Samochód korzysta ze znanego 3-cylindrowego, turbodoładowanego silnika Suzuki o oznaczeniu K6A, który ma opinię jednego z najlepszych 3-cylindrowych silników, jest bardzo trwały i rozwojowy, w latach 90 napędzał takie sportowe kei car jak Suzuki Cappuccino czy Alto Works, które za jego sprawą do dzisiaj cieszą się w Japonii popularnością w modyfikowaniu, wyciskaniu mocy i zastosowaniu do wyścigów. Dodatkowo, odświeżona wersja do dzisiaj jest jedną z opcji silnikowych w modelu Jimny. Oczywiście jednostka zastosowana w Caterham 7 165 otrzymała trochę modyfikacji. Samochód ma masę 490 kg, a silnik osiąga 81 KM, co daje stosunek mocy do masy podobny jak Toyota GT86. Caterham 7 165 przyspiesza do setki w 6.9 s.
Emblemat z Nissana GT-R oczywiście dla żartu. Chociaż oba samochody mają taki sam napęd (na cztery koła) i turbodoładowany silnik, Alto Works ma połowę cylindrów GT-R. No i tutaj podobieństwa się kończą. Mimo wszystko, Suzuki Alto Works to jeden z najpopularniejszych kei car do modyfikacji, ten samochód ma klimat i spory potencjał mechaniczny, nie bez powodu Caterham korzysta w swoim sportowym samochodzie (Seven 160) z silnika obecnego w modelach Suzuki Alto Works.