Szukaj
Znalazłem 65 takich materiałów
Mercedes-Benz W113 został zaprezentowany w Genewie w 1963r jako następca kultowego 300 SL Roadster. Już w tym samym roku rozpoczęto jego produkcję, która trwała do roku 1971. Przez ten czas wyprodukowano 48 912 egzemplarzy.
Tuż po premierze uzyskał przydomek "Pagoda, który wziął się od kształtu dachu wersji hardtop - był on wklęsły. Samo nadwozie uchodziło za bardzo nowoczesne. Zostało zaprojektowane przez francuza Paula Bracq'a, spod którego ręki wyszło wiele ówczesnych Mercedesów klasy wyższej.
W 1971r zaprezentowano następcę - model R107.
Coś czego nie wszyscy mogą wiedzieć: skrót SL oznacza "Sport Leicht" (czyt. Szport Lajśt ;) ) czyli "sportowy lekki".
Silnik 2.0 diesel OM601.912 75KM
Widowiskowe, nocne show, zgromadziło na Piccadilly Circus wielu car-spotterów, w tym pasjonata motoryzacji znanego jako AdamC3046, który wśród całego zgiełku zdołał uwiecznić niecodziennie wydarzenie na poniższym filmie.
Po uzupełnieniu rodziny modeli 911 o mocniejszą wersję 911S oraz tańszy wariant 911T, kierownictwo Porsche doszło do wniosku, że model 912 stał się już zbyteczny. Produkcji 912 zaprzestano w 1970 roku; został on zastąpiony przez model 914, pojazd, który w założeniu miał być dla firmy tańszy w produkcji od 912.
Po sześciu latach nieobecności, model został ponownie wprowadzony na rynek północnoamerykański w roku 1976 jako Porsche 912E, w celu wypełnienia luki w segmencie tańszych samochodów powstałej po zakończeniu produkcji 914, podczas gdy model 924 – oficjalny następca 914. – był wykańczany i planowane było wprowadzenie go do produkcji seryjnej. Nowe 912 posiadało nadwozie "G-Series" od modelu 911, było napędzane 2.0 litrową wersją chłodzonego powietrzem silnika Volkswagena, używanego w ostatnich rocznikach 914/4. Powstało łącznie 2.099 sztuk tej wersji, oficjalnie wszystkie sprzedano na terenie Stanów Zjednoczonych.
Jego silniki 1,6 oraz 2,0 oba 90 koni
Przez wiele lat był jednym z najczęściej spotykanych samochodów na polskich drogach, doczekał się też bardzo wielu nazw potocznych i zwyczajowych, z których najpopularniejsza – Maluch, stała się pod koniec produkcji tego modelu (1997) jego oficjalną nazwą.
Łącznie wyprodukowano 4 671 586 sztuk Fiatów 126, z czego we Włoszech powstało 1 352 912 sztuk. W Polsce wyprodukowano łącznie 3 318 674 sztuk Fiatów 126, z czego w Bielsku-Białej – 1 152 325, a w Tychach – 2 166 349. W Austrii 2069 sztuk włoskiego Fiata zostało wzbogaconych o m.in. mocniejszy silnik typu bokser przez firmę Steyr, oraz ogrzewanie postojowe.
‹ pierwsza < 1 2 3 4 5 6 7 > ostatnia ›