Momencik, trwa przetwarzanie danych   loading-animation
  • Szukaj


     

    Znalazłem 503 takich materiałów
    Przedstawiamy Wam pierwszy materiał z nowej serii na kanale, która traktuje o właścicielach i ich samochodach. Cars Infected Stories to seria, w której główną role pełnicie Wy oraz wasze auta. W dzisiejszym filmie Sebastian opowiada o swoim A4 B6, które zaczęło swoi żywot jako 1.9TDI z przednim napędem, a w tym momencie siedzi tam 2.7 BiTurbo z napędem Quattro. Takie szalone projekty kochamy!
    3 czerwca 2022, 16:53 przez Folley96 (PW) | Do ulubionych | Skomentuj
    W tym odcinku Robert odwiedza firmę Soul Cars, która zajmuje się renowacją klasycznych Volkswagenów T1. Błażej, manager firmy, pokazuje jak wyglądają poszczególne etapy odnawiania kultowych busów Volkswagen.
    9 maja 2022, 13:59 przez Folley96 (PW) | Do ulubionych | Skomentuj
    Jaguar XK150 – Sportowy samochód osobowy produkowany przez brytyjską markę Jaguar Cars w latach 1957–1961, dostępny był jako 2-drzwiowe coupe lub 2-drzwiowy roadster. Jest następcą Jaguara XK140. Do napędu użyto sześciolitrowego silnika o pojemności 3,4 l i 3,8 l. Silnik 3,4 l generuje moc 190 KM i moment obrotowy 285 Nm, co pozwala na osiągnięcie prędkości maksymalnej 199,5 km/h i przyspieszenia do 100 km/h w 9 sekund. Silnik 3,8 l przedstawia lepsze osiągi. Moc maksymalna wynosi 223 KM a moment obrotowy 325 Nm, lecz nie ma danych prędkość maksymalna i przyspieszeniu do 100 km/h. XK150 został zastąpiony w 1961 roku przez Jaguara E-Type. Łącznie powstało 9395 egzemplarzy XK150.
    Sportowy samochód osobowy produkowany przez brytyjską markę Jaguar Cars w latach 1957–1961, dostępny był jako 2-drzwiowe coupe lub 2-drzwiowy roadster. Jest następcą Jaguara XK140. Do napędu użyto sześciolitrowego silnika o pojemności 3,4 l i 3,8 l. Silnik 3,4 l generuje moc 190 KM i moment obrotowy 285 Nm, co pozwala na osiągnięcie prędkości maksymalnej 199,5 km/h i przyspieszenia do 100 km/h w 9 sekund. Silnik 3,8 l przedstawia lepsze osiągi. Moc maksymalna wynosi 223 KM a moment obrotowy 325 Nm, lecz nie ma danych prędkość maksymalna i przyspieszeniu do 100 km/h. XK150 został zastąpiony w 1961 roku przez Jaguara E-Type. Łącznie powstało 9395 egzemplarzy XK150.
    25 kwietnia 2022, 22:44 przez AwokadoOo (PW) | Do ulubionych | Skomentuj
    Dodge – Usportowiony model wyższej klasy średniej (segment E) produkowany w latach 1966-1978, 1983-1987 oraz ponownie od 2005 roku. Historia auta sięga 1964 i 1965 roku, gdy Charger debiutował najpierw jako prototypowy roadster na bazie modelu Polara, a potem jako wersja coupe modelu Dart GT. Najważniejsze w historii Chargera są lata 60. i 70., gdy stał się jednym z najsłynniejszych przedstawicieli „muscle cars”. Wskrzeszony w kolejnej dekadzie był już tylko subkompaktowym hatchbackiem. Obecnie produkowany Charger (4-drzwiowa limuzyna) nawiązuje do legendarnego stylu „muscle cars”.
    Usportowiony model wyższej klasy średniej (segment E) produkowany w latach 1966-1978, 1983-1987 oraz ponownie od 2005 roku. Historia auta sięga 1964 i 1965 roku, gdy Charger debiutował najpierw jako prototypowy roadster na bazie modelu Polara, a potem jako wersja coupe modelu Dart GT. Najważniejsze w historii Chargera są lata 60. i 70., gdy stał się jednym z najsłynniejszych przedstawicieli „muscle cars”. Wskrzeszony w kolejnej dekadzie był już tylko subkompaktowym hatchbackiem. Obecnie produkowany Charger (4-drzwiowa limuzyna) nawiązuje do legendarnego stylu „muscle cars”.
    Caterham Super Seven CSR – Samochód sportowy produkowany przez Caterham Cars. Jest to najbardziej zmodyfikowany Caterham, wciąż jednak zachowuje wygląd Lotusa Super Seven. CSR dostępny jest z dwoma silnikami Ford Duratec, poprzez modyfikacje różnią się one osiąganą mocą. Podstawowa jednostka generuje moc 203 KM, samochód wyposażony w nią przyspiesza 0-60 mili na godzinę w 3,7 sekundy. Wzmocniony silnik osiąga moc 264 KM, dzięki temu może osiągnąć prędkość maksymalną równą 249 km/h, czas przyspieszenia 0-60 mili na godzinę wynosi 3,1 sekundy. CSR waży tylko 575 kg i charakteryzuje się bardzo dobrymi właściwościami jezdnymi.
    Samochód sportowy produkowany przez Caterham Cars. Jest to najbardziej zmodyfikowany Caterham, wciąż jednak zachowuje wygląd Lotusa Super Seven. CSR dostępny jest z dwoma silnikami Ford Duratec, poprzez modyfikacje różnią się one osiąganą mocą. Podstawowa jednostka generuje moc 203 KM, samochód wyposażony w nią przyspiesza 0-60 mili na godzinę w 3,7 sekundy. Wzmocniony silnik osiąga moc 264 KM, dzięki temu może osiągnąć prędkość maksymalną równą 249 km/h, czas przyspieszenia 0-60 mili na godzinę wynosi 3,1 sekundy. CSR waży tylko 575 kg i charakteryzuje się bardzo dobrymi właściwościami jezdnymi.
    12 kwietnia 2022, 21:19 przez AwokadoOo (PW) | Do ulubionych | Skomentuj
    Opel Speedster – Samochód sportowy klasy kompaktowej produkowany pod niemiecką marką Opel w latach 2001–2005. Opel Speedster powstał w wyniku współpracy koncernu General Motors z Lotus Cars, który wraz ze zmianą prawa europejskiego w 2000 roku musiał wprowadzić wymagane zmiany w konstrukcji modelu Lotus Elise. General Motors zaproponował Lotusowi współfinansowanie projektu w zamian za możliwość sprzedaży samochodu z silnikiem General Motors oraz pod logiem Opla i Vauxhalla. Opel Speedster produkowany był również równolegle w wariancie na rynek brytyjski, gdzie sprzedawano go pod lokalnym opowiednikiem Opla jako Vauxhall VX220. Poza kierownicą po prawej stronie, samochód odróżniał się innym wypełnieniem atrapy chłodnicy z charakterystyczną poprzeczką w kształcie V. Samochód posiada czterolitrowy silnik DOHC o pojemności 2,2 l, który wytwarza moc maksymalną 147 KM i pozwala na osiągnięcie prędkości maksymalnej 217 km/h i przyspieszenia do 100 km/h w 5,9 sekundy. W wersji turbo Turbo pojazd napędzany jest dwulitrowym silnikiem R4 DOHC turbo generującym moc 200 KM. Pojazd osiąga prędkość maksymalną 243 km/h i przyspiesza do 100 km/h w 4,9 sekundy.
    Samochód sportowy klasy kompaktowej produkowany pod niemiecką marką Opel w latach 2001–2005. Opel Speedster powstał w wyniku współpracy koncernu General Motors z Lotus Cars, który wraz ze zmianą prawa europejskiego w 2000 roku musiał wprowadzić wymagane zmiany w konstrukcji modelu Lotus Elise. General Motors zaproponował Lotusowi współfinansowanie projektu w zamian za możliwość sprzedaży samochodu z silnikiem General Motors oraz pod logiem Opla i Vauxhalla. Opel Speedster produkowany był również równolegle w wariancie na rynek brytyjski, gdzie sprzedawano go pod lokalnym opowiednikiem Opla jako Vauxhall VX220. Poza kierownicą po prawej stronie, samochód odróżniał się innym wypełnieniem atrapy chłodnicy z charakterystyczną poprzeczką w kształcie V. Samochód posiada czterolitrowy silnik DOHC o pojemności 2,2 l, który wytwarza moc maksymalną 147 KM i pozwala na osiągnięcie prędkości maksymalnej 217 km/h i przyspieszenia do 100 km/h w 5,9 sekundy. W wersji turbo Turbo pojazd napędzany jest dwulitrowym silnikiem R4 DOHC turbo generującym moc 200 KM. Pojazd osiąga prędkość maksymalną 243 km/h i przyspiesza do 100 km/h w 4,9 sekundy.
    11 kwietnia 2022, 21:48 przez AwokadoOo (PW) | Do ulubionych | Skomentuj
    Mitsubishi 3000GT VR-4 – Sportowy grand tourer produkowany przez japoński koncern Mitsubishi w latach 1990-2001. Na rynku japońskim sprzedawany pod nazwą GTO, lecz bardziej znana jest nazwa eksportowa - 3000GT. Samochód ten z niewielkimi zmianami w latach 1991-1996 sprzedawany był także na terenie Ameryki Północnej poprzez salony Chryslera pod nazwą Dodge Stealth. Nazwa GTO pochodzi od innego samochodu Mitsubishi, Galanta GTO, dwudrzwiowego hardtop coupe sprzedawanego na początku lat 70., stylizowanego na ówczesne amerykańskie muscle cars, wyposażonego w czterocylindrowe silniki rzędowe z napędem na tylną oś. W pierwszej generacji GTO, produkowanej w latach 1990-1993 Mitsubishi zastosowało wiele innowacyjnych technologii które miały polepszyć właściwości techniczne pojazdu, wśród nich znalazły się: napęd AWD, zmodyfikowany układ kierowniczy, system aktywnej aerodynamiki nadwozia w skład którego wchodziły samoregulujące się przednie i tylne spoilery, regulowany układ wydechowy i elektronicznie kontrolowany system zawieszenia (ECS). Druga generacja produkowana była w latach 1994-1996. Drugą generację modelu można łatwo rozpoznać poprzez nowy kształt przednich zderzaków oraz mniejszych, okrągłych lampach przeciwmgłowych. Możliwy był montaż kół o większych rozmiarach, zmodyfikowano boczne wloty powietrze oraz tylny zderzak. Zmieniono również wystrój wnętrza, samochód posiadał teraz na wyposażeniu podwójne poduszki powietrzne oraz ulepszony system klimatyzacji. Wszystkie silniki zmodyfikowano tak, że osiągają nieznacznie większy moment obrotowy. Wersja VR-4 otrzymała dodatkowo 6-biegową manualna skrzynię biegów Getrag. W latach 1995 - 96 w modelach 3000GT SL i VR-4 sprzedawanych na rynku amerykańskim dostępna była opcja zdejmowanego dachu. Samochody były modyfikowane przez firmę ASC z Kalifornii, dach mógł być zdejmowany lub zakładany za jednym przyciśnięciem guzika. Był to pierwszy tego rodzaju samochód sprzedawany na terenie Stanów Zjednoczonych od czasu Forda Skylinera z lat 1957-59, produkcję 3000GT w tej wersji zawieszono jednak po dwóch latach z powodu niskiego poziomu sprzedaży. W wersji VR-4 samochód posiadał sześciocylindrowy silnik DOHC 24v Twin-turbo o mocy 300 KM.
    Sportowy grand tourer produkowany przez japoński koncern Mitsubishi w latach 1990-2001. Na rynku japońskim sprzedawany pod nazwą GTO, lecz bardziej znana jest nazwa eksportowa - 3000GT. Samochód ten z niewielkimi zmianami w latach 1991-1996 sprzedawany był także na terenie Ameryki Północnej poprzez salony Chryslera pod nazwą Dodge Stealth. Nazwa GTO pochodzi od innego samochodu Mitsubishi, Galanta GTO, dwudrzwiowego hardtop coupe sprzedawanego na początku lat 70., stylizowanego na ówczesne amerykańskie muscle cars, wyposażonego w czterocylindrowe silniki rzędowe z napędem na tylną oś. W pierwszej generacji GTO, produkowanej w latach 1990-1993 Mitsubishi zastosowało wiele innowacyjnych technologii które miały polepszyć właściwości techniczne pojazdu, wśród nich znalazły się: napęd AWD, zmodyfikowany układ kierowniczy, system aktywnej aerodynamiki nadwozia w skład którego wchodziły samoregulujące się przednie i tylne spoilery, regulowany układ wydechowy i elektronicznie kontrolowany system zawieszenia (ECS). Druga generacja produkowana była w latach 1994-1996. Drugą generację modelu można łatwo rozpoznać poprzez nowy kształt przednich zderzaków oraz mniejszych, okrągłych lampach przeciwmgłowych. Możliwy był montaż kół o większych rozmiarach, zmodyfikowano boczne wloty powietrze oraz tylny zderzak. Zmieniono również wystrój wnętrza, samochód posiadał teraz na wyposażeniu podwójne poduszki powietrzne oraz ulepszony system klimatyzacji. Wszystkie silniki zmodyfikowano tak, że osiągają nieznacznie większy moment obrotowy. Wersja VR-4 otrzymała dodatkowo 6-biegową manualna skrzynię biegów Getrag. W latach 1995 - 96 w modelach 3000GT SL i VR-4 sprzedawanych na rynku amerykańskim dostępna była opcja zdejmowanego dachu. Samochody były modyfikowane przez firmę ASC z Kalifornii, dach mógł być zdejmowany lub zakładany za jednym przyciśnięciem guzika. Był to pierwszy tego rodzaju samochód sprzedawany na terenie Stanów Zjednoczonych od czasu Forda Skylinera z lat 1957-59, produkcję 3000GT w tej wersji zawieszono jednak po dwóch latach z powodu niskiego poziomu sprzedaży. W wersji VR-4 samochód posiadał sześciocylindrowy silnik DOHC 24v Twin-turbo o mocy 300 KM.
    Ford GT40 – Supersamochód klasy średniej produkowany pod amerykańską marką Ford w latach 1964-1968. Na początku lat 60. w wyścigach dominowały samochody Ferrari. Właściciel Ford Motor Company Henry Ford II postanowił zaistnieć w samochodach sportowych. W tym celu starał się wykupić Ferrari za 16 milionów dolarów. Enzo Ferrari najpierw wyraził zgodę, jednak w trakcie finalizacji transakcji wycofał się. Ford postanowił pokonać Ferrari na torze wyścigowym. Dotarły do niego projekty prototypu o nazwie Lola GT Erica Broadleya z firmy Lola Racing Cars. Główny konstruktor firmy Lola Eric Broadley rozpoczął prace nad nowym wozem pod kierunkiem Johna Wyera, byłego szefa Aston Martina. Już kilka miesięcy później opływowe coupe zamieniło się w Forda GT40. Jego nazwa pochodzi od „Grand Touring” i 40 cali wysokości, stąd GT i 40. Wybudowano go, żeby przełamać hegemonię Ferrari w wyścigach samochodowych. Pierwsze prototypy GT40 były napędzane silnikiem V8 o pojemności 4,3 l, jednak modele produkcyjne miały już pojemność 4,7 l silniki pochodziły z Forda Mustanga i generowały moc 310 KM. Osiągały one prędkość maksymalną 257 km/h i przyspieszały do 100 km/h w 5,3 sekundy. Pięć modeli prototypowych było roadsterami, wliczając to Forda X-1. Wykorzystane zostały skrzynie biegów: Hewland LG500 a w ostatnich modelach automatyczne skrzynie biegów. Ford GT40 był czterokrotnym zwycięzcą wyścigu Le Mans w latach 1966-1969.
    Supersamochód klasy średniej produkowany pod amerykańską marką Ford w latach 1964-1968. Na początku lat 60. w wyścigach dominowały samochody Ferrari. Właściciel Ford Motor Company Henry Ford II postanowił zaistnieć w samochodach sportowych. W tym celu starał się wykupić Ferrari za 16 milionów dolarów. Enzo Ferrari najpierw wyraził zgodę, jednak w trakcie finalizacji transakcji wycofał się. Ford postanowił pokonać Ferrari na torze wyścigowym. Dotarły do niego projekty prototypu o nazwie Lola GT Erica Broadleya z firmy Lola Racing Cars. Główny konstruktor firmy Lola Eric Broadley rozpoczął prace nad nowym wozem pod kierunkiem Johna Wyera, byłego szefa Aston Martina. Już kilka miesięcy później opływowe coupe zamieniło się w Forda GT40. Jego nazwa pochodzi od „Grand Touring” i 40 cali wysokości, stąd GT i 40. Wybudowano go, żeby przełamać hegemonię Ferrari w wyścigach samochodowych. Pierwsze prototypy GT40 były napędzane silnikiem V8 o pojemności 4,3 l, jednak modele produkcyjne miały już pojemność 4,7 l silniki pochodziły z Forda Mustanga i generowały moc 310 KM. Osiągały one prędkość maksymalną 257 km/h i przyspieszały do 100 km/h w 5,3 sekundy. Pięć modeli prototypowych było roadsterami, wliczając to Forda X-1. Wykorzystane zostały skrzynie biegów: Hewland LG500 a w ostatnich modelach automatyczne skrzynie biegów. Ford GT40 był czterokrotnym zwycięzcą wyścigu Le Mans w latach 1966-1969.
    7 kwietnia 2022, 20:42 przez AwokadoOo (PW) | Do ulubionych | Skomentuj
    Jaguar XK120 Drophead Coupe – Produkowany przez Jaguar Cars w latach 1948–1954, był następcą modelu SS100. Samochód dostępny był jako 2-drzwiowe coupe lub 2-drzwiowy roadster. Napędzany silnikiem R6 o pojemności 3,4 l, którzy wytwarzał 160 KM był pierwszym samochodem produkcyjnym, który osiągnął prędkość 200 km/h. Przez pierwszych 18 miesięcy większość aut produkowano z przeznaczeniem na eksport, a na rynku krajowym samochód pojawił się dopiero na początku lat 50. Imponujące jak na swoje czasy wygląd zawdzięcza wpływom stylistyki nadwozi włoskiej firmy Touring. Przez 6 lat produkcji powstało 12055 egzemplarzy.
    Produkowany przez Jaguar Cars w latach 1948–1954, był następcą modelu SS100. Samochód dostępny był jako 2-drzwiowe coupe lub 2-drzwiowy roadster. Napędzany silnikiem R6 o pojemności 3,4 l, którzy wytwarzał 160 KM był pierwszym samochodem produkcyjnym, który osiągnął prędkość 200 km/h. Przez pierwszych 18 miesięcy większość aut produkowano z przeznaczeniem na eksport, a na rynku krajowym samochód pojawił się dopiero na początku lat 50. Imponujące jak na swoje czasy wygląd zawdzięcza wpływom stylistyki nadwozi włoskiej firmy Touring. Przez 6 lat produkcji powstało 12055 egzemplarzy.
    Trzecia generacja World Rally Cars / The 3rd generation of World Rally Cars (2017-2021) !
    2 stycznia 2022, 10:34 przez cubson14 (PW) | Do ulubionych | Skomentuj