Momencik, trwa przetwarzanie danych   loading-animation
  • Szukaj


     

    Znalazłem 111 takich materiałów
    Ford Capri 2000 GT – Pierwsza generacja.
Jak na tamte lata auto miało dobrze wyważoną ceną do jakości i było dostępne w kilku wersjach dostosowanych do różnych grup nabywców.
90 KM.
produkcja: 69-72.
Powstało około 784 000 tys egzemplarzy.
    Pierwsza generacja.
    Jak na tamte lata auto miało dobrze wyważoną ceną do jakości i było dostępne w kilku wersjach dostosowanych do różnych grup nabywców.
    90 KM.
    produkcja: 69-72.
    Powstało około 784 000 tys egzemplarzy.
    24 grudnia 2012, 14:00 przez maserati (PW) | Do ulubionych | Skomentuj
    72 Alfa Romeo GTV Racer –
    28 listopada 2012, 12:36 przez PiereLuigi (PW) | Do ulubionych | Skomentuj (1)
    Porsche 911 72' –
    26 listopada 2012, 1:06 przez xDEMON93x (PW) | Do ulubionych | Skomentuj
    Modelarstwo: VW Golf V GTI (perełka w kolekcji) :D – 1:72, Firma Hongwell , stan fabryczny
    1:72, Firma Hongwell , stan fabryczny
    13 października 2012, 11:14 przez Johny (PW) | Do ulubionych | Skomentuj (1)
    Plymouth Fury Sport Suburban '72 – Komentarz zbędny, wystarczy popatrzeć na tą stylistykę.
    Komentarz zbędny, wystarczy popatrzeć na tą stylistykę.
    16 sierpnia 2012, 20:51 przez bluecard88 (PW) | Do ulubionych | Skomentuj
    Chopper′ek – Mój chopper′ek z zwiększoną pojemnością do 72 cm3 i zmienioną dyszą na gaźniku
    Mój chopper′ek z zwiększoną pojemnością do 72 cm3 i zmienioną dyszą na gaźniku
    1 sierpnia 2012, 1:07 przez ~matjeusz | Do ulubionych | Skomentuj
    Źródło:

    własne

    W12 – Zauważyłem że niektórzy nie odróżniają silników V12 od W12. Dlatego niech się dokształcą i przeczytają poniższy tekst skopiowany z Wikipedii:
W12 – oznaczenie silnika widlastego o układzie typu W składającego się z 12 cylindrów. Najczęściej kąt zawarty pomiędzy rzędami cylindrów wynosi 72°. Jednostka W12 przypomina 2 złączone silniki typu V6. Stosowany jest najczęściej do segmentu G, czasami F. Producentem jest Volkswagen i Audi.
Używany jest do Bentleya Continental GT, Audi A8, Volkswagen Phaeton oraz modelu Touareg i Bentley Continental Flying Spur. Zamontowano go również do następujących samochodów koncepcyjnych: Volkswagen W12, Volkswagen Golf GTI W12-650 (z roku 2007). Zaczęto go stosować w latach 90.

I zauważcie jak w silnikach W12 umieszczone są tłoki, a jak są one umieszczone w V12
    Zauważyłem że niektórzy nie odróżniają silników V12 od W12. Dlatego niech się dokształcą i przeczytają poniższy tekst skopiowany z Wikipedii:
    W12 – oznaczenie silnika widlastego o układzie typu W składającego się z 12 cylindrów. Najczęściej kąt zawarty pomiędzy rzędami cylindrów wynosi 72°. Jednostka W12 przypomina 2 złączone silniki typu V6. Stosowany jest najczęściej do segmentu G, czasami F. Producentem jest Volkswagen i Audi.
    Używany jest do Bentleya Continental GT, Audi A8, Volkswagen Phaeton oraz modelu Touareg i Bentley Continental Flying Spur. Zamontowano go również do następujących samochodów koncepcyjnych: Volkswagen W12, Volkswagen Golf GTI W12-650 (z roku 2007). Zaczęto go stosować w latach 90.

    I zauważcie jak w silnikach W12 umieszczone są tłoki, a jak są one umieszczone w V12
    12 lipca 2012, 11:28 przez Cynio (PW) | Do ulubionych | Skomentuj (4)
    Moja piękna m-72 –
    8 lipca 2012, 21:40 przez ~Goral | Do ulubionych | Skomentuj (2)
    Fiat Coupe – Fiat Coupé oficjalnie wszedł na rynek w 1994 roku choć w 1993 złożono już pierwszą partię ponad stu egzemplarzy. Oferowany był z czterocylindrowym, szesnastozaworowym, dwulitrowym silnikiem o mocy maksymalnej 139 KM w wersji podstawowej i 190 KM w wersji turbo, które są pochodnymi silników montowanych w Lancii Delta Integrale. W 1996 roku wzbogacono gamę silnikową, o trzy jednostki napędowe: czterocylindrową wolnossącą o pojemności 1,8 litra i mocy 131 KM, pięciocylindrową wolnossącą o pojemności dwóch litrów i mocy 147 KM oraz pięciocylindrową turbodoładowaną o pojemności dwóch litrów i mocy 220 KM. W wersji 2.0 Turbo 220 KM Fiat Coupé rozpędzał się do 100 km/h w 6,5 s, dzięki czemu był wtedy najszybszym europejskim samochodem z napędem na przednią oś.

16- i 20-zaworowe wersje turbo posiadały bardzo skuteczny dyferencjał Visco, który za zadanie miał wyeliminować podsterowność dręczącą samochody z przednim napędem. Dodatkowo, Coupé posiadało całkowicie niezależne zawieszenie.

W 1998 roku na rynek weszła limitowana wersja z bodykitem, zaciskami hamulców Brembo, elektrycznym rozrusznikiem na przycisk, sześciostopniową, manualną skrzynią biegów, rozpórką zawieszenia oraz fotelami Recaro. Każdy samochód z tej edycji specjalnej (LE) posiadał tabliczkę z indywidualnym numerem egzemplarza umiejscowioną na lusterku wstecznym. Początkowo Fiat planował wyprodukować tylko 300 egzemplarzy edycji limitowanej, jednakże ostatecznie doszło do produkcji 1200 egzemplarzy, co spowodowało spadek wartości tychże samochodów.

W 1998 roku podwyższono także moc maksymalną silnika 2.0 20V ze 147 do 154 KM, zaś wersja Turbo otrzymała elektryczny rozrusznik uruchamiany przyciskiem i sześciostopniową skrzynię biegów. Ponadto Fiat zaoferował wersję 2.0 Turbo Plus, który niemal niczym nie różnił się od wersji LE, poza drobnymi zmianami w wystroju wnętrza i brakiem unikalnego numeru na lusterku.

W 2000 roku Fiat zmodernizował wersję Turbo dodając nowe fotele, progi i alufelgi. W sierpniu 2000 roku oficjalnie zakończono produkcję Fiata Coupé, wyprodukowano łącznie 72 762 egzemplarze.

Silniki:

1.8 16V, R4, 131KM, 9,2s 0-100kmh, Vmax 205kmh
2.0 16V, R4, 139KM, 9,2s 0-100kmh, Vmax 208kmh
2.0 16V TURBO, R4, 190KM, 7.5s 0-100kmh, Vmax 225kmh
2.0 20V, R5, 147KM, 8,9s 0-100kmh, Vmax 212kmh
2.0 20V, R5, 154KM, 8,4s 0-100kmh, Vmax 215kmh
2.0 20V TURBO, R5, 220KM, 6,5s 0-100kmh, 250kmh
    Fiat Coupé oficjalnie wszedł na rynek w 1994 roku choć w 1993 złożono już pierwszą partię ponad stu egzemplarzy. Oferowany był z czterocylindrowym, szesnastozaworowym, dwulitrowym silnikiem o mocy maksymalnej 139 KM w wersji podstawowej i 190 KM w wersji turbo, które są pochodnymi silników montowanych w Lancii Delta Integrale. W 1996 roku wzbogacono gamę silnikową, o trzy jednostki napędowe: czterocylindrową wolnossącą o pojemności 1,8 litra i mocy 131 KM, pięciocylindrową wolnossącą o pojemności dwóch litrów i mocy 147 KM oraz pięciocylindrową turbodoładowaną o pojemności dwóch litrów i mocy 220 KM. W wersji 2.0 Turbo 220 KM Fiat Coupé rozpędzał się do 100 km/h w 6,5 s, dzięki czemu był wtedy najszybszym europejskim samochodem z napędem na przednią oś.

    16- i 20-zaworowe wersje turbo posiadały bardzo skuteczny dyferencjał Visco, który za zadanie miał wyeliminować podsterowność dręczącą samochody z przednim napędem. Dodatkowo, Coupé posiadało całkowicie niezależne zawieszenie.

    W 1998 roku na rynek weszła limitowana wersja z bodykitem, zaciskami hamulców Brembo, elektrycznym rozrusznikiem na przycisk, sześciostopniową, manualną skrzynią biegów, rozpórką zawieszenia oraz fotelami Recaro. Każdy samochód z tej edycji specjalnej (LE) posiadał tabliczkę z indywidualnym numerem egzemplarza umiejscowioną na lusterku wstecznym. Początkowo Fiat planował wyprodukować tylko 300 egzemplarzy edycji limitowanej, jednakże ostatecznie doszło do produkcji 1200 egzemplarzy, co spowodowało spadek wartości tychże samochodów.

    W 1998 roku podwyższono także moc maksymalną silnika 2.0 20V ze 147 do 154 KM, zaś wersja Turbo otrzymała elektryczny rozrusznik uruchamiany przyciskiem i sześciostopniową skrzynię biegów. Ponadto Fiat zaoferował wersję 2.0 Turbo Plus, który niemal niczym nie różnił się od wersji LE, poza drobnymi zmianami w wystroju wnętrza i brakiem unikalnego numeru na lusterku.

    W 2000 roku Fiat zmodernizował wersję Turbo dodając nowe fotele, progi i alufelgi. W sierpniu 2000 roku oficjalnie zakończono produkcję Fiata Coupé, wyprodukowano łącznie 72 762 egzemplarze.

    Silniki:

    1.8 16V, R4, 131KM, 9,2s 0-100kmh, Vmax 205kmh
    2.0 16V, R4, 139KM, 9,2s 0-100kmh, Vmax 208kmh
    2.0 16V TURBO, R4, 190KM, 7.5s 0-100kmh, Vmax 225kmh
    2.0 20V, R5, 147KM, 8,9s 0-100kmh, Vmax 212kmh
    2.0 20V, R5, 154KM, 8,4s 0-100kmh, Vmax 215kmh
    2.0 20V TURBO, R5, 220KM, 6,5s 0-100kmh, 250kmh
    8 lipca 2012, 11:29 przez mototom (PW) | Do ulubionych | Skomentuj
    Moja piękna m-72 –
    8 lipca 2012, 21:40 przez ~Goral | Do ulubionych | Skomentuj