Momencik, trwa przetwarzanie danych   loading-animation
  • Szukaj


     

    Znalazłem 132 takie materiały
    Toyota Celica coupe – Pierwszy, globalny, sportowy samochód Toyoty, produkowany w latach 1970-1977. Wprawdzie wcześniej istniał jeszcze model 2000GT, ale był to drogi, flagowy samochód Toyoty, ilość egzemplarzy przeznaczona do sprzedaży na danych kontynentach, zawierała się w kilkudziesięciu sztukach, na które mogli sobie pozwolić nieliczni. Celica zmieniła to i dała początek budowie odpowiedniego wizerunku Toyoty na świecie, który kontynuowany był w modelach np. Supra, MR2, Soarer oraz reszcie usportowionych bądź sportowych wersji typowych modeli (Corolla, Starlet, Chaser itd.).
    Pierwszy, globalny, sportowy samochód Toyoty, produkowany w latach 1970-1977. Wprawdzie wcześniej istniał jeszcze model 2000GT, ale był to drogi, flagowy samochód Toyoty, ilość egzemplarzy przeznaczona do sprzedaży na danych kontynentach, zawierała się w kilkudziesięciu sztukach, na które mogli sobie pozwolić nieliczni. Celica zmieniła to i dała początek budowie odpowiedniego wizerunku Toyoty na świecie, który kontynuowany był w modelach np. Supra, MR2, Soarer oraz reszcie usportowionych bądź sportowych wersji typowych modeli (Corolla, Starlet, Chaser itd.).
    Toyota Chaser – W gamie Toyoty było wiele modeli, które nie pasują do poglądu wylansowanego przez dziennikarzy testujących miejskie modele, przedstawiający samochody tej marki jako pospolite i zwyczajne. Ale jak wiadomo od dawna istnieje oblicze Toyoty, te bardziej rasowe, zdecydowanie bardziej nastawione na emocje i adrenalinę.

Na zdjęciu, trzy ostatnie generacje japońskiego, usportowionego sedana z napędem na tył. Od góry - X80 (1988-1992r.), X90 (1992-1996r.) oraz X100 (1996-2001r.). Chaser, to podobny model do Cresta i Mark II, jednak w porównaniu do nich, miał być tym usportowionym. Produkowano go z kierownicą po prawej stronie (podobnie jak Mark II i Cresta), stąd w Europie jest raczej mało znany. Najbardziej pożądane (najmocniejsze) wersje tych samochodów, to oczywiście GT Twin Turbo (JZX80) oraz Tourer V (JZX90 i JZX100). Generalnie, łączy je jedno - posiadają silnik 1JZ-GTE czyli R6 2.5L o mocy 280 KM. Warto zaznaczyć, że w przypadku Chaser X80 i X90 silnik posiadał twin turbo, natomiast generacja X100 miała jedną turbosprężarkę.

Toyota Chaser jest jedną z ikon driftu wśród japońskich sedanów. To doskonała baza, silniki 1JZ-GTE są bardzo rozwojowe, a dodatkowo popularną opcją są swapy na 2JZ-GTE, stąd do dzisiaj 20-letnie modele z powodzeniem stosowane są do wszelkiego upalania w krajach z ruchem lewostronnym. Chaser X100 używany był również w japońskich, profesjonalnych ligach wyścigowych oraz dostępny był z pakietem TRD Sports (Toyota Racing Development).

Najbliższym dla nas miejscem, gdzie najczęściej można podziwiać te samochody, to Ukraina i Rosja - z tego względu, że od dawna nie ma tam problemów z rejestracją takich samochodów, a kluby takie jak tourerv.ru od dawna skupiają społeczność. Kolejne europejskie skupisko jest w Irlandii i Wielkiej Brytanii. Natomiast największe zgromadzenie tych samochodów występuje w Australii, Nowej Zelandii oraz przede wszystkim oczywiście w Japonii.

Toyota Chaser JZX100 (1JZ-GTE 280 KM) z drugiej połowy lat 90, z automatyczną skrzynią biegów, przyspiesza do pierwszej setki w 5.6 s. Natomiast wersja z wolnossącym silnikiem (1JZ-GE 200 KM) i automatem, robi to w około 8 s.
    W gamie Toyoty było wiele modeli, które nie pasują do poglądu wylansowanego przez dziennikarzy testujących miejskie modele, przedstawiający samochody tej marki jako pospolite i zwyczajne. Ale jak wiadomo od dawna istnieje oblicze Toyoty, te bardziej rasowe, zdecydowanie bardziej nastawione na emocje i adrenalinę.

    Na zdjęciu, trzy ostatnie generacje japońskiego, usportowionego sedana z napędem na tył. Od góry - X80 (1988-1992r.), X90 (1992-1996r.) oraz X100 (1996-2001r.). Chaser, to podobny model do Cresta i Mark II, jednak w porównaniu do nich, miał być tym usportowionym. Produkowano go z kierownicą po prawej stronie (podobnie jak Mark II i Cresta), stąd w Europie jest raczej mało znany. Najbardziej pożądane (najmocniejsze) wersje tych samochodów, to oczywiście GT Twin Turbo (JZX80) oraz Tourer V (JZX90 i JZX100). Generalnie, łączy je jedno - posiadają silnik 1JZ-GTE czyli R6 2.5L o mocy 280 KM. Warto zaznaczyć, że w przypadku Chaser X80 i X90 silnik posiadał twin turbo, natomiast generacja X100 miała jedną turbosprężarkę.

    Toyota Chaser jest jedną z ikon driftu wśród japońskich sedanów. To doskonała baza, silniki 1JZ-GTE są bardzo rozwojowe, a dodatkowo popularną opcją są swapy na 2JZ-GTE, stąd do dzisiaj 20-letnie modele z powodzeniem stosowane są do wszelkiego upalania w krajach z ruchem lewostronnym. Chaser X100 używany był również w japońskich, profesjonalnych ligach wyścigowych oraz dostępny był z pakietem TRD Sports (Toyota Racing Development).

    Najbliższym dla nas miejscem, gdzie najczęściej można podziwiać te samochody, to Ukraina i Rosja - z tego względu, że od dawna nie ma tam problemów z rejestracją takich samochodów, a kluby takie jak tourerv.ru od dawna skupiają społeczność. Kolejne europejskie skupisko jest w Irlandii i Wielkiej Brytanii. Natomiast największe zgromadzenie tych samochodów występuje w Australii, Nowej Zelandii oraz przede wszystkim oczywiście w Japonii.

    Toyota Chaser JZX100 (1JZ-GTE 280 KM) z drugiej połowy lat 90, z automatyczną skrzynią biegów, przyspiesza do pierwszej setki w 5.6 s. Natomiast wersja z wolnossącym silnikiem (1JZ-GE 200 KM) i automatem, robi to w około 8 s.
    Toyota Chaser JZX100 – Piękny samochód. Napęd na tył i 2.5L turbo 280 KM pod maską. Reszta fajnych zdjęć z sesji, dostępna jest po kliknięciu w adres poniżej.
    Piękny samochód. Napęd na tył i 2.5L turbo 280 KM pod maską. Reszta fajnych zdjęć z sesji, dostępna jest po kliknięciu w adres poniżej.