Momencik, trwa przetwarzanie danych   loading-animation
  • Szukaj


     

    Znalazłem 180 takich materiałów
    DT-75 spycharka – Maszyna uziemiona od kilku lat, foto zrobione na firmie. Rok produkcji 1989.
    Maszyna uziemiona od kilku lat, foto zrobione na firmie. Rok produkcji 1989.
    17 października 2019, 21:12 przez pawlo95 (PW) | Do ulubionych | Skomentuj
    Źródło:

    własne

    I dlaczego jest tak drogo? – By zrozumieć co tu się stało, trzeba poznać budowę tego samochodu. Jego nadwozie to otwarty monokokpit, do którego przykręcono silnik i skrzynię biegów. I właśnie skręcone ze sobą silnik i skrzynia biegów stanowią podparcie dla tylnego zawieszenia. Czyli silnik i skrzynia biegów są de facto elementem nośnym samochodu. I tak naprawdę to nic prócz skrzyni biegów nie łączy samochodu z tylnym zawieszeniem. Takie rozwiązanie miało na celu uzyskanie maksymalnej sztywności nadwozia. Jest to rozwiązanie powszechnie stosowane między innymi w traktorach. I dlatego właśnie wymiana sprzęgła wygląda tak niesamowicie. I przy okazji jest taka droga, bo każdorazowo trzeba rozbierać między innymi układ hamulcowy, wydechowy, chłodzenia czy elektrykę pojazdu. Całkowity koszt wymiany sprzęgła to około 30 tysięcy złotych, w serwisie specjalizującym się w naprawach takich aut (taniej). W przypadku uszkodzenia nadkoli (co się często zdarza przy tej wymianie) trzeba doliczyć jeszcze 75 000 złotych ekstra na panele z włókna węglowego. Ferrari zaleca wymianę paneli każdorazowo przy wymianie sprzęgła. W przypadku wymiany sprzęgła w serwisie Ferrari przeprowadzonej zgodnie z procedurami i zalecaniami producenta koszt usługi to 115 000 złotych.
    By zrozumieć co tu się stało, trzeba poznać budowę tego samochodu. Jego nadwozie to otwarty monokokpit, do którego przykręcono silnik i skrzynię biegów. I właśnie skręcone ze sobą silnik i skrzynia biegów stanowią podparcie dla tylnego zawieszenia. Czyli silnik i skrzynia biegów są de facto elementem nośnym samochodu. I tak naprawdę to nic prócz skrzyni biegów nie łączy samochodu z tylnym zawieszeniem. Takie rozwiązanie miało na celu uzyskanie maksymalnej sztywności nadwozia. Jest to rozwiązanie powszechnie stosowane między innymi w traktorach. I dlatego właśnie wymiana sprzęgła wygląda tak niesamowicie. I przy okazji jest taka droga, bo każdorazowo trzeba rozbierać między innymi układ hamulcowy, wydechowy, chłodzenia czy elektrykę pojazdu. Całkowity koszt wymiany sprzęgła to około 30 tysięcy złotych, w serwisie specjalizującym się w naprawach takich aut (taniej). W przypadku uszkodzenia nadkoli (co się często zdarza przy tej wymianie) trzeba doliczyć jeszcze 75 000 złotych ekstra na panele z włókna węglowego. Ferrari zaleca wymianę paneli każdorazowo przy wymianie sprzęgła. W przypadku wymiany sprzęgła w serwisie Ferrari przeprowadzonej zgodnie z procedurami i zalecaniami producenta koszt usługi to 115 000 złotych.
    5 sierpnia 2019, 23:59 przez Charakterek (PW) | Do ulubionych | Skomentuj
    Nieograniczony garaż marzeń cz.14 Alfa Romeo 75 – Czołem Motokillerzy!
Dawno nic nie dodawałem, ale miałem bardzo dużo różnych komplikacji. Teraz znowu jest w miarę, więc mogę się udzielać :).
W 14 części mojej serii prezentuję auto, które nie dawno miałem okazję obejrzeć na żywo i uznać "tak chcę".
Oto Alfa Romeo 75, ostatnia tylnonapędowa Alfa Romeo przed przejęciem przez koncern Fiat. Również ostatni model z układem transaxle. Autko może nie powala wyglądem,design to typowe lata 80 XX wieku, ale technologia to już inna sprawa. Silniki od 1.6 r4 do 3.0 v6. W Alfie 75 oprócz świetnych właściwości jezdnych można było znaleźć: elektryczne szyby, lusterka, szyberdach, klimatyzację, komputer pokładowy, wskaźnik ciśnienia i temperatury oleju, a także epicką dźwignię od hamulca ręcznego. Jest to fajne auto, które dzisiaj już ciężko spotkać.
    Czołem Motokillerzy!
    Dawno nic nie dodawałem, ale miałem bardzo dużo różnych komplikacji. Teraz znowu jest w miarę, więc mogę się udzielać :).
    W 14 części mojej serii prezentuję auto, które nie dawno miałem okazję obejrzeć na żywo i uznać "tak chcę".
    Oto Alfa Romeo 75, ostatnia tylnonapędowa Alfa Romeo przed przejęciem przez koncern Fiat. Również ostatni model z układem transaxle. Autko może nie powala wyglądem,design to typowe lata 80 XX wieku, ale technologia to już inna sprawa. Silniki od 1.6 r4 do 3.0 v6. W Alfie 75 oprócz świetnych właściwości jezdnych można było znaleźć: elektryczne szyby, lusterka, szyberdach, klimatyzację, komputer pokładowy, wskaźnik ciśnienia i temperatury oleju, a także epicką dźwignię od hamulca ręcznego. Jest to fajne auto, które dzisiaj już ciężko spotkać.
    Pastuch jako nowe wozidło – Nowy nabytek. Poczciwy Passat B4 1.9 TD 75 koni z 1994 roku. Póki co dostał dziś nowe felgi na lato a niebawem remonty blacharskie i inne modyfikacje. Pozdrawiam Vagowiczów
    Nowy nabytek. Poczciwy Passat B4 1.9 TD 75 koni z 1994 roku. Póki co dostał dziś nowe felgi na lato a niebawem remonty blacharskie i inne modyfikacje. Pozdrawiam Vagowiczów
    Nieograniczony garaż marzeń cz.7 Alfa Romeo Giulietta QV – W części 7 Nieograniczonego garażu marzeń przedstawiam ducha nowoczesności: Alfę Romeo Giulietta QV. Samochód jest na rynku od 2010 roku i zastąpił model 147. 
Dlaczego jest na liście? Primo silnik 1,75 TBi 235KM i możliwością rozwoju, dobrze jeździ, jest ładna i można ją ogarnąć bez super niesamowitego zaplecza technicznego (uwaga: dotyczy tylko wersji przed pierwszym liftem). Ogólnie zacny, stosunkowo młody samochód.
Pozdrawiam.
    W części 7 Nieograniczonego garażu marzeń przedstawiam ducha nowoczesności: Alfę Romeo Giulietta QV. Samochód jest na rynku od 2010 roku i zastąpił model 147.
    Dlaczego jest na liście? Primo silnik 1,75 TBi 235KM i możliwością rozwoju, dobrze jeździ, jest ładna i można ją ogarnąć bez super niesamowitego zaplecza technicznego (uwaga: dotyczy tylko wersji przed pierwszym liftem). Ogólnie zacny, stosunkowo młody samochód.
    Pozdrawiam.