Momencik, trwa przetwarzanie danych   loading-animation
  • Szukaj


     

    Znalazłem 129 takich materiałów
    Peugeot 208 GTi – Samochód osobowy klasy miejskiej produkowany przez francuską markę Peugeot od 2012 roku. Samochód został zaprezentowany po raz pierwszy podczas Międzynarodowego Salonu Samochodowego w Genewie w 2012 roku. 208 zastąpił w ofercie model 207 produkowany od 2006 roku. Na tle poprzednika, 208 zyskało inne, bardziej krągłe proporcje nadwozia. To właśnie w tym modelu po raz pierwszy zastosowano też awangardowy projekt deski rozdzielczej wyróżniający się wysuniętymi zegarami względem kierownicy – tzw. i-Cockpit. 
W 2013 roku do gamy 208 wprowadzono wersję GTi i Urban Soul. 208 GTi napędzane jest przez turbodoładowany silnik 1,6 THP o mocy 200 KM. W lutym 2015 roku samochód przeszedł face lifting. Zmiany objęły głównie pas przedni - zmieniono wkłady lamp, reflektorów i zderzaków. We wnętrzu pojawił się nowy wyświetlacz systemu multimedialnego o przekątnej 7-cali i nowe listwy dekoracyjne.
    Samochód osobowy klasy miejskiej produkowany przez francuską markę Peugeot od 2012 roku. Samochód został zaprezentowany po raz pierwszy podczas Międzynarodowego Salonu Samochodowego w Genewie w 2012 roku. 208 zastąpił w ofercie model 207 produkowany od 2006 roku. Na tle poprzednika, 208 zyskało inne, bardziej krągłe proporcje nadwozia. To właśnie w tym modelu po raz pierwszy zastosowano też awangardowy projekt deski rozdzielczej wyróżniający się wysuniętymi zegarami względem kierownicy – tzw. i-Cockpit.
    W 2013 roku do gamy 208 wprowadzono wersję GTi i Urban Soul. 208 GTi napędzane jest przez turbodoładowany silnik 1,6 THP o mocy 200 KM. W lutym 2015 roku samochód przeszedł face lifting. Zmiany objęły głównie pas przedni - zmieniono wkłady lamp, reflektorów i zderzaków. We wnętrzu pojawił się nowy wyświetlacz systemu multimedialnego o przekątnej 7-cali i nowe listwy dekoracyjne.
    6 września 2022, 21:10 przez AwokadoOo (PW) | Do ulubionych | Skomentuj
    Ford GT40 – Supersamochód klasy średniej produkowany przez amerykańską markę Ford w latach 1964-1968. Na początku lat 60. w wyścigach dominowały samochody Ferrari. Właściciel Forda Henry Ford II postanowił zaistnieć w samochodach sportowych. W tym celu starał się wykupić Ferrari za 16 milionów dolarów. Enzo Ferrari najpierw wyraził zgodę, jednak w trakcie finalizacji transakcji wycofał się. Ford postanowił pokonać Ferrari na torze wyścigowym. Dotarły do niego projekty prototypu o nazwie Lola GT autorstwa Erica Broadleya z firmy Lola Racing Cars. Samochód ten startował w Le Mans w 1963 roku, ale nie ukończył zawodów z powodu awarii. Główny konstruktor firmy Lola Eric Broadley rozpoczął prace nad nowym samochodem pod kierunkiem Johna Wyera, byłego szefa Aston Martina. Po kilku miesiącach opływowe coupe zamieniło się w Forda GT40. Nazwa GT40 pochodzi od „Grand Touring” i 40 cali wysokości, stąd GT i 40. Pierwsze prototypy samochodu wyposażono w 4,3-litrowe V8, jednak pojemność w modelach produkcyjnych zwiększono do 4,7 l. Silniki GT40 pochodziły z Forda Mustanga. Silniki te generują moc 310 KM i moment obrotowy 446 Nm co pozwala na osiągnięcie prędkości maksymalnej 257 km/h i przyspieszenie 0-100 km/h w 5,3 sekundy. Pięć modeli prototypowych było roadsterami, wliczając to Forda X-1. Wykorzystane zostały skrzynie biegów: Hewland LG500 a w ostatnich modelach automatyczne skrzynie biegów. Ford GT40 był czterokrotnym zwycięzcą wyścigu Le Mans w latach 1966-1969.
    Supersamochód klasy średniej produkowany przez amerykańską markę Ford w latach 1964-1968. Na początku lat 60. w wyścigach dominowały samochody Ferrari. Właściciel Forda Henry Ford II postanowił zaistnieć w samochodach sportowych. W tym celu starał się wykupić Ferrari za 16 milionów dolarów. Enzo Ferrari najpierw wyraził zgodę, jednak w trakcie finalizacji transakcji wycofał się. Ford postanowił pokonać Ferrari na torze wyścigowym. Dotarły do niego projekty prototypu o nazwie Lola GT autorstwa Erica Broadleya z firmy Lola Racing Cars. Samochód ten startował w Le Mans w 1963 roku, ale nie ukończył zawodów z powodu awarii. Główny konstruktor firmy Lola Eric Broadley rozpoczął prace nad nowym samochodem pod kierunkiem Johna Wyera, byłego szefa Aston Martina. Po kilku miesiącach opływowe coupe zamieniło się w Forda GT40. Nazwa GT40 pochodzi od „Grand Touring” i 40 cali wysokości, stąd GT i 40. Pierwsze prototypy samochodu wyposażono w 4,3-litrowe V8, jednak pojemność w modelach produkcyjnych zwiększono do 4,7 l. Silniki GT40 pochodziły z Forda Mustanga. Silniki te generują moc 310 KM i moment obrotowy 446 Nm co pozwala na osiągnięcie prędkości maksymalnej 257 km/h i przyspieszenie 0-100 km/h w 5,3 sekundy. Pięć modeli prototypowych było roadsterami, wliczając to Forda X-1. Wykorzystane zostały skrzynie biegów: Hewland LG500 a w ostatnich modelach automatyczne skrzynie biegów. Ford GT40 był czterokrotnym zwycięzcą wyścigu Le Mans w latach 1966-1969.
    20 lipca 2022, 20:37 przez AwokadoOo (PW) | Do ulubionych | Skomentuj
    Bentley Mulsanne Speed – Samochód osobowy klasy dużych aut luksusowych produkowany przez brytyjską markę Bentley w latach 2009–2020. Po zakończeniu produkcji modelu Arnage, Bentley opracował od podstaw zupełnie nowego następcę, dla którego przywrócił nazwę Mulsanne stosowaną już wcześniej w latach 1980-1992. Premiera modelu miała miejsce w sierpniu 2009 roku, a sprzedaż ruszyła rok później, latem 2010 roku. We wrześniu 2014 roku Bentley zaprezentował usportowioną wersję o nazwie Mulsanne Speed. Samochód wyróżnia się m.in. specjalnymi, polerowanymi felgami ze stopów lekkich w rozmiarze 21 cali, ciemnymi kratownicami wlotów powietrza i innym wykończeniem wnętrza. Samochód napędzany jest przez silnik V8 o pojemności 6,75 l, który generuje moc 537 KM i moment obrotowy 1100 Nm, co pozwala na osiągnięcie prędkości maksymalnej 305 km/h i przyspieszenie do 100 km/h w 4,9 sekund. W połowie stycznia 2020 roku Bentley ogłosił zakończenie produkcji Mulsanne po niespełna 10 latach rynkowej obecności, prezentując z tej okazji specjalny pożegnalny model. Koniec produkcji Mulsanne oznacza również zniknięcie z rynku 6,75-litrowego silnika V8.
    Samochód osobowy klasy dużych aut luksusowych produkowany przez brytyjską markę Bentley w latach 2009–2020. Po zakończeniu produkcji modelu Arnage, Bentley opracował od podstaw zupełnie nowego następcę, dla którego przywrócił nazwę Mulsanne stosowaną już wcześniej w latach 1980-1992. Premiera modelu miała miejsce w sierpniu 2009 roku, a sprzedaż ruszyła rok później, latem 2010 roku. We wrześniu 2014 roku Bentley zaprezentował usportowioną wersję o nazwie Mulsanne Speed. Samochód wyróżnia się m.in. specjalnymi, polerowanymi felgami ze stopów lekkich w rozmiarze 21 cali, ciemnymi kratownicami wlotów powietrza i innym wykończeniem wnętrza. Samochód napędzany jest przez silnik V8 o pojemności 6,75 l, który generuje moc 537 KM i moment obrotowy 1100 Nm, co pozwala na osiągnięcie prędkości maksymalnej 305 km/h i przyspieszenie do 100 km/h w 4,9 sekund. W połowie stycznia 2020 roku Bentley ogłosił zakończenie produkcji Mulsanne po niespełna 10 latach rynkowej obecności, prezentując z tej okazji specjalny pożegnalny model. Koniec produkcji Mulsanne oznacza również zniknięcie z rynku 6,75-litrowego silnika V8.
    Lotus 49 – Samochód wyścigowy, zaprojektowany w 1967 roku przez Colina Chapmana i Maurice'a Philippe'a i skonstruowany przez Team Lotus. Samochód zawierał wiele rewolucyjnych rozwiązań, przyczynił się także do zdobycia czterech tytułów mistrza świata . Po nieudanym dla Lotusa sezonie 1966, w którym zespół eksperymentował między innymi z silnikiem BRM H16, Colin Chapman bardzo chciał znaleźć nowy silnik. Skontaktował się z Keithem Duckworthem, który wraz z Mikiem Costinem i Billem Brownem modyfikował silniki Forda dla niższych formuł wyścigowych. Duckworth wyjawił, że zaprojektowanie, zbudowanie i utrzymanie pięciu silników odpowiednich dla Formuły 1 silnika będzie kosztować około sto tysięcy funtów na sezon. Wybrano silnik V8, chociaż wielu zewnętrznych ekspertów uważało, że lepszym rozwiązaniem byłby silnik V12. Główne połączenie między silnikiem i podwoziem stanowiły dwie śruby rozmieszczone 9 cali od siebie na dole aluminiowego monocoque'u wraz z dodatkowymi połączeniami na wzmocnionych pokrywach rozrządu. Silnik był częścią nośną podwozia, co było możliwe dzięki jego zwartości oraz sztywności bloku. Moc maksymalna wynosiła 400 KM przez co Lotus 49 osiągał prędkość maksymalną 320 km/h. Lotus 49 był używany przez zespół przez cztery sezony w latach 1967-1970, stając się pierwszym samochodem Formuły 1 pomalowanym w barwy sponsora oraz ewoluując w wersję "B", wyposażoną w zintegrowane z nadwoziem spojlery – pierwsze takie rozwiązanie w Formule 1. W sezonie 1968 roku Graham Hill zdobył tytuł mistrza świata Formuły 1 w Lotusie 49, lecz Jim Clark zginął w wyścigu Formuły 2. W sezonie 1970 roku austriacki kierowca Jochen Rindt prowadząc Lotusa 49 wygrał Grand Prix Monako 1970, co przyczyniło się do zdobycia przez niego zwycięstwa sezonu 1970.
    Samochód wyścigowy, zaprojektowany w 1967 roku przez Colina Chapmana i Maurice'a Philippe'a i skonstruowany przez Team Lotus. Samochód zawierał wiele rewolucyjnych rozwiązań, przyczynił się także do zdobycia czterech tytułów mistrza świata . Po nieudanym dla Lotusa sezonie 1966, w którym zespół eksperymentował między innymi z silnikiem BRM H16, Colin Chapman bardzo chciał znaleźć nowy silnik. Skontaktował się z Keithem Duckworthem, który wraz z Mikiem Costinem i Billem Brownem modyfikował silniki Forda dla niższych formuł wyścigowych. Duckworth wyjawił, że zaprojektowanie, zbudowanie i utrzymanie pięciu silników odpowiednich dla Formuły 1 silnika będzie kosztować około sto tysięcy funtów na sezon. Wybrano silnik V8, chociaż wielu zewnętrznych ekspertów uważało, że lepszym rozwiązaniem byłby silnik V12. Główne połączenie między silnikiem i podwoziem stanowiły dwie śruby rozmieszczone 9 cali od siebie na dole aluminiowego monocoque'u wraz z dodatkowymi połączeniami na wzmocnionych pokrywach rozrządu. Silnik był częścią nośną podwozia, co było możliwe dzięki jego zwartości oraz sztywności bloku. Moc maksymalna wynosiła 400 KM przez co Lotus 49 osiągał prędkość maksymalną 320 km/h. Lotus 49 był używany przez zespół przez cztery sezony w latach 1967-1970, stając się pierwszym samochodem Formuły 1 pomalowanym w barwy sponsora oraz ewoluując w wersję "B", wyposażoną w zintegrowane z nadwoziem spojlery – pierwsze takie rozwiązanie w Formule 1. W sezonie 1968 roku Graham Hill zdobył tytuł mistrza świata Formuły 1 w Lotusie 49, lecz Jim Clark zginął w wyścigu Formuły 2. W sezonie 1970 roku austriacki kierowca Jochen Rindt prowadząc Lotusa 49 wygrał Grand Prix Monako 1970, co przyczyniło się do zdobycia przez niego zwycięstwa sezonu 1970.
    25 kwietnia 2022, 23:08 przez AwokadoOo (PW) | Do ulubionych | Skomentuj
    BMW X5 M Competition – Samochód osobowy typu SUV klasy wyższej produkowany pod niemiecką marką BMW od 1999 roku. Czwarta i najnowsza generacja X5 zadebiutowała w połowie 2018 roku, , zastępując dotychczasowy model już po 5 latach produkcji. Model otrzymał kod fabryczny G05. Czwarta generacja to część ofensywy modelowej BMW z 2018 roku, w ramach której przedstawiono aż 6 nowych modeli w ciągu 12 miesięcy. Pierwsze informacje ujawniono 6 czerwca 2018 roku. Samochód na tle poprzednika wyraźnie urósł, będąc jednocześnie niższym i lżejszym. Stylistycznie zaszła ewolucja - sylwetka pozostała ta sama, jednocześnie dodając typowe dla nowych modeli marki elementy stylistyczne typu podłużne tylne lampy, mniejsze reflektory i wielki, podwójny grill. W październiku 2020 BMW zaprezentowało najmocniejszą odmianę BMW X5 - M Competition dostępną w limitowanej do 250 sztuk First Edition. W standardzie korzysta z lekkich felg aluminiowych w rozmiarze 21 cali z przodu i 22 cali z tyłu. Wyróżnikiem tej edycji są elementy z włókna węglowego: pokrywa silnika, osłony lusterek bocznych i tylny spojler. W każdym egzemplarzu widnieje napis z unikatowym numerem serii. Silnik pozostał nietknięty – podwójnie doładowane, 4,4-litrowe V8 generuje moc 625 KM i moment obrotowy 750 Nm. X5 M osiąga prędkość maksymalną 250 km/h i przyspiesza do 100 km/h w 3,8 s.
    Samochód osobowy typu SUV klasy wyższej produkowany pod niemiecką marką BMW od 1999 roku. Czwarta i najnowsza generacja X5 zadebiutowała w połowie 2018 roku, , zastępując dotychczasowy model już po 5 latach produkcji. Model otrzymał kod fabryczny G05. Czwarta generacja to część ofensywy modelowej BMW z 2018 roku, w ramach której przedstawiono aż 6 nowych modeli w ciągu 12 miesięcy. Pierwsze informacje ujawniono 6 czerwca 2018 roku. Samochód na tle poprzednika wyraźnie urósł, będąc jednocześnie niższym i lżejszym. Stylistycznie zaszła ewolucja - sylwetka pozostała ta sama, jednocześnie dodając typowe dla nowych modeli marki elementy stylistyczne typu podłużne tylne lampy, mniejsze reflektory i wielki, podwójny grill. W październiku 2020 BMW zaprezentowało najmocniejszą odmianę BMW X5 - M Competition dostępną w limitowanej do 250 sztuk First Edition. W standardzie korzysta z lekkich felg aluminiowych w rozmiarze 21 cali z przodu i 22 cali z tyłu. Wyróżnikiem tej edycji są elementy z włókna węglowego: pokrywa silnika, osłony lusterek bocznych i tylny spojler. W każdym egzemplarzu widnieje napis z unikatowym numerem serii. Silnik pozostał nietknięty – podwójnie doładowane, 4,4-litrowe V8 generuje moc 625 KM i moment obrotowy 750 Nm. X5 M osiąga prędkość maksymalną 250 km/h i przyspiesza do 100 km/h w 3,8 s.
    17 kwietnia 2022, 20:28 przez AwokadoOo (PW) | Do ulubionych | Skomentuj
    Ford GT40 – Supersamochód klasy średniej produkowany pod amerykańską marką Ford w latach 1964-1968. Na początku lat 60. w wyścigach dominowały samochody Ferrari. Właściciel Ford Motor Company Henry Ford II postanowił zaistnieć w samochodach sportowych. W tym celu starał się wykupić Ferrari za 16 milionów dolarów. Enzo Ferrari najpierw wyraził zgodę, jednak w trakcie finalizacji transakcji wycofał się. Ford postanowił pokonać Ferrari na torze wyścigowym. Dotarły do niego projekty prototypu o nazwie Lola GT Erica Broadleya z firmy Lola Racing Cars. Główny konstruktor firmy Lola Eric Broadley rozpoczął prace nad nowym wozem pod kierunkiem Johna Wyera, byłego szefa Aston Martina. Już kilka miesięcy później opływowe coupe zamieniło się w Forda GT40. Jego nazwa pochodzi od „Grand Touring” i 40 cali wysokości, stąd GT i 40. Wybudowano go, żeby przełamać hegemonię Ferrari w wyścigach samochodowych. Pierwsze prototypy GT40 były napędzane silnikiem V8 o pojemności 4,3 l, jednak modele produkcyjne miały już pojemność 4,7 l silniki pochodziły z Forda Mustanga i generowały moc 310 KM. Osiągały one prędkość maksymalną 257 km/h i przyspieszały do 100 km/h w 5,3 sekundy. Pięć modeli prototypowych było roadsterami, wliczając to Forda X-1. Wykorzystane zostały skrzynie biegów: Hewland LG500 a w ostatnich modelach automatyczne skrzynie biegów. Ford GT40 był czterokrotnym zwycięzcą wyścigu Le Mans w latach 1966-1969.
    Supersamochód klasy średniej produkowany pod amerykańską marką Ford w latach 1964-1968. Na początku lat 60. w wyścigach dominowały samochody Ferrari. Właściciel Ford Motor Company Henry Ford II postanowił zaistnieć w samochodach sportowych. W tym celu starał się wykupić Ferrari za 16 milionów dolarów. Enzo Ferrari najpierw wyraził zgodę, jednak w trakcie finalizacji transakcji wycofał się. Ford postanowił pokonać Ferrari na torze wyścigowym. Dotarły do niego projekty prototypu o nazwie Lola GT Erica Broadleya z firmy Lola Racing Cars. Główny konstruktor firmy Lola Eric Broadley rozpoczął prace nad nowym wozem pod kierunkiem Johna Wyera, byłego szefa Aston Martina. Już kilka miesięcy później opływowe coupe zamieniło się w Forda GT40. Jego nazwa pochodzi od „Grand Touring” i 40 cali wysokości, stąd GT i 40. Wybudowano go, żeby przełamać hegemonię Ferrari w wyścigach samochodowych. Pierwsze prototypy GT40 były napędzane silnikiem V8 o pojemności 4,3 l, jednak modele produkcyjne miały już pojemność 4,7 l silniki pochodziły z Forda Mustanga i generowały moc 310 KM. Osiągały one prędkość maksymalną 257 km/h i przyspieszały do 100 km/h w 5,3 sekundy. Pięć modeli prototypowych było roadsterami, wliczając to Forda X-1. Wykorzystane zostały skrzynie biegów: Hewland LG500 a w ostatnich modelach automatyczne skrzynie biegów. Ford GT40 był czterokrotnym zwycięzcą wyścigu Le Mans w latach 1966-1969.
    7 kwietnia 2022, 20:42 przez AwokadoOo (PW) | Do ulubionych | Skomentuj
    1200HP Nissan GT-R w akcji! Zobacz jak wygląda przyspieszenie w - prawdopodobnie - najbardziej zmodyfikowanej Godzilli w Niemczech! 22'' koła, obniżenie, wydech na 5 cali, zakute wszystko co się da, pełna moc i frajda z jazdy!
    26 września 2021, 9:29 przez ~eldommen | Do ulubionych | Skomentuj
    Źródło:

    Hi_5

    S P E C K A:

    Silnik: 2.9 V6
    Doładowanie: biturbo
    Moc: 540KM (+30KM do Quadrifoglio)
    Moment: 600Nm (bez zmian do Quadrifoglio)
    Layout: FR (silnik z przodu, napęd na tył)
    Skrzynia: AT 8B ZF Torque Converter
    Masa: 1540kg (-100kg do Quadrifoglio)
    Felgi: 20 cali
    Opony: Michelin Pilot Sport Cup 2. 265mm F i 285mm R.
    0-100 w 3.6s
    0-200 w 11.9s
    300 km/h max
    Bak: 58 litrów
    Populacja: 500 sztuk z czego 10 sztuk na Polskę
    Warianty: GTA lub GTAm
    Cena: Bańka kolumbijskich pesos
    21 września 2021, 19:20 przez Folley96 (PW) | Do ulubionych | Skomentuj
    Z taką agresją na drodze nigdy nie mieliśmy do czynienia!
    Dla mnie i mojego męża Grześka to nie był zwyczajny weekend. Postanowiliśmy go spędzić w Niedzicy i tradycyjnie potrenować. Pogoda i warunki były idealne. W sobotę cieszyliśmy się wszystkim: słońcem, fajną formą, pięknymi widokami i wspólnym czasem. Kręciliśmy w rejonie Łapszanki, Nowej Białej, Krempach itd... aż tu nagle nasz super dzień zakończył Młody kierowca w Renault, który na niemal pustej drodze trąbił na nas z daleka (jechaliśmy jeden za drugim) bo ścigał się z innym samochodem. Zestresował nas bardzo bo był agresywny. Grześ krzyknął na niego co robi i zaczęło się. Kierowca postanowił pokazać nam kto rządzi na drodze. Specjalnie zepchnął Grzesia z drogi i nagle zahamował pod moimi kołami. Zdążyłam tylko odbić bo uznałam, że mam z nim szanse tylko jak go wezmę bokiem. Uderzenie było tak mocne, że wgniotłam mu tył samochodu. Mieliśmy szczęście bo za nami jechał samochód z wspaniałymi ludźmi, którzy to wszystko nagrali i nam pomogli. Przyznam, że nie wiem, jak to się stało, że jesteśmy w "miare" cali. Mam zwichnięty bark. Grześ jest poobijany, pękł mu kask. Psycha gorzej. Jeszcze nie mamy głowy do przemyśleń, cieszymy się, że żyjemy. Na pewno ten weekend pokazał ile jest agresji w stosunku do kolarzy i to jest smutne... Pilnujcie się na drogach!
    15 czerwca 2020, 23:14 przez Charakterek (PW) | Do ulubionych | Skomentuj