Szukaj
Znalazłem 84 takie materiały
widziałem czarne Lamborghini LM002!
Czy ktoś mieszkający niedaleko mógłby potwierdzić moje spostrzeżenia i dostarczyć zdjęć z racji tego, że jest to pojazd niezwykle rzadki?
Sam nie miałem aparatu, ani nie mogłem się zatrzymać.
Silnik - V8 ok. 8.2 cm³
Moc maksymalna: 190 KM w wersji gaźnikowej i 215 KM z wtryskiem paliwa
Kryzys paliwowy powodował skuteczne obniżanie mocy silników w autach amerykańskich.
Długość pojazdu wynosi 5,7 m.
Od 1971 roku zaczęto budować auto z otwartym nadwoziem, który nie różnił się technicznie od swoich poprzedników.
Wyprodukowano ponad 51 tyś. egzemplarzy.
Zapisał się w historii jako ostatni amerykański kabriolet lat siedemdziesiątych w połowie, których ze względu na nowe regulacje kabriolety uznano za niebezpieczne.
Cena auta na rynku amerykańskim oscyluje w okolicach 15 tyś dolarów (około 46 tyś zł).
Przepraszam za kilkudniową nieobecność :)
Pozdrawiam wszystkich posiadaczy Simków
W 1963 roku powołał firmę Automobili Ferruccio Lamborghini SpA. A rok później do produkcji trafił jej pierwszy model - 350 GT. Samochód był bardzo lekki, jak na owe czasy. Jego nadwozie wykonano w oparciu o szkielet ze spawanych rur aluminiowych, do którego przytwierdzono cienkie aluminiowe blachy. Dzięki temu samochód o długości 4,5 metra i z dwunastocylindrowym silnikiem pod maską ważył jedynie tonę.
Prawdziwą sławę przyniósł marce model Miura, który zadebiutował w 1966 roku. Wyróżniał się silnikiem V12, który był zamontowany centralnie, tuż za przednią osią pojazdu. W dodatku nadwozie samochodu, zaprojektowane przez Marcello Gandiniego ze studia Bertone, było wówczas przez wielu uznawane za najpiękniejsze na świecie.
Mimo sukcesów na rynku samochodów sportowych, Ferruccio Lamborghini popadł w finansowe tarapaty. W 1972 roku zmuszony był sprzedać Lamborghini Trattori oraz 51 proc. udziałów w Automobili Lamborghini. Dwa lata później pozbył się reszty udziałów. Nowi nabywcy, Szwajcarzy Georges Rosetti i Rene Leimer, nie osiągnęli sukcesu i w 1978 roku firma ogłosiła upadłość.
Marka Lamborghini odzyskała świetność dopiero w ramach koncernu Chryslera, w którym znajdowała się od 1987 roku. Wypuszczony trzy lata później model Diablo z 1990 zasłynał jako najszybszy samochód świata. Podczas jazd testowych osiągnął prędkość 340 km/h zyskał. Samochód był tak udany, że jego produkcje kontynuowano aż do 2001 roku. Od 1994 roku Lamborghini pozostaje własnością Audi, wchodzącego w skład koncernu Volkswagena.