Momencik, trwa przetwarzanie danych   loading-animation
  • Szukaj


     

    Znalazłem 206 takich materiałów
    Bentley Continental GT – Samochód sportowy klasy wyższej produkowany przez brytyjską markę Bentley od 2003. Continental GT został po raz pierwszy zaprezentowany na Geneva Motor Show w 2003 roku, tuż po zakończeniu produkcji większego i bardziej luksusowego modelu Continental R. Najnowsza trzecia generacja została zaprezentowana po raz pierwszy w sierpniu 2017 roku na Frankfurt Motor Show. W porównaniu z poprzednikiem samochód zyskał bardziej awangardową sylwetkę, zdobioną jeszcze większą ilością chromu i wyraźnie zaakcentowanych przetłoczeń. Pojawiły się większe przednie reflektory, szersze nadkola i zupełnie inaczej wyglądający tył. Do napędu został użyty silnik W12 o pojemności 6 l, który generuje moc 560 KM i moment obrotowy 650 Nm. Samochód przyspiesza do 100 km/h w 4 sekundy i osiąga prędkość maksymalną 318 km/h. Samochód trafił do regularnej sprzedaży na początku 2018 roku.
    Samochód sportowy klasy wyższej produkowany przez brytyjską markę Bentley od 2003. Continental GT został po raz pierwszy zaprezentowany na Geneva Motor Show w 2003 roku, tuż po zakończeniu produkcji większego i bardziej luksusowego modelu Continental R. Najnowsza trzecia generacja została zaprezentowana po raz pierwszy w sierpniu 2017 roku na Frankfurt Motor Show. W porównaniu z poprzednikiem samochód zyskał bardziej awangardową sylwetkę, zdobioną jeszcze większą ilością chromu i wyraźnie zaakcentowanych przetłoczeń. Pojawiły się większe przednie reflektory, szersze nadkola i zupełnie inaczej wyglądający tył. Do napędu został użyty silnik W12 o pojemności 6 l, który generuje moc 560 KM i moment obrotowy 650 Nm. Samochód przyspiesza do 100 km/h w 4 sekundy i osiąga prędkość maksymalną 318 km/h. Samochód trafił do regularnej sprzedaży na początku 2018 roku.
    21 sierpnia 2022, 21:21 przez AwokadoOo (PW) | Do ulubionych | Skomentuj
    Mercedes-Benz SLR McLaren 722 – Supersamochód klasy średniej produkowany we współpracy Mercedesa i McLarena w latach 2003-2009. Pierwszy prototyp samochodu zaprezentowano w Detroit w 1999 roku za to wersję produkcyjną zaprezentowano 17 listopada 2003 podczas salonu samochodowego we Frankfurcie. W 2007 roku rozpoczęto produkcję wersji roadster. Do współpracy między Mercedesem, a McLarenem doszło, ponieważ obie firmy ściśle współpracowały wówczas ze sobą w Formule 1, a McLaren był także w 40% własnością ówczesnej firmy Daimler AG. Produkcja SLR odbywała się ręcznie w centrum technologicznym McLarena w Woking w Anglii w wersji coupe oraz roadster. Inspiracją podczas projektowania samochodu był Mercedes 300 SLR. Nadwozie wykonano z włókna węglowego. Przy projektowaniu nadwozia korzystano z technologii jakie wykorzystuje się w F1. SLR wyposażono w ukryty spojler, który podnosi się przy prędkości 95 km/h zwiększając przyczepność i stabilność auta. Wersja 722 Edition wyposażona jest w 5,4-litrowy silnik V8, który wytwarza moc 650 KM i moment obrotowy 820 Nm. W tej wersji samochód osiąga prędkość maksymalną 337 km/h i przyspiesza do 100 km/h w 3,6 sekund.
    Supersamochód klasy średniej produkowany we współpracy Mercedesa i McLarena w latach 2003-2009. Pierwszy prototyp samochodu zaprezentowano w Detroit w 1999 roku za to wersję produkcyjną zaprezentowano 17 listopada 2003 podczas salonu samochodowego we Frankfurcie. W 2007 roku rozpoczęto produkcję wersji roadster. Do współpracy między Mercedesem, a McLarenem doszło, ponieważ obie firmy ściśle współpracowały wówczas ze sobą w Formule 1, a McLaren był także w 40% własnością ówczesnej firmy Daimler AG. Produkcja SLR odbywała się ręcznie w centrum technologicznym McLarena w Woking w Anglii w wersji coupe oraz roadster. Inspiracją podczas projektowania samochodu był Mercedes 300 SLR. Nadwozie wykonano z włókna węglowego. Przy projektowaniu nadwozia korzystano z technologii jakie wykorzystuje się w F1. SLR wyposażono w ukryty spojler, który podnosi się przy prędkości 95 km/h zwiększając przyczepność i stabilność auta. Wersja 722 Edition wyposażona jest w 5,4-litrowy silnik V8, który wytwarza moc 650 KM i moment obrotowy 820 Nm. W tej wersji samochód osiąga prędkość maksymalną 337 km/h i przyspiesza do 100 km/h w 3,6 sekund.
    Enduro – Enduro – rodzaj sportu motorowego polegający na pokonaniu trasy o nawierzchniach asfaltowych, jak i terenowych.
Trasa liczy zazwyczaj od 200 do 300 km. W czasie rajdu zawodnicy zaliczają poszczególne próby czasowe. W Polsce i w większości krajów są to próby: Cross, Enduro i SuperCross
W rajdach enduro ścigać się mogą motocykle o pojemnościach od 50 cm³ do pow. 500 cm³ podzielone na poszczególne klasy:
 E1 – motocykle 100 - 125 cm³ 2 takt lub 175 - 250 cm³ 4 taktE2 – motocykle 175 - 250 cm³ 2 takt lub 290 - 450 cm³ 4 taktE3 – motocykle pow. 290 - 500 cm³ 2 takt lub 475 - 650 cm³ 4 taktNajwiększą imprezą Enduro jest tzw. „sześciodniówka”, czyli Mistrzostwa Świata Drużyn Narodowych w Enduro.
Motocykle enduro różnią się od motocykli motocrossowych, ponieważ są wyposażone w homologację. Muszą odpowiadać normom wynikającym z kodeksu drogowego, m.in. posiadać oświetlenie, homologowane opony, nie przekraczać norm hałasu i emisji spalin.

    Enduro – rodzaj sportu motorowego polegający na pokonaniu trasy o nawierzchniach asfaltowych, jak i terenowych.

    Trasa liczy zazwyczaj od 200 do 300 km. W czasie rajdu zawodnicy zaliczają poszczególne próby czasowe. W Polsce i w większości krajów są to próby: Cross, Enduro i SuperCross

    W rajdach enduro ścigać się mogą motocykle o pojemnościach od 50 cm³ do pow. 500 cm³ podzielone na poszczególne klasy:

    E1 – motocykle 100 - 125 cm³ 2 takt lub 175 - 250 cm³ 4 taktE2 – motocykle 175 - 250 cm³ 2 takt lub 290 - 450 cm³ 4 taktE3 – motocykle pow. 290 - 500 cm³ 2 takt lub 475 - 650 cm³ 4 takt

    Największą imprezą Enduro jest tzw. „sześciodniówka”, czyli Mistrzostwa Świata Drużyn Narodowych w Enduro.

    Motocykle enduro różnią się od motocykli motocrossowych, ponieważ są wyposażone w homologację. Muszą odpowiadać normom wynikającym z kodeksu drogowego, m.in. posiadać oświetlenie, homologowane opony, nie przekraczać norm hałasu i emisji spalin.

    Bentley Continental GT Speed – samochód sportowy klasy wyższej produkowany pod brytyjską marką Bentley od 2003 roku. Trzecia generacja modelu została zaprezentowana w sierpniu 2017 roku, 7 lat po premierze poprzedniej. W porównaniu do poprzednika, samochód zyskał bardziej awangardową sylwetkę, zdobioną jeszcze większą ilością chromu i wyraźnie zaakcentowanych przetłoczeń. Pojawiły się większe przednie reflektory, szersze nadkola i zupełnie inaczej wyglądający tył. Zupełnie nowy projekt pojawił się także w środku. Dominującym elementem kokpitu jest ekran dotykowy w konsoli centralnej, który służy do obsługi systemu multimedialnego, nawigacji satelitarnej i radia. Jest on chowany pod klapką wykończoną z drewna i chromu, która tworzy optycznie integralną całość z resztą deski rozdzielczej. Wersja Continental GT Speed wyposażona jest w silnik W12 generujący moc 650 KM i moment obrotowy 900 Nm. Przyspieszenie do 60 mph trwa 3,5 sekundy, a prędkość maksymalna wynosi 335 km/h.
    Samochód sportowy klasy wyższej produkowany pod brytyjską marką Bentley od 2003 roku. Trzecia generacja modelu została zaprezentowana w sierpniu 2017 roku, 7 lat po premierze poprzedniej. W porównaniu do poprzednika, samochód zyskał bardziej awangardową sylwetkę, zdobioną jeszcze większą ilością chromu i wyraźnie zaakcentowanych przetłoczeń. Pojawiły się większe przednie reflektory, szersze nadkola i zupełnie inaczej wyglądający tył. Zupełnie nowy projekt pojawił się także w środku. Dominującym elementem kokpitu jest ekran dotykowy w konsoli centralnej, który służy do obsługi systemu multimedialnego, nawigacji satelitarnej i radia. Jest on chowany pod klapką wykończoną z drewna i chromu, która tworzy optycznie integralną całość z resztą deski rozdzielczej. Wersja Continental GT Speed wyposażona jest w silnik W12 generujący moc 650 KM i moment obrotowy 900 Nm. Przyspieszenie do 60 mph trwa 3,5 sekundy, a prędkość maksymalna wynosi 335 km/h.
    16 czerwca 2022, 20:51 przez AwokadoOo (PW) | Do ulubionych | Skomentuj
    Mercedes-AMG GT R – Supersamochód klasy średniej produkowany przez oddział Mercedes-AMG niemieckiej marki Mercedes-Benz od 2014 roku. Oficjalna premiera pojazdu miała miejsce podczas targów motoryzacyjnych w Paryżu w październiku 2014 roku. Samochód zastąpił w ofercie model SLS AMG, po raz pierwszy nosząc nazwę Mercedes-AMG, a nie Mercedes-Benz. Najmocniejszy seryjnie produkowany wariant Mercedes-AMG GT R zadebiutował 24 czerwca 2016 roku podczas Festiwalu Prędkości w Goodwood. Inżynierowie Mercedesa-AMG zmodernizowali czterolitrowy silnik V8 podnosząc moc z 510 do 585 KM oraz maksymalny moment obrotowym z 650 do 700 Nm. W efekcie samochód jest w stanie rozpędzić się od 0 do 100 km/h w 3,6 sekundy i osiągnąć prędkość maksymalną 318 km/h. Dodatkowo masa została zredukowana z 1570 kg do 1555 kg. Nowością jest system skrętnych tylnych kół, dzięki któremu auto jest jeszcze zwinniejsze w ciasnych łukach oraz stabilniejsze przy wyższych prędkościach. W grudniu 2016 roku w ramach testu przeprowadzonego przez niemiecki magazyn Sport Auto ustanowiono rekordowy czas przejazdu tego modelu na Nurburgring Nordschleife – 7:10.9 minuty. Uzyskany rezultat był najszybszym w historii magazynu wśród wszystkich testowanych drogowych samochodów.
    Supersamochód klasy średniej produkowany przez oddział Mercedes-AMG niemieckiej marki Mercedes-Benz od 2014 roku. Oficjalna premiera pojazdu miała miejsce podczas targów motoryzacyjnych w Paryżu w październiku 2014 roku. Samochód zastąpił w ofercie model SLS AMG, po raz pierwszy nosząc nazwę Mercedes-AMG, a nie Mercedes-Benz. Najmocniejszy seryjnie produkowany wariant Mercedes-AMG GT R zadebiutował 24 czerwca 2016 roku podczas Festiwalu Prędkości w Goodwood. Inżynierowie Mercedesa-AMG zmodernizowali czterolitrowy silnik V8 podnosząc moc z 510 do 585 KM oraz maksymalny moment obrotowym z 650 do 700 Nm. W efekcie samochód jest w stanie rozpędzić się od 0 do 100 km/h w 3,6 sekundy i osiągnąć prędkość maksymalną 318 km/h. Dodatkowo masa została zredukowana z 1570 kg do 1555 kg. Nowością jest system skrętnych tylnych kół, dzięki któremu auto jest jeszcze zwinniejsze w ciasnych łukach oraz stabilniejsze przy wyższych prędkościach. W grudniu 2016 roku w ramach testu przeprowadzonego przez niemiecki magazyn Sport Auto ustanowiono rekordowy czas przejazdu tego modelu na Nurburgring Nordschleife – 7:10.9 minuty. Uzyskany rezultat był najszybszym w historii magazynu wśród wszystkich testowanych drogowych samochodów.
    Wideo prezentuje jakże popularnego Golfa z jeszcze bardziej popularnym silnikiem 1.9 TDI.
    Co wyróżnia tego Golfa od innych? Rafała wykrzesał moc, UWAGA, ponad około 650 koni mechanicznych i przebudował samochód pod zawody 1/4 mili. Jest obecnie najszybszym FWD Dieslem w Polsce oraz piątym najszybszym w Europie w klasie Diesel z napędem na przednią oś.
    Więcej w materiale wideo.

    Pamiętajcie o subskrypcji kanału @RedTurbo Channel oraz łapce w górę jeśli film Ci się podobał.
    17 maja 2022, 0:08 przez ~KukiRTC | Do ulubionych | Skomentuj
    Źródło:

    RedTurbo Channel

    Toyota GR Supra GT4 – Sportowy samochód osobowy produkowany przez japoński koncern Toyota w latach 1978-2002 oraz ponownie od 2019 roku. W 2010 roku Toyota wystąpiła o przedłużenie patentu na nazwę Supra i tym samym zobowiązała się do zastosowania tej nazwy na jednym ze swoich produktów w ciągu 3 lat. Podczas targów motoryzacyjnych North American International Auto Show w 2014 roku zaprezentowana została koncepcyjna wersja nowej generacji Supry w postaci Toyoty FT-01[26]. Samochód jest wizją modernistycznego samochodu sportowego, a swoje linie czerpie z klasycznych modeli japońskiego producenta w tym 2000GT, MR-2 oraz Supry. Miesiąc po premierze, Toyota wystąpiła do amerykańskiego urzędu patentowego o kolejne przedłużenie nazwy Supra. W 2016 roku podobny wniosek został złożony w europejskim urzędzie patentowym. W 2018 roku na Międzynarodowym Salonie Samochodowym w Genewie Toyota zaprezentowała pojazd Toyota GR Supra Racing Concept. Samochód w torowej specyfikacji jest bezpośrednio zapowiedzią drogowej wersji nowej Supry. Pierwszy publiczny pokaz nowej generacji odbył się 12 lipca 2018 roku podczas Goodwood Festival of Speed. Piąta generacja Toyoty Supra zadebiutowała 14 stycznia 2019 roku podczas North American International Auto Show w Detroit. W 2019 roku na Goodwood Festival of Speed Toyota potwierdziła utworzenie wersji wyścigowej samochodu – GT4. Podobnie jak auto drogowe, skierowana do zespołów prywatnych Toyota Supra GT4 ma sześciocylindrowy silnik o pojemności 3 l z turbosprężarką twin-scroll oraz automatyczną skrzynią biegów. Silnik wytwarza moc maksymalną 430 KM i moment obrotowy 650 Nm.
    Sportowy samochód osobowy produkowany przez japoński koncern Toyota w latach 1978-2002 oraz ponownie od 2019 roku. W 2010 roku Toyota wystąpiła o przedłużenie patentu na nazwę Supra i tym samym zobowiązała się do zastosowania tej nazwy na jednym ze swoich produktów w ciągu 3 lat. Podczas targów motoryzacyjnych North American International Auto Show w 2014 roku zaprezentowana została koncepcyjna wersja nowej generacji Supry w postaci Toyoty FT-01[26]. Samochód jest wizją modernistycznego samochodu sportowego, a swoje linie czerpie z klasycznych modeli japońskiego producenta w tym 2000GT, MR-2 oraz Supry. Miesiąc po premierze, Toyota wystąpiła do amerykańskiego urzędu patentowego o kolejne przedłużenie nazwy Supra. W 2016 roku podobny wniosek został złożony w europejskim urzędzie patentowym. W 2018 roku na Międzynarodowym Salonie Samochodowym w Genewie Toyota zaprezentowała pojazd Toyota GR Supra Racing Concept. Samochód w torowej specyfikacji jest bezpośrednio zapowiedzią drogowej wersji nowej Supry. Pierwszy publiczny pokaz nowej generacji odbył się 12 lipca 2018 roku podczas Goodwood Festival of Speed. Piąta generacja Toyoty Supra zadebiutowała 14 stycznia 2019 roku podczas North American International Auto Show w Detroit. W 2019 roku na Goodwood Festival of Speed Toyota potwierdziła utworzenie wersji wyścigowej samochodu – GT4. Podobnie jak auto drogowe, skierowana do zespołów prywatnych Toyota Supra GT4 ma sześciocylindrowy silnik o pojemności 3 l z turbosprężarką twin-scroll oraz automatyczną skrzynią biegów. Silnik wytwarza moc maksymalną 430 KM i moment obrotowy 650 Nm.
    21 kwietnia 2022, 21:03 przez AwokadoOo (PW) | Do ulubionych | Skomentuj
    Ferrari 288 GTO – Supersamochód produkowany przez włoską firmę Ferrari w latach 1984-1985, zaprezentowany podczas Geneva Motor Show w 1984 roku. Auto zostało stworzone pierwotnie z myślą o startach w grupie B rajdowych mistrzostw świata, jednakże nigdy w tejże grupie nie wystartowało. Likwidacja grupy B w związku z wypadkiem Toivonena spowodowała zatrzymanie produkcji 288, przez co powstało jedynie 277 sztuk tego samochodu.  288 GTO stylizowany przez Pininfarinę we współpracy z ekspertami Ferrari od aerodynamiki. Samochód posiada silnik V8 o pojemności 2,8 l, na co wskazuje nazwa. Silnik wytwarza moc 400 KM i pozwala na osiągnięcie prędkości maksymalnej 305 km/h i przyspieszenia 0-100 km/h w 4,8 sekundy. W 1985 powstawała wersja Evoluzione – silnik generował moc 650 KM, pojazd przy masie własnej 940 kg miał osiągać prędkość 370 km/h.
    Supersamochód produkowany przez włoską firmę Ferrari w latach 1984-1985, zaprezentowany podczas Geneva Motor Show w 1984 roku. Auto zostało stworzone pierwotnie z myślą o startach w grupie B rajdowych mistrzostw świata, jednakże nigdy w tejże grupie nie wystartowało. Likwidacja grupy B w związku z wypadkiem Toivonena spowodowała zatrzymanie produkcji 288, przez co powstało jedynie 277 sztuk tego samochodu. 288 GTO stylizowany przez Pininfarinę we współpracy z ekspertami Ferrari od aerodynamiki. Samochód posiada silnik V8 o pojemności 2,8 l, na co wskazuje nazwa. Silnik wytwarza moc 400 KM i pozwala na osiągnięcie prędkości maksymalnej 305 km/h i przyspieszenia 0-100 km/h w 4,8 sekundy. W 1985 powstawała wersja Evoluzione – silnik generował moc 650 KM, pojazd przy masie własnej 940 kg miał osiągać prędkość 370 km/h.
    8 kwietnia 2022, 20:22 przez AwokadoOo (PW) | Do ulubionych | Skomentuj
    Chevrolet Camaro ZL1 1LE – Szósta generacja Camaro została zaprezentowana po raz pierwszy w 2015 roku. Po 6 latach produkcji, Chevrolet zdecydował się gruntownie odświeżyć Camaro, prezentując zbudowaną od podstaw jako nową konstrukcję szóstą generację modelu. Za bazę posłużyła platforma GM Alpha nowej generacji, na której koncern General Motors oparł także podobnej wielkości modele pokrewnego Cadillaca. W roku 2018 Chevrolet wprowadził pakiet ZL1 1LE dla Camaro. Pakiet  ZL1 1LE wprowadza ulepszoną aerodynamikę, nowe regulowane zawieszenie inspirowane wyścigowym oraz nowe lekkie kute aluminiowe felgi z oponami Goodyear Eagle F1 Supercar 3R stworzonymi specjalnie dla ZL1 1LE. Pakiet ZL1 1LE zmniejsza masę samochodu o 27kg w porównaniu do ZL1. Samochód napędza 6,2-litrowe V8 turbo o mocy 650 KM. Samochód osiąga prędkość maksymalną 310 km/h, a do 100 km/h rozpędza się w 3,5 sekundy.
    Szósta generacja Camaro została zaprezentowana po raz pierwszy w 2015 roku. Po 6 latach produkcji, Chevrolet zdecydował się gruntownie odświeżyć Camaro, prezentując zbudowaną od podstaw jako nową konstrukcję szóstą generację modelu. Za bazę posłużyła platforma GM Alpha nowej generacji, na której koncern General Motors oparł także podobnej wielkości modele pokrewnego Cadillaca. W roku 2018 Chevrolet wprowadził pakiet ZL1 1LE dla Camaro. Pakiet ZL1 1LE wprowadza ulepszoną aerodynamikę, nowe regulowane zawieszenie inspirowane wyścigowym oraz nowe lekkie kute aluminiowe felgi z oponami Goodyear Eagle F1 Supercar 3R stworzonymi specjalnie dla ZL1 1LE. Pakiet ZL1 1LE zmniejsza masę samochodu o 27kg w porównaniu do ZL1. Samochód napędza 6,2-litrowe V8 turbo o mocy 650 KM. Samochód osiąga prędkość maksymalną 310 km/h, a do 100 km/h rozpędza się w 3,5 sekundy.