długość:  4525 mm
szerokość:  1800 mm
wysokość:  1255 mm
rozstaw osi:  2570 mm
prześwit:  130 mm
masa:  1550 kg

CIEKAWOSTKI
-Przednie reflektory 300ZX wykorzystane były w Lamborghini Diablo VT (1999).
-Nissan 300ZX był laureatem amerykańskiego pisma motoryzacyjnego "Car and Driver".
-Tym samym Nissanem jeździł Jerzy Kiler (Cezary Pazura) w filmie "Kiler"
-300ZX mimo dopracowanego układu jezdnego, mocnego widlastego silnika V6, zaawansowanej techniki i niezawodności nie odniósł takiego sukcesu jak np. Nissan Skyline lub Nissan 200SX. Najlepiej sprzedawał się w USA.
    SILNIK
    pojemność skokowa: 2960cm3
    moc: 280KM
    moment obr.: 371Nm
    układ silnika, liczba cylindrów: widlasty, 6
    położenie silnika: przód
    ustawienie silnika: podłużne
    średnica x skok tłoka: 87.00mm x 83.00mm
    typ: DOHC - podwójny wałek rozrządu w głowicy
    stopień sprężania: 8.50:1

    OSIĄGI
    przyspieszenie 0-100 km/h: 5.9s
    prędkość maksymalna: 250 km/h (ograniczona elektronicznie)
    stosunek mocy do masy: 0.178 KM/kg

    ZAWIESZENIE
    napęd: na koła tylne
    hamulce przód / tył: tarczowe wentylowane / tarczowe
    skrzynia biegów: liczba biegów: 5, skrzynia biegów: manualna

    WYMIARY i WAGI
    długość: 4525 mm
    szerokość: 1800 mm
    wysokość: 1255 mm
    rozstaw osi: 2570 mm
    prześwit: 130 mm
    masa: 1550 kg

    CIEKAWOSTKI
    -Przednie reflektory 300ZX wykorzystane były w Lamborghini Diablo VT (1999).
    -Nissan 300ZX był laureatem amerykańskiego pisma motoryzacyjnego "Car and Driver".
    -Tym samym Nissanem jeździł Jerzy Kiler (Cezary Pazura) w filmie "Kiler"
    -300ZX mimo dopracowanego układu jezdnego, mocnego widlastego silnika V6, zaawansowanej techniki i niezawodności nie odniósł takiego sukcesu jak np. Nissan Skyline lub Nissan 200SX. Najlepiej sprzedawał się w USA.
    3 sierpnia 2014, 16:26 przez kubiisz (PW) | Do ulubionych | Skomentuj
    Przekroje samochodów "Fiat 126 (1973)" – SILNIK
pojemność skokowa:  594 ccm
moc:  23KM
moment obr.:  39Nm
układ silnika, liczba cylindrów:  rzędowy, 2
położenie silnika:  tył
ustawienie silnika:  podłużnie
średnica x skok tłoka:  73.50mm x 70.00mm
typ:  OHV - zawory w głowicy, wałek rozrządu w bloku silnika
stopień sprężania:  7.50:1

OSIĄGI
przyspieszenie 0-100 km/h:  54s
prędkość maksymalna:  105km/h
stosunek mocy do masy:  0.04 KM/kg

ZAWIESZENIE
napęd:  na koła tylne
hamulce przód / tył:  bębnowe / bębnowe
skrzynia biegów:  liczba biegów: 4, skrzynia biegów: manualna

WYMIARY i WAGI
długość:  3054mm
szerokość:  1378mm
wysokość:  1302mm
rozstaw osi:  1840mm
prześwit:  140mm
masa:  580kg
pojemność zbiornika paliwa:  21 litrów

CIEKAWOSTKI
-Łącznie wyprodukowano 4671586 sztuk Fiatów 126, z czego we Włoszech powstało 1352912 sztuk. W Polsce wyprodukowano łącznie 3318674 sztuk Fiatów 126, z czego w Bielsku-Białej – 1152325, a w Tychach – 2166349.
-W latach 1974-75 austriacka firma Steyr-Daimler-Puch w miejscowości Graz produkowała własną wersję Fiata 126, zwaną Fiat-Steyr 126 lub Steyr-Puch 126, gdzie przychodziły samochody bez silnika i bez kół.Montowany był własny, dwucylindrowy silnik typu bokser,o parametrach i osiągach lepszych niż Fiat 126 600. Pojemność skokowa wynosiła 643 cm³, moc 25 KM, moment obrotowy 41Nm przy, stopień sprężania 7,8. Silnik ten zapewniał wyraźnie lepsze osiągi niż 126p 600, do 100 km/h w zaledwie 37s zamiast 54s. Prędkość maksymalna również wzrosła do ok. 115 km/h (126p - 105 km/h). Spalanie było wyższe o ok. pół litra na 100 km. Samochód seryjnie wyposażony był w niezależne ogrzewanie benzynowe co miało wpływ na wyższą cenę o ok. 23%
    SILNIK
    pojemność skokowa: 594 ccm
    moc: 23KM
    moment obr.: 39Nm
    układ silnika, liczba cylindrów: rzędowy, 2
    położenie silnika: tył
    ustawienie silnika: podłużnie
    średnica x skok tłoka: 73.50mm x 70.00mm
    typ: OHV - zawory w głowicy, wałek rozrządu w bloku silnika
    stopień sprężania: 7.50:1

    OSIĄGI
    przyspieszenie 0-100 km/h: 54s
    prędkość maksymalna: 105km/h
    stosunek mocy do masy: 0.04 KM/kg

    ZAWIESZENIE
    napęd: na koła tylne
    hamulce przód / tył: bębnowe / bębnowe
    skrzynia biegów: liczba biegów: 4, skrzynia biegów: manualna

    WYMIARY i WAGI
    długość: 3054mm
    szerokość: 1378mm
    wysokość: 1302mm
    rozstaw osi: 1840mm
    prześwit: 140mm
    masa: 580kg
    pojemność zbiornika paliwa: 21 litrów

    CIEKAWOSTKI
    -Łącznie wyprodukowano 4671586 sztuk Fiatów 126, z czego we Włoszech powstało 1352912 sztuk. W Polsce wyprodukowano łącznie 3318674 sztuk Fiatów 126, z czego w Bielsku-Białej – 1152325, a w Tychach – 2166349.
    -W latach 1974-75 austriacka firma Steyr-Daimler-Puch w miejscowości Graz produkowała własną wersję Fiata 126, zwaną Fiat-Steyr 126 lub Steyr-Puch 126, gdzie przychodziły samochody bez silnika i bez kół.Montowany był własny, dwucylindrowy silnik typu bokser,o parametrach i osiągach lepszych niż Fiat 126 600. Pojemność skokowa wynosiła 643 cm³, moc 25 KM, moment obrotowy 41Nm przy, stopień sprężania 7,8. Silnik ten zapewniał wyraźnie lepsze osiągi niż 126p 600, do 100 km/h w zaledwie 37s zamiast 54s. Prędkość maksymalna również wzrosła do ok. 115 km/h (126p - 105 km/h). Spalanie było wyższe o ok. pół litra na 100 km. Samochód seryjnie wyposażony był w niezależne ogrzewanie benzynowe co miało wpływ na wyższą cenę o ok. 23%
    1 sierpnia 2014, 16:05 przez kubiisz (PW) | Do ulubionych | Skomentuj (3)
    Przekroje samochodów "Lancia Delta HF Integrale (1994)" – SILNIK
pojemność skokowa:  1995cm3
moc:  215KM
moment obr.:  314Nm
układ silnika, liczba cylindrów:  rzędowy, 4
położenie silnika:  przód
ustawienie silnika:  poprzecznie
średnica x skok tłoka:  84.00mm x 90.00mm
typ:  DOHC - dwa wałki rorządu w głowicy
stopień sprężania:  8.00:1

OSIĄGI
przyspieszenie 0-100 km/h:  5.7s
prędkość maksymalna:  220 km/h
stosunek mocy do masy:  0.165 KM/kg

ZAWIESZENIE
napęd:  4x4
średnica zawracania:  10.40 m
hamulce przód / tył:  wentylowane tarczowe / tarczowe , wspomaganie, ABS
skrzynia biegów:  liczba biegów: 5, skrzynia biegów: manualna

WYMIARY i WAGI
długość:  3896mm
szerokość:  1770mm
wysokość:  1364mm
rozstaw osi:  2474mm
masa:  1300kg

CIEKAWOSTKI
-Cywilna wersja Delty została wybrana europejskim samochodem roku 1980.
-Rajdowe odmiany Lancii Delta były jednymi z bardziej udanych samochodów występujących w rajdach samochodowych.
-Kierowcy zasiadający za kierownicą Delty wygrali w sumie 49 eliminacji Rajdowych Mistrzostw Świata (w sezonach 1985-1992)
-Dzięki Delcie, Lancia sześć razy z rzędu otrzymała mistrzostwo świata w kategorii producentów (1987-1992)
    SILNIK
    pojemność skokowa: 1995cm3
    moc: 215KM
    moment obr.: 314Nm
    układ silnika, liczba cylindrów: rzędowy, 4
    położenie silnika: przód
    ustawienie silnika: poprzecznie
    średnica x skok tłoka: 84.00mm x 90.00mm
    typ: DOHC - dwa wałki rorządu w głowicy
    stopień sprężania: 8.00:1

    OSIĄGI
    przyspieszenie 0-100 km/h: 5.7s
    prędkość maksymalna: 220 km/h
    stosunek mocy do masy: 0.165 KM/kg

    ZAWIESZENIE
    napęd: 4x4
    średnica zawracania: 10.40 m
    hamulce przód / tył: wentylowane tarczowe / tarczowe , wspomaganie, ABS
    skrzynia biegów: liczba biegów: 5, skrzynia biegów: manualna

    WYMIARY i WAGI
    długość: 3896mm
    szerokość: 1770mm
    wysokość: 1364mm
    rozstaw osi: 2474mm
    masa: 1300kg

    CIEKAWOSTKI
    -Cywilna wersja Delty została wybrana europejskim samochodem roku 1980.
    -Rajdowe odmiany Lancii Delta były jednymi z bardziej udanych samochodów występujących w rajdach samochodowych.
    -Kierowcy zasiadający za kierownicą Delty wygrali w sumie 49 eliminacji Rajdowych Mistrzostw Świata (w sezonach 1985-1992)
    -Dzięki Delcie, Lancia sześć razy z rzędu otrzymała mistrzostwo świata w kategorii producentów (1987-1992)
    31 lipca 2014, 13:25 przez kubiisz (PW) | Do ulubionych | Skomentuj
    Przekroje samochodów "Honda NSX / Acura NSX (1990)" – SILNIK
pojemność skokowa:  2977cm3
moc:  274KM
moment obr.:  285Nm
układ silnika, liczba cylindrów:  widlasty, 6
położenie silnika:  centralnie
ustawienie silnika:  poprzecznie
średnica x skok tłoka:  90.00mm x 78.00mm
typ:  DOHC - dwa wałki rozrządu w głowicy
stopień sprężania:  10.20:1

OSIĄGI
przyspieszenie 0-100 km/h:  5.7s
prędkość maksymalna:  274km/h
stosunek mocy do masy:  0.196KM/kg

ZAWIESZENIE
napęd:  na koła tylne
średnica zawracania:  11.60m
hamulce przód / tył:  wentylowane tarczowe / wentylowane tarczowe , ABS
skrzynia biegów:  liczba biegów: 6, skrzynia biegów: manualna

WYMIARY i WAGI
długość:  4404mm
szerokość:  1811mm
wysokość:  1171mm
rozstaw osi:  2530mm
prześwit:  135mm
masa:  1365kg
pojemność zbiornika paliwa:  70litrów

CIEKAWOSTKI
-Podwozie samochodu zostało zaprojektowane przy pomocy jednego z największych w historii kierowców Formuły 1 - Ayrtona Senny.
-Po testach na torze Nurburgring niemiecki kierowca Hans-Joachim Stuck powiedział – “Ta Honda to najlepsze Ferrari”
-Honda NSX była pierwszym autem na świecie z nadwoziem wykonanym w pełni z aluminium. Z lekkich stopów wykonano także podwozie oraz elementy innowacyjnego niezależnego przedniego i tylnego zawieszenia.
-Po raz pierwszy zastosowano również opracowany przez Hondę silnik ze zmiennymi fazami rozrządu - VTEC.
-Produkcję auta zakończono z powodu nie spełnienia restrykcyjnych norm emisji spalin oraz zmianami w przepisach dotyczących wyposażenia
-Proces nakładania lakieru na Hondę NSX składał się z 23 etapów zapewniając piękny połysk oraz świetną konserwację
    SILNIK
    pojemność skokowa: 2977cm3
    moc: 274KM
    moment obr.: 285Nm
    układ silnika, liczba cylindrów: widlasty, 6
    położenie silnika: centralnie
    ustawienie silnika: poprzecznie
    średnica x skok tłoka: 90.00mm x 78.00mm
    typ: DOHC - dwa wałki rozrządu w głowicy
    stopień sprężania: 10.20:1

    OSIĄGI
    przyspieszenie 0-100 km/h: 5.7s
    prędkość maksymalna: 274km/h
    stosunek mocy do masy: 0.196KM/kg

    ZAWIESZENIE
    napęd: na koła tylne
    średnica zawracania: 11.60m
    hamulce przód / tył: wentylowane tarczowe / wentylowane tarczowe , ABS
    skrzynia biegów: liczba biegów: 6, skrzynia biegów: manualna

    WYMIARY i WAGI
    długość: 4404mm
    szerokość: 1811mm
    wysokość: 1171mm
    rozstaw osi: 2530mm
    prześwit: 135mm
    masa: 1365kg
    pojemność zbiornika paliwa: 70litrów

    CIEKAWOSTKI
    -Podwozie samochodu zostało zaprojektowane przy pomocy jednego z największych w historii kierowców Formuły 1 - Ayrtona Senny.
    -Po testach na torze Nurburgring niemiecki kierowca Hans-Joachim Stuck powiedział – “Ta Honda to najlepsze Ferrari”
    -Honda NSX była pierwszym autem na świecie z nadwoziem wykonanym w pełni z aluminium. Z lekkich stopów wykonano także podwozie oraz elementy innowacyjnego niezależnego przedniego i tylnego zawieszenia.
    -Po raz pierwszy zastosowano również opracowany przez Hondę silnik ze zmiennymi fazami rozrządu - VTEC.
    -Produkcję auta zakończono z powodu nie spełnienia restrykcyjnych norm emisji spalin oraz zmianami w przepisach dotyczących wyposażenia
    -Proces nakładania lakieru na Hondę NSX składał się z 23 etapów zapewniając piękny połysk oraz świetną konserwację
    30 lipca 2014, 19:45 przez kubiisz (PW) | Do ulubionych | Skomentuj (1)
    Przekroje samochodów "Ferrari Testarossa 1986" – SILNIK:
pojemność skokowa:  4942cm3
moc:  390KM
moment obr.:  490Nm
układ silnika, liczba cylindrów:  V12
położenie silnika:  centralnie
ustawienie silnika:  podłużnie
średnica x skok tłoka:  82.00mm x 78.00mm
typ:  DOHC - wałek rozrządu w głowicy - dwa wałki rorządu w głowicy
stopień sprężania:  9.30:1

OSIĄGI
przyspieszenie 0-100 km/h:  5.2s
prędkość maksymalna:  275km/h
stosunek mocy do masy:  0.256KM/kg

ZAWIESZENIE
napęd:  na koła tylne
hamulce przód / tył:  wentylowane tarczowe / wentylowane tarczowe
skrzynia biegów:  liczba biegów: 5, skrzynia biegów: manualna

WYMIARY i WAGI
długość:  4485mm
szerokość:  1976mm
wysokość:  1130mm
rozstaw osi:  2550mm
prześwit:  140mm
masa:  1506kg
pojemność zbiornika paliwa:  115litrów

CIEKAWOSTKI:
-Do 1991 roku sprzedano prawie dziesięć tysięcy egzemplarzy Testarossy.
-Nowy Testarossa w 1991 roku kosztował 115 500 funtów.
-Tym samym samochodem można było jeździć w "The Need For Speed" i był to 2, co do osiągów, w tej grze samochód (zaraz po Lamborghini Diablo).
    SILNIK:
    pojemność skokowa: 4942cm3
    moc: 390KM
    moment obr.: 490Nm
    układ silnika, liczba cylindrów: V12
    położenie silnika: centralnie
    ustawienie silnika: podłużnie
    średnica x skok tłoka: 82.00mm x 78.00mm
    typ: DOHC - wałek rozrządu w głowicy - dwa wałki rorządu w głowicy
    stopień sprężania: 9.30:1

    OSIĄGI
    przyspieszenie 0-100 km/h: 5.2s
    prędkość maksymalna: 275km/h
    stosunek mocy do masy: 0.256KM/kg

    ZAWIESZENIE
    napęd: na koła tylne
    hamulce przód / tył: wentylowane tarczowe / wentylowane tarczowe
    skrzynia biegów: liczba biegów: 5, skrzynia biegów: manualna

    WYMIARY i WAGI
    długość: 4485mm
    szerokość: 1976mm
    wysokość: 1130mm
    rozstaw osi: 2550mm
    prześwit: 140mm
    masa: 1506kg
    pojemność zbiornika paliwa: 115litrów

    CIEKAWOSTKI:
    -Do 1991 roku sprzedano prawie dziesięć tysięcy egzemplarzy Testarossy.
    -Nowy Testarossa w 1991 roku kosztował 115 500 funtów.
    -Tym samym samochodem można było jeździć w "The Need For Speed" i był to 2, co do osiągów, w tej grze samochód (zaraz po Lamborghini Diablo).
    29 lipca 2014, 15:07 przez kubiisz (PW) | Do ulubionych | Skomentuj