Nowe Audi R8 na pierwszy rzut oka wyróżnia się odświeżonym grillem, reflektorami LED (za dopłatą otrzymamy laserowe oświetlenie z zasięgiem do 600 metrów!), zmienionym kształtem wlotów powietrza i większym dyfuzorem. Supersamochód z Ingolstadt będzie dostępny w dwóch odmianach – V10 i V10 Plus. Pierwsza z nich ma 540 koni mechanicznych i 540 niutonometrów, a to pozwala osiągnąć sto kilometrów na godzinę w 3,5 sekundy. Wersja Plus ma 70 koni i 20 niutonometrów więcej. Dzięki temu „setkę” zaliczymy o 0,3 sekundy szybciej, a wskazówka prędkościomierza zatrzyma się dopiero wskazując 330 km/h (w „zwykłym” – 323 km/h). To czyni z drugiej generacji R8 najszybsze fabrycznie produkowane Audi w historii. Nowa generacja, w przeciwieństwie do poprzednika, nie będzie dostępna z manualną skrzynią biegów. Teraz każdy egzemplarz będzie wyposażony w automatyczną, siedmiobiegową przekładnię S-tronic. Moc przekazywana jest domyślnie na tylne koła, ale w zależności od sytuacji system Quattro jest zdolny przenieść 100% momentu na przednią oś. Audi R8 będzie produkowane w nowej fabryce w Heilbronn. Ceny rozpoczynają się od 165 000 euro za „zwykłą” wersję i 187 400 euro za V10 Plus.
Silnik 2.0L DOHC 150 KM na 5 stopniowej, manualnej skrzyni z nadbiegiem. Powstało ich zaledwie 351, z czego tylko 84 egzemplarze otrzymały kierownicę po lewej stronie. Dziś to najprawdopodobniej najbardziej pożądany przez kolekcjonerów samochód produkcji japońskiej. Jego ceny oscylują wokół miliona dolarów.
Moja Bella, która pod koniec marca będzie ze mną już 2 lata. Podczas poszukiwań założeniem był rozsądek, miał być jakiś VW, generalnie auto, które jest utożsamiane z niezawodnością. Do tego jakieś podstawowe wyposażenie typu elektryczne szyby, centralny i klima. Przeglądając ogłoszenia wypatrzyłem tą oto sztukę, nie ukrywam, że w tym momencie rozsądek poszedł w niepamięć i do głosu doszło serce. Obiegową opinię o Alfach zna każdy, jednak stwierdziłem, że muszę ją mieć. W dodatku pod maską znajduje się Twin Spark o pojemności 2.0, czyli silnik uważany przez wielu za tykającą bombę, która w każdej chwili może wybuchnąć i pozbawić właściciela pieniędzy. Przez te 2 lata jedyne co musiałem przy niej zrobić to tylko zmienić olej :) Czasem pójście za głosem serca może przynieść nam korzyści, auto kupiłem za 2/3 ceny konkurentów z tego rocznika i w dodatku mam bogatsze wyposażenie, m.in. skóra z podgrzewanymi siedzeniami i nagłośnienie Bose.
Pozdrowienia dla wszystkich Motokillerów i Alfisti.
Wyczynowy silnik od znanego, japońskiego tunera, zrobiony na bazie V6 C32B z Hondy NSX. Niestety nie znam ceny ani parametrów. Firma TODA Racing, została założona w 1971 roku, przez kierowcę wyścigowego Yukio Toda. Od początku skupiała się na budowie i tuningu silników, ale oprócz tego sukcesywnie rozwijała swoją ofertę usług i sprzedaży części. Jeśli chodzi o wyścigi, od 35 lat specjalizuje się głównie w Formule 3.
Z Warszawy do Świecka i z powrotem kosztuje 150 zł. To dokładnie tyle, co opłata w Szwajcarii na nielimitowane korzystanie z autostrad na cały rok. Nieoficjalnie wiadomo, że na podwyżkach na A2 się nie skończy, a ceny mogą pójść w górę również na A4 oraz na odcinkach GDDKiA.