Dziś Porsche maszeruje od sukcesu do sukcesu, ale kilkadziesiąt lat temu nic nie zapowiadało takiego rozwoju wydarzeń. Wiele wczesnych prób rozwinięcia gamy poza 911tkę nie przyniosło spodziewanego rezultatu, a jednym z symboli tych trudnych czasów jest zapomniany model 914, o którego losach przesądziły konsekwencje pewnego uścisku dłoni.
Sportowy samochód osobowy produkowany przez niemiecką firmę Porsche w latach 1969-1975 we współpracy z koncernem Volkswagen. Samochód jest przez wielu nie uważany za prawdziwe Porsche, skąd potoczne określenie Volks-Porsche. Powstawały odmiany 1700, 1800 i 2000 w dwóch wersjach, z czterema i sześcioma cylindrami, o mocach odpowiednio 76-110 KM. Najsilniejszym dostępnym silnikiem było dwulitrowe B6 o mocy 112 KM w wersji 914/6, dzięki któremu samochód osiągał prędkość maksymalną 201 km/h i przyspieszenie do 100 km/h w 8,3 sekundy, lecz w kilku egzemplarzach powstał też model 916, ze 190-konnym silnikiem Porsche 911, który był odmianą modelu Porsche 914/6. W roku 1969, z okazji 60. rocznicy urodzin szefa firmy, dr Ferdynanda Porsche powstał prototyp 914 z 8-cylindrowym silnikiem o mocy 260 KM, który otrzymał oznaczenie 914/8. Łącznie powstało 119,000 egzemplarzy Porsche 914, z czego 3332 miało zamontowany oryginalny, dwulitrowy, sześciocylindrowy silnik Porsche.
Samochód sportowy klasy kompaktowej produkowany przez niemiecką firmę Porsche w latach 1975-1988. W latach 70. firma Volkswagen zapragnęła wejść na rynek samochodów sportowych nowym modelem, którego zaprojektowanie zleciła firmie Porsche. Prace nad nowym projektem, noszącym kodową nazwę EA 425, rozpoczęły się w roku 1972. Światowy kryzys paliwowy spowodował jednak nieoczekiwaną zmianę planów i koncern VW zrezygnował z jego produkcji. Porsche dysponując gotowym samochodem, przejęło projekt i zajęło się wytwarzaniem swojego auta. Postanowiono więc powrócić do koncepcji modelu Porsche 356, który był skomponowany ze standardowych części, produkowanych na dużą skalę, dla zachowania niższej ceny. Zerwano wówczas z odwieczną zasadą, że Porsche musi mieć silnik z tyłu, w dodatku chłodzony powietrzem. Przy projektowaniu 924 brano pod uwagę wiele koncepcji zastosowania napędu. Dla zachowania idealnego prowadzenia pojazdu, zrezygnowano z silnika za tylną osią. Przeszkodą było także czerpanie części z regałów magazynowych Volkswagena. Za nowoczesne rozwiązanie zaczęto wtedy uważać chłodzenie cieczą, silnik z przodu i przedni napęd. Nie skuszono się jednak na panujące wówczas trendy.Inżynierowie Porsche wiedzieli, że takie rozwiązanie nie może mieć miejsca w sportowym aucie. Korzystając z doświadczenia przy produkcji modelu Porsche 914, zrezygnowano również z centralnie ułożonego silnika, który był bardzo niewygodny w obsłudze i drastycznie ograniczał miejsce w kabinie. Ostatecznie przyjęto silnik z przodu, skrzynię biegów z tyłu. Taki układ, zwany transaxle, dawał wyśmienite rezultaty. Na efekty nie trzeba było długo czekać. 924 okazała się hitem rynkowym. Na tańsze Porsche, w porównaniu do innych produktów firmy, mogło pozwolić sobie znacznie więcej nabywców niż dotychczas. Do napędu użyto czterocylindrowego silnika o pojemności 2 l. Ten sam dwulitrowy silnik, choć oczywiście zmodyfikowany, znaleźć można także w Porsche 924 Carrera. Wyprodukowane w bardzo niewielkich seriach przeznaczone były do startów w wyścigach. 924 Carrera powstało w trzech wersjach: Carrera GT, Carrera GTS i Carrera GTR. W wersji Carrera GT silnik po modyfikacjach wytwarza moc maksymalną 210 KM i moment obrotowy 280 Nm, co pozwala na osiągnięcie prędkości maksymalnej 241 km/h i przyspieszenia 0-100 km/h w 6.9 s.