Momencik, trwa przetwarzanie danych   loading-animation
  • Szukaj


     

    Znalazłem 9 takich materiałów
    Fiat 125p Akropolis 1800 –
    12 grudnia 2015, 15:38 przez Konto usunięte | Do ulubionych | Skomentuj (2)
    Polski Fiat 125p Akropolis – Połowa lat 70-tych to najlepszy okres w historii Polskiego Fiata. Po pobiciu rekordów prędkości w ’73 nadeszły sukcesy rajdowe, duża modernizacja MR 75 i w między czasie – od ’74 roku rozpoczęto krótkoseryjną produkcję wersji specjalnych PF 125p Monte Carlo 1600 i PF 125p Akropolis 1800. Na zewnątrz wyróżniały się aluminiowymi felgami, kontrastowymi pasami na bokach karoserii i lusterkami umieszczonymi na błotnikach, lecz największy skarb kryły pod maską – jednostki DOHC Fiata były wówczas najnowocześniejszymi czterocylindrowymi silnikami na świecie. Do dziś najprawdopodobniej nie zachował się żaden oryginalny egzemplarz. Polski Fiat 125p Akropolis istnieje dziś jedynie w formie kilku wykonanych replik.
    Połowa lat 70-tych to najlepszy okres w historii Polskiego Fiata. Po pobiciu rekordów prędkości w ’73 nadeszły sukcesy rajdowe, duża modernizacja MR 75 i w między czasie – od ’74 roku rozpoczęto krótkoseryjną produkcję wersji specjalnych PF 125p Monte Carlo 1600 i PF 125p Akropolis 1800. Na zewnątrz wyróżniały się aluminiowymi felgami, kontrastowymi pasami na bokach karoserii i lusterkami umieszczonymi na błotnikach, lecz największy skarb kryły pod maską – jednostki DOHC Fiata były wówczas najnowocześniejszymi czterocylindrowymi silnikami na świecie. Do dziś najprawdopodobniej nie zachował się żaden oryginalny egzemplarz. Polski Fiat 125p Akropolis istnieje dziś jedynie w formie kilku wykonanych replik.
    Fiat Akropolis –
    23 grudnia 2014, 21:23 przez tommi3city (PW) | Do ulubionych | Skomentuj
    Źródło:

    Własne

    Fiat 125p Akropolis 1800 – Dziś pojechałem na złomowisko poszukać paru dodatków do mojego Fiat-a 126p a tu taki rarytasik... szkoda że tak skończył, rozmawiałem z pracownikiem i auto nie zostało wyrejestrowane bo właściciel złomu chce dać mu drugie życie
    Dziś pojechałem na złomowisko poszukać paru dodatków do mojego Fiat-a 126p a tu taki rarytasik... szkoda że tak skończył, rozmawiałem z pracownikiem i auto nie zostało wyrejestrowane bo właściciel złomu chce dać mu drugie życie
    10 marca 2014, 16:35 przez sid1521 (PW) | Do ulubionych | Skomentuj (6)
    Źródło:

    Własne

    Akropolis 1800 – Jedno z moich marzeń motoryzacyjnych. Gdybym miał środki, czas i miejsce to bym zbudował sobie taką replikę

A wy jakie macie marzenia co do Samochodów ? 
Przykładowo mając możliwość posiadania 5 samochodów(nie patrzymy na koszty) jakie byście wybrali? 

Moje m.in :
Fiat 125p 1800 Akropolis
Audi RS2
AR 147 GTA 
Lancia Delta HF Integrale
Pontiac TransAm "77
 :)
    Jedno z moich marzeń motoryzacyjnych. Gdybym miał środki, czas i miejsce to bym zbudował sobie taką replikę

    A wy jakie macie marzenia co do Samochodów ?
    Przykładowo mając możliwość posiadania 5 samochodów(nie patrzymy na koszty) jakie byście wybrali?

    Moje m.in :
    Fiat 125p 1800 Akropolis
    Audi RS2
    AR 147 GTA
    Lancia Delta HF Integrale
    Pontiac TransAm "77
    :)
    4 marca 2014, 21:00 przez fredixx (PW) | Do ulubionych | Skomentuj (16)
    Źródło:

    opcwaw.blogspot.com/2013/07/1973-polski-fiat-125p-akropolis-1800.html

    Fiat 125p GTJ – W Ośrodku Sportu Samochodowego przy FSO planowano wprowadzenie kolejnej po Akropolis i Monte Carlo odmiany samochodu charakteryzującej się jeszcze lepszymi osiągami. Powstały dwa modele wyposażone w silnik 2000 DOHC z Fiata 132p o mocy 112 KM. Pozwalał on na osiągnięcie prędkości maksymalnej 185 km/h. Jeden z prototypów w późniejszym czasie wyposażono w silnik 1.8 o mocy 198 KM co sprawiało, że 125p mógł rozpędzić się w zależności od ustawień od 220 do 240 km/h.
    W Ośrodku Sportu Samochodowego przy FSO planowano wprowadzenie kolejnej po Akropolis i Monte Carlo odmiany samochodu charakteryzującej się jeszcze lepszymi osiągami. Powstały dwa modele wyposażone w silnik 2000 DOHC z Fiata 132p o mocy 112 KM. Pozwalał on na osiągnięcie prędkości maksymalnej 185 km/h. Jeden z prototypów w późniejszym czasie wyposażono w silnik 1.8 o mocy 198 KM co sprawiało, że 125p mógł rozpędzić się w zależności od ustawień od 220 do 240 km/h.
    11 stycznia 2014, 10:21 przez junior1296 (PW) | Do ulubionych | Skomentuj (2)
    Polski Fiat 125p Monte Carlo 1600 – W pierwszej połowie lat siedemdziesiątych z okazji sukcesów samochodów FSO w rajdach Monte Carlo i Akropolis wypuszczono dwie, sportowe odmiany Fiata 125p. Specjalnie malowane i wyposażone maszyny, m.in. w alufelgi i obniżone zawieszenie, uzbrojono w silniki z Fiata 132. Model Monte Carlo zasilany był 1,6-litrową jednostką o mocy 98 KM, z którą rozpędzał się do prędkości 165 km/h. Zbudowano około 900 sztuk. Część z nich trafiła do szeregów... Milicji Obywatelskiej.
    W pierwszej połowie lat siedemdziesiątych z okazji sukcesów samochodów FSO w rajdach Monte Carlo i Akropolis wypuszczono dwie, sportowe odmiany Fiata 125p. Specjalnie malowane i wyposażone maszyny, m.in. w alufelgi i obniżone zawieszenie, uzbrojono w silniki z Fiata 132. Model Monte Carlo zasilany był 1,6-litrową jednostką o mocy 98 KM, z którą rozpędzał się do prędkości 165 km/h. Zbudowano około 900 sztuk. Część z nich trafiła do szeregów... Milicji Obywatelskiej.
    24 listopada 2013, 18:40 przez pasat274 (PW) | Do ulubionych | Skomentuj
    Fiat 125p 1800 Akropolis – Akropolis otrzymał silnik 1800cm3 z dwoma wałkami w głowicy o mocy 111KM i momencie obrotowym wynoszącym 156Nm. Samochód mógł jeździć z prędkością do 175km/h. Krążą legendy, że OBRSO wyciągnęło z tego silnika 190KM. Polska załoga w składzie Andrzej Jaroszewicz i Andrzej Szulc wzięła udział w 20 Rajdzie Akropolis (1972). Ukończyli rywalizację na 11 miejscu.
    Akropolis otrzymał silnik 1800cm3 z dwoma wałkami w głowicy o mocy 111KM i momencie obrotowym wynoszącym 156Nm. Samochód mógł jeździć z prędkością do 175km/h. Krążą legendy, że OBRSO wyciągnęło z tego silnika 190KM. Polska załoga w składzie Andrzej Jaroszewicz i Andrzej Szulc wzięła udział w 20 Rajdzie Akropolis (1972). Ukończyli rywalizację na 11 miejscu.
    7 maja 2013, 3:01 przez Siechu (PW) | Do ulubionych | Skomentuj (1)
    Fiat 125p Akropolis – Silnik 1800 DOHC na dwóch Gaźnikach
    Silnik 1800 DOHC na dwóch Gaźnikach
    7 października 2012, 20:31 przez Bandzior (PW) | Do ulubionych | Skomentuj (1)

    1