Momencik, trwa przetwarzanie danych   loading-animation
  • Szukaj


     

    Znalazłem 191 takich materiałów
    1991 Cizeta Moroder V16T – Cizeta w pełnej okazałości. Widać pewne podobieństwa do Diablo. Ciekawostką są dwie pary otwieranych reflektorów z przodu, oraz poprzecznie umieszczone przed tylną osią V16.
    Cizeta w pełnej okazałości. Widać pewne podobieństwa do Diablo. Ciekawostką są dwie pary otwieranych reflektorów z przodu, oraz poprzecznie umieszczone przed tylną osią V16.
    14 czerwca 2014, 12:18 przez Ltvnsky (PW) | Do ulubionych | Skomentuj (1)
    Lancia Beta (β) 1.6 Spyder – nawet jeśli nazywa się Spider, ma nadwozie typu "targa". 
Mała ciekawostka: Beta Spider nie był budowany bezpośrednio w Lancii. Normalne karoserię Beta Coupe były wysyłane do Zagato, które odpowiednio je modyfikowal. nastepnie wracały do Lancii do montażu części mechanicznych (pod tym względem wersjka Coupe i Spider się nie różniły). Jedyny ślad tej pielgrzymki jest litera "Z", od Zagato który znajduje się przy lewym nadkole.
    Nawet jeśli nazywa się Spider, ma nadwozie typu "targa".
    Mała ciekawostka: Beta Spider nie był budowany bezpośrednio w Lancii. Normalne karoserię Beta Coupe były wysyłane do Zagato, które odpowiednio je modyfikowal. nastepnie wracały do Lancii do montażu części mechanicznych (pod tym względem wersjka Coupe i Spider się nie różniły). Jedyny ślad tej pielgrzymki jest litera "Z", od Zagato który znajduje się przy lewym nadkole.
    6 czerwca 2014, 17:02 przez Italianiec (PW) | Do ulubionych | Skomentuj
    Źródło:

    własne

    Xsara VTS - mała ciekawostka – Serfując po internecie dowiedziałem się na temat swojego samochodu że ten body kit to rzadko spotykana wersja sport. Było wyprodukowane tylko 400 sztuk i stąd również ciekawiły mnie naklejki CAMAUTO i CITROEN SPORT które są na tylnej klapie oraz na grillu. Można było również w salonach zamówić taki o to pakiet stylistyczny od 500 euro zamiast zwykłych zderzaków, no ja akurat kupiłem auto używane w ubiegłym roku we wrześniu. Oryginalne felgi z tego pakietu mam na oponach zimowych. Muszę przyznać że jestem zaszczycony mieć taki unikat.
    Serfując po internecie dowiedziałem się na temat swojego samochodu że ten body kit to rzadko spotykana wersja sport. Było wyprodukowane tylko 400 sztuk i stąd również ciekawiły mnie naklejki CAMAUTO i CITROEN SPORT które są na tylnej klapie oraz na grillu. Można było również w salonach zamówić taki o to pakiet stylistyczny od 500 euro zamiast zwykłych zderzaków, no ja akurat kupiłem auto używane w ubiegłym roku we wrześniu. Oryginalne felgi z tego pakietu mam na oponach zimowych. Muszę przyznać że jestem zaszczycony mieć taki unikat.
    3 czerwca 2014, 19:29 przez nitro997 (PW) | Do ulubionych | Skomentuj (16)
    Kultowe samochody – Lamborghini Diablo – model sportowego samochodu produkowanego przez włoską firmę Automobili Lamborghini S.p.A. w latach 1990 - 2001. Przez cały okres produkcji sprzedano zaledwie 2903 egzemplarze. Diablo w 1990 roku był mianowany tytułem najszybszego samochodu świata, osiągnął on 325 km/h. Odebrał ten tytuł największemu rywalowi Lamborghini - Ferrari F40 i dzierżył ten tytuł od 1990-1991 roku, ciekawostką jest to, że zdołał poprawić rekord tylko o 1 km/h. W 1991 roku supersportowy Bugatti EB110 odebrał mu ten tytuł znacznie podnosząc poprzeczkę w kategorii prędkość maksymalna dla tego typu aut.

Lamborghini Diablo (1990–1998)


Diablo (1990-1998)
Firma Lamborghini wprowadziła model Diablo w zastępstwie dla starzejącego się modelu Countach. Auto trafiło do sprzedaży 21 stycznia 1990 roku. Jego cena wynosiła wtedy 240 000 $. Czterdziestoośmiozaworowy silnik o pojemności 5,7 litra generował moc 492 koni mechanicznych (367 kW) oraz moment obrotowy wynoszący 580 Nm. Dzięki temu pojazd rozpędza się do 100 km/h w 4 sekundy, a jego prędkość maksymalna wynosi 325 km/h.

Silnik
V12 5,7 l (5707 cm³), 4 zawory na cylinder, DOHC
Układ zasilania: wtrysk
Średnica × skok tłoka: 87,00 mm × 80,00 mm
Stopień sprężania: 10,0:1
Moc maksymalna: 499 KM (366,9 kW) przy 7000 obr/min
Maksymalny moment obrotowy: 580 N•m przy 5200 obr/min
Osiągi[edytuj | edytuj kod]
Przyspieszenie 0-100 km/h: 4,09 s
Prędkość maksymalna: 326 km/h
    Lamborghini Diablo – model sportowego samochodu produkowanego przez włoską firmę Automobili Lamborghini S.p.A. w latach 1990 - 2001. Przez cały okres produkcji sprzedano zaledwie 2903 egzemplarze. Diablo w 1990 roku był mianowany tytułem najszybszego samochodu świata, osiągnął on 325 km/h. Odebrał ten tytuł największemu rywalowi Lamborghini - Ferrari F40 i dzierżył ten tytuł od 1990-1991 roku, ciekawostką jest to, że zdołał poprawić rekord tylko o 1 km/h. W 1991 roku supersportowy Bugatti EB110 odebrał mu ten tytuł znacznie podnosząc poprzeczkę w kategorii prędkość maksymalna dla tego typu aut.

    Lamborghini Diablo (1990–1998)


    Diablo (1990-1998)
    Firma Lamborghini wprowadziła model Diablo w zastępstwie dla starzejącego się modelu Countach. Auto trafiło do sprzedaży 21 stycznia 1990 roku. Jego cena wynosiła wtedy 240 000 $. Czterdziestoośmiozaworowy silnik o pojemności 5,7 litra generował moc 492 koni mechanicznych (367 kW) oraz moment obrotowy wynoszący 580 Nm. Dzięki temu pojazd rozpędza się do 100 km/h w 4 sekundy, a jego prędkość maksymalna wynosi 325 km/h.

    Silnik
    V12 5,7 l (5707 cm³), 4 zawory na cylinder, DOHC
    Układ zasilania: wtrysk
    Średnica × skok tłoka: 87,00 mm × 80,00 mm
    Stopień sprężania: 10,0:1
    Moc maksymalna: 499 KM (366,9 kW) przy 7000 obr/min
    Maksymalny moment obrotowy: 580 N•m przy 5200 obr/min
    Osiągi[edytuj | edytuj kod]
    Przyspieszenie 0-100 km/h: 4,09 s
    Prędkość maksymalna: 326 km/h
    3 czerwca 2014, 10:01 przez Walder (PW) | Do ulubionych | Skomentuj
    1990 Nissan 300ZX Z32 - Ciekawe wnętrza #19 – Nie mogło tu zabraknąć mojego ulubionego modelu Nissana. Mocno pochylona środkowa konsola, wysoko poprowadzony tunel i płynna linia utworzona przez kokpit i boczki drzwi. Przyciski do obsługi świateł i sterowania klimatyzacją są umieszczone na panelach po bokach zestawu zegarów. Ciekawostką są pasy bezpieczeństwa całkowicie wbudowane w drzwi. Pasy da się zapiąć oraz odpiąć tylko wtedy, gdy drzwi są zamknięte.
    Nie mogło tu zabraknąć mojego ulubionego modelu Nissana. Mocno pochylona środkowa konsola, wysoko poprowadzony tunel i płynna linia utworzona przez kokpit i boczki drzwi. Przyciski do obsługi świateł i sterowania klimatyzacją są umieszczone na panelach po bokach zestawu zegarów. Ciekawostką są pasy bezpieczeństwa całkowicie wbudowane w drzwi. Pasy da się zapiąć oraz odpiąć tylko wtedy, gdy drzwi są zamknięte.
    2 czerwca 2014, 0:18 przez Ltvnsky (PW) | Do ulubionych | Skomentuj
    Źródło:

    caranddriver.com

    Mam nadzieję iż będzie to mała ciekawostka, zwłaszcza dla młodszego pokolenia motomaniaków
    23 maja 2014, 23:45 przez harican (PW) | Do ulubionych | Skomentuj
    Fiat 850 Sport Coupe 1967 – Ciekawostka: silnik kręcił się w lewą stronę :)
    Ciekawostka: silnik kręcił się w lewą stronę :)
    18 maja 2014, 20:59 przez szopen (PW) | Do ulubionych | Skomentuj
    Citroën BX 4TC – Niewiele osób wie, że Citroen miał swoje auto stworzone z myślą o startach w Grupie B. BX 4TC miał konkurować z Audi, Lancią i Peugeotem. Niestety, model ten nie mógł się wykazać, gdyż Grupa B została zlikwidowana. Citroen miał silnik o mocy 380 KM, a masa samochodu wynosiła zaledwie 980 kg.

 Ciekawostką, jest fakt zastosowania specjalności Citroena – zawieszenia hydropneumatycznego.
Było ono niestety źródłem problemów, które uniemożliwiły osiągniecie pojazdowi jakichkolwiek sukcesów rajdowych. Pojazdy wystartowały w 15 rajdach z czego z 13 musiały się wycofać.
Pomimo wieloletniego doświadczenia w konstruowaniu w.w. zawieszeń, nie wytrzymywały one extremalnego traktowania na trasach rajdowych i samochody bezradnie opadały na drogę.
    Niewiele osób wie, że Citroen miał swoje auto stworzone z myślą o startach w Grupie B. BX 4TC miał konkurować z Audi, Lancią i Peugeotem. Niestety, model ten nie mógł się wykazać, gdyż Grupa B została zlikwidowana. Citroen miał silnik o mocy 380 KM, a masa samochodu wynosiła zaledwie 980 kg.

    Ciekawostką, jest fakt zastosowania specjalności Citroena – zawieszenia hydropneumatycznego.
    Było ono niestety źródłem problemów, które uniemożliwiły osiągniecie pojazdowi jakichkolwiek sukcesów rajdowych. Pojazdy wystartowały w 15 rajdach z czego z 13 musiały się wycofać.
    Pomimo wieloletniego doświadczenia w konstruowaniu w.w. zawieszeń, nie wytrzymywały one extremalnego traktowania na trasach rajdowych i samochody bezradnie opadały na drogę.
    15 maja 2014, 13:38 przez Ivan303 (PW) | Do ulubionych | Skomentuj
    Prototyp Nowej Mazdy 6 – A Ciekawostką jest to że Ta mazda została stworzona przez Polaka.
    A Ciekawostką jest to że Ta mazda została stworzona przez Polaka.
    6 maja 2014, 10:03 przez Cyklista (PW) | Do ulubionych | Skomentuj (5)
    Dobre bo z Polski – Toyota MR2 SW21 
Silnik:3s-gte rev3 2,0 Turbo
Układ dolotowy: Stożek Blitz SonicPower
Układ wydechowy: Mongoose
Zawieszenie: 
Kayaba + obniżone sprężyny
Bilstein z czterostopniową regulacją twardości + obniżone sprężyny
BODY KIT: 
przód: Border
boki: dokładki Greddy,
tył: Toms
Ciekawostka: Samochód odbudowany od podstaw. Poprzedni silnik to 5s-fe 2,2l, 
W źródle link do zdjęcia samochodu przed rozpoczęciem pracy.
    Toyota MR2 SW21
    Silnik:3s-gte rev3 2,0 Turbo
    Układ dolotowy: Stożek Blitz SonicPower
    Układ wydechowy: Mongoose
    Zawieszenie:
    Kayaba + obniżone sprężyny
    Bilstein z czterostopniową regulacją twardości + obniżone sprężyny
    BODY KIT:
    przód: Border
    boki: dokładki Greddy,
    tył: Toms
    Ciekawostka: Samochód odbudowany od podstaw. Poprzedni silnik to 5s-fe 2,2l,
    W źródle link do zdjęcia samochodu przed rozpoczęciem pracy.