Szukaj
Znalazłem 80 takich materiałów
Multiair opiera się na mechanizmie wstawionym pomiędzy wałem krzywkowym a trzonem zaworu. Mechanizm składa się z tulejki z zaworem elektrycznie otwieranym, wypełnioną olejem hydraulicznym, z tłokami po obu stronach. Przy zamkniętym zaworze elektrycznym, tłok (górny) napychany przez wał krzywkowy powoduje odpowiednie wypychanie dolnego tłoku za pośrednictwem oleju, popychając również trzon zaworu, otwierając zawór w cylindrze. Zaś otwarty zawór (elektryczny) wypuszcza olej z tulejki, przy czym dolny tłok się nie rusza a zawór w cylindrze się nie otwiera. Zamykanie i otwieranie tego zaworu razem z odpowiednim wałkiem krzywkowym umożliwia więc tworzenie dowolnego profilu otwierania i zamykania zaworów silnikowych oraz ich optymalnego szeregowania.
Przy tym rozwiązaniu, przepustnica już nie jest potrzebna gdyż opóźnienie otwierania lub wczesne zamykanie zaworów ssących, reguluje ilość powietrza wpuszczonego do silnika.
Dzięki tej technologii ciśnienie powietrza w komorze wlotowej jest zawsze jednakowe, co powoduje uzyskanie lepszego momentu obrotowego.
Silnik tłokowy ma zmienne potrzeby oddechowe, które są związane z prędkością obrotową. Przy pierwszym suwie, zawór ssący otwiera się przy górnym martwym punkcie (GMP) i zamyka się przy dolnym martwym punkcie (DMP). Przy wolnych obrotach to zamykanie i otwieranie zaworów staje się blisko GMP i DMP. Przy szybkich obrotach takie szeregowanie powoduje wielkie zmniejszenie ilości ssanego powietrza: tłok próbuje szybciej ssać przez ograniczonej wielkości otwór zaworu ssącego. Przy takich prędkościach, powietrze które zostaje wciągane do cylindra otrzymuje inercję (czy bezwładność) i zmiana szeregowania zaworów ssących do późniejszego zamknięcia - do nawet parę-naście stopni po DMP - umożliwia zassanie większej masy powietrza: powietrze dalej jest wciągane do cylindra, nawet gdy tłok już zaczyna ruszać w górę. Podobnie, pod koniec czwartego suwu, gdy zawór wylotowy się otwiera, inercja gazów wylotowych spowoduje podciśnienie w cylindrze, które może być wykorzystane do wczesnego wciągania świeżego powietrza z kanału dolotowego, zwiększając czas ssania i masę powietrza ssanego.
Silniki MultiAir skutkują zwiększeniem mocy (do 10%), momentu obrotowego (do 15%) przy mniejszym zużyciu paliwa (do 10%) oraz zmniejszeniem ilości emisji spalin (do 10%) w porównaniu z tradycyjnym silnikiem spalinowym. Silnik uporządkowany w system MultiAir płynniej pracuje w niskich temperaturach, ma bardziej płaski profil momentu obrotowego co zapobiega trzęsieniu silnika podczas gaszenia.
Multiair został opatentowany przez firmę Fiat w 2002 r. i wprowadzony na rynek w 2009 r.
Silnik:
- Jest : 1.4 16v T'jet Bravo
Modyfikacje bloku:
- Poliuretanowe zawieszenie silnika
Układ dolotowy:
- Przepustnica z Bravo 1.6
- Kolektor ssący Seria T'jet
- Dolot kwasówka fi50
- Intercooler Fmic
- Stożek na dolocie to Turbiny fi77mm
Układ wydechowy:
- Turbo z Saaba 2.3 T25
- Tłumik końcowy z Audi 80
- Kolektory made by AhamayGarage
- Przelot fi50
Układ wtryskowy:
- Wtryskiwacze z Audi 1,8 T 318ccm
- Pompa paliwa Audi 6 bar
Elektronika:
- Seria + EcuMaster Det 3
Układ chłodzenia:
- Seria + Cienki wentylator Fmic
Zawieszenie:
- Kit FK -70
- Dystanse 15mm na każde koło
- Koła 13' Intra 7j Yoko 175/50/13
Hamulce:
- Dedykowany zestaw Brembo
Silnik 1.6 16V 103 KM
Produkowany 1996 (od 2008 w Polsce kraj pochodzenia Niemcy)
Pojemność skokowa 1581 cm3
Typ silnika: benzynowy
Moc silnika: 103 KM
Montaż silnika: z przodu, poprzecznie
Liczba cylindrów: 4
Układ cylindrów: rzędowy
Liczba zaworów: 4
Typ wtrysku: wielopunktowy (MPI)
PRZENIESIENIE NAPĘDU
Manualna skrzynia biegów: 5-biegowa
Rodzaj napędu: na przednią oś
OSIĄGI
Prędkość maksymalna: 190 km/h
Przyspieszenie (0 do 100km/h): 9,7s
(sprawdzany na hamowni)
i na koniec blacha w ocynku tylko na Niemiecki rynek był taki produkowane a reszta to tak jak na zdjeciu.
Urody nie brakuje również wnętrzu kompaktowego Fiata. Co ważne, ładna stylistyka poszła w parze z odpowiednią czytelności i bardzo prostą obsługą. Atutem wnętrza jest również jakość wykończenia – zarówno do spasowania, jak i samych materiałów nie można mieć żadnych zastrzeżeń.
Koszty to kategoria, w której auto ma się czym pochwalić. Kwoty widniejące w cenniku okazują się atrakcyjne, za kupnem przemawia też niezłe wyposażenie: wspomaganie kierownicy, elektryczne szyby i lusterka, centralny zamek na pilota, klimatyzacja, wspomaganie kierownicy.
Proszę o swoje zdanie. Pozdrawiam.