Momencik, trwa przetwarzanie danych   loading-animation
  • Szukaj


     

    Znalazłem 224 takie materiały
    Ferrari 575M Maranello – Samochód sportowy klasy wyższej produkowany przez włoskie Ferrari w latach 2002–2006. Został zaprezentowany po raz pierwszy na marcowej wystawie samochodowej Geneva Motor Show w 2002 roku, będąc technicznie nie nowym modelem, a jedynie gruntownie zmodernizowanym poprzednikiem. Nawiązuje do tego nazwa - pierwszy człon wskazuje pojemność silnika, z kolei widoczna następnie litera "M" to skrót od "modificato", co w języku włoskim oznacza modyfikacja. Pod kątem wizualnym Ferrari ograniczyło się do przemodelowanego pasa przedniego, gdzie skoncentrowano się na przemodelowanych reflektorach. 575M Maranello napędzane jest silnikiem V12 o pojemności 5,75 l o mocy 515 KM. Moc przenoszona jest na tylną oś przy pomocy 6-biegowej manualnej przekładni biegów. Rok po debiucie, w 2003 oferta dostępnych skrzyni biegów została poszerzona także o tę sekwencyjną pochodzącą z bolidów Formuły 1, którą wyposażono w rozbudowane tryby jazdy wyczynowej.
    Samochód sportowy klasy wyższej produkowany przez włoskie Ferrari w latach 2002–2006. Został zaprezentowany po raz pierwszy na marcowej wystawie samochodowej Geneva Motor Show w 2002 roku, będąc technicznie nie nowym modelem, a jedynie gruntownie zmodernizowanym poprzednikiem. Nawiązuje do tego nazwa - pierwszy człon wskazuje pojemność silnika, z kolei widoczna następnie litera "M" to skrót od "modificato", co w języku włoskim oznacza modyfikacja. Pod kątem wizualnym Ferrari ograniczyło się do przemodelowanego pasa przedniego, gdzie skoncentrowano się na przemodelowanych reflektorach. 575M Maranello napędzane jest silnikiem V12 o pojemności 5,75 l o mocy 515 KM. Moc przenoszona jest na tylną oś przy pomocy 6-biegowej manualnej przekładni biegów. Rok po debiucie, w 2003 oferta dostępnych skrzyni biegów została poszerzona także o tę sekwencyjną pochodzącą z bolidów Formuły 1, którą wyposażono w rozbudowane tryby jazdy wyczynowej.
    22 kwietnia 2022, 22:18 przez AwokadoOo (PW) | Do ulubionych | Skomentuj
    Lamborghini Miura Roadster – Samochód sportowy klasy średniej produkowany przez włoską markę Lamborghini, w latach 1966–1973. Po raz pierwszy zaprezentowany podczas Geneva Motor Show w marcu 1966. Wersja Roadster została zaprezentowana  podczas Brussels Motor Show w 1968 roku. W przeciwieństwie do modelu 350 GTS, Miura Roadster nie była tylko samochodem bazowym z odciętym dachem. Przeprojektowano tył, zastosowano nowe lampy, wydech. W założeniach Miura Roadster miała osiągać 280 km/h i przy okazji nie urwać głowy kierowcy. Zmieniono kąt nachylenia przedniej szyby oraz zmniejszono jej wysokość o 3 cm. Wewnątrz przeniesiono przyciski z podsufitki na deskę rozdzielczą. Silnik i układ jezdny zapożyczono z Miury P400. Samochód wzbudził spore zainteresowanie wśród potencjalnych klientów. Jednak firma Lamborghini nie podjęła się rozpoczęcia produkcji seryjnej. Jedyny egzemplarz Miury Roadster został sprzedany korporacji ILZRO zajmującej się produkcją stopów metali dla przemysłu motoryzacyjnego. Firma wykorzystała auto w celach reklamowych. Auto zmodernizowano. Większość standardowych elementów zastąpiono odpowiednikami z cynku. Samochód pomalowano na ciemnozielony kolor, co w połączeniu z czarnym podkładem dało ciekawy efekt. Wnętrze obszyto skórą w kolorze wielbłąda. Nadzorował to wszystko John Foster - jeden z projektantów Forda. Pojazd otrzymał nazwę ZN-75, jest to nazwa katalogowa stopu cynku. Miura ZN-75 reklamowała firmę ILZRO do 1981 roku, kiedy to przekazano ją bostońskiemu Muzeum Transportu, jednak nie pozostała tam na zawsze. Po odrestaurowaniu wielokrotnie zmieniała właścicieli. Obecnie jest w rękach francuskiego kolekcjonera z Nowego Jorku.
    Samochód sportowy klasy średniej produkowany przez włoską markę Lamborghini, w latach 1966–1973. Po raz pierwszy zaprezentowany podczas Geneva Motor Show w marcu 1966. Wersja Roadster została zaprezentowana podczas Brussels Motor Show w 1968 roku. W przeciwieństwie do modelu 350 GTS, Miura Roadster nie była tylko samochodem bazowym z odciętym dachem. Przeprojektowano tył, zastosowano nowe lampy, wydech. W założeniach Miura Roadster miała osiągać 280 km/h i przy okazji nie urwać głowy kierowcy. Zmieniono kąt nachylenia przedniej szyby oraz zmniejszono jej wysokość o 3 cm. Wewnątrz przeniesiono przyciski z podsufitki na deskę rozdzielczą. Silnik i układ jezdny zapożyczono z Miury P400. Samochód wzbudził spore zainteresowanie wśród potencjalnych klientów. Jednak firma Lamborghini nie podjęła się rozpoczęcia produkcji seryjnej. Jedyny egzemplarz Miury Roadster został sprzedany korporacji ILZRO zajmującej się produkcją stopów metali dla przemysłu motoryzacyjnego. Firma wykorzystała auto w celach reklamowych. Auto zmodernizowano. Większość standardowych elementów zastąpiono odpowiednikami z cynku. Samochód pomalowano na ciemnozielony kolor, co w połączeniu z czarnym podkładem dało ciekawy efekt. Wnętrze obszyto skórą w kolorze wielbłąda. Nadzorował to wszystko John Foster - jeden z projektantów Forda. Pojazd otrzymał nazwę ZN-75, jest to nazwa katalogowa stopu cynku. Miura ZN-75 reklamowała firmę ILZRO do 1981 roku, kiedy to przekazano ją bostońskiemu Muzeum Transportu, jednak nie pozostała tam na zawsze. Po odrestaurowaniu wielokrotnie zmieniała właścicieli. Obecnie jest w rękach francuskiego kolekcjonera z Nowego Jorku.
    Rolls-Royce Phantom Drophead Coupe – Samochód osobowy klasy dużych aut luksusowych produkowany pod brytyjską marką Rolls-Royce w latach 1925–1991 oraz ponownie od 2003 roku. Od 2017 roku produkowana jest najnowsza ósma generacja modelu. Siódma generacja Phantoma została zaprezentowana po raz pierwszy wiosną 2003 roku po najdłuższej w historii modelu, 13-letniej przerwie w produkcji modelu. Phantom siódmej generacji to pierwszy model wprowadzony na rynek po przejęciu firmy Rolls-Royce przez koncern BMW. W styczniu 2007 roku Drophead Coupe to 2-drzwiowy kabriolet, który jest rozwinięciem siódmej generacji modelu Phantom. Został z niego zapożyczony silnik V12 o pojemności 6,75 l, który generuje moc 460 KM i moment obrotowy 720 Nm. Moc ta przenoszona jest na koła tylne poprzez 6-biegową automatyczną skrzynię biegów. Przyspieszenie 0-100 km/h trwa 5,9 s, a prędkość maksymalna wynosi 240 km/h.
    Samochód osobowy klasy dużych aut luksusowych produkowany pod brytyjską marką Rolls-Royce w latach 1925–1991 oraz ponownie od 2003 roku. Od 2017 roku produkowana jest najnowsza ósma generacja modelu. Siódma generacja Phantoma została zaprezentowana po raz pierwszy wiosną 2003 roku po najdłuższej w historii modelu, 13-letniej przerwie w produkcji modelu. Phantom siódmej generacji to pierwszy model wprowadzony na rynek po przejęciu firmy Rolls-Royce przez koncern BMW. W styczniu 2007 roku Drophead Coupe to 2-drzwiowy kabriolet, który jest rozwinięciem siódmej generacji modelu Phantom. Został z niego zapożyczony silnik V12 o pojemności 6,75 l, który generuje moc 460 KM i moment obrotowy 720 Nm. Moc ta przenoszona jest na koła tylne poprzez 6-biegową automatyczną skrzynię biegów. Przyspieszenie 0-100 km/h trwa 5,9 s, a prędkość maksymalna wynosi 240 km/h.
    18 kwietnia 2022, 20:00 przez AwokadoOo (PW) | Do ulubionych | Skomentuj
    Toyota Hilux Dakar – Terenowy samochód z nadwoziem typu pick-up produkowany przez koncern Toyota od 1968 roku. Nazwa Hilux wywodzi się z określenia highly-luxurious, co po angielsku oznacza bardzo luksusowy. Początkowo oferowany głównie w Azji i Stanach Zjednoczonych, powoli rozpoczął podbój całego świata. Przyczyniła się do tego wersja z napędem na cztery koła, którą zaczęto oferować w 1979 roku. W 1975 roku zrezygnowano z nazwy Hilux na rynku północnoamerykańskim a dwadzieścia lat później model ten definitywnie z niego zniknął, zastąpiony przez model Tacoma. Jednak na wszystkich pozostałych rynkach jest on dostępny do dziś. Ósma generacja Toyoty Hilux zadebiutowała w 2015 roku. Samochód stał się o 75 mm dłuższy i 20 mm szerszy od poprzednika, a przy tym jest o 45 mm niższy. Wzrosła również wielkość skrzyni ładunkowej, której maksymalna szerokość osiągnęła wartość 1645 mm. W 2019 roku z okazji zwycięstwa w Rajdzie Dakar Toyota wprowadziła na rynek model Hilux w limitowanej wersji Dakar 2019. Samochód jest dostępny w dwóch wersjach kolorystycznych - białej i pomarańczowej, ma dodatkowe oklejenie, zmieniony grill i przedni zderzak, zamykaną klapę przestrzeni bagażowej w kolorze nadwozia, a także czarne, 18-calowe felgi oraz wnętrze wykończone w tym samym kolorze.
    Terenowy samochód z nadwoziem typu pick-up produkowany przez koncern Toyota od 1968 roku. Nazwa Hilux wywodzi się z określenia highly-luxurious, co po angielsku oznacza bardzo luksusowy. Początkowo oferowany głównie w Azji i Stanach Zjednoczonych, powoli rozpoczął podbój całego świata. Przyczyniła się do tego wersja z napędem na cztery koła, którą zaczęto oferować w 1979 roku. W 1975 roku zrezygnowano z nazwy Hilux na rynku północnoamerykańskim a dwadzieścia lat później model ten definitywnie z niego zniknął, zastąpiony przez model Tacoma. Jednak na wszystkich pozostałych rynkach jest on dostępny do dziś. Ósma generacja Toyoty Hilux zadebiutowała w 2015 roku. Samochód stał się o 75 mm dłuższy i 20 mm szerszy od poprzednika, a przy tym jest o 45 mm niższy. Wzrosła również wielkość skrzyni ładunkowej, której maksymalna szerokość osiągnęła wartość 1645 mm. W 2019 roku z okazji zwycięstwa w Rajdzie Dakar Toyota wprowadziła na rynek model Hilux w limitowanej wersji Dakar 2019. Samochód jest dostępny w dwóch wersjach kolorystycznych - białej i pomarańczowej, ma dodatkowe oklejenie, zmieniony grill i przedni zderzak, zamykaną klapę przestrzeni bagażowej w kolorze nadwozia, a także czarne, 18-calowe felgi oraz wnętrze wykończone w tym samym kolorze.
    9 kwietnia 2022, 20:30 przez AwokadoOo (PW) | Do ulubionych | Skomentuj
    Alfa Romeo 4C – Samochód sportowy klasy aut miejskich produkowany pod włoską marką Alfa Romeo w latach 2013-2020. Pojazd po raz pierwszy został zaprezentowany jako auto koncepcyjne podczas targów motoryzacyjnych w Genewie w marcu 2011 roku pod nazwą 4C Concept. Wersja produkcyjna pojazdu została zaprezentowana dwa lata później podczas targów motoryzacyjnych we Frankfurcie.

Zamierzeniem producenta było zbudowanie samochodu o jak najmniejszej masie własnej, aby zapewnienić jak najlepsze osiągi. Nadwozie pojazdu zostało wykonane przy udziale materiałów lekkich - aluminium oraz włókna węglowego. Auto zostało wyposażone w jedną jednostkę napędową, specjalnie odchudzoną oraz wyposażoną w aluminiowy blok o pojemności 1.75 litra wyposażoną w turbosprężarkę znaną z modelu Giulietta QV. Silnik posiada moc 240 KM, rozpędza samochód 0-100 km w czasie 4,5 sekundy, a prędkość maksymalna samochodu wynosi 258 km/h.
    Samochód sportowy klasy aut miejskich produkowany pod włoską marką Alfa Romeo w latach 2013-2020. Pojazd po raz pierwszy został zaprezentowany jako auto koncepcyjne podczas targów motoryzacyjnych w Genewie w marcu 2011 roku pod nazwą 4C Concept. Wersja produkcyjna pojazdu została zaprezentowana dwa lata później podczas targów motoryzacyjnych we Frankfurcie.

    Zamierzeniem producenta było zbudowanie samochodu o jak najmniejszej masie własnej, aby zapewnienić jak najlepsze osiągi. Nadwozie pojazdu zostało wykonane przy udziale materiałów lekkich - aluminium oraz włókna węglowego. Auto zostało wyposażone w jedną jednostkę napędową, specjalnie odchudzoną oraz wyposażoną w aluminiowy blok o pojemności 1.75 litra wyposażoną w turbosprężarkę znaną z modelu Giulietta QV. Silnik posiada moc 240 KM, rozpędza samochód 0-100 km w czasie 4,5 sekundy, a prędkość maksymalna samochodu wynosi 258 km/h.
    Charles Leclerc – Charles Leclerc i Ferrari F1-75 w blasku świateł Bahrajnu.
    Charles Leclerc i Ferrari F1-75 w blasku świateł Bahrajnu.
    Rolls-Royce Silver Shadow – Samochód produkowany przez Rolls-Royce w latach 1965-1980. Model w swojej historii miał dwa silniki V8. Pierwszy o pojemności 6,2 l i o mocy 172 KM produkowany był w latach 1965-1969. Drugi silnik V8 o pojemności 6,75 l wytwarzał moc 189 KM i był dostępny od roku 1970 do końca produkcji samochodu w roku 1980. Charakterystyczną cechą samochodu było zawieszenie hydropneumatyczne licencjonowane od Citroena.
    Samochód produkowany przez Rolls-Royce w latach 1965-1980. Model w swojej historii miał dwa silniki V8. Pierwszy o pojemności 6,2 l i o mocy 172 KM produkowany był w latach 1965-1969. Drugi silnik V8 o pojemności 6,75 l wytwarzał moc 189 KM i był dostępny od roku 1970 do końca produkcji samochodu w roku 1980. Charakterystyczną cechą samochodu było zawieszenie hydropneumatyczne licencjonowane od Citroena.