Momencik, trwa przetwarzanie danych   loading-animation
  • Szukaj


     

    Znalazłem 65 takich materiałów
    Mercedes-Benz W113 – Spot #35 - 08.09.2013

Mercedes-Benz W113 został zaprezentowany w Genewie w 1963r jako następca kultowego 300 SL Roadster. Już w tym samym roku rozpoczęto jego produkcję, która trwała do roku 1971. Przez ten czas wyprodukowano 48 912 egzemplarzy.
Tuż po premierze uzyskał przydomek "Pagoda, który wziął się od kształtu dachu wersji hardtop - był on wklęsły. Samo nadwozie uchodziło za bardzo nowoczesne. Zostało zaprojektowane przez francuza Paula Bracq'a, spod którego ręki wyszło wiele ówczesnych Mercedesów klasy wyższej.
W 1971r zaprezentowano następcę - model R107. 
Coś czego nie wszyscy mogą wiedzieć: skrót SL oznacza "Sport Leicht" (czyt. Szport Lajśt ;) ) czyli "sportowy lekki".
    Spot #35 - 08.09.2013

    Mercedes-Benz W113 został zaprezentowany w Genewie w 1963r jako następca kultowego 300 SL Roadster. Już w tym samym roku rozpoczęto jego produkcję, która trwała do roku 1971. Przez ten czas wyprodukowano 48 912 egzemplarzy.
    Tuż po premierze uzyskał przydomek "Pagoda, który wziął się od kształtu dachu wersji hardtop - był on wklęsły. Samo nadwozie uchodziło za bardzo nowoczesne. Zostało zaprojektowane przez francuza Paula Bracq'a, spod którego ręki wyszło wiele ówczesnych Mercedesów klasy wyższej.
    W 1971r zaprezentowano następcę - model R107.
    Coś czego nie wszyscy mogą wiedzieć: skrót SL oznacza "Sport Leicht" (czyt. Szport Lajśt ;) ) czyli "sportowy lekki".
    13 sierpnia 2014, 20:15 przez MarcinWrc (PW) | Do ulubionych | Skomentuj
    Źródło:

    Mój aparat

    Porsche 912 Coupe 1967 –
    15 lipca 2014, 10:50 przez PiereLuigi (PW) | Do ulubionych | Skomentuj
    Kultowe rajdówki – Porsche 911
Porsche 912
Porsche 959

Obecnie Porsche tylko z modelem Cayenne startuje poza asfaltem, kiedyś było inaczej, wiele wersji 911,912 oraz 959 startowało z sukcesami w Rajdowych Mistrzostwach Europy(ERC) oraz seriach krajowych i Rajdzie Dakar.
    Porsche 911
    Porsche 912
    Porsche 959

    Obecnie Porsche tylko z modelem Cayenne startuje poza asfaltem, kiedyś było inaczej, wiele wersji 911,912 oraz 959 startowało z sukcesami w Rajdowych Mistrzostwach Europy(ERC) oraz seriach krajowych i Rajdzie Dakar.
    23 czerwca 2014, 1:18 przez slivex (PW) | Do ulubionych | Skomentuj
    W124 moja miłość – Miłość do Mercedesa zaczęła się już w dzieciństwie. W wieku 3 lat dostałem od rodziców zabawkę - Małego moskwicza na pedały. jednak nie był to zwykły moskwicz. Mój tata miał gdzieś w garażu emblematy mercedesa które mi pozakładał na owy samochodzik. tak zaczęła się moja przygoda z tą marką. Później gdy miałem już około 13 lat tata postanowił że nauczy mnie prowadzić. I pierwszym autem jakie kierowałem znów był mercedes (model 190E mojego taty) miłość do marki trwała. Godzinami potrafiłem siedzieć na allegro i oglądać różne modele, w 3 klasie gimnazjum postanowiłem że zacznę odkładać pieniądze na wymarzonego mesia. I tak oto w maju 2011 roku stałem się posiadaczem Gwiazdy ze zdjęcia. Od tej pory staram się sukcesywnie doprowadzać ją do jak najlepszego stanu. Z zawodu jestem mechanikiem i w wolnych chwilach dopieszczam swoje autko co sprawia mi ogromną frajdę. Niebawem będą dodane kolejne fotki gwiazdy
Silnik 2.0 diesel OM601.912 75KM
    Miłość do Mercedesa zaczęła się już w dzieciństwie. W wieku 3 lat dostałem od rodziców zabawkę - Małego moskwicza na pedały. jednak nie był to zwykły moskwicz. Mój tata miał gdzieś w garażu emblematy mercedesa które mi pozakładał na owy samochodzik. tak zaczęła się moja przygoda z tą marką. Później gdy miałem już około 13 lat tata postanowił że nauczy mnie prowadzić. I pierwszym autem jakie kierowałem znów był mercedes (model 190E mojego taty) miłość do marki trwała. Godzinami potrafiłem siedzieć na allegro i oglądać różne modele, w 3 klasie gimnazjum postanowiłem że zacznę odkładać pieniądze na wymarzonego mesia. I tak oto w maju 2011 roku stałem się posiadaczem Gwiazdy ze zdjęcia. Od tej pory staram się sukcesywnie doprowadzać ją do jak najlepszego stanu. Z zawodu jestem mechanikiem i w wolnych chwilach dopieszczam swoje autko co sprawia mi ogromną frajdę. Niebawem będą dodane kolejne fotki gwiazdy
    Silnik 2.0 diesel OM601.912 75KM
    11 marca 2014, 20:19 przez komzik (PW) | Do ulubionych | Skomentuj (7)
    Z serii "napotkane" – Porsche 911 (912) S
    Porsche 911 (912) S
    9 lutego 2014, 17:38 przez Italianiec (PW) | Do ulubionych | Skomentuj (5)
    Źródło:

    własne

    Porsche Carrera 912 –
    15 listopada 2013, 21:00 przez kamil_bd (PW) | Do ulubionych | Skomentuj
    Piekielny import zawitał do stolicy Anglii! Podrasowany do generowania 912 KM mocy - Nissan Skyline R33 jest jednym z ostatnich dzieł firmy Kream Developments. Niespełna kilka dni temu ten wysoce-zmodyfikowany JDM, w bardzo spektakularny sposób zaprezentował się przed mieszkańcami Londynu.

    Widowiskowe, nocne show, zgromadziło na Piccadilly Circus wielu car-spotterów, w tym pasjonata motoryzacji znanego jako AdamC3046, który wśród całego zgiełku zdołał uwiecznić niecodziennie wydarzenie na poniższym filmie.
    16 sierpnia 2013, 21:29 przez Czary (PW) | Do ulubionych | Skomentuj (2)
    Pokaz klasycznych samochodów w Rabce – Porsche 912.
    Porsche 912.
    13 sierpnia 2013, 17:32 przez Bubert (PW) | Do ulubionych | Skomentuj (3)
    Źródło:

    Własne

    Porsche 912 – Po zakończeniu produkcji modelu 356 w roku 1965, jedynym samochodem oferowanym przez Porsche pozostał 911. W efekcie tego, że 911 kosztował znacznie więcej niż 356, firma chciała ustrzec się spadku sprzedaży i upadku wizerunku marki na rynku. By zapobiec tym problemom, postanowiono wprowadzić nowy model w przystępniejszej cenie. Wizualnie następca, czyli 912, był identyczny w porównaniu z 911, ale miał inny silnik. Niższą cenę samochodu osiągnięto dzięki zastosowaniu w nim czterocylindrowej jednostki pochodzącej ze starszego modelu 356, zamiast sześciocylindrowej znanej z 911. Koszty obniżono też poprzez zmniejszenie elementów wyposażenia dostępnych w standardzie. Dzięki niskiej cenie ten model Porsche sprzedawał się przez pierwszych kilka lat lepiej od 911 – Porsche wyprodukowało trochę ponad 30.000 sztuk 912 przez pięć lat produkcji. Porsche 912 znalazło również zastosowanie jako radiowóz w europejskiej policji, wliczając w to wariant Targa. W kwietniu 1967 fabryczny magazyn Porsche, Christophorus, ogłosił: "On 21 December, 1966, Porsche celebrated a particularly proud anniversary. The 100,000th Porsche, a 912 Targa outfitted for the police, was delivered." ("21 grudnia 1966 Porsche obchodziło bardzo ważny jubileusz. Stutysięczne Porsche, model 912 Targa, został oddany w ręce policji.")

Po uzupełnieniu rodziny modeli 911 o mocniejszą wersję 911S oraz tańszy wariant 911T, kierownictwo Porsche doszło do wniosku, że model 912 stał się już zbyteczny. Produkcji 912 zaprzestano w 1970 roku; został on zastąpiony przez model 914, pojazd, który w założeniu miał być dla firmy tańszy w produkcji od 912.

Po sześciu latach nieobecności, model został ponownie wprowadzony na rynek północnoamerykański w roku 1976 jako Porsche 912E, w celu wypełnienia luki w segmencie tańszych samochodów powstałej po zakończeniu produkcji 914, podczas gdy model 924 – oficjalny następca 914. – był wykańczany i planowane było wprowadzenie go do produkcji seryjnej. Nowe 912 posiadało nadwozie "G-Series" od modelu 911, było napędzane 2.0 litrową wersją chłodzonego powietrzem silnika Volkswagena, używanego w ostatnich rocznikach 914/4. Powstało łącznie 2.099 sztuk tej wersji, oficjalnie wszystkie sprzedano na terenie Stanów Zjednoczonych.

Jego silniki 1,6 oraz 2,0 oba 90 koni
    Po zakończeniu produkcji modelu 356 w roku 1965, jedynym samochodem oferowanym przez Porsche pozostał 911. W efekcie tego, że 911 kosztował znacznie więcej niż 356, firma chciała ustrzec się spadku sprzedaży i upadku wizerunku marki na rynku. By zapobiec tym problemom, postanowiono wprowadzić nowy model w przystępniejszej cenie. Wizualnie następca, czyli 912, był identyczny w porównaniu z 911, ale miał inny silnik. Niższą cenę samochodu osiągnięto dzięki zastosowaniu w nim czterocylindrowej jednostki pochodzącej ze starszego modelu 356, zamiast sześciocylindrowej znanej z 911. Koszty obniżono też poprzez zmniejszenie elementów wyposażenia dostępnych w standardzie. Dzięki niskiej cenie ten model Porsche sprzedawał się przez pierwszych kilka lat lepiej od 911 – Porsche wyprodukowało trochę ponad 30.000 sztuk 912 przez pięć lat produkcji. Porsche 912 znalazło również zastosowanie jako radiowóz w europejskiej policji, wliczając w to wariant Targa. W kwietniu 1967 fabryczny magazyn Porsche, Christophorus, ogłosił: "On 21 December, 1966, Porsche celebrated a particularly proud anniversary. The 100,000th Porsche, a 912 Targa outfitted for the police, was delivered." ("21 grudnia 1966 Porsche obchodziło bardzo ważny jubileusz. Stutysięczne Porsche, model 912 Targa, został oddany w ręce policji.")

    Po uzupełnieniu rodziny modeli 911 o mocniejszą wersję 911S oraz tańszy wariant 911T, kierownictwo Porsche doszło do wniosku, że model 912 stał się już zbyteczny. Produkcji 912 zaprzestano w 1970 roku; został on zastąpiony przez model 914, pojazd, który w założeniu miał być dla firmy tańszy w produkcji od 912.

    Po sześciu latach nieobecności, model został ponownie wprowadzony na rynek północnoamerykański w roku 1976 jako Porsche 912E, w celu wypełnienia luki w segmencie tańszych samochodów powstałej po zakończeniu produkcji 914, podczas gdy model 924 – oficjalny następca 914. – był wykańczany i planowane było wprowadzenie go do produkcji seryjnej. Nowe 912 posiadało nadwozie "G-Series" od modelu 911, było napędzane 2.0 litrową wersją chłodzonego powietrzem silnika Volkswagena, używanego w ostatnich rocznikach 914/4. Powstało łącznie 2.099 sztuk tej wersji, oficjalnie wszystkie sprzedano na terenie Stanów Zjednoczonych.

    Jego silniki 1,6 oraz 2,0 oba 90 koni
    10 sierpnia 2013, 23:58 przez MrFlames (PW) | Do ulubionych | Skomentuj
    40 LAT Z NASZYM POLSKIM MALUCHEM . 06.06 1973 – Fiat 126 (centoventisei) – samochód osobowy skonstruowany w zakładach FIAT, produkowany we Włoszech w latach 1972-1980, a w Polsce od 6 czerwca 1973 do 22 września 2000 roku (Polski Fiat 126p). Polska wersja licencyjna produkowana była przez Fabrykę Samochodów Małolitrażowych „Polmo” Bielsko-Biała w Bielsku-Białej oraz w Tychach. Jego poprzednikiem był Fiat 500, następcą Fiat Cinquecento.

Przez wiele lat był jednym z najczęściej spotykanych samochodów na polskich drogach, doczekał się też bardzo wielu nazw potocznych i zwyczajowych, z których najpopularniejsza – Maluch, stała się pod koniec produkcji tego modelu (1997) jego oficjalną nazwą.

Łącznie wyprodukowano 4 671 586 sztuk Fiatów 126, z czego we Włoszech powstało 1 352 912 sztuk. W Polsce wyprodukowano łącznie 3 318 674 sztuk Fiatów 126, z czego w Bielsku-Białej – 1 152 325, a w Tychach – 2 166 349. W Austrii 2069 sztuk włoskiego Fiata zostało wzbogaconych o m.in. mocniejszy silnik typu bokser przez firmę Steyr, oraz ogrzewanie postojowe.
    Fiat 126 (centoventisei) – samochód osobowy skonstruowany w zakładach FIAT, produkowany we Włoszech w latach 1972-1980, a w Polsce od 6 czerwca 1973 do 22 września 2000 roku (Polski Fiat 126p). Polska wersja licencyjna produkowana była przez Fabrykę Samochodów Małolitrażowych „Polmo” Bielsko-Biała w Bielsku-Białej oraz w Tychach. Jego poprzednikiem był Fiat 500, następcą Fiat Cinquecento.

    Przez wiele lat był jednym z najczęściej spotykanych samochodów na polskich drogach, doczekał się też bardzo wielu nazw potocznych i zwyczajowych, z których najpopularniejsza – Maluch, stała się pod koniec produkcji tego modelu (1997) jego oficjalną nazwą.

    Łącznie wyprodukowano 4 671 586 sztuk Fiatów 126, z czego we Włoszech powstało 1 352 912 sztuk. W Polsce wyprodukowano łącznie 3 318 674 sztuk Fiatów 126, z czego w Bielsku-Białej – 1 152 325, a w Tychach – 2 166 349. W Austrii 2069 sztuk włoskiego Fiata zostało wzbogaconych o m.in. mocniejszy silnik typu bokser przez firmę Steyr, oraz ogrzewanie postojowe.
    5 czerwca 2013, 20:15 przez marcineek (PW) | Do ulubionych | Skomentuj (1)