Momencik, trwa przetwarzanie danych   loading-animation
  • Szukaj


     

    Znalazłem 130 takich materiałów
    Odszedł od nas Sergio Pininfarina – Sergio Pininfarina urodził się 8 września 1926 roku. Jego prawdziwym nazwiskiem było Farina, które zmienił w 1961 roku na Pininfarina, co zatwierdził w specjalnym dekrecie Giovanni Gronchi, ówczesny prezydent Republiki Włoskiej.

Sergio był absolwentem inżynierii mechanicznej Politechniki w Turynie. Swoją wielką karierę rozpoczął w zakładzie Carrozzeria Pinin Farina w roku 1950, należącej do jego ojca. W 1960 roku przejął po nim obowiązki i rozpoczął kierownictwo firmą. W 1996 roku został szefem spółki po śmierci ojca.

Był on współprojektantem takich aut jak: 

1953 Ferrari 250
1954 Lancia Aurelia B24
1955 Alfa Romeo Giulietta
1957 Lancia Flaminia
1959 Ferrari 250 GT SWB
1963 Chevrolet Corvette Rondine
1964 Ferrari 275 GTS
1965 MGB GT
1966 Alfa Romeo 1600 Spider "Duetto"
1966 Fiat 124 Sport Spider
1967 Ferrari Dino 206
1968 Ferrari Daytona
1969 Peugeot 504 Cabriolet
1971 Ferrari Berlinetta Boxer
1971 Fiat 130 Coupe
1975 Rolls-Royce Camargue
1978 Jaguar XJ-S
1978 Jaguar XJ Spider
1979 Lancia Beta Montecarlo Turbo
1980 Pininfarina Pininfarina 2000 Spider / Pininfarina Azzurra / Pininfarina 2000 Spider Tributo Ferrari
1983 Alfa Romeo 33
1983 Peugeot 205
1984 Ferrari Testarossa
1987 Cadillac Allanté
1987 Ferrari F40
1987 Alfa Romeo 164
1987 Peugeot 405
1989 Ferrari Mythos
1992 Alfa Romeo GTV/Spider
1993 Ferrari F50
1993 Peugeot 306
1994 Fiat Coupé
1997 Peugeot 406 Coupé
1997 Ford Focus
1999 Mitsubishi Pajero
1999 Ferrari 360
2000 Daewoo Tacuma
2000 Ferrari 550 Barchetta
2002 Daewoo Nubira
2002 Ferrari Enzo
2003 Maserati Quattroporte
2005 Maserati Birdcage 75th
2006 Volvo C70
2006 Ferrari P4/5 by Pininfarina
2007 Ferrari 599 GTB Fiorano
2009 Ferrari 458 Italia

Pochylmy czoła przed tym wybitnym człowekiem. Pininfarina zmarł 3 lipca 2012 roku.
    Sergio Pininfarina urodził się 8 września 1926 roku. Jego prawdziwym nazwiskiem było Farina, które zmienił w 1961 roku na Pininfarina, co zatwierdził w specjalnym dekrecie Giovanni Gronchi, ówczesny prezydent Republiki Włoskiej.

    Sergio był absolwentem inżynierii mechanicznej Politechniki w Turynie. Swoją wielką karierę rozpoczął w zakładzie Carrozzeria Pinin Farina w roku 1950, należącej do jego ojca. W 1960 roku przejął po nim obowiązki i rozpoczął kierownictwo firmą. W 1996 roku został szefem spółki po śmierci ojca.

    Był on współprojektantem takich aut jak:

    1953 Ferrari 250
    1954 Lancia Aurelia B24
    1955 Alfa Romeo Giulietta
    1957 Lancia Flaminia
    1959 Ferrari 250 GT SWB
    1963 Chevrolet Corvette Rondine
    1964 Ferrari 275 GTS
    1965 MGB GT
    1966 Alfa Romeo 1600 Spider "Duetto"
    1966 Fiat 124 Sport Spider
    1967 Ferrari Dino 206
    1968 Ferrari Daytona
    1969 Peugeot 504 Cabriolet
    1971 Ferrari Berlinetta Boxer
    1971 Fiat 130 Coupe
    1975 Rolls-Royce Camargue
    1978 Jaguar XJ-S
    1978 Jaguar XJ Spider
    1979 Lancia Beta Montecarlo Turbo
    1980 Pininfarina Pininfarina 2000 Spider / Pininfarina Azzurra / Pininfarina 2000 Spider Tributo Ferrari
    1983 Alfa Romeo 33
    1983 Peugeot 205
    1984 Ferrari Testarossa
    1987 Cadillac Allanté
    1987 Ferrari F40
    1987 Alfa Romeo 164
    1987 Peugeot 405
    1989 Ferrari Mythos
    1992 Alfa Romeo GTV/Spider
    1993 Ferrari F50
    1993 Peugeot 306
    1994 Fiat Coupé
    1997 Peugeot 406 Coupé
    1997 Ford Focus
    1999 Mitsubishi Pajero
    1999 Ferrari 360
    2000 Daewoo Tacuma
    2000 Ferrari 550 Barchetta
    2002 Daewoo Nubira
    2002 Ferrari Enzo
    2003 Maserati Quattroporte
    2005 Maserati Birdcage 75th
    2006 Volvo C70
    2006 Ferrari P4/5 by Pininfarina
    2007 Ferrari 599 GTB Fiorano
    2009 Ferrari 458 Italia

    Pochylmy czoła przed tym wybitnym człowekiem. Pininfarina zmarł 3 lipca 2012 roku.
    5 lipca 2012, 6:48 przez Charakterek (PW) | Do ulubionych | Skomentuj (1)
    BMW 700 – dzisiejsze beemki mnie jakoś nie kręcą, no może poza tymi na dwóch kołach, ale za to starsze modele potrafią zachwycić. dziś bardzo ciekawe i niemal zapomniane BMW 700. nie da się ukryć że urody przecudnej. krótko: silnik czterosuwowy, dwucylindrowy, w układzie boxer, umieszczony z tyłu, napędzający oczywiście koła tylne. moc max. 30KM przy 5000obr/min, max. moment 50Nm przy 3400obr/min. prędkość max. 121km/h. wersje nadwozia: sedan, coupe i kabriolet. produkcja trwała od 1959 do 1965 roku.
    Dzisiejsze beemki mnie jakoś nie kręcą, no może poza tymi na dwóch kołach, ale za to starsze modele potrafią zachwycić. dziś bardzo ciekawe i niemal zapomniane BMW 700. nie da się ukryć że urody przecudnej. krótko: silnik czterosuwowy, dwucylindrowy, w układzie boxer, umieszczony z tyłu, napędzający oczywiście koła tylne. moc max. 30KM przy 5000obr/min, max. moment 50Nm przy 3400obr/min. prędkość max. 121km/h. wersje nadwozia: sedan, coupe i kabriolet. produkcja trwała od 1959 do 1965 roku.
    18 maja 2012, 14:00 przez orwo (PW) | Do ulubionych | Skomentuj
    Marzenia ;) - Honda GoldWing 1800 – Jako jedyny motocykl na świecie jest wyposażony w airbaga. Prócz tego dostępna jest nawigacja, radio, podgrzewane siedzenia i manetki, ABS.

Silnik o pojemności 1.8l sześciocylindrowy boxer OHC o mocy 119KM. 

Kufry mają łączną pojemność 141 l (Po bokach po 40 l, na górze 61 l)

Niestety jedynym minusem jest waga: 385kg (bez płynów)

W zależności od opcji ceny zaczynają się od 50 000zł
    Jako jedyny motocykl na świecie jest wyposażony w airbaga. Prócz tego dostępna jest nawigacja, radio, podgrzewane siedzenia i manetki, ABS.

    Silnik o pojemności 1.8l sześciocylindrowy boxer OHC o mocy 119KM.

    Kufry mają łączną pojemność 141 l (Po bokach po 40 l, na górze 61 l)

    Niestety jedynym minusem jest waga: 385kg (bez płynów)

    W zależności od opcji ceny zaczynają się od 50 000zł
    4 maja 2012, 10:34 przez DaN0 (PW) | Do ulubionych | Skomentuj (3)
    Silnik przeciwsobny- Boxer –
    21 kwietnia 2012, 21:17 przez hakaze (PW) | Do ulubionych | Skomentuj
    VW Buggy – Buggy
-silnik 1.4 Boxer
    Buggy
    -silnik 1.4 Boxer
    19 kwietnia 2012, 16:39 przez matiqq (PW) | Do ulubionych | Skomentuj (1)
    Źródło:

    matiqq

    Subaru Impreza - II generacja     KONKURS – Subaru Impreza – model samochodu osobowego marki Subaru. Produkowany od roku 1993, jest następcą modelu Leone (pierwszego masowo produkowanego samochodu osobowego z napędem na cztery koła). Wszystkie silniki montowane w modelu Impreza to silniki typu boxer.

Druga generacja:
W roku 2000 firma wprowadziła nową stylistykę swoich samochodów osobowych. Wnętrze oraz nadwozie zostały zaprojektowane od podstaw, a model oznaczany jest od tej pory jako GDA (sedan) lub GDB (kombi). Ujednolicono też nazwę wersji turbodoładowanej, która na całym świecie nazywa się Impreza WRX. Po raz pierwszy na starym kontynencie pojawiła się oficjalnie kultowa odmiana o jeszcze bardziej agresywnych parametrach: Subaru Impreza WRX STi (265 KM), którego premiera nastąpiła we wrześniu 2001 roku. Pierwsza wersja karoserii GD zwana jest (ze względu na charakterystyczne okrągłe reflektory) "bug-eye" (ang.: "robakooki").
    Subaru Impreza – model samochodu osobowego marki Subaru. Produkowany od roku 1993, jest następcą modelu Leone (pierwszego masowo produkowanego samochodu osobowego z napędem na cztery koła). Wszystkie silniki montowane w modelu Impreza to silniki typu boxer.

    Druga generacja:
    W roku 2000 firma wprowadziła nową stylistykę swoich samochodów osobowych. Wnętrze oraz nadwozie zostały zaprojektowane od podstaw, a model oznaczany jest od tej pory jako GDA (sedan) lub GDB (kombi). Ujednolicono też nazwę wersji turbodoładowanej, która na całym świecie nazywa się Impreza WRX. Po raz pierwszy na starym kontynencie pojawiła się oficjalnie kultowa odmiana o jeszcze bardziej agresywnych parametrach: Subaru Impreza WRX STi (265 KM), którego premiera nastąpiła we wrześniu 2001 roku. Pierwsza wersja karoserii GD zwana jest (ze względu na charakterystyczne okrągłe reflektory) "bug-eye" (ang.: "robakooki").
    11 kwietnia 2012, 22:39 przez Maycin (PW) | Do ulubionych | Skomentuj (1)
    Boxer z dwiema turbinami, coś wspaniałego!
    29 marca 2012, 10:56 przez hemicuda1972 (PW) | Do ulubionych | Skomentuj
    To jest nowy Ferrari SP12. Wersja specjalna zbudowana dla Erica Claptona. Koszt budowy wyniósł 3 miliony funtów, a budowa trwała 2 lata. Samochód powstał w oparciu o ramę i silnika z Ferrari 458 Italia, ale zastosowano w nim wiele zmian. Dostosowano go do wyglądu starych Ferrari, w tym 512 Boxer. Reflektory z Enzo. Samochód pierwotnie planowano z silnikiem 12 cylindrowym, ale taki się nie zmieścił i ostatecznie zdecydowano się na wersję 8 cylindrową. Film kręcony z ukrycia i być może jest to jedyny dostępny film w sieci tego czcuszka.
    24 marca 2012, 10:48 przez hakaze (PW) | Do ulubionych | Skomentuj
    Honda Goldwing GL1800

    Do dyspozycji: audio, podgrzewane manetki, podgrzewane siedzenie, nawigacja, ABS, airbag poduszka powietrzna, CB radio, nawiewy no i ten komfort jaki nie da Ci żaden inny motocykl.

    Napędza go 1,8 litrowy, 6-cylindrowy boxer o mocy 120KM. Moment przenoszony jest na koła za pomocą wału Kardana. Przy dużej masie (385kg) konieczne było zastosowanie biegu wstecznego.
    8 marca 2012, 23:10 przez DaN0 (PW) | Do ulubionych | Skomentuj
    Porsche 959 – Jest rok 1986. Porsche prezentuje model 959. Jest to najbardziej zaawansowany i najszybszy samochód w tamtych latach. Silnik to 6 cylindrowa jednostka w układzie boxer o pojemności skokowej 2884 ccm, z użebrowanymi cylindrami chłodzonymi powietrzem. Ze względu na wysokie temperatury, w głowicy cylindrów zastosowano chłodzenie cieczą. Wymiana mieszanki w każdym cylindrze dokonywana była za pośrednictwem 4 zaworów, co w połowie lat osiemdziesiątych było nowoczesnym rozwiązaniem. Silnik wyposażono również w 4 wałki rozrządu i hydrauliczną regulację luzów zaworowych. Napęd na 4 koła. Kierowca mógł przełączać pomiędzy różnymi trybami jazdy (Dry, Wet Road, Ice Snow, Traction). Podążając śladami Citroena Porsche wyposażyło 959 w regulowaną wysokość zawieszenia. Do każdego z amortyzatorów podłączone były przewódy hydrauliczne, tworzyły one dwa osobne obwody dla przedniej i tylnej osi. Wspólna pompa hydrauliczna i zestaw zaworów regulował przepływ płynu hydraulicznego pozwalając zmieniać prześwit w zakresie od 120 do 180 mm. Mało tego, na każdym z amortyzatorów zainstalowano silnik elektryczny, który pozwalał z kabiny regulować siłę tłumienia. Czterokanałowy ABS, czy pomiar ciśnienia w oponach to także niezwykłe smaczki. Samochód osiągał prędkość maksymalną 315 km/h i przyspieszał 0-100 km/h w 3,7 sek. Jak wspomniałem na wstępie był on najszybszym wozem na świecie. Niestety tylko przez rok. Bo w 1987 roku Ferrari wypuściło spartańskie i nic nie mające z gadżetów F 40.
    Jest rok 1986. Porsche prezentuje model 959. Jest to najbardziej zaawansowany i najszybszy samochód w tamtych latach. Silnik to 6 cylindrowa jednostka w układzie boxer o pojemności skokowej 2884 ccm, z użebrowanymi cylindrami chłodzonymi powietrzem. Ze względu na wysokie temperatury, w głowicy cylindrów zastosowano chłodzenie cieczą. Wymiana mieszanki w każdym cylindrze dokonywana była za pośrednictwem 4 zaworów, co w połowie lat osiemdziesiątych było nowoczesnym rozwiązaniem. Silnik wyposażono również w 4 wałki rozrządu i hydrauliczną regulację luzów zaworowych. Napęd na 4 koła. Kierowca mógł przełączać pomiędzy różnymi trybami jazdy (Dry, Wet Road, Ice Snow, Traction). Podążając śladami Citroena Porsche wyposażyło 959 w regulowaną wysokość zawieszenia. Do każdego z amortyzatorów podłączone były przewódy hydrauliczne, tworzyły one dwa osobne obwody dla przedniej i tylnej osi. Wspólna pompa hydrauliczna i zestaw zaworów regulował przepływ płynu hydraulicznego pozwalając zmieniać prześwit w zakresie od 120 do 180 mm. Mało tego, na każdym z amortyzatorów zainstalowano silnik elektryczny, który pozwalał z kabiny regulować siłę tłumienia. Czterokanałowy ABS, czy pomiar ciśnienia w oponach to także niezwykłe smaczki. Samochód osiągał prędkość maksymalną 315 km/h i przyspieszał 0-100 km/h w 3,7 sek. Jak wspomniałem na wstępie był on najszybszym wozem na świecie. Niestety tylko przez rok. Bo w 1987 roku Ferrari wypuściło spartańskie i nic nie mające z gadżetów F 40.
    26 sierpnia 2011, 1:45 przez Charakterek (PW) | Do ulubionych | Skomentuj (1)