Momencik, trwa przetwarzanie danych   loading-animation
  • Szukaj


     

    Znalazłem 160 takich materiałów
    Mazda 626 (Capella) MPS (Prototyp) – Większość kojarzy Mazdę 626 (w Japonii sprzedawana jako Capella), to typowe, cenione, solidne auto z segmentu D, sprzedawane do 2002 i budowane w kilku wersjach nadwozia. Jednak może nie każdemu znany jest fakt, że w 2000 roku Mazda stworzyła prototyp w wersji MPS (Mazda Performance Series).

Samochód ten, teoretycznie miał być konkurentem dla japońskich potentatów AWD, czyli Subaru (Impreza WRX STi), Mitsubishi (Lancer Evolution) oraz Nissana (Skyline GT-R), natomiast jego celem w Europie miało być np. Audi S4. 

Takie towarzystwo wymaga odpowiedniego poziomu, no więc Mazda wyposażyła 626 MPS w napęd na cztery koła oraz 2.5-litrowy silnik V6 (KL-ZE) z dwiema turbosprężarkami, co dawało moc 280 KM (oczywiście ograniczoną przez znane japońskie limity silników) oraz 392 Nm momentu obrotowego.
    Większość kojarzy Mazdę 626 (w Japonii sprzedawana jako Capella), to typowe, cenione, solidne auto z segmentu D, sprzedawane do 2002 i budowane w kilku wersjach nadwozia. Jednak może nie każdemu znany jest fakt, że w 2000 roku Mazda stworzyła prototyp w wersji MPS (Mazda Performance Series).

    Samochód ten, teoretycznie miał być konkurentem dla japońskich potentatów AWD, czyli Subaru (Impreza WRX STi), Mitsubishi (Lancer Evolution) oraz Nissana (Skyline GT-R), natomiast jego celem w Europie miało być np. Audi S4.

    Takie towarzystwo wymaga odpowiedniego poziomu, no więc Mazda wyposażyła 626 MPS w napęd na cztery koła oraz 2.5-litrowy silnik V6 (KL-ZE) z dwiema turbosprężarkami, co dawało moc 280 KM (oczywiście ograniczoną przez znane japońskie limity silników) oraz 392 Nm momentu obrotowego.
    Nowe Volvo XC90 – luksus i komfort ze Szwecji – Pod maską XC90 znajdą się wyłącznie 4-cylindrowe silniki o pojemności dwóch litrów. Przez pierwszych kilka miesięcy sprzedaży Volvo XC90 będzie dostępne wyłącznie w dwóch wersjach silnikowych: D5 AWD / 225 KM oraz T6 AWD / 320 KM.

Następnie do oferty dołączą pozostałe odmiany, w tym przednionapędowy Diesel D4 / 190 KM, benzynowy T5 / 254 KM oraz hybrydowy T8 o mocy niemal 400 KM. XC90 z silnikiem D5 (470 Nm) będzie przyspieszał do 100 km/h w 7,8 s. Prędkość maksymalna samochodu to 220 km/h, a deklarowane spalanie średnie ma wynieść 5,8 l ON na 100 km. Z silnikiem T6 (400 Nm) sprint do setki potrwa 6,9 s, a w wersji hybrydowej – 5,9 s.

W wersjach AWD znajdzie się układ Haldex piątej generacji. Wszystkie auta XC90 będą dostępne wyłącznie z ośmiostopniową automatyczną skrzynią biegów.
    Pod maską XC90 znajdą się wyłącznie 4-cylindrowe silniki o pojemności dwóch litrów. Przez pierwszych kilka miesięcy sprzedaży Volvo XC90 będzie dostępne wyłącznie w dwóch wersjach silnikowych: D5 AWD / 225 KM oraz T6 AWD / 320 KM.

    Następnie do oferty dołączą pozostałe odmiany, w tym przednionapędowy Diesel D4 / 190 KM, benzynowy T5 / 254 KM oraz hybrydowy T8 o mocy niemal 400 KM. XC90 z silnikiem D5 (470 Nm) będzie przyspieszał do 100 km/h w 7,8 s. Prędkość maksymalna samochodu to 220 km/h, a deklarowane spalanie średnie ma wynieść 5,8 l ON na 100 km. Z silnikiem T6 (400 Nm) sprint do setki potrwa 6,9 s, a w wersji hybrydowej – 5,9 s.

    W wersjach AWD znajdzie się układ Haldex piątej generacji. Wszystkie auta XC90 będą dostępne wyłącznie z ośmiostopniową automatyczną skrzynią biegów.
    Kombi nie muszą być nudne – Nissan Stagea C34. Seryjnie napęd na tył i 2.5L turbo o mocy 280 KM, ale były też inne wersje, w tym AWD z 2.6L Twin Turbo.
    Nissan Stagea C34. Seryjnie napęd na tył i 2.5L turbo o mocy 280 KM, ale były też inne wersje, w tym AWD z 2.6L Twin Turbo.
    25 czerwca 2014, 20:19 przez hakaze (PW) | Do ulubionych | Skomentuj (1)
    25 czerwca 2014, 20:22 przez hakaze (PW) | Do ulubionych | Skomentuj
    Honda Legend IV – AWD, V6 3.7L.
    AWD, V6 3.7L.
    Honda Legend IV (KB1) – Ciekawy sedan Hondy, z napędem na cztery koła SH-AWD oraz silnikiem V6 VTEC 3.7L 300 KM.
    Ciekawy sedan Hondy, z napędem na cztery koła SH-AWD oraz silnikiem V6 VTEC 3.7L 300 KM.
    Lancia Delta S4 – Legendarny B Grupowy potwór.


samochód rajdowy startujący w Grupie B Rajdowych Mistrzostw Świata w sezonach 1985 i 1986. Zastąpił on model 037 Monte Carlo. W samochodzie zastosowano napęd AWD i centralnie umieszczony silnik. Jednostka R4 o pojemności 1759 cm³ wyposażona została zarówna w doładowanie mechaniczne jak i turbodoładowanie. 
Śilnik: Jest to rzędowa, czterocylindrowa, 16-zaworowa jednostka z dwustopniowym doładowaniem. Deltę wyposażono jednocześnie w kompresor (sprężarkę mechaniczną) oraz turbosprężarkę, a także 2 spore intercoolery. Takie rozwiązanie zapewnia płynny przyrost mocy i niweluje problem turbo-dziury. Lancia Delta S4 Stradale rozwijała około 250 koni, to zdecydowanie za mało, aby wygrać z Audi i Peugeotem. Według oficjalnych informacji przekazanych przez Lancię silnik Delty S4 Rally rozwijał 480 koni, jednak wielu uważa, że jest to wartość zaniżona, a w rzeczywistości moc dochodziła do 600 koni! Moment obrotowy wynosił niemal 500 niutonometrów. 
Samochód ważył niecałą tonę, co w połączeniu z niesamowitą mocą i napędem na 4 koła daje nieprawdopodobne efekty. Wystarczy powiedzieć, że setkę osiąga w 2,5 sekundy (według niektórych danych nawet w mniej!). Delta S4 wykonała okrążenie na jednym z torów wyścigowym w Portugalii z czasem, który zapewniłby jej 6 miejsce w kwalifikacjach do wyścigu F1.
    Legendarny B Grupowy potwór.


    samochód rajdowy startujący w Grupie B Rajdowych Mistrzostw Świata w sezonach 1985 i 1986. Zastąpił on model 037 Monte Carlo. W samochodzie zastosowano napęd AWD i centralnie umieszczony silnik. Jednostka R4 o pojemności 1759 cm³ wyposażona została zarówna w doładowanie mechaniczne jak i turbodoładowanie.
    Śilnik: Jest to rzędowa, czterocylindrowa, 16-zaworowa jednostka z dwustopniowym doładowaniem. Deltę wyposażono jednocześnie w kompresor (sprężarkę mechaniczną) oraz turbosprężarkę, a także 2 spore intercoolery. Takie rozwiązanie zapewnia płynny przyrost mocy i niweluje problem turbo-dziury. Lancia Delta S4 Stradale rozwijała około 250 koni, to zdecydowanie za mało, aby wygrać z Audi i Peugeotem. Według oficjalnych informacji przekazanych przez Lancię silnik Delty S4 Rally rozwijał 480 koni, jednak wielu uważa, że jest to wartość zaniżona, a w rzeczywistości moc dochodziła do 600 koni! Moment obrotowy wynosił niemal 500 niutonometrów.
    Samochód ważył niecałą tonę, co w połączeniu z niesamowitą mocą i napędem na 4 koła daje nieprawdopodobne efekty. Wystarczy powiedzieć, że setkę osiąga w 2,5 sekundy (według niektórych danych nawet w mniej!). Delta S4 wykonała okrążenie na jednym z torów wyścigowym w Portugalii z czasem, który zapewniłby jej 6 miejsce w kwalifikacjach do wyścigu F1.
    16 maja 2014, 14:42 przez Ivan303 (PW) | Do ulubionych | Skomentuj