Szukaj
Znalazłem 146 takich materiałów
Silnik: 2.0 V8
Moc: 230-250KM, zależnie od wybranej opcji, przy 8800-9400 rpm.
Moment: 200 Nm przy 7000 rpm.
Odcięcie: 10 500 rpm.
Podsumowując - ponad 120 KM z litra, więcej niż w S2000. Silnik kręcący się jak wściekły, zawstydzający F20C z Integry i to na dodatek jeszcze nie zwykła rzędowa czwórka, tylko V8.
To jedyne seryjne V8 na świecie przekraczające znacznie teoretyczny limit dla V8 wynoszący 7500 rpm!
Potęga Alfy Romeo w całej krasie - i to wszystko w 1967 roku, ponad ćwierć wieku wcześniej, niż Honda wypuściła swoje "legendy".
Jak widzicie, z Peugeota 208 został tu jedynie kształt karoserii, a i ten został mocno zmieniony. 208 T16 Pikes Peak napędza podwójnie doładowany silnik V6 o pojemności 3,2 litra. Silnik nie zmieściłby się pod maską, w związku z tym umieszczono go centralnie. 886 KM przenoszone jest na wszystkie koła za pomocą 6-biegowej skrzyni sekwencyjnej. Jak wspomnieliśmy pierwsza "setka" to kwestia 1,8 s. Potem jest równie szybko, chociaż już nie tak jak w F1. 0-200 km/h w 4,8 s (LaFerrari potrzebuje na to samo prawie 7 s).Takie osiągi to zasługa nie tylko potężnej mocy, ale również niewielkiej masy. Rurowa konstrukcja i nadwozie z włókna węglowego zdają się stanowić jedynie "opakowanie" dla silnika. Felgi ze stopów magnezu wzorowane są na tych z F1 i obute w monstrualne slicki Michelina. Całe auto waży 875 kg. To gwarantuje symboliczny i spektakularny stosunek mocy do masy (wyrażonej w bhp) wynoszący 1:1.