Momencik, trwa przetwarzanie danych   loading-animation
  • Szukaj


     

    Znalazłem 53 takie materiały
    10 października 2023, 23:59 przez Charakterek (PW) | Do ulubionych | Skomentuj
    Aston Martin Vulcan – Supersamochód klasy wyższej produkowany przez brytyjską markę Aston Martin w latach 2015-2016. Vulcan został zaprezentowany pod koniec lutego 2015 roku, tuż przed rozpoczęciem marcowego Geneva Motor Show. Za bazę techniczną do skonstruowania samochodu został wykorzystany limitowany model Aston Martin One-77, który dzieli z Vulcanem m.in. płytę podłogową i przez to rozstaw osi równy 2791 mm. Jednocześnie, dzięki lekkim komponentom wykorzystanym do budowy nadwozia samochód jest wyraźnie lżejszy od pierwowzoru. Samochód zaprojektowany został przez zespół stylistów dowodzonych przez Marka Reichmana, wyróżniając się odejściem od dotychczas stosowanej estetyki Astona Martina. Vulcan w momencie debiutu był najmocniejszym samochodem wówczas skonstruowanym przez Astona Martina - napędzany był przez silnik V12 o pojemności 7 litrów, który wytwarza moc maksymalną 820 KM oraz moment obrotowy 780 Nm. Moc ta przenoszona jest na tylną oś przy pomocy 6-biegowej sekwencyjnej przekładni biegów Xtrac. Vulcan osiąga prędkość maksymalną 360 km/h i przyspiesza do 100 km/h w 3 sekundy. Powstały tylko 24 egzemplarze Vulcana.
    Supersamochód klasy wyższej produkowany przez brytyjską markę Aston Martin w latach 2015-2016. Vulcan został zaprezentowany pod koniec lutego 2015 roku, tuż przed rozpoczęciem marcowego Geneva Motor Show. Za bazę techniczną do skonstruowania samochodu został wykorzystany limitowany model Aston Martin One-77, który dzieli z Vulcanem m.in. płytę podłogową i przez to rozstaw osi równy 2791 mm. Jednocześnie, dzięki lekkim komponentom wykorzystanym do budowy nadwozia samochód jest wyraźnie lżejszy od pierwowzoru. Samochód zaprojektowany został przez zespół stylistów dowodzonych przez Marka Reichmana, wyróżniając się odejściem od dotychczas stosowanej estetyki Astona Martina. Vulcan w momencie debiutu był najmocniejszym samochodem wówczas skonstruowanym przez Astona Martina - napędzany był przez silnik V12 o pojemności 7 litrów, który wytwarza moc maksymalną 820 KM oraz moment obrotowy 780 Nm. Moc ta przenoszona jest na tylną oś przy pomocy 6-biegowej sekwencyjnej przekładni biegów Xtrac. Vulcan osiąga prędkość maksymalną 360 km/h i przyspiesza do 100 km/h w 3 sekundy. Powstały tylko 24 egzemplarze Vulcana.
    Aston Martin Vantage – Samochód sportowy klasy średniej produkowany przez brytyjską markę Aston Martin od 2005 roku. Od 2018 roku produkowana jest druga generacja modelu. Studyjną zapowiedzią był przedstawiony w 2003 roku na Detroit Motor Show prototyp Aston Martin AMV8 Vantage. Model produkcyjny został zaprezentowany w marcu 2005 na Salon International de l'Auto w Genewie. V8 Vantage jest drugim samochodem wykorzystującym technologię spiekania ramy VH Platform. Drugą generację Astona Martina Vantage zaprezentowano po raz pierwszy jesienią 2017 roku. Druga generacja została utrzymana w zupełnie nowym języku stylistycznym marki i dzieli wiele wspólnych części z większym modelem DB11. Nadwozie zyskało bardziej awangardowe kształty, którą zdobią łuki i charakterystyczna "lotka" w tylnej części nadwozia. Atrapa chłodnicy została ulokowana niżej, logo producenta umieszczono nad nią, a reflektory zyskały bardziej strzelisty, wąski kształt. Do napędu modelu został użyty silnik V8 o pojemności 4 litrów, który wytwarza moc 510 KM i moment obrotowy 685 Nm. Silnik ten jest konstrukcji Mercedesa-AMG i współpracuje z 8-biegową automatyczną skrzynią biegów. Samochód osiąga prędkość maksymalną 313 km/h i przyspiesza do 100 km/h w 3,6 sekundy.
    Samochód sportowy klasy średniej produkowany przez brytyjską markę Aston Martin od 2005 roku. Od 2018 roku produkowana jest druga generacja modelu. Studyjną zapowiedzią był przedstawiony w 2003 roku na Detroit Motor Show prototyp Aston Martin AMV8 Vantage. Model produkcyjny został zaprezentowany w marcu 2005 na Salon International de l'Auto w Genewie. V8 Vantage jest drugim samochodem wykorzystującym technologię spiekania ramy VH Platform. Drugą generację Astona Martina Vantage zaprezentowano po raz pierwszy jesienią 2017 roku. Druga generacja została utrzymana w zupełnie nowym języku stylistycznym marki i dzieli wiele wspólnych części z większym modelem DB11. Nadwozie zyskało bardziej awangardowe kształty, którą zdobią łuki i charakterystyczna "lotka" w tylnej części nadwozia. Atrapa chłodnicy została ulokowana niżej, logo producenta umieszczono nad nią, a reflektory zyskały bardziej strzelisty, wąski kształt. Do napędu modelu został użyty silnik V8 o pojemności 4 litrów, który wytwarza moc 510 KM i moment obrotowy 685 Nm. Silnik ten jest konstrukcji Mercedesa-AMG i współpracuje z 8-biegową automatyczną skrzynią biegów. Samochód osiąga prędkość maksymalną 313 km/h i przyspiesza do 100 km/h w 3,6 sekundy.
    Aston Martin Vanquish – Samochód sportowy klasy wyższej produkowany przez brytyjską markę Aston Martin w latach 2001–2007 oraz ponownie w latach 2012–2018. Vanquish został po raz pierwszy zaprezentowany w 2001 roku. Drugą generację zaprezentowano po raz pierwszy w 2012. Trafił na  rynek jako następca Astona Martina DBS, przywracając jego nazwę do użytku po 5-letniej przerwie. Powstał on na 100-lecie firmy Aston Martin. 5,9-litrowe V12 to złożone w całość dwa silniki V6 Forda. Silnik ten wytwarza moc 565 KM i moment obrotowy 620 Nm, dzięki czemu samochód osiąga prędkość maksymalną 295 km/h i przyspiesza do 100 km/h w 4,1 sekundy. Vanquish dostępny jest w wersji 2+2 lub 2+0. Produkcja Vanquisha została zakończona w 2018 roku. Aston Martin zdecydował się ponownie zmienić nazwę następcy na DBS z dopiskiem Superleggera.
    Samochód sportowy klasy wyższej produkowany przez brytyjską markę Aston Martin w latach 2001–2007 oraz ponownie w latach 2012–2018. Vanquish został po raz pierwszy zaprezentowany w 2001 roku. Drugą generację zaprezentowano po raz pierwszy w 2012. Trafił na rynek jako następca Astona Martina DBS, przywracając jego nazwę do użytku po 5-letniej przerwie. Powstał on na 100-lecie firmy Aston Martin. 5,9-litrowe V12 to złożone w całość dwa silniki V6 Forda. Silnik ten wytwarza moc 565 KM i moment obrotowy 620 Nm, dzięki czemu samochód osiąga prędkość maksymalną 295 km/h i przyspiesza do 100 km/h w 4,1 sekundy. Vanquish dostępny jest w wersji 2+2 lub 2+0. Produkcja Vanquisha została zakończona w 2018 roku. Aston Martin zdecydował się ponownie zmienić nazwę następcy na DBS z dopiskiem Superleggera.
    Spędziłem kilka godzin na torze z SUVem, którego nikt w wykonaniu Astona się nie spodziewał. W najnowszym vlogu mówię jak jest.
    21 maja 2022, 20:09 przez Folley96 (PW) | Do ulubionych | Skomentuj
    Aston Martin Rapide S – Samochód osobowy klasy wyższej produkowany przez brytyjskiego Aston Martina w latach 2010-2020. Samochód koncepcyjny został zaprezentowany podczas targów motoryzacyjnych w Detroit w 2006 roku. Wersję produkcyjną zaprezentowano trzy lata później podczas targów we Frankfurcie. Nazwa Rapide wywodzi się od Lagondy Rapide - sportowego sedana produkowanego w latach 1961 - 1964 przez firmę Lagonda, która obecnie należy do Astona Martina. Samochód bazuje na modelu DB9. W 2013 roku zaprezentowano odświeżoną oraz mocniejszą odmianę oznaczoną literą S wyposażoną w ten sam silnik V12 5,9 l o zwiększonej o 81 KM mocy do 558 KM. Wraz z wprowadzeniem nowej wersji delikatnie przemodelowano grill oraz tylny spojler, a wnętrze pojazdu wzbogacono o dwukolorową skórzaną tapicerkę, czujniki cofania oraz rozbudowany system multimedialny. Rapide S przyspiesza 0-100 km/h w 4,9 sekund oraz osiąga prędkość maksymalną 305 km/h.
    Samochód osobowy klasy wyższej produkowany przez brytyjskiego Aston Martina w latach 2010-2020. Samochód koncepcyjny został zaprezentowany podczas targów motoryzacyjnych w Detroit w 2006 roku. Wersję produkcyjną zaprezentowano trzy lata później podczas targów we Frankfurcie. Nazwa Rapide wywodzi się od Lagondy Rapide - sportowego sedana produkowanego w latach 1961 - 1964 przez firmę Lagonda, która obecnie należy do Astona Martina. Samochód bazuje na modelu DB9. W 2013 roku zaprezentowano odświeżoną oraz mocniejszą odmianę oznaczoną literą S wyposażoną w ten sam silnik V12 5,9 l o zwiększonej o 81 KM mocy do 558 KM. Wraz z wprowadzeniem nowej wersji delikatnie przemodelowano grill oraz tylny spojler, a wnętrze pojazdu wzbogacono o dwukolorową skórzaną tapicerkę, czujniki cofania oraz rozbudowany system multimedialny. Rapide S przyspiesza 0-100 km/h w 4,9 sekund oraz osiąga prędkość maksymalną 305 km/h.
    Aston Martin DB7 Zagato – DB7 to samochód sportowy klasy wyższej produkowany przez brytyjską markę Aston Martin w latach 1994–2003. Zaprojektowany w celu zastąpienia Astona Martina V8. Samochód zbudowano na bazie Jaguara XJS, ale z wieloma zmianami. Pierwsze modele miały sześciocylindrowe silniki, ale w 1999 roku został wprowadzony model V12 Vantage, z potężniejszym sześciolitrowym silnikiem V12 w układzie V. DB7 Zagato to specjalna limitowana edycja modelu DB7, dostępny był jako 2-drzwiowe coupe lub 2-drzwiowy kabriolet. Napędzany jest 5,9-litrowym V12 o mocy 435 KM i momencie obrotowym 556 Nm. Moc przenoszona była na tylną oś poprzez 6-biegową manualną skrzynię biegów. DB7 Zagato osiąga prędkość maksymalną 298 km/h i przyspiesza do 60 mil na godzinę w 4,9 s. Powstało 99 egzemplarzy DB7 Zagato, a samochód został zastąpiony przez DB AR1.
    DB7 to samochód sportowy klasy wyższej produkowany przez brytyjską markę Aston Martin w latach 1994–2003. Zaprojektowany w celu zastąpienia Astona Martina V8. Samochód zbudowano na bazie Jaguara XJS, ale z wieloma zmianami. Pierwsze modele miały sześciocylindrowe silniki, ale w 1999 roku został wprowadzony model V12 Vantage, z potężniejszym sześciolitrowym silnikiem V12 w układzie V. DB7 Zagato to specjalna limitowana edycja modelu DB7, dostępny był jako 2-drzwiowe coupe lub 2-drzwiowy kabriolet. Napędzany jest 5,9-litrowym V12 o mocy 435 KM i momencie obrotowym 556 Nm. Moc przenoszona była na tylną oś poprzez 6-biegową manualną skrzynię biegów. DB7 Zagato osiąga prędkość maksymalną 298 km/h i przyspiesza do 60 mil na godzinę w 4,9 s. Powstało 99 egzemplarzy DB7 Zagato, a samochód został zastąpiony przez DB AR1.
    Aston Martin One-77 – Supersamochód klasy średniej produkowany pod brytyjską marką Aston Martin w latach 2009–2012. One-77 techniczną premierę miał w marcu 2009 roku na salonie w Genewie. Z kolei karoserię tego samochodu ujawniono w kwietniu 2009 roku na włoskiej wystawie Concorso d'Eleganza Villa d'Este. Silnik użyty w samochodzie to dobrze znane V12 z innych modeli Astona, lecz we współpracy z firmą Cosworth silnik ten został specjalnie dla tego modelu wzmocniony. V12 o pojemności 7,3 l wytwarza moc maksymalną 760 KM i moment obrotowy 750 Nm. Samochód przyspiesza do 100 km/h w 3,5 sekundy oraz osiąga prędkość maksymalną 355,5 km/h. Zostało wyprodukowanych 77 egzemplarzy, jeden egzemplarz kosztuje 1,700,000 funtów brytyjskich. Był to najdroższy samochód marki przed rozpoczęciem produkcji Astona Martina Valkyrie w 2019 roku.
    Supersamochód klasy średniej produkowany pod brytyjską marką Aston Martin w latach 2009–2012. One-77 techniczną premierę miał w marcu 2009 roku na salonie w Genewie. Z kolei karoserię tego samochodu ujawniono w kwietniu 2009 roku na włoskiej wystawie Concorso d'Eleganza Villa d'Este. Silnik użyty w samochodzie to dobrze znane V12 z innych modeli Astona, lecz we współpracy z firmą Cosworth silnik ten został specjalnie dla tego modelu wzmocniony. V12 o pojemności 7,3 l wytwarza moc maksymalną 760 KM i moment obrotowy 750 Nm. Samochód przyspiesza do 100 km/h w 3,5 sekundy oraz osiąga prędkość maksymalną 355,5 km/h. Zostało wyprodukowanych 77 egzemplarzy, jeden egzemplarz kosztuje 1,700,000 funtów brytyjskich. Był to najdroższy samochód marki przed rozpoczęciem produkcji Astona Martina Valkyrie w 2019 roku.
    Aston Martin Victor – Supersamochód klasy średniej typu one-off wyprodukowany pod brytyjską marką Aston Martin w 2020 roku. Na przełomie drugiej i trzeciej dekady XX wieku Aston Martin zdecydował się wykorzystać produkowany 10 lat wcześniej małoseryjny model One-77 jako bazę do skonstruowania unikatowego modelu na specjalne zamówienie, zrealizowane przez dział Q by Aston Martin. Model Victor przedstawiony został we wrześniu 2020 roku podczas wystawy Concours of Elegance w Londynie, swoją nazwą nawiązując do dawnego zarządzającego brytyjską firmą, zasłużonego Victora Gauntletta. Pomimo technicznego pokrewieństwa z One-77, Aston Martin Victor otrzymał zupełnie nowy projekt nadwozia z brutalistyczną estetyką odmienną od standardowych konstrukcji firmy. Pas przedni przyozdobiły nisko osadzone okrągłe reflektory, z kolei tylną część nadwozia zwieńczył spojler wkomponowany w sylwetkę. Jednocześnie zadbano o duży, typowy dla produktów brytyjskiej firmy rozległy wlot powietrza. Samochód napędzany jest wolnossącym, benzynowym V12 o pojemności 7,3 l, który rozwija moc 850 KM. Moc przenoszona jest na tylną oś przez 6-biegową manualną skrzynię biegów. Victor osiąga prędkość maksymalną 321 km/h i osiąga 100 km/h w 3 sekundy. Jest to najszybszy samochód w historii Astona Martina, którego wyposażono w ręczną skrzynię biegów.
    Supersamochód klasy średniej typu one-off wyprodukowany pod brytyjską marką Aston Martin w 2020 roku. Na przełomie drugiej i trzeciej dekady XX wieku Aston Martin zdecydował się wykorzystać produkowany 10 lat wcześniej małoseryjny model One-77 jako bazę do skonstruowania unikatowego modelu na specjalne zamówienie, zrealizowane przez dział Q by Aston Martin. Model Victor przedstawiony został we wrześniu 2020 roku podczas wystawy Concours of Elegance w Londynie, swoją nazwą nawiązując do dawnego zarządzającego brytyjską firmą, zasłużonego Victora Gauntletta. Pomimo technicznego pokrewieństwa z One-77, Aston Martin Victor otrzymał zupełnie nowy projekt nadwozia z brutalistyczną estetyką odmienną od standardowych konstrukcji firmy. Pas przedni przyozdobiły nisko osadzone okrągłe reflektory, z kolei tylną część nadwozia zwieńczył spojler wkomponowany w sylwetkę. Jednocześnie zadbano o duży, typowy dla produktów brytyjskiej firmy rozległy wlot powietrza. Samochód napędzany jest wolnossącym, benzynowym V12 o pojemności 7,3 l, który rozwija moc 850 KM. Moc przenoszona jest na tylną oś przez 6-biegową manualną skrzynię biegów. Victor osiąga prędkość maksymalną 321 km/h i osiąga 100 km/h w 3 sekundy. Jest to najszybszy samochód w historii Astona Martina, którego wyposażono w ręczną skrzynię biegów.