Momencik, trwa przetwarzanie danych   loading-animation
  • Szukaj


     

    Znalazłem 130 takich materiałów
    ALFA ROMEO 33  WLEPKA – ALFA ROMEO 33 
1.7 16v BOXER
    ALFA ROMEO 33
    1.7 16v BOXER
    23 lutego 2013, 12:37 przez EDEK (PW) | Do ulubionych | Skomentuj
    Porsche 911 – W tym roku samochód obchodzi swoje okrągłe, 50 urodziny. Dokładnie było to 13.02.1963 kiedy powstał prototyp "901", jednak po kłótni z Peugeotem, który zarezerwował numery z "0" w środku Porsche zmieniło nazwę auta  na 911. Rok po pokazaniu prototypu auto weszło do produkcji. Do jego napędu służył 2-litrowy, 6-cylindrowy boxer dysponujący mocą 130 KM.
Notatka moja własna! 
(Nie widziałem tego na MK, więc postanowiłem dodać tą ciekawostkę tutaj)
    W tym roku samochód obchodzi swoje okrągłe, 50 urodziny. Dokładnie było to 13.02.1963 kiedy powstał prototyp "901", jednak po kłótni z Peugeotem, który zarezerwował numery z "0" w środku Porsche zmieniło nazwę auta na 911. Rok po pokazaniu prototypu auto weszło do produkcji. Do jego napędu służył 2-litrowy, 6-cylindrowy boxer dysponujący mocą 130 KM.
    Notatka moja własna!
    (Nie widziałem tego na MK, więc postanowiłem dodać tą ciekawostkę tutaj)
    16 lutego 2013, 14:41 przez Kuciako (PW) | Do ulubionych | Skomentuj
    Źródło:

    autogaleria

    Subaru SVX – Japoński grand tourer z lat 90. Dzisiaj to już biały kruk. Napęd na cztery koła, silnik typu boxer o pojemności 3.3L i mocy 230-240 KM.
    Japoński grand tourer z lat 90. Dzisiaj to już biały kruk. Napęd na cztery koła, silnik typu boxer o pojemności 3.3L i mocy 230-240 KM.
    9 lutego 2013, 21:15 przez staryjaponiec (PW) | Do ulubionych | Skomentuj (2)
    Boxer 1.2 8V serce Alfy Romeo Sprint – może mały, może słaby, ale powyżej 4000 działa jak należy no i ten dźwięk
    Może mały, może słaby, ale powyżej 4000 działa jak należy no i ten dźwięk
    28 stycznia 2013, 21:14 przez CichyAudi (PW) | Do ulubionych | Skomentuj
    Źródło:

    Własne

    Boxer Porsche –
    26 stycznia 2013, 7:24 przez DaN0 (PW) | Do ulubionych | Skomentuj
    Berlinetta Boxer –
    8 stycznia 2013, 21:22 przez crockett1 (PW) | Do ulubionych | Skomentuj
    Z cyklu nie widziałem tu tego jeszcze – SUBARU SVX
3,3L BOXER 230 KM
7,5 sek do 100
248 Max prędkośc
    SUBARU SVX
    3,3L BOXER 230 KM
    7,5 sek do 100
    248 Max prędkośc
    18 grudnia 2012, 19:12 przez pakodbc (PW) | Do ulubionych | Skomentuj
    Subaru Impreza WRX Type R STI coupe – Pod maską seryjnie 2-litrowy boxer turbo o mocy 280 KM (choć chodzą słuchy, że w rzeczywistości było więcej - około 300 KM).

Było to ostatnie coupe Subaru (pierwsza generacja Imprezy), na kolejne trzeba było czekać 12 lat - mowa o modelu BRZ, który ukazał się w tym roku.
    Pod maską seryjnie 2-litrowy boxer turbo o mocy 280 KM (choć chodzą słuchy, że w rzeczywistości było więcej - około 300 KM).

    Było to ostatnie coupe Subaru (pierwsza generacja Imprezy), na kolejne trzeba było czekać 12 lat - mowa o modelu BRZ, który ukazał się w tym roku.
    Silniczek boxer 16v – Przeciwległe ułożenie cylindrów. W dźwięku tego silnika można się zakochać, posiadacze wiedzą o czym mówię.
    Przeciwległe ułożenie cylindrów. W dźwięku tego silnika można się zakochać, posiadacze wiedzą o czym mówię.
    1 listopada 2012, 15:32 przez kondziu (PW) | Do ulubionych | Skomentuj
    Syrena Sport – Syrena Sport
W dniu 1 maja w 1960r. pracownicy Działu Głównego Konstruktora FSO przedstawili studium małego aua sportowego opartego na elementach Syreny.
Prace nad tym oryginalnym pojazdem trwały trzy lata. Najciekawszym zespołem Syreny sPort było nadwozie, zaprojektowane przez C. Nawrota, wykonane całkowicie z tworzyw sztucznych. Do napędu ożyto przed prototypowego silnika czterosuwowego, dwucylindrowego, chłodzone powietrzem. Konstrukcję tego silnika opracował W. Skoczyński wykorzystując elementy silnika typu S03 (Z motocykla Junak). Układ przeniesienia napędu wraz z przednim zawieszeniem wykorzystano z seryjnej Syreny, natomiast tylne zawieszenie stanowiło nową konstrukcję z zastosowaniem drążków skrętnych.
FSI nie przewidywała podjęcia produkcji Syreny Sport, traktując ten pojazd jako obiekt doświadczalny, głównie ze względu na konstrukcję i technologię wykonanie nadwozi z tworzyw sztucznych.
Silnik z zapłonem iskrowym, czterosuwowym, przeciwsobny (boxer), ustawiony przed osią. Liczba cylindrów 2. Pojemność skokowa silnika 0,750dm3. Stopień sprężania 7,4. Moc maksymalna ok. 35Km (25,7 kw).
Kadłub silnika ze stopu lekkiego. Użebrowane cylindry odlewane z żeliwa. Głowice ze stopu lekkiego. Wał korbowy kuty, składany. Korbowody kute. Tłoki odlewane za stopu lekkiego.
Układ rozrządu: górnozaworowy, popychaczowe. Smarowanie obiegowe, pod ciśnieniem. Pompa olejowa zębata. Chłodzenie powietrzem. Wentylator osiowy, dwu łopatkowy.
Zasilanie: dwa gaźniki opadowe.
Instalacja Elektryczna: Napięcie znamionowe 12V, o pojemności 37,5 Ah. Prądnica prądu stałego o mowy 200W. Rozrusznik o mocy 0223kW (0,4km), z włączaniem elektromagnetycznym. Dwa reflektory o średnicy układu optycznego 170mm.
Układ napędowy: Przedni (4x2). Sprzęgło cierne, suche, jednotarczowce, sterowane mechanicznie. Skrzynka przekładniowa dwuwałkowa, o czterech przełożeniach, nie synchronizowana, zblokowana z silnikiem. Przekładnia główna stożkowana, umieszczona we wspólnej obudowie ze skrzynią przekładniową. przełożenie 1,875. Mechanizm różnicowy stożkowy. Półosie napędowe wyposażone w przeguby krzyżakowe o łożyskach igłowych od str. mechanizmu różnicowego i przeguby typu zawiasowego przy kołach jezdnych. Układ noścy: Płyta podłogowa. Zawieszeni kół przednich niezależne, a poprzecznym resorze piórowym mocowanym jednopunktowe i dolnym wahaczu poprzecznym. Amortyzatory teleskopowe dwustronnego działania. Zawieszenie tylne niezależne, na wahaczach wleczonych współpiastujących z poprzecznymi drążkami skrętnym. Amortyzatory teleskopowe dwustronnego działania. koła jezdne tarczowe, tłoczone ze stali. Obręcze o wymiarach 4.50KX16′′. Ogumienia dętkowe 5.25-16′′. Kołpaki ozdobne.
Układ kierowniczy: Przekładnia kierownicza ślimakowa, goboidalna, z podwójną rolką. Przełożenie średnia 18,2. Koło kierownicy dwuramienne, o średnicy 400mm.
Układ hamulcowy: Hamulec zasadniczy uruchamiany hydraulicznie, jednoobwodowy. Hamulce kół przednich i tylnych bębnowe. Hamulec pomocniczy na szczęki hamulcowe kół tylnych.
Nadwozie: Zamknięte typu Coupe, dwudrzwiowe. Konstrukcja nadwozia oparta na sztywnej płycie podłogowej. Pozostałe elementy nadwozia wykonane jako laminat z żywic poliestrowych wzmocnionych tkaniną z włókna szklanego. Drzwi zawieszone na słupkach przednich. Przednia część nadwozia wraz z reflektorami i kratką wlotu powietrza, stanowiąca pokrywę silnika, zawieszona na tylnej krawędzi. Szyba przednia i tylna gięta. Szyby w drzwiach opuszczane płaskie. Indywidualne fotele przednia o szkielecie rurkowym. ZA fotelami mała ławeczka z pokryciem tapicerskim. Izolacja cieplno-akustyczna wnętrza. Kało zapasowe umieszczone poziomo w bagażniku. Zbiornik paliwa umieszczony w tylnej części nadwozia, wlew paliwa z prawej str.
Wymiary:
Rozstaw osi 2300mm.
Rozstaw kół przednich 1200mm, tylnych 1240mm.
Długość całkowita 1800mm.
Szerokość 1450mm.
Wysokość 1300mm.
Masy: Masa własna 710kg.
Pojemności: Skrzynia przekładniowa wraz z przekładnią główną 2,3dm3.
Dane eksploatacyjne: Brak
    Syrena Sport
    W dniu 1 maja w 1960r. pracownicy Działu Głównego Konstruktora FSO przedstawili studium małego aua sportowego opartego na elementach Syreny.
    Prace nad tym oryginalnym pojazdem trwały trzy lata. Najciekawszym zespołem Syreny sPort było nadwozie, zaprojektowane przez C. Nawrota, wykonane całkowicie z tworzyw sztucznych. Do napędu ożyto przed prototypowego silnika czterosuwowego, dwucylindrowego, chłodzone powietrzem. Konstrukcję tego silnika opracował W. Skoczyński wykorzystując elementy silnika typu S03 (Z motocykla Junak). Układ przeniesienia napędu wraz z przednim zawieszeniem wykorzystano z seryjnej Syreny, natomiast tylne zawieszenie stanowiło nową konstrukcję z zastosowaniem drążków skrętnych.
    FSI nie przewidywała podjęcia produkcji Syreny Sport, traktując ten pojazd jako obiekt doświadczalny, głównie ze względu na konstrukcję i technologię wykonanie nadwozi z tworzyw sztucznych.
    Silnik z zapłonem iskrowym, czterosuwowym, przeciwsobny (boxer), ustawiony przed osią. Liczba cylindrów 2. Pojemność skokowa silnika 0,750dm3. Stopień sprężania 7,4. Moc maksymalna ok. 35Km (25,7 kw).
    Kadłub silnika ze stopu lekkiego. Użebrowane cylindry odlewane z żeliwa. Głowice ze stopu lekkiego. Wał korbowy kuty, składany. Korbowody kute. Tłoki odlewane za stopu lekkiego.
    Układ rozrządu: górnozaworowy, popychaczowe. Smarowanie obiegowe, pod ciśnieniem. Pompa olejowa zębata. Chłodzenie powietrzem. Wentylator osiowy, dwu łopatkowy.
    Zasilanie: dwa gaźniki opadowe.
    Instalacja Elektryczna: Napięcie znamionowe 12V, o pojemności 37,5 Ah. Prądnica prądu stałego o mowy 200W. Rozrusznik o mocy 0223kW (0,4km), z włączaniem elektromagnetycznym. Dwa reflektory o średnicy układu optycznego 170mm.
    Układ napędowy: Przedni (4x2). Sprzęgło cierne, suche, jednotarczowce, sterowane mechanicznie. Skrzynka przekładniowa dwuwałkowa, o czterech przełożeniach, nie synchronizowana, zblokowana z silnikiem. Przekładnia główna stożkowana, umieszczona we wspólnej obudowie ze skrzynią przekładniową. przełożenie 1,875. Mechanizm różnicowy stożkowy. Półosie napędowe wyposażone w przeguby krzyżakowe o łożyskach igłowych od str. mechanizmu różnicowego i przeguby typu zawiasowego przy kołach jezdnych. Układ noścy: Płyta podłogowa. Zawieszeni kół przednich niezależne, a poprzecznym resorze piórowym mocowanym jednopunktowe i dolnym wahaczu poprzecznym. Amortyzatory teleskopowe dwustronnego działania. Zawieszenie tylne niezależne, na wahaczach wleczonych współpiastujących z poprzecznymi drążkami skrętnym. Amortyzatory teleskopowe dwustronnego działania. koła jezdne tarczowe, tłoczone ze stali. Obręcze o wymiarach 4.50KX16′′. Ogumienia dętkowe 5.25-16′′. Kołpaki ozdobne.
    Układ kierowniczy: Przekładnia kierownicza ślimakowa, goboidalna, z podwójną rolką. Przełożenie średnia 18,2. Koło kierownicy dwuramienne, o średnicy 400mm.
    Układ hamulcowy: Hamulec zasadniczy uruchamiany hydraulicznie, jednoobwodowy. Hamulce kół przednich i tylnych bębnowe. Hamulec pomocniczy na szczęki hamulcowe kół tylnych.
    Nadwozie: Zamknięte typu Coupe, dwudrzwiowe. Konstrukcja nadwozia oparta na sztywnej płycie podłogowej. Pozostałe elementy nadwozia wykonane jako laminat z żywic poliestrowych wzmocnionych tkaniną z włókna szklanego. Drzwi zawieszone na słupkach przednich. Przednia część nadwozia wraz z reflektorami i kratką wlotu powietrza, stanowiąca pokrywę silnika, zawieszona na tylnej krawędzi. Szyba przednia i tylna gięta. Szyby w drzwiach opuszczane płaskie. Indywidualne fotele przednia o szkielecie rurkowym. ZA fotelami mała ławeczka z pokryciem tapicerskim. Izolacja cieplno-akustyczna wnętrza. Kało zapasowe umieszczone poziomo w bagażniku. Zbiornik paliwa umieszczony w tylnej części nadwozia, wlew paliwa z prawej str.
    Wymiary:
    Rozstaw osi 2300mm.
    Rozstaw kół przednich 1200mm, tylnych 1240mm.
    Długość całkowita 1800mm.
    Szerokość 1450mm.
    Wysokość 1300mm.
    Masy: Masa własna 710kg.
    Pojemności: Skrzynia przekładniowa wraz z przekładnią główną 2,3dm3.
    Dane eksploatacyjne: Brak
    6 lipca 2012, 22:18 przez hicube (PW) | Do ulubionych | Skomentuj (2)