Momencik, trwa przetwarzanie danych   loading-animation
  • Szukaj


     

    Znalazłem 191 takich materiałów
    Lamborghini Miura SV – P.S. Jak czasem jesteście w Tesco (lub Kaufie, czy gdziekolwiek indziej), w dziale alkoholi i zauważycie szampan Veuve Clicquot, to wiedzcie, że Miura przez ten szampan ma taki kolor; ciekawostka :)
    P.S. Jak czasem jesteście w Tesco (lub Kaufie, czy gdziekolwiek indziej), w dziale alkoholi i zauważycie szampan Veuve Clicquot, to wiedzcie, że Miura przez ten szampan ma taki kolor; ciekawostka :)
    5 maja 2014, 0:31 przez szopen (PW) | Do ulubionych | Skomentuj
    Seria motocykle i motorowery PRL: #4 MZ ETZ 250 – Producent: MZ - Motorradwerk Zschopau, obecnie Motorenwerke Zschopau

Miejsce produkcji: Zschopau, Niemiecka Republika Demokratyczna

Lata produkcji: 1981-1989

Informacje o silniku:
 
Silnik EM250 to dwusuw z przepłukiwaniem zwrotnym chłodzony powietrzem. Wadą silników EM250 jest niski moment obrotowy w zakresie do 3000 obrotów i jego szybki przyrost powyżej tej wartości. Sam przebieg momentu obrotowego wykazuje dwa szczyty, jeden dla obrotów 3500 i drugi dla 5200 obr/min. Jest to tzw. podwójna biegunowa, często występująca w silnikach dwusuwowych o sporym wysileniu, z rozrządem tłokowym. W praktyce objawia się to tym, iż motocykl rozpędza się dość ospale z niskich obrotów, aby energicznie przyśpieszać, gdy obroty silnika osiągają poziom powyżej 3000-3500. Jednak cecha ta występowała we wszystkich ówcześnie produkowanych motocyklach z silnikiem dwusuwowym o takim samym rozrządzie i zbliżonym wysileniu.

Ciekawostką konstrukcji silnika jest umieszczenie sprzęgła na wale korbowym. Zapewnia to w przypadku jednocylindrowca spokojniejszą pracę na biegu jałowym i na wolnych obrotach dzięki większej masie wirującej. Moment obrotowy silnika przenoszony jest poprzez przekładnię zębatą na precyzyjną 5 biegową skrzynię biegów, a dalej łańcuchem rolkowym w osłonie na tylne koło.

-Maks. moc przy ok. 5500 obr/min : 21 KM (15,5 kW)
-Maks. moment obrotowy przy ok. 5200 obr/min : 27,4 Nm (2,8 kGm).
-Silnik powinien być smarowany mieszanką paliwa z olejem o proporcji 50 : 1.

Przy poprawnym użytkowaniu, silnik wytrzymuje przebieg 30 – 40 tysięcy kilometrów. Po takim przebiegu konieczna jest wymiana tłoka, łożysk na wale oraz regeneracja (a najlepiej wymiana na nowy) wału korbowego i szlifowanie cylindra. Trwałości sprzyja stosowanie dobrej jakości oleju w mieszance paliwa z olejem oraz unikanie wysokich obrotów przy zimnym silniku. Jak większość dwusuwów także silnik 250-tki jest wrażliwy na jazdę na zbyt niskich obrotach przyśpieszającą zużycie łożyska wału korbowego, oraz na przegrzanie (piłowanie w miejscu, palenia gumy itd). Takie postępowanie w skrajnych przypadkach prowadzić może do uszkodzenia tłoka i cylindra.

Historia modelu:

-1981 – wprowadzenie na rynek modelu ETZ 250
-1982 – hamulec tarczowy z przodu (duża zaleta), rzadko spotykane w tych rocznikach
-1983 – wyłącznik światła hamowania w kole przednim
-1983 – gumowe mieszki faliste na przednich widelcach (spotykane również wcześniej)
-1985 – nieco zmieniony obrotomierz (brak skali czerwonej)
-1985 – inne gumy na licznikach
-1985 – akumulator 12V 5Ah,
poprzednio 9Ah
-1987 – elektroniczny zapłon w 250E
-1987 – nowy tłumik dla ETZ 250
-1987 – automatyczny dozownik oleju (pompa Mikuni)
-1987 – nowy gaźnik 30N3-1 dla ETZ 250 (później w 251)
-1987 – reflektor halogenowy z żarówką H4
-1988 – nowy przełącznik świateł z jedną wiązką przewodów
-1989 – zakończenie produkcji ETZ 250
    Producent: MZ - Motorradwerk Zschopau, obecnie Motorenwerke Zschopau

    Miejsce produkcji: Zschopau, Niemiecka Republika Demokratyczna

    Lata produkcji: 1981-1989

    Informacje o silniku:

    Silnik EM250 to dwusuw z przepłukiwaniem zwrotnym chłodzony powietrzem. Wadą silników EM250 jest niski moment obrotowy w zakresie do 3000 obrotów i jego szybki przyrost powyżej tej wartości. Sam przebieg momentu obrotowego wykazuje dwa szczyty, jeden dla obrotów 3500 i drugi dla 5200 obr/min. Jest to tzw. podwójna biegunowa, często występująca w silnikach dwusuwowych o sporym wysileniu, z rozrządem tłokowym. W praktyce objawia się to tym, iż motocykl rozpędza się dość ospale z niskich obrotów, aby energicznie przyśpieszać, gdy obroty silnika osiągają poziom powyżej 3000-3500. Jednak cecha ta występowała we wszystkich ówcześnie produkowanych motocyklach z silnikiem dwusuwowym o takim samym rozrządzie i zbliżonym wysileniu.

    Ciekawostką konstrukcji silnika jest umieszczenie sprzęgła na wale korbowym. Zapewnia to w przypadku jednocylindrowca spokojniejszą pracę na biegu jałowym i na wolnych obrotach dzięki większej masie wirującej. Moment obrotowy silnika przenoszony jest poprzez przekładnię zębatą na precyzyjną 5 biegową skrzynię biegów, a dalej łańcuchem rolkowym w osłonie na tylne koło.

    -Maks. moc przy ok. 5500 obr/min : 21 KM (15,5 kW)
    -Maks. moment obrotowy przy ok. 5200 obr/min : 27,4 Nm (2,8 kGm).
    -Silnik powinien być smarowany mieszanką paliwa z olejem o proporcji 50 : 1.

    Przy poprawnym użytkowaniu, silnik wytrzymuje przebieg 30 – 40 tysięcy kilometrów. Po takim przebiegu konieczna jest wymiana tłoka, łożysk na wale oraz regeneracja (a najlepiej wymiana na nowy) wału korbowego i szlifowanie cylindra. Trwałości sprzyja stosowanie dobrej jakości oleju w mieszance paliwa z olejem oraz unikanie wysokich obrotów przy zimnym silniku. Jak większość dwusuwów także silnik 250-tki jest wrażliwy na jazdę na zbyt niskich obrotach przyśpieszającą zużycie łożyska wału korbowego, oraz na przegrzanie (piłowanie w miejscu, palenia gumy itd). Takie postępowanie w skrajnych przypadkach prowadzić może do uszkodzenia tłoka i cylindra.

    Historia modelu:

    -1981 – wprowadzenie na rynek modelu ETZ 250
    -1982 – hamulec tarczowy z przodu (duża zaleta), rzadko spotykane w tych rocznikach
    -1983 – wyłącznik światła hamowania w kole przednim
    -1983 – gumowe mieszki faliste na przednich widelcach (spotykane również wcześniej)
    -1985 – nieco zmieniony obrotomierz (brak skali czerwonej)
    -1985 – inne gumy na licznikach
    -1985 – akumulator 12V 5Ah,
    poprzednio 9Ah
    -1987 – elektroniczny zapłon w 250E
    -1987 – nowy tłumik dla ETZ 250
    -1987 – automatyczny dozownik oleju (pompa Mikuni)
    -1987 – nowy gaźnik 30N3-1 dla ETZ 250 (później w 251)
    -1987 – reflektor halogenowy z żarówką H4
    -1988 – nowy przełącznik świateł z jedną wiązką przewodów
    -1989 – zakończenie produkcji ETZ 250
    20 kwietnia 2014, 20:14 przez Babcia_Irenka (PW) | Do ulubionych | Skomentuj
    29 marca 2014, 13:25 przez BuBu98 (PW) | Do ulubionych | Skomentuj (4)
    Benz Velo "Victoria" – Producent: Benz&Co., Rheinische Gasmotorenfabrik, Mannheim, Niemcy
Produkcja: 1893-1900 (150 egzemplarzy)
Silnik: 1-cylindrowy, 4-suwowy, leżący
Układ Chłodzenia: Chłodzony cieczą
Pojemność skokowa: 2915cm3
Moc: 5km przy 700obr./min
Prędkość: 30km/h
Średnica cylindra/skok tłoka: 150x165mm
Rama: Bezramowe nadwozie drewniane
Napęd: Wałek pośredniczący skrzynki przekładniowej i łańcuch napędzający oś tylną
Hamulce: hamulec taśmowy zewnętrzny na koła tylne
Oś przednia: nieresorowana oś sztywna, resory pełnoeliptyczne
Oś tylna: nieresorowana oś sztywna, resory pełnoelipytczne
Długość: 2900mm
Szerokość: 1500mm
Wysokość: 1500mm
Masa własna: W zależności od wersji od 650 do 780kg

Jest to pierwszy pojazd w historii z układem kierowniczym ze zwrotnicą. Pierwsze modele miały silniki o mocy 3km (2,2kw) z roku 1893. Ciekawostką jest że baron Theodor von Liebieg wyruszył tym samochodem  ze swojego uwczesnego Liberec w Czechach i przejechał trasę do Gondorf koło Kobelencji. Podróżował z średnią prędkością 13,6km/h i jest to uważana  za pierwszą daleką podróż.
    Producent: Benz&Co., Rheinische Gasmotorenfabrik, Mannheim, Niemcy
    Produkcja: 1893-1900 (150 egzemplarzy)
    Silnik: 1-cylindrowy, 4-suwowy, leżący
    Układ Chłodzenia: Chłodzony cieczą
    Pojemność skokowa: 2915cm3
    Moc: 5km przy 700obr./min
    Prędkość: 30km/h
    Średnica cylindra/skok tłoka: 150x165mm
    Rama: Bezramowe nadwozie drewniane
    Napęd: Wałek pośredniczący skrzynki przekładniowej i łańcuch napędzający oś tylną
    Hamulce: hamulec taśmowy zewnętrzny na koła tylne
    Oś przednia: nieresorowana oś sztywna, resory pełnoeliptyczne
    Oś tylna: nieresorowana oś sztywna, resory pełnoelipytczne
    Długość: 2900mm
    Szerokość: 1500mm
    Wysokość: 1500mm
    Masa własna: W zależności od wersji od 650 do 780kg

    Jest to pierwszy pojazd w historii z układem kierowniczym ze zwrotnicą. Pierwsze modele miały silniki o mocy 3km (2,2kw) z roku 1893. Ciekawostką jest że baron Theodor von Liebieg wyruszył tym samochodem ze swojego uwczesnego Liberec w Czechach i przejechał trasę do Gondorf koło Kobelencji. Podróżował z średnią prędkością 13,6km/h i jest to uważana za pierwszą daleką podróż.
    18 marca 2014, 19:20 przez Asieres (PW) | Do ulubionych | Skomentuj
    Projekt: Fiat 126p by Redoxiasty – Jak by to powiedzieć, dokładnie 24 lata temu zjechał z linii produkcyjnej, 3 lata później trafił w ręce mojego dziadka, i tak było do 2012 roku gdzie jeździł bez zająknięcia, palił na przysłowiowego strzała, woził mnie do szkoły, pomagał w budowie domu, taki mały a taki pomocy, przejechane ma 140k, ciekawostką jest to że wszystko było w 100% oryginalne, łącznie z żarówkami, bezpiecznikami, oponami, i każdymi małymi detalami prócz prawej żarówki oraz Pasa przedniego który został wymieniony z racji wypadku,
Dokładnie na początku marca Dostaje nowe życie, Auto zostało całkowicie rozebrane, będzie miało wymienione zardzewiałe elementy, i mam nadzieję że mój syn będzie miał choć trochę namiastki tego co było kiedyś AUTO ZOSTANIE W RODZINIE! będę na bieżąco pokazywał postępy prac Zapraszam na Facebooka gdzie wszystkie nowe posunięcia zwiazane z projektem
    Jak by to powiedzieć, dokładnie 24 lata temu zjechał z linii produkcyjnej, 3 lata później trafił w ręce mojego dziadka, i tak było do 2012 roku gdzie jeździł bez zająknięcia, palił na przysłowiowego strzała, woził mnie do szkoły, pomagał w budowie domu, taki mały a taki pomocy, przejechane ma 140k, ciekawostką jest to że wszystko było w 100% oryginalne, łącznie z żarówkami, bezpiecznikami, oponami, i każdymi małymi detalami prócz prawej żarówki oraz Pasa przedniego który został wymieniony z racji wypadku,
    Dokładnie na początku marca Dostaje nowe życie, Auto zostało całkowicie rozebrane, będzie miało wymienione zardzewiałe elementy, i mam nadzieję że mój syn będzie miał choć trochę namiastki tego co było kiedyś AUTO ZOSTANIE W RODZINIE! będę na bieżąco pokazywał postępy prac Zapraszam na Facebooka gdzie wszystkie nowe posunięcia zwiazane z projektem
    Ciekawostka – Ciekawostka ! 
Angielskie rejestracje mają w sobie rok produkcji auta. Jeżeli tak jak na zdjęciu jest to 58 to oznacza że jest to druga połowa 2008 roku. Pierwsza cyfra oznacza pierwszą połowę czyli zazwyczaj jest to 0 jeżeli od Stycznia do Czerwca a 5 to od Lipca do Grudnia. Druga natomiast rok produkcji autka. 1 - 2001, 2 - 2002 itd.
    Ciekawostka !
    Angielskie rejestracje mają w sobie rok produkcji auta. Jeżeli tak jak na zdjęciu jest to 58 to oznacza że jest to druga połowa 2008 roku. Pierwsza cyfra oznacza pierwszą połowę czyli zazwyczaj jest to 0 jeżeli od Stycznia do Czerwca a 5 to od Lipca do Grudnia. Druga natomiast rok produkcji autka. 1 - 2001, 2 - 2002 itd.
    12 marca 2014, 16:11 przez Adasss (PW) | Do ulubionych | Skomentuj (6)
    Pomarańczowe i małe – Niewielki brytyjski sportowy trójkołowiec produkowany w latach 1970-74 w Tamworth. W ciągu czterech lat zbudowano jedynie 2270 tych niezwykle oryginalnych pojazdów. Samochody wyposażane były w silnik o pojemności 700 cm3 i mogły rozpędzić się do prędkości dochodzącej aż do 126 km/h. Pewną ciekawostką związaną z samochodem jest to, że podwozie jednego z egzemplarzy Bond Buga posłużył do budowy Landspeedera, wykorzystanego na planie Star Wars.
    Niewielki brytyjski sportowy trójkołowiec produkowany w latach 1970-74 w Tamworth. W ciągu czterech lat zbudowano jedynie 2270 tych niezwykle oryginalnych pojazdów. Samochody wyposażane były w silnik o pojemności 700 cm3 i mogły rozpędzić się do prędkości dochodzącej aż do 126 km/h. Pewną ciekawostką związaną z samochodem jest to, że podwozie jednego z egzemplarzy Bond Buga posłużył do budowy Landspeedera, wykorzystanego na planie Star Wars.
    6 marca 2014, 16:10 przez minecraf (PW) | Do ulubionych | Skomentuj (1)
    Źródło:

    Auto Kult

    Ciekawostką jest to, że w tym roku sprzedano już 5 sztuk w Polsce.
    28 lutego 2014, 13:23 przez mleczyk12345 (PW) | Do ulubionych | Skomentuj (5)
    Lamborghini Aventador J – J to najbardziej ekstremalny i najbardziej zaawansowany technicznie pojazd w całej historii marki, w którym nadwozie i wnętrze zlewają się w jedną całość. Dachu nie ma w ogóle, a obecność szyb ograniczono jedynie do niewielkich owiewek przed kierowcą i pasażerem oraz bocznych, nieruchomych szybek "na dwa palce". 

A tu ciekawostka:

Egzemplarz, który wystawiono po raz pierwszy na widok publiczny na salonie samochodowym w Genewie to pierwszy i ostatni Aventador J. Lamborghini nie zamierza zbudować kolejnej sztuki, nawet dla fabrycznego muzeum i nie zamierza zachować jedynego egzemplarza dla siebie. Jeszcze przed premierą auto sprzedano jednemu z najbardziej zaufanych klientów marki. Aventador J od momentu rzucenia pierwszego pomysłu powstał w... sześć tygodni!!!
    J to najbardziej ekstremalny i najbardziej zaawansowany technicznie pojazd w całej historii marki, w którym nadwozie i wnętrze zlewają się w jedną całość. Dachu nie ma w ogóle, a obecność szyb ograniczono jedynie do niewielkich owiewek przed kierowcą i pasażerem oraz bocznych, nieruchomych szybek "na dwa palce".

    A tu ciekawostka:

    Egzemplarz, który wystawiono po raz pierwszy na widok publiczny na salonie samochodowym w Genewie to pierwszy i ostatni Aventador J. Lamborghini nie zamierza zbudować kolejnej sztuki, nawet dla fabrycznego muzeum i nie zamierza zachować jedynego egzemplarza dla siebie. Jeszcze przed premierą auto sprzedano jednemu z najbardziej zaufanych klientów marki. Aventador J od momentu rzucenia pierwszego pomysłu powstał w... sześć tygodni!!!
    24 lutego 2014, 0:43 przez RoniNek (PW) | Do ulubionych | Skomentuj (3)
    McLaren P1 – Ciekawostką jest, że tablice rejestracyjne muszą być aluminiowe, bo z plastiku się topiły
    Ciekawostką jest, że tablice rejestracyjne muszą być aluminiowe, bo z plastiku się topiły
    13 lutego 2014, 21:04 przez FlyMajster (PW) | Do ulubionych | Skomentuj (5)