Momencik, trwa przetwarzanie danych   loading-animation
  • Szukaj


     

    Znalazłem 292 takie materiały
    Alpine A110 – Samochód sportowy klasy kompaktowej produkowany przez francuską markę Alpine w latach 1963–1974. Projektantem nadwozia jest Marcel Hubert, zostało ono wykonane z włókna węglowego. Samochód miał charakterystyczne proporcje - był niski, miał szerokie błotniki i małą kabinę. Cechą charakterystyczną była nisko poprowadzona maska, pozbawiona atrapy chłodnicy – chłodzenie silnika zapewniały wycięte przed tylnymi kołami otwory wentylacyjne. Mocno pochylona maska Alpine skrywała niewielki bagażnik, silnik auta umieszczono z tyłu. W A110 zachowano układ napędowy pierwowzoru, z umieszczonym z tyłu silnikiem napędzającym tylne koła. Zamiast słabej, oryginalnej skrzyni biegów o trzech przełożeniach zastosowano nową, mocniejszą przekładnią pięciobiegową. Było to niezbędne ze względu na znacznie lepsze parametry stosowanych w A110 silników. Dostępne były czterocylindrowe silniki o pojemności od 0,9 l do 1,6 l. Na skutek licznych modyfikacji były one znacznie mocniejsze od silnika stosowanego w Renault 8. Najmocniejszy silnik - o pojemności 1,6 l generował moc maksymalną 138 KM i moment obrotowy 146 Nm. Pozwalało to na osiągnięcie prędkości maksymalnej 210 km/h i przyspieszenie 0-100 km/h w 6,3 sekundy. Alpine A110 brało udział w Rajdowych Mistrzostwach Świata. W 1973 roku samochód wygrał mistrzostwa w klasyfikacji konstruktorów wygrywając 6 rajdów m.in. w Monte Carlo i w Portugalii.
    Samochód sportowy klasy kompaktowej produkowany przez francuską markę Alpine w latach 1963–1974. Projektantem nadwozia jest Marcel Hubert, zostało ono wykonane z włókna węglowego. Samochód miał charakterystyczne proporcje - był niski, miał szerokie błotniki i małą kabinę. Cechą charakterystyczną była nisko poprowadzona maska, pozbawiona atrapy chłodnicy – chłodzenie silnika zapewniały wycięte przed tylnymi kołami otwory wentylacyjne. Mocno pochylona maska Alpine skrywała niewielki bagażnik, silnik auta umieszczono z tyłu. W A110 zachowano układ napędowy pierwowzoru, z umieszczonym z tyłu silnikiem napędzającym tylne koła. Zamiast słabej, oryginalnej skrzyni biegów o trzech przełożeniach zastosowano nową, mocniejszą przekładnią pięciobiegową. Było to niezbędne ze względu na znacznie lepsze parametry stosowanych w A110 silników. Dostępne były czterocylindrowe silniki o pojemności od 0,9 l do 1,6 l. Na skutek licznych modyfikacji były one znacznie mocniejsze od silnika stosowanego w Renault 8. Najmocniejszy silnik - o pojemności 1,6 l generował moc maksymalną 138 KM i moment obrotowy 146 Nm. Pozwalało to na osiągnięcie prędkości maksymalnej 210 km/h i przyspieszenie 0-100 km/h w 6,3 sekundy. Alpine A110 brało udział w Rajdowych Mistrzostwach Świata. W 1973 roku samochód wygrał mistrzostwa w klasyfikacji konstruktorów wygrywając 6 rajdów m.in. w Monte Carlo i w Portugalii.
    Renault Alpine GTA V6 Turbo – Samochód sportowy klasy kompaktowej produkowany przez francuską markę Alpine w latach 1984-1991. Został zaprezentowany pod koniec 1984, był bazowany na Alpine A310. Nazwa GTA oznacza Grand Tourisme Alpine. Samochód przypominał swojego poprzednika zarówno sylwetką, jak i rozwiązaniami konstrukcyjnymi, był jednak od niego znacznie bardziej nowoczesny i zaawansowany technicznie. W 1985 roku wprowadzony został model V6 Turbo, do którego napędu został użyty turbodoładowany silnik V6 o pojemności 2,5 l, który osiągał moc 200 KM i moment obrotowy 285 Nm. Dzięki niskiej masie pojazdu, wystarczało to do osiągnięcia prędkości 250 km/h i przyspieszenia do 100 km/h w 6,3 sekundy. Samochód oferował więc dynamikę porównywalną z konkurencją spod znaku Porsche, będąc od niej znacznie tańszym. Produkcję GTA zakończono w 1991 roku, przez cały okres produkcji powstało 6494 egzemplarzy Alpine GTA, w większości były to V6 Turbo.
    Samochód sportowy klasy kompaktowej produkowany przez francuską markę Alpine w latach 1984-1991. Został zaprezentowany pod koniec 1984, był bazowany na Alpine A310. Nazwa GTA oznacza Grand Tourisme Alpine. Samochód przypominał swojego poprzednika zarówno sylwetką, jak i rozwiązaniami konstrukcyjnymi, był jednak od niego znacznie bardziej nowoczesny i zaawansowany technicznie. W 1985 roku wprowadzony został model V6 Turbo, do którego napędu został użyty turbodoładowany silnik V6 o pojemności 2,5 l, który osiągał moc 200 KM i moment obrotowy 285 Nm. Dzięki niskiej masie pojazdu, wystarczało to do osiągnięcia prędkości 250 km/h i przyspieszenia do 100 km/h w 6,3 sekundy. Samochód oferował więc dynamikę porównywalną z konkurencją spod znaku Porsche, będąc od niej znacznie tańszym. Produkcję GTA zakończono w 1991 roku, przez cały okres produkcji powstało 6494 egzemplarzy Alpine GTA, w większości były to V6 Turbo.
    Renault Alpine A110-50 – Koncepcyjny samochód wyścigowy stworzony przez Renault dla upamiętnienia 50. rocznicy Alpine A110 z 1962 roku. Zadebiutował na Grand Prix Monako, gdzie dyrektor operacyjny Renault Carlos Tavares ścigał się A110-50 przez cztery okrążenia toru. Alpine A110-50 ma nadwozie z włókna węglowego, środkowy układ silnika i rurową ramę. Jest zbudowany na tej samej platformie i dzieli swoją mechanikę z samochodem wyścigowym Sport Megane Trophy. Napędzany jest wolnossącą odmianą 3,5-litrowego silnika V6 Megane Trophy opartego na silniku Nissan VQ. Silnik ten wytwarza moc 395 KM.
    Koncepcyjny samochód wyścigowy stworzony przez Renault dla upamiętnienia 50. rocznicy Alpine A110 z 1962 roku. Zadebiutował na Grand Prix Monako, gdzie dyrektor operacyjny Renault Carlos Tavares ścigał się A110-50 przez cztery okrążenia toru. Alpine A110-50 ma nadwozie z włókna węglowego, środkowy układ silnika i rurową ramę. Jest zbudowany na tej samej platformie i dzieli swoją mechanikę z samochodem wyścigowym Sport Megane Trophy. Napędzany jest wolnossącą odmianą 3,5-litrowego silnika V6 Megane Trophy opartego na silniku Nissan VQ. Silnik ten wytwarza moc 395 KM.
    16 kwietnia 2022, 19:35 przez AwokadoOo (PW) | Do ulubionych | Skomentuj
    Alpine A610 – Samochód sportowy klasy kompaktowej produkowany przez francuską markę Alpine w latach 1991-1995. Wprowadzony na rynek w 1991 roku model A610 zewnętrznie bardzo przypominał poprzednika - GTA, różniąc się od niego głównie chowanymi przednimi reflektorami. Choć zachowano firmową koncepcję konstrukcyjną, wprowadzono do niej liczne zmiany. Powiększony do 3 l silnik V6 rozwijał moc 250 KM. Samochód osiągał prędkość maksymalną 265 km/h i 100 km/h w 5,9 sekund. Mimo korzystnej ceny, sprzedaż auta nie uzyskała zadowalających rezultatów i jego produkcję zakończono w 1995 roku, a firma Alpine zajęła się wytwarzaniem poszycia nadwozia dla niektórych modeli Renault.
    Samochód sportowy klasy kompaktowej produkowany przez francuską markę Alpine w latach 1991-1995. Wprowadzony na rynek w 1991 roku model A610 zewnętrznie bardzo przypominał poprzednika - GTA, różniąc się od niego głównie chowanymi przednimi reflektorami. Choć zachowano firmową koncepcję konstrukcyjną, wprowadzono do niej liczne zmiany. Powiększony do 3 l silnik V6 rozwijał moc 250 KM. Samochód osiągał prędkość maksymalną 265 km/h i 100 km/h w 5,9 sekund. Mimo korzystnej ceny, sprzedaż auta nie uzyskała zadowalających rezultatów i jego produkcję zakończono w 1995 roku, a firma Alpine zajęła się wytwarzaniem poszycia nadwozia dla niektórych modeli Renault.
    10 kwietnia 2022, 19:03 przez AwokadoOo (PW) | Do ulubionych | Skomentuj
    Rolls-Royce Ghost – Samochód osobowy klasy luksusowej produkowany przez brytyjską markę Rolls-Royce od 2009 roku. Pierwsza generacja modelu została zaprezentowana po raz pierwszy w 2009 roku. Pojazd zadebiutował podczas targów  motoryzacyjnych we Frankfurcie we wrześniu 2009 roku. Konstrukcyjnie samochód oparto na płycie podłogowej BMW serii 7. W 2013 roku producent zaprezentował wersję Rolls-Royce Ghost Alpine Trial Centenary Collection. Specjalna edycja została zainspirowana historią. Nowy model nawiązuje do legendarnego Silver Ghosta, który brał udział w Austrian Alpine Trials w 1913 roku, kiedy zespół Rolls-Royce Works Team z Jamesem Radleyem za kierownicą wygrał mierzący blisko 3000 kilometrów wyścig wytrzymałościowy. 4 marca 2014 roku na salonie motoryzacyjnym w Genewie zaprezentowano zmodernizowaną wersję auta o nazwie Rolls Royce Ghost Series II. Pierwsza generacja samochodu posiada 6,6 litrowy silnik V12 DOHC Bi-turbo o mocy 570 KM. Samochód osiąga prędkość maksymalną 250 km/h i 100 km/h w 4,9 sekund. Druga generacja Ghosta została zaprezentowana w 2020 roku, w tym samym roku rozpoczęła się też produkcja. Druga generacja posiada silnik V12 Bi-turbo o pojemności 6,6 l, który generuje moc 563 KM.
    Samochód osobowy klasy luksusowej produkowany przez brytyjską markę Rolls-Royce od 2009 roku. Pierwsza generacja modelu została zaprezentowana po raz pierwszy w 2009 roku. Pojazd zadebiutował podczas targów motoryzacyjnych we Frankfurcie we wrześniu 2009 roku. Konstrukcyjnie samochód oparto na płycie podłogowej BMW serii 7. W 2013 roku producent zaprezentował wersję Rolls-Royce Ghost Alpine Trial Centenary Collection. Specjalna edycja została zainspirowana historią. Nowy model nawiązuje do legendarnego Silver Ghosta, który brał udział w Austrian Alpine Trials w 1913 roku, kiedy zespół Rolls-Royce Works Team z Jamesem Radleyem za kierownicą wygrał mierzący blisko 3000 kilometrów wyścig wytrzymałościowy. 4 marca 2014 roku na salonie motoryzacyjnym w Genewie zaprezentowano zmodernizowaną wersję auta o nazwie Rolls Royce Ghost Series II. Pierwsza generacja samochodu posiada 6,6 litrowy silnik V12 DOHC Bi-turbo o mocy 570 KM. Samochód osiąga prędkość maksymalną 250 km/h i 100 km/h w 4,9 sekund. Druga generacja Ghosta została zaprezentowana w 2020 roku, w tym samym roku rozpoczęła się też produkcja. Druga generacja posiada silnik V12 Bi-turbo o pojemności 6,6 l, który generuje moc 563 KM.
    Renault Clio V6 – Sportowy model Renault zbudowany na bazie Clio II, produkowany w latach 2001-2005 w fabryce Alpine. Pojazd jest mocno zmodernizowaną seryjną odmianą drugiej generacji auta klasy miejskiej, modelu Clio. Prace nad samochodem rozpoczęto w 1998 roku, a jego pierwsza prezentacja miała miejsce podczas wyścigu w Hiszpanii w kwietniu 1999 roku. W 1998 roku podczas targów motoryzacyjnych w Paryżu zaprezentowano jeden z prototypów pojazdu z silnikiem 3.0 o mocy 285 KM. Do napędu pojazdu użyto widlastego sześciocylindrowego silnika benzynowego o pojemności 2,9 l, który wytwarzał moc 226 KM i został umieszczony centralnie. W 2003 roku wraz z seryjną wersją pojazdu, model V6 przeszedł face lifting. Zmieniono m.in. pas przedni i tylny pojazdu. Zastosowano m.in. nowe reflektory oraz wnętrze. Przy okazji zmieniono układ zawieszenia, a z pomocą konstruktorów Porsche zwiększono moc silnika do 255 KM, a produkcję pojazdu przeniesiono do Francji. Ze zwiększoną mocą silnika Clio V6 osiąga prędkość maksymalną 250 km/h, a przyspieszenie 0-100 km/h zajmuje 5,8 sekundy. Łącznie wyprodukowano 2935 egzemplarze.
    Sportowy model Renault zbudowany na bazie Clio II, produkowany w latach 2001-2005 w fabryce Alpine. Pojazd jest mocno zmodernizowaną seryjną odmianą drugiej generacji auta klasy miejskiej, modelu Clio. Prace nad samochodem rozpoczęto w 1998 roku, a jego pierwsza prezentacja miała miejsce podczas wyścigu w Hiszpanii w kwietniu 1999 roku. W 1998 roku podczas targów motoryzacyjnych w Paryżu zaprezentowano jeden z prototypów pojazdu z silnikiem 3.0 o mocy 285 KM. Do napędu pojazdu użyto widlastego sześciocylindrowego silnika benzynowego o pojemności 2,9 l, który wytwarzał moc 226 KM i został umieszczony centralnie. W 2003 roku wraz z seryjną wersją pojazdu, model V6 przeszedł face lifting. Zmieniono m.in. pas przedni i tylny pojazdu. Zastosowano m.in. nowe reflektory oraz wnętrze. Przy okazji zmieniono układ zawieszenia, a z pomocą konstruktorów Porsche zwiększono moc silnika do 255 KM, a produkcję pojazdu przeniesiono do Francji. Ze zwiększoną mocą silnika Clio V6 osiąga prędkość maksymalną 250 km/h, a przyspieszenie 0-100 km/h zajmuje 5,8 sekundy. Łącznie wyprodukowano 2935 egzemplarze.
    4 kwietnia 2022, 20:12 przez AwokadoOo (PW) | Do ulubionych | Skomentuj
    Alpine A110 – Samochód produkowany pod francuską marką Alpine od 2017 roku. A110 to pierwszy seryjnie produkowany samochód sportowy marki Alpine od czasu zawieszenia jej działalności w 1995 roku. Alpine A110 to bezpośredni hołd dla modelu o takiej samej nazwie z 1963 roku, co obrazuje przede wszystkim stylistyką. A110 posiada czterocylindrowy silnik TCE o pojemności 1,8 l i mocy 252 KM. Maksymalna prędkość pojazdu została ograniczona elektronicznie do 250 km/h.
    Samochód produkowany pod francuską marką Alpine od 2017 roku. A110 to pierwszy seryjnie produkowany samochód sportowy marki Alpine od czasu zawieszenia jej działalności w 1995 roku. Alpine A110 to bezpośredni hołd dla modelu o takiej samej nazwie z 1963 roku, co obrazuje przede wszystkim stylistyką. A110 posiada czterocylindrowy silnik TCE o pojemności 1,8 l i mocy 252 KM. Maksymalna prędkość pojazdu została ograniczona elektronicznie do 250 km/h.