Momencik, trwa przetwarzanie danych   loading-animation
  • Szukaj


     

    Znalazłem 191 takich materiałów
    Munch Mammut 2000 – Podstawowe dane techniczne tego potworka:
silnik R4, 16V, 1998 ccm, 260 KM przy 5680 obr./min., 386 Nm przy 3500 obr./min.
Głowica i układ korbowo-tłokowy pochodzą z samochodu Ford Sierra Cosworth. Pracę silnika wspomaga turbosprężarka Schwitzer o maksymalnym ciśnieniu doładowania 2,5 bara, która współpracuje z intercoolerem.
Wielkość produkcji wyniosła 249 sztuk, niemal wszystkie elementy motocykla wykonano ręcznie. Ciekawostka - choć producent jest niemiecki, firma Munch Motor Technik, motocykl ten wytwarzano w Polsce, w Ostrowie Wielkopolskim.
    Podstawowe dane techniczne tego potworka:
    silnik R4, 16V, 1998 ccm, 260 KM przy 5680 obr./min., 386 Nm przy 3500 obr./min.
    Głowica i układ korbowo-tłokowy pochodzą z samochodu Ford Sierra Cosworth. Pracę silnika wspomaga turbosprężarka Schwitzer o maksymalnym ciśnieniu doładowania 2,5 bara, która współpracuje z intercoolerem.
    Wielkość produkcji wyniosła 249 sztuk, niemal wszystkie elementy motocykla wykonano ręcznie. Ciekawostka - choć producent jest niemiecki, firma Munch Motor Technik, motocykl ten wytwarzano w Polsce, w Ostrowie Wielkopolskim.
    4 maja 2012, 18:03 przez Kiler (PW) | Do ulubionych | Skomentuj (4)
    Volvo Mean Green - CIEKAWOSTKA – Volvo Mean Green Truck to hybrydowy samochód ciężarowy. Osiągnięto nim dwa rekordy przyspieszenia świata na Wendover w Utah. Nie uderzył z swoją maksymalnie planową prędkością 165 mph, ale wynik 147 mph też daje satysfakcje i ustanawia rekord.
    Volvo Mean Green Truck to hybrydowy samochód ciężarowy. Osiągnięto nim dwa rekordy przyspieszenia świata na Wendover w Utah. Nie uderzył z swoją maksymalnie planową prędkością 165 mph, ale wynik 147 mph też daje satysfakcje i ustanawia rekord.
    2 maja 2012, 18:36 przez wuzeet (PW) | Do ulubionych | Skomentuj
    Hmmm Ciekawostka:D! – Co To?
    Co To?
    7 kwietnia 2012, 1:28 przez ElDrifteroPL (PW) | Do ulubionych | Skomentuj (2)
    Ford Gran Torino KONKURS – Jeden z najbardziej charakterystycznych samochodów filmowych posiada wielu miłośników na całym świecie urzeka swoją linią nadwozia. Największą ciekawostką jest sam wlew paliwa a gdzie on się znajduje domyślajcie się sami.
    Jeden z najbardziej charakterystycznych samochodów filmowych posiada wielu miłośników na całym świecie urzeka swoją linią nadwozia. Największą ciekawostką jest sam wlew paliwa a gdzie on się znajduje domyślajcie się sami.
    10 kwietnia 2012, 15:13 przez Lanser1996 (PW) | Do ulubionych | Skomentuj
    Taka moto ciekawostka. To co tak śmiesznie warczy to typowa jednostka ze... skutera! (Co prawda ten silnik ma 45KM i pojemności 274cc, ale jednak jest tam napisane że ze skutera) Za zadanie ma napędzanie dwóch wirników z tyłu samochodu, które wysysają powietrze spod ów auta, przez co dało ogromną siłę docisku (innymi słowy - ma działać jak spoiler) Zaleta jest taka, że spoiler działa przy określonej wyższej prędkości, a to zastosowanie działa już nawet podczas postoju, poza tym, przy wyższych prędkościach spoiler hamuje. Niestety ale to rozwiązanie borykało się z problemami mechanicznymi i została została zakazana przez Sports Car Club of America (Klub Sportowy Samochodów Ameryki) ust SCCA. Były też skargi, że gdy jechali za nim "dostawali" kamieniami wyrzucanymi przez dmuchawy.
    Testowany w 1970 roku.
    Silnik napędzający cały pojazd pochodzi od Chevy 8.1 z ′64 roku o mocy 327KM. Skrzynia 3-biegowa, lecz nie było 1 i 2 (były 3, 4 i 5).
    - Tak, ruszał z 3...
    Waży 821 kg.
    26 marca 2012, 22:57 przez DaN0 (PW) | Do ulubionych | Skomentuj
    Bizzarrini Manta – Samochód został stworzony przez firmę Itldesign. Posiada 3 fotele w jednym rzędzie i V8 Corvetty. Jako ciekawostka jest to jeden z pierwszych projektów niejakiego Giorgetto Giugiaro...
    Samochód został stworzony przez firmę Itldesign. Posiada 3 fotele w jednym rzędzie i V8 Corvetty. Jako ciekawostka jest to jeden z pierwszych projektów niejakiego Giorgetto Giugiaro...
    16 marca 2012, 18:56 przez Stig100 (PW) | Do ulubionych | Skomentuj
    Stratopolonez nie dlatego że stratował wszystko co napotkał pod kołami (chodź to też), lecz dlatego że w karoserii FSO Poloneza drzemał silnik z Lancii Stratos (taki sam silnik montowany był w Ferrari Dino), umieszczony centralnie przed tylnią osią. Widlasta 6 o pojemności 2.4l wykrzesała z siebie aż 285KM! To dużo jak na lata ′70. Ciekawostką jest też to, że zastosowano chłodnicę ze Stara i umieszczono ją na przodzie, również aby rozłożyć masę. Prędkość maksymalna w zależności od przełożeń skrzyni biegów wahała się od 200 do 230 km/h. Od 0 do 100 km/h auto przyspieszało w mniej niż 6 s. Z uwagi na ogromną moc i moment obrotowy, szybkość reakcji na pedał gazu, brak docisku aerodynamicznego, zbyt przesunięty do tyłu rozkład mas oraz początkowo, niedostateczną sztywność nadwozia, bardzo łatwo było samochód obrócić. Z tych powodów, mimo tylnych opon o ogromnej szerokości, samochód wykazywał skrajną nadsterowność.
    Kierowcą był Andrzej Jaroszewicz. W roku 1977 na rajdzie roztrzaskał samochód na drzewie, uratowano tylko silnik...
    16 stycznia 2012, 18:39 przez DaN0 (PW) | Do ulubionych | Skomentuj
    Źródło:

    Wikipedia

    Parkingowa ciekawostka –
    20 grudnia 2011, 13:43 przez Charakterek (PW) | Do ulubionych | Skomentuj
    Mercedes SSK – Jednym z najlepszych samochodów wyścigowych międzywojnia był Mercedes-Benz SSK. Samochód powstał w wyniku skrócenia klasy S, co znalazło odzwierciedlenie w nazwie Super Sport Kurz. Po niemiecku Kurz znaczy krótki. Piękny samochód był jedną z ozdób targów Techno Classica Essen. Jako ciekawostka - za projekt Mercedesa SSK był odpowiedzialny Ferdynand Porsche. Genialny konstruktor przygotował wyczynowy roadster z siedmiolitrowym silnikiem. Pracę sześciu ustawionych w rzędzie cylindrów wspomagał kompresor. Maksymalnie z jednostki napędowej można było wycisnąć 300 KM i niemal 700 Nm. Potężne siły były w stanie rozpędzić auto ważące 1,7 tony do 190 km/h. Na przełomie lat 20. i 30. XX wieku była to obłędna prędkość. Mercedes SSK był produkowany w latach 1928-1932. Z fabryki wyjechało ok. 40 sztuk, ale części z rozbitych wyścigówek zostały użyte do przygotowania wielu replik. W stanie oryginalnym zachowało się zaledwie kilka Mercedesów SSK. Rynkowa wartość każdego z nich może przekraczać 10 mln dolarów.
    Jednym z najlepszych samochodów wyścigowych międzywojnia był Mercedes-Benz SSK. Samochód powstał w wyniku skrócenia klasy S, co znalazło odzwierciedlenie w nazwie Super Sport Kurz. Po niemiecku Kurz znaczy krótki. Piękny samochód był jedną z ozdób targów Techno Classica Essen. Jako ciekawostka - za projekt Mercedesa SSK był odpowiedzialny Ferdynand Porsche. Genialny konstruktor przygotował wyczynowy roadster z siedmiolitrowym silnikiem. Pracę sześciu ustawionych w rzędzie cylindrów wspomagał kompresor. Maksymalnie z jednostki napędowej można było wycisnąć 300 KM i niemal 700 Nm. Potężne siły były w stanie rozpędzić auto ważące 1,7 tony do 190 km/h. Na przełomie lat 20. i 30. XX wieku była to obłędna prędkość. Mercedes SSK był produkowany w latach 1928-1932. Z fabryki wyjechało ok. 40 sztuk, ale części z rozbitych wyścigówek zostały użyte do przygotowania wielu replik. W stanie oryginalnym zachowało się zaledwie kilka Mercedesów SSK. Rynkowa wartość każdego z nich może przekraczać 10 mln dolarów.
    29 sierpnia 2011, 0:44 przez Charakterek (PW) | Do ulubionych | Skomentuj
    Lamborghini Diablo – Chyba każdy użytkownik Motokiller po nocach śnił o pięknym jak marzenie, szybkim jak błyskawica i piekielnym pod każdym innym względem Lamborghini Diablo. Ten model był produkowany przez 11 lat (1990-2001) jako zastepca starego już modelu Countach (jednak fani Lambo twierdza, że żaden model tej marki nigdy się nie zestarzeje). Przez cały okres produkcji sprzedano zaledwie 2903 egzemplarze. Diablo w 1990 roku był mianowany tytułem najszybszego samochodu świata, osiągnął on 325 km/h. Odebrał ten tytuł największemu rywalowi Lamborghini - Ferrari F40 i dzierżył ten tytuł od 1990-1991 roku, ciekawostką jest to, że zdołał poprawić rekord tylko o 1 km/h. W 1991 roku supersportowy Bugatti EB110 odebrał mu ten tytuł znacznie podnosząc poprzeczkę w kategorii prędkość maksymalna dla tego typu aut. Auto trafiło do sprzedaży 21 stycznia 1990 roku. Jego cena wynosiła wtedy 240 000 $. Czterdziestoośmiozaworowy silnik o pojemności 5,7 litra generował moc 492 koni mechanicznych (367 kW) oraz moment obrotowy wynoszący 580 Nm. Dzięki temu pojazd rozpędza się do 100 km/h w 4 sekundy, a jego prędkość maksymalna wynosi 325 km/h.Po trzech latach produkcji bazowego modelu Diablo, firma Lamborghini postanowiła wprowadzić do produkcji nowszą wersję tego pojazdu. W porównaniu z pierwszą generacją modelu Diablo, dodano napęd na wszystkie koła, 4-tłoczkowe hamulce Brembo, odświeżoną wersję deski rozdzielczej oraz nowy system zawieszenia poprawiający twardą charakterystykę. W aucie wciąż nie zainstalowano systemu ABS. Lżejsza (prawie o 125 kg), bardziej sportowa wersja SE30 została wypuszczona na rynek w limitowanej serii (150 pojazdów) z okazji 30-lecia istnienia firmy Lamborghini. Wersja SE30 osiągała 525KM. W roku 1995 wprowadzono jeszcze mocniejszą wersję SE30 Jota. Wyróżniała się ona dwoma wlotami powietrza na dachu, ulepszonym chipem oraz 6-biegową, zsynchronizowaną skrzynią biegów. Silnik generował moc aż 595 koni mechanicznych. Zamontowano większe tarcze hamulcowe, jednak dalej bez systemu ABS i kontroli trakcji. Limitowana seria posiadała zmodernizowany silnik V12 o pojemności 6.0 litrów oraz mocy 575 koni mechanicznych (423 kW). Powiększono hamulce, zastosowano lepsze, mocniejsze zawieszenie. Wprowadzono również szereg zmian mechanicznych. Auto charakteryzowało się agresywniejszymi kształtami oraz szerszymi oponami w porównaniu z Diablo SV. Powstały tylko 83 sztuki, oficjalnie wszystkie zostały sprzedane w Europie. W skład modeli GT wchodziły najmocniejsze i najrzadsze wersje. GT1 wyprodukowana tylko w 1 sztuce, gdyż nie było chętnych na taki drogi pojazd poza tym posiadał on wyścigowy układ wydechowy, bardziej ucywilizowane GT2 również sprzedany w 1 egzemplarzu. Wersja GTR była najbardziej ucywilizowaną wersją z rodziny GT 1 / GT2. Jako następcę Diablo wyznaczono model Murcielago.
    Chyba każdy użytkownik Motokiller po nocach śnił o pięknym jak marzenie, szybkim jak błyskawica i piekielnym pod każdym innym względem Lamborghini Diablo. Ten model był produkowany przez 11 lat (1990-2001) jako zastepca starego już modelu Countach (jednak fani Lambo twierdza, że żaden model tej marki nigdy się nie zestarzeje). Przez cały okres produkcji sprzedano zaledwie 2903 egzemplarze. Diablo w 1990 roku był mianowany tytułem najszybszego samochodu świata, osiągnął on 325 km/h. Odebrał ten tytuł największemu rywalowi Lamborghini - Ferrari F40 i dzierżył ten tytuł od 1990-1991 roku, ciekawostką jest to, że zdołał poprawić rekord tylko o 1 km/h. W 1991 roku supersportowy Bugatti EB110 odebrał mu ten tytuł znacznie podnosząc poprzeczkę w kategorii prędkość maksymalna dla tego typu aut. Auto trafiło do sprzedaży 21 stycznia 1990 roku. Jego cena wynosiła wtedy 240 000 $. Czterdziestoośmiozaworowy silnik o pojemności 5,7 litra generował moc 492 koni mechanicznych (367 kW) oraz moment obrotowy wynoszący 580 Nm. Dzięki temu pojazd rozpędza się do 100 km/h w 4 sekundy, a jego prędkość maksymalna wynosi 325 km/h.Po trzech latach produkcji bazowego modelu Diablo, firma Lamborghini postanowiła wprowadzić do produkcji nowszą wersję tego pojazdu. W porównaniu z pierwszą generacją modelu Diablo, dodano napęd na wszystkie koła, 4-tłoczkowe hamulce Brembo, odświeżoną wersję deski rozdzielczej oraz nowy system zawieszenia poprawiający twardą charakterystykę. W aucie wciąż nie zainstalowano systemu ABS. Lżejsza (prawie o 125 kg), bardziej sportowa wersja SE30 została wypuszczona na rynek w limitowanej serii (150 pojazdów) z okazji 30-lecia istnienia firmy Lamborghini. Wersja SE30 osiągała 525KM. W roku 1995 wprowadzono jeszcze mocniejszą wersję SE30 Jota. Wyróżniała się ona dwoma wlotami powietrza na dachu, ulepszonym chipem oraz 6-biegową, zsynchronizowaną skrzynią biegów. Silnik generował moc aż 595 koni mechanicznych. Zamontowano większe tarcze hamulcowe, jednak dalej bez systemu ABS i kontroli trakcji. Limitowana seria posiadała zmodernizowany silnik V12 o pojemności 6.0 litrów oraz mocy 575 koni mechanicznych (423 kW). Powiększono hamulce, zastosowano lepsze, mocniejsze zawieszenie. Wprowadzono również szereg zmian mechanicznych. Auto charakteryzowało się agresywniejszymi kształtami oraz szerszymi oponami w porównaniu z Diablo SV. Powstały tylko 83 sztuki, oficjalnie wszystkie zostały sprzedane w Europie. W skład modeli GT wchodziły najmocniejsze i najrzadsze wersje. GT1 wyprodukowana tylko w 1 sztuce, gdyż nie było chętnych na taki drogi pojazd poza tym posiadał on wyścigowy układ wydechowy, bardziej ucywilizowane GT2 również sprzedany w 1 egzemplarzu. Wersja GTR była najbardziej ucywilizowaną wersją z rodziny GT 1 / GT2. Jako następcę Diablo wyznaczono model Murcielago.
    27 sierpnia 2011, 16:43 przez Lamborghini (PW) | Do ulubionych | Skomentuj