Momencik, trwa przetwarzanie danych   loading-animation
  • Szukaj


     

    Znalazłem 114 takich materiałów
    Audi Quattro S1 E2 – Quattro S1 E2, należące niegdyś do zespołu fińskiego kierowcy rajdowego Hannu Mikkola, przeżyło swoje drugie udane życie na brytyjskiej scenie wyścigów górskich.
Chociaż napęd na wszystkie koła Audi quattro pomógł umieścić Ingolstadt w centrum uwagi już w latach osiemdziesiątych, to właśnie ur-Quattro sprawiło, że firma stała się rozpoznawalna na całym świecie. Pojawiło się ono we właściwym czasie, na samym początku ery rajdów Grupy B. Gdy tylko Quattro wbiło wszystkie cztery koła głęboko w ziemię, ustanowiło standard, którego do dziś przestrzegają wszyscy konkurenci. A kiedy te małe silniki osiągały ogromną moc dzięki turbosprężarkom, doładowaniom, a czasem obu tym rozwiązaniom, wysyłanie tej mocy na wszystkie zakręty było przesądzone.

Co się jednak dzieje, gdy te bestie opuszczają wielką scenę? W przypadku jednego Quattro S1 E2, należało pokonać kilka wzniesień. Firma HillClimb Monsters odnalazła niedawno rzadki materiał filmowy przedstawiający to Audi, prowadzone na brytyjskiej scenie wyścigów górskich przez nieżyjącego już Toma Hammonda.

"Jeden z najbardziej uwielbianych Monsterów HillClimbowych, jakie kiedykolwiek startowały w Wielkiej Brytanii" - czytamy w HillClimb Monsters - "to Audi Quattro S1 E2 Toma Hammonda, była jednostka fabryczna Hannu Mikkola, którą zmarły pan Hammond prowadził przez kilka lat na brytyjskiej scenie HillClimb, bijąc w tym czasie wiele rekordów samochodów zamkniętych".

Zmarły Mikkola rozpoczął swoją karierę rajdową w samochodach różnych marek, zanim w 1981 roku przeszedł do fabrycznego zespołu Audi. W 1983 roku wraz z Arne Hertzem zdobył tytuł Mistrza Świata WRC, stając się tym samym najstarszym kierowcą, który do dziś zdobył koronę.

"Z pięciocylindrowym silnikiem turbo o pojemności 2,1 l, który w szczytowym momencie produkował 700 KM i ważył niewiele ponad 1000 kg, miał zamontowane nadwozie w wersji Pikes Peak i z pewnością przyciągał wzrok" - powiedział Hillclimb Monsters.

Jeśli chodzi o to, w jaki sposób Hammond nabył Quattro, DriveTribe twierdzi, że szukał on w Niemczech wersji drogowej, kiedy zauważył samochód Mikkoli. Jakkolwiek się to stało, Hammond powrócił do Wielkiej Brytanii "w wielkim stylu" wraz z samochodem grupy B i pojazdem do jego holowania.

Nieczęsto można zobaczyć taką bestię jak Quattro w miejscu publicznym, a co dopiero usłyszeć. Bądźmy wdzięczni, że ten materiał filmowy istnieje i przypomina nam, jak fajne były takie maszyny z Grupy B.
    Quattro S1 E2, należące niegdyś do zespołu fińskiego kierowcy rajdowego Hannu Mikkola, przeżyło swoje drugie udane życie na brytyjskiej scenie wyścigów górskich.
    Chociaż napęd na wszystkie koła Audi quattro pomógł umieścić Ingolstadt w centrum uwagi już w latach osiemdziesiątych, to właśnie ur-Quattro sprawiło, że firma stała się rozpoznawalna na całym świecie. Pojawiło się ono we właściwym czasie, na samym początku ery rajdów Grupy B. Gdy tylko Quattro wbiło wszystkie cztery koła głęboko w ziemię, ustanowiło standard, którego do dziś przestrzegają wszyscy konkurenci. A kiedy te małe silniki osiągały ogromną moc dzięki turbosprężarkom, doładowaniom, a czasem obu tym rozwiązaniom, wysyłanie tej mocy na wszystkie zakręty było przesądzone.

    Co się jednak dzieje, gdy te bestie opuszczają wielką scenę? W przypadku jednego Quattro S1 E2, należało pokonać kilka wzniesień. Firma HillClimb Monsters odnalazła niedawno rzadki materiał filmowy przedstawiający to Audi, prowadzone na brytyjskiej scenie wyścigów górskich przez nieżyjącego już Toma Hammonda.

    "Jeden z najbardziej uwielbianych Monsterów HillClimbowych, jakie kiedykolwiek startowały w Wielkiej Brytanii" - czytamy w HillClimb Monsters - "to Audi Quattro S1 E2 Toma Hammonda, była jednostka fabryczna Hannu Mikkola, którą zmarły pan Hammond prowadził przez kilka lat na brytyjskiej scenie HillClimb, bijąc w tym czasie wiele rekordów samochodów zamkniętych".

    Zmarły Mikkola rozpoczął swoją karierę rajdową w samochodach różnych marek, zanim w 1981 roku przeszedł do fabrycznego zespołu Audi. W 1983 roku wraz z Arne Hertzem zdobył tytuł Mistrza Świata WRC, stając się tym samym najstarszym kierowcą, który do dziś zdobył koronę.

    "Z pięciocylindrowym silnikiem turbo o pojemności 2,1 l, który w szczytowym momencie produkował 700 KM i ważył niewiele ponad 1000 kg, miał zamontowane nadwozie w wersji Pikes Peak i z pewnością przyciągał wzrok" - powiedział Hillclimb Monsters.

    Jeśli chodzi o to, w jaki sposób Hammond nabył Quattro, DriveTribe twierdzi, że szukał on w Niemczech wersji drogowej, kiedy zauważył samochód Mikkoli. Jakkolwiek się to stało, Hammond powrócił do Wielkiej Brytanii "w wielkim stylu" wraz z samochodem grupy B i pojazdem do jego holowania.

    Nieczęsto można zobaczyć taką bestię jak Quattro w miejscu publicznym, a co dopiero usłyszeć. Bądźmy wdzięczni, że ten materiał filmowy istnieje i przypomina nam, jak fajne były takie maszyny z Grupy B.
    23 marca 2022, 20:21 przez AwokadoOo (PW) | Do ulubionych | Skomentuj
    Kiedy bestie przestają wyć a zaczynają mruczeć jak to bestie trzeba dopieszczać
    1 grudnia 2020, 19:06 przez Autonagar (PW) | Do ulubionych | Skomentuj
    Poznaj fanów niezwykłych konstrukcji z rurek, możliwych do zrobienia w TWOIM garażu. Te bestie to BUGGY i wchodzą w zakręt na luźnej nawierzchni z zawrotną prędkością 100km/h!
    7 grudnia 2018, 10:45 przez ~KrzysiekBUGGY | Do ulubionych | Skomentuj
    Źródło:

    wheelwithit

    Dwie bestie –
    15 kwietnia 2018, 19:43 przez ~Kysiek97 | Do ulubionych | Skomentuj
    Piekny i bestie – Moj golf w otoczeniu pieknych kobiet.VW Mania 2014
    Moj golf w otoczeniu pieknych kobiet.VW Mania 2014
    20 listopada 2017, 23:21 przez ~Maslak | Do ulubionych | Skomentuj
    Źródło:

    Conek foto

    Gosia Rdest idzie dalej do przodu!!! – Uwaga. Z przyjemnością pragnę Was poinformować, że w sezonie 2018 będę reprezentować barwy fabrycznego zespołu Audi - Phoenix Racing GmbH. Wspólnie zmierzymy się z zawodnikami serii GT4 European Series za kierownicą Audi R8 LMS. Jest to ogromne wyzwanie oraz odpowiedzialność. Zrobię wszytko co w mojej mocy, aby okiełznać bestię i spełnić oczekiwania zespołu. 

Są to słowa Gosi napisane na jej FP. Nie ma co życzymy Gosi powodzenia. GO GOSIA GO!
    Uwaga. Z przyjemnością pragnę Was poinformować, że w sezonie 2018 będę reprezentować barwy fabrycznego zespołu Audi - Phoenix Racing GmbH. Wspólnie zmierzymy się z zawodnikami serii GT4 European Series za kierownicą Audi R8 LMS. Jest to ogromne wyzwanie oraz odpowiedzialność. Zrobię wszytko co w mojej mocy, aby okiełznać bestię i spełnić oczekiwania zespołu.

    Są to słowa Gosi napisane na jej FP. Nie ma co życzymy Gosi powodzenia. GO GOSIA GO!
    25 października 2017, 19:37 przez Folley96 (PW) | Do ulubionych | Skomentuj
    Nowe BMW M5 zadebiutuje już 21 sierpnia – Pod maską możemy więc spodziewać się silnika 4,4 V8 TwinTurbo o mocy około 600 KM. Do tego po raz pierwszy M5 będzie posiadało napęd na wszystkie 4 koła. Jest to spora nowość w marce, jednak trzeba dorównać konkurencji w postaci E63S, a coraz więcej mocy trudno jest przenieść na asfalt przy napędzie jedynie na koła tylne. Jeżeli jesteście fanami jazdy z napędem na koła tylne, nie macie się czego obawiać. BMW M5 umożliwi wam korzystanie z tego auta także w taki sposób. Podobnie jak E63 oferuje możliwość przekierowania całej mocy na tył. Część klientów miała już okazję zobaczyć nową bestię na żywo, gdyż BMW robiło już zamknięte pokazy dla wyselekcjonowanej grupy osób, oczywiście z bezwzględnym zakazem robienia zdjęć.
    Pod maską możemy więc spodziewać się silnika 4,4 V8 TwinTurbo o mocy około 600 KM. Do tego po raz pierwszy M5 będzie posiadało napęd na wszystkie 4 koła. Jest to spora nowość w marce, jednak trzeba dorównać konkurencji w postaci E63S, a coraz więcej mocy trudno jest przenieść na asfalt przy napędzie jedynie na koła tylne. Jeżeli jesteście fanami jazdy z napędem na koła tylne, nie macie się czego obawiać. BMW M5 umożliwi wam korzystanie z tego auta także w taki sposób. Podobnie jak E63 oferuje możliwość przekierowania całej mocy na tył. Część klientów miała już okazję zobaczyć nową bestię na żywo, gdyż BMW robiło już zamknięte pokazy dla wyselekcjonowanej grupy osób, oczywiście z bezwzględnym zakazem robienia zdjęć.
    Dakarowe Bestie... – Peugeot 2008 DKR S.Loeba.
    Peugeot 2008 DKR S.Loeba.