F12 to samochód sportowy klasy wyższej produkowany przez włoską markę Ferrari w latach 2012-2017. Samochód zaprezentowany po raz pierwszy w marcu 2012 roku na Geneva Motor Show jako zastępcę modelu 599 GTB Fiorano. Dzięki zmniejszonemu rozstawowi osi oraz obniżeniu pozycji silnika, tablicy rozdzielczej oraz siedzeń, F12berlinetta uzyskał także niżej osadzony środek ciężkości w stosunku do dotychczas produkowanego poprzednika. Do konstrukcji zaprojektowanej przez firmę Scaglietti ramy przestrzennej użyto dwunastu różnych stopów aluminium dzięki czemu zwiększono sztywność nadwozia o 20% przy jednoczesnym obniżeniu masy samochodu. W październiku 2015 roku Ferrari przedstawiło topową, wyczynową odmianę F12 TDF. Pod kątem wizualnym samochód przeszedł obszerny zakres zmian, zyskując przeprojektowany pas przedni z węższą atrapą chłodnicy poprowadzoną do krawędzi zderzaka, brak tylnych bocznych okienek na rzecz większych wlotów powietrza oraz inaczej wyglądający tył. Samochód posiada ten sam silnik co F12berlinetta - 6,2-litrowe V12 współpracujące z 7-biegową dwusprzęgłową automatyczną skrzynią biegów. Silnik ten generuje moc 780 KM i moment obrotowy 690 Nm, co pozwala na osiągnięcie prędkości maksymalnej 340 km/h i przyspieszenia 0-100 km/h w 2,9 sekundy. Samochód zudowany został w ściśle limitowanej serii ograniczonej do 799 egzemplarzy.
Samochód sportowy klasy wyższej produkowany przez włoską markę Maserati w latach 2007–2019. Samochód po raz pierwszy został zaprezentowany podczas targów motoryzacyjnych w Genewie w 2007 roku. Pod przewodnictwem Jasona Castrioty Pininfarina zaprojektowała nadwozię GranTurismo. Do napędu użyto silników V8 a napęd przekazywany jest na koła tylne. GranTurismo dzieli wiele podzespołów z Ferrari 599 GTB Fiorano. Od 2010 roku produkowana jest także wersja kabriolet pod nazwą GranCabrio. W listopadzie 2019 roku Maserati przedstawiło pożegnalny egzemplarz GranTurismo Zeda, który powstał jako przypieczętowanie końca produkcji samochodu zarówno w wersji coupe, jak i cabriolet.
Ferrari 599 samochód sportowy klasy wyższej produkowany pod włoską marką Ferrari w latach 2006–2012. Zaprezentowany na Geneva Motor Show w 2006 roku, zastępując popularny model 575M Maranello. Ferrari 599 GTB, pokrewny model do 612 Scaglietti, jest kolejnym modelem Ferrari, w którym zastosowano technologie z Formuły 1. Podczas Geneva Motor Show w marcu 2010 roku zaprezentowane zostało Ferrari 599XX. Jest to pozbawiona homologacji drogowej wersja przeznaczona na nawierzchnię torową, będąca zarazem to najmocniejszą odmiana 599. Sześciolitrowy silnik V12 wytwarza moc maksymalną 730 KM i moment obrotowy 683 Nm. Samochód rozpędza się do 100 km/h w 3,3 sekundy, a maksymalnie osiąga prędkość 345 km/h. Rok później, w 2011 roku, Ferrari przedstawiło specjalną odmianę 599XX - Evolution Package.
Samochód sportowy klasy średniej produkowany przez włoską markę Ferrari w latach 2008–2017. Samochód zadebiutował jesienią 2008 roku w Maranello oraz podczas targów motoryzacyjnych w Paryżu. Wyposażono go w system kontroli trakcji F1-Trac, który debiutował w modelu 599 GTB Fiorano, nowe tylne zawieszenie typu multilink oraz karbonowo-ceramiczne tarcze hamulcowe. Silnik to konstrukcja adoptowana z Ferrari F430, jest nim V8 o pojemności 4,3 l, które generuje moc 460 KM. Silnik ten umieszczono z przodu za przednią osią, a by zachować dobry rozkład mas przed tylną osią znalazła się siedmiostopniowa przekładnia współpracująca z podwójnym sprzęgłem. W lutym 2014 roku Ferrari zaprezentowało model California T wyposażony w turbodoładowanie. To pierwszy samochód produkcyjny firmy wyposażony w turbosprężarkę od wielu lat. Ferrari jako jeden z nielicznych producentów stronił od tego typu rozwiązań. Ostatecznie zdecydowano się na turbinę by ograniczyć emisję spalin. Samochód napędzany jest V8, które generuje moc 560 KM i moment obrotowy 755 Nm. Przyspieszenie do 100 km/h zajmuje 3,6 sekund, a prędkość maksymalna wynosi 317 km/h.