Momencik, trwa przetwarzanie danych   loading-animation
  • Szukaj


     

    Znalazłem 205 takich materiałów
    Wszystkie drogi w Niemczech będą płatne! – Po naciskach ze strony Unii Europejskiej zapisy, które miały dyskryminować obcokrajowców zostały zmienione. Jednak tak naprawdę niemiecki rząd w sprytny sposób obszedł unijne prawo. Zostanie wprowadzona opłata, którą uiścić będą musieli wszyscy, bez względu na narodowość. Jednak ulgę podatkową w wysokości opłaty za winietę dostaną tylko obywatele Niemiec.

Dla osób które będą chciały przejechać przez Niemcy okazjonalnie przygotowano winiety krótkoterminowe. 10 dniowa winieta będzie koszarowała 10 Euro, a dwumiesięczna – 20 Euro. Będzie je  można nabywać na stacjach benzynowych oraz w Internecie. Obywatele Niemiec winiety dostaną pocztą. Prognozowany dochód przewidywany po wprowadzeniu nowej opłaty to nawet 800 mln euro rocznie.
    Po naciskach ze strony Unii Europejskiej zapisy, które miały dyskryminować obcokrajowców zostały zmienione. Jednak tak naprawdę niemiecki rząd w sprytny sposób obszedł unijne prawo. Zostanie wprowadzona opłata, którą uiścić będą musieli wszyscy, bez względu na narodowość. Jednak ulgę podatkową w wysokości opłaty za winietę dostaną tylko obywatele Niemiec.

    Dla osób które będą chciały przejechać przez Niemcy okazjonalnie przygotowano winiety krótkoterminowe. 10 dniowa winieta będzie koszarowała 10 Euro, a dwumiesięczna – 20 Euro. Będzie je można nabywać na stacjach benzynowych oraz w Internecie. Obywatele Niemiec winiety dostaną pocztą. Prognozowany dochód przewidywany po wprowadzeniu nowej opłaty to nawet 800 mln euro rocznie.
    Railton-Rolls Royce Blue Bird – 438km/h w 1933r to niezły wynik, osiągnięto go przy 37 litrowym 2.800 konnym silniku V12.
    438km/h w 1933r to niezły wynik, osiągnięto go przy 37 litrowym 2.800 konnym silniku V12.
    5 lipca 2014, 15:51 przez kmil85r (PW) | Do ulubionych | Skomentuj (7)
    W dniu dzisiejszym uruchomiono bezpłatną stronę internetową, która w znacznym stopniu przyczyni się do ograniczenia popularnego w Polsce procederu cofania wskazań liczników samochodowych. Po wpisaniu numeru rejestracyjnego, numeru VIN oraz daty pierwszej rejestracji zainteresowani mogą uzyskać szczegółowe informacje pochodzące z bazy CEPiK.

    Strona kierowana jest przede wszystkim do osób, które planują zakup samochodu. Budowa ogólnodostępnej bazy danych pochłonęła prawie 800 tysięcy złotych.
    Nowy Mercedes-Benz CLS Coupé oraz Shooting Brake – pod maską do 585 KM – Po 4 latach od premiery drugiej generacji auta, Mercedes-Benz uznał, że model CLS zasługuje na facelifting. Zmienił się przede wszystkim przedni pas auta, jest odświeżony kokpit, 9-biegowa przekładania automatyczna, nowe silniki oraz nowe gadżety związane z bezpieczeństwem i multimediami.

W przedniej części nadwozia najbardziej rzucają się w oczy nowe i nietypowe reflektory, które Mercedes nazywa Multibeam LED. Są one montowane standardowo w każdej wersji auta i potrafią automatycznie oświetlić każdą część drogi. Nowe światła przednie współpracują z komputerem, który na bieżąco monitoruje drogę za pomocą kamery znajdującej się za przednią szybą. Gdy ta wykryje pojazd nadjeżdżający z przeciwka lub jadący w tym samym kierunku co my, elektronika zadecyduje o tym, które z 24 diod LED zostaną zgaszone. Dla kierowcy nowego CLS-a oznacza to, że droga ciągle będzie idealnie oświetlona, a nasz samochód nie oślepi żadnego innego uczestnika ruchu.

Pod maską stanowczo najciekawszym silnikiem jest 5.5-litrowe V8 bi-turbo z napisem AMG. Silnik w zależności od wersji generuje 557 lub 585 KM, a także moment obrotowy 720 lub 800 Nm. Mercedes zaznacza, że to obecnie jeden z najlepszych silników na świecie biorąc pod uwagę moc, moment obrotowy i zużycie paliwa. Słabsza wersja V8 ma spalać 9,9 litra na 100 km, zaś mocniejszy silnik współpracujący z napędem na 4 koła będzie potrzebował do 10,6 litra na 100 km.
    Po 4 latach od premiery drugiej generacji auta, Mercedes-Benz uznał, że model CLS zasługuje na facelifting. Zmienił się przede wszystkim przedni pas auta, jest odświeżony kokpit, 9-biegowa przekładania automatyczna, nowe silniki oraz nowe gadżety związane z bezpieczeństwem i multimediami.

    W przedniej części nadwozia najbardziej rzucają się w oczy nowe i nietypowe reflektory, które Mercedes nazywa Multibeam LED. Są one montowane standardowo w każdej wersji auta i potrafią automatycznie oświetlić każdą część drogi. Nowe światła przednie współpracują z komputerem, który na bieżąco monitoruje drogę za pomocą kamery znajdującej się za przednią szybą. Gdy ta wykryje pojazd nadjeżdżający z przeciwka lub jadący w tym samym kierunku co my, elektronika zadecyduje o tym, które z 24 diod LED zostaną zgaszone. Dla kierowcy nowego CLS-a oznacza to, że droga ciągle będzie idealnie oświetlona, a nasz samochód nie oślepi żadnego innego uczestnika ruchu.

    Pod maską stanowczo najciekawszym silnikiem jest 5.5-litrowe V8 bi-turbo z napisem AMG. Silnik w zależności od wersji generuje 557 lub 585 KM, a także moment obrotowy 720 lub 800 Nm. Mercedes zaznacza, że to obecnie jeden z najlepszych silników na świecie biorąc pod uwagę moc, moment obrotowy i zużycie paliwa. Słabsza wersja V8 ma spalać 9,9 litra na 100 km, zaś mocniejszy silnik współpracujący z napędem na 4 koła będzie potrzebował do 10,6 litra na 100 km.
    Ferrari Enzo FXX – V12 6,2 l DOHC 48v - 800 KM.
    V12 6,2 l DOHC 48v - 800 KM.
    22 czerwca 2014, 20:53 przez KamilPsk (PW) | Do ulubionych | Skomentuj (2)
    Brabus E V12 Coupé – 6.3L S 800 KM. 5-biegowa przekładnia automatyczna. Wyprodukowano 10 sztuk.
    6.3L S 800 KM. 5-biegowa przekładnia automatyczna. Wyprodukowano 10 sztuk.
    12 czerwca 2014, 18:33 przez KamilPsk (PW) | Do ulubionych | Skomentuj (2)
    Turbina od HKS dedykowana właśnie do 2JZ-GTE. Potencjał 800-900KM. W Polsce kit T51R to jakieś 40 tysięcy, ale dźwięk jest niepowtarzalny. W drugiej części filmu onboard.
    Najszybsza Astra w historii. Pod jej maską pracuje dwulitrowy, turbodoładowany silnik benzynowy z bezpośrednim wtryskiem i ze zmiennymi fazami rozrządu, o mocy ponad 300 KM. To najmocniejszy czterocylindrowy motor Opla, jaki kiedykolwiek produkowano.

    Auto stworzone na bazie wersji Cup zostało wyraźnie odelżone. Dzięki zastosowaniu dużej ilości elementów z włókien węglowych udało się obniżyć jego masę o 100 kg. Z karbonu wykonano m.in. tylny dyfuzor, błotniki, przedni spojler, maskę silnika, usztywnienia zawieszenie, a także felgi. Karbonowe koła są o 20 kg lżejsze niż ich aluminiowe odpowiedniki. Dach z włókna węglowego waży tylko 2,6 kg (zwykły stalowy 9,3 kg), zderzaki z aluminium tylko 800 g każdy.

    Astra Extreme ma 6-tłokowy układ hamulcowy Brembo z przednimi tarczami o średnicy 370 mm, a porusza się na 19-calowych kołach z oponami 245/35 R19 stworzonych specjalnie dla tego modelu przez firmę Hankook.

    Podobnie jak w autach wyścigowych podwozie (sprężyna/a,ortyzator) samochodu można regulować.

    We wnętrzu usunięto tylne siedzenia, a z przodu zamontowano kubełkowe fotele Recaro z 6-punktowymi pasami bezpieczeństwa Schroth. Standardem jest oczywiście klatka bezpieczeństwa.
    3 czerwca 2014, 14:02 przez niebieska_asteroida (PW) | Do ulubionych | Skomentuj
    Maruti 800 tył – Tym razem tyłeczek Marusi
    Tym razem tyłeczek Marusi
    27 maja 2014, 23:25 przez RockStar1993 (PW) | Do ulubionych | Skomentuj
    Źródło:

    własne

    Do 2020 roku rząd zakończy budowę sieci dróg ekspresowych! – Polsce jest obecnie 2904,3 km gotowych, oddanych do użytku dróg ekspresowych i autostrad. W 2004 roku było ich łącznie niespełna… 600 km. Tymczasem długość autostrad w Niemczech wynosi 12 800 km i są to dane z roku 2011.

Wicepremier Elżbieta Bieńskowska poinformowała, że sieć budowy dróg ekspresowych w Polsce ma zakończyć się do roku 2020. Aby tego dokonać potrzebna jest kwota ok. 100 mld zł. W jej skład wchodzi 15 mld euro – czyli 60 mld zł – z Unii Europejskiej. Pozostałe pieniądze będą pozyskane z budżetu krajowego.

Przy okazji dowiedzieliśmy się także, że negocjacje z Komisją Europejską w sprawie tych pieniędzy na kolejne kilometry dróg są już na finiszu. Oznacza to, że już w najbliższych dniach zostanie podpisana odpowiednia umowa na przyznanie nowych środków. Elżbieta Bieńskowska zaznacza jednak, że to ostatni tak duży budżet przyznany Polsce na budowę dróg.
    Polsce jest obecnie 2904,3 km gotowych, oddanych do użytku dróg ekspresowych i autostrad. W 2004 roku było ich łącznie niespełna… 600 km. Tymczasem długość autostrad w Niemczech wynosi 12 800 km i są to dane z roku 2011.

    Wicepremier Elżbieta Bieńskowska poinformowała, że sieć budowy dróg ekspresowych w Polsce ma zakończyć się do roku 2020. Aby tego dokonać potrzebna jest kwota ok. 100 mld zł. W jej skład wchodzi 15 mld euro – czyli 60 mld zł – z Unii Europejskiej. Pozostałe pieniądze będą pozyskane z budżetu krajowego.

    Przy okazji dowiedzieliśmy się także, że negocjacje z Komisją Europejską w sprawie tych pieniędzy na kolejne kilometry dróg są już na finiszu. Oznacza to, że już w najbliższych dniach zostanie podpisana odpowiednia umowa na przyznanie nowych środków. Elżbieta Bieńskowska zaznacza jednak, że to ostatni tak duży budżet przyznany Polsce na budowę dróg.