Momencik, trwa przetwarzanie danych   loading-animation
  • Szukaj


     

    Znalazłem 79 takich materiałów
    Lamborghini Countach 5000 Quattrovalvole –
    22 czerwca 2014, 14:25 przez mepsfiu (PW) | Do ulubionych | Skomentuj
    Mitsubishi Galant E33A AMG – Mało kto wie, że AMG zajmowało się też japońskimi samochodami. Jeden z dwóch takich aut to właśnie Mitsubishi Galant. 

Szósta generacja Galanta (wybrana w 1987 r. samochodem roku w Japonii) była produkowana w latach 1987-1993. Wersja AMG trafiła na rynek w październiku 1989 roku, produkowana była na bazie przednionapędowego modelu GTi-16V, z wolnossącym, znanym i cenionym silnikiem 4G63 o pojemności 2.0L oraz mocy 140 KM (w późniejszych latach 6-gen.: 145-160 KM), wyposażonym w 5-biegową skrzynię manualną lub 4-biegowy automat.

Powstały dwa typy wersji AMG - Type I oraz Type II, oprócz ceny (Type II była tańsza) różniły się detalami z zewnątrz i wewnątrz.

AMG wprowadziło oczywiście trochę zmian w silniku (np. ostre wałki rozrządu, nowe tłoki podnoszące poziom kompresji, zmodyfikowany układ dolotowy i wydechowy, przestrojony komputer) dzięki którym moc wzrosła do 170 KM @ 6750 rpm, a moment obrotowy do 191 Nm @ 5000 rpm. Samochód o masie 1220-1250 kg (w zależności od typu wersji [I-II] oraz skrzyni biegów), do setki przyspieszał w około 8 sekund. Modyfikacjom uległo też zawieszenie i skrzynia biegów. Zmiany objęły również wnętrze.

Od 1989 r. wyprodukowanych i sprzedanych zostało około 1400 sztuk (Type I + Type II). Ostatnie 10 sztuk sprzedano w marcu 1992 roku.
    Mało kto wie, że AMG zajmowało się też japońskimi samochodami. Jeden z dwóch takich aut to właśnie Mitsubishi Galant.

    Szósta generacja Galanta (wybrana w 1987 r. samochodem roku w Japonii) była produkowana w latach 1987-1993. Wersja AMG trafiła na rynek w październiku 1989 roku, produkowana była na bazie przednionapędowego modelu GTi-16V, z wolnossącym, znanym i cenionym silnikiem 4G63 o pojemności 2.0L oraz mocy 140 KM (w późniejszych latach 6-gen.: 145-160 KM), wyposażonym w 5-biegową skrzynię manualną lub 4-biegowy automat.

    Powstały dwa typy wersji AMG - Type I oraz Type II, oprócz ceny (Type II była tańsza) różniły się detalami z zewnątrz i wewnątrz.

    AMG wprowadziło oczywiście trochę zmian w silniku (np. ostre wałki rozrządu, nowe tłoki podnoszące poziom kompresji, zmodyfikowany układ dolotowy i wydechowy, przestrojony komputer) dzięki którym moc wzrosła do 170 KM @ 6750 rpm, a moment obrotowy do 191 Nm @ 5000 rpm. Samochód o masie 1220-1250 kg (w zależności od typu wersji [I-II] oraz skrzyni biegów), do setki przyspieszał w około 8 sekund. Modyfikacjom uległo też zawieszenie i skrzynia biegów. Zmiany objęły również wnętrze.

    Od 1989 r. wyprodukowanych i sprzedanych zostało około 1400 sztuk (Type I + Type II). Ostatnie 10 sztuk sprzedano w marcu 1992 roku.
    12 czerwca 2014, 11:52 przez niebieska_asteroida (PW) | Do ulubionych | Skomentuj
    Toyota 2000GT – Jeśli ktoś mówi: 'stary supersamochód' to większość ludzi ma przed oczami 250GTO, 911 czy Miure, ja natomiast widzę wtedy tego japońskiego ekscentryka, bardzo ciekawy, lecz prawie całkiem zapomniany model. Ostatnio w motoryzacyjnej części internetu, głośno było o rozbitym 300sl, 'chwilę' później to samo przytrafia się unikatowemu 2000GT. A że wielu dzięki temu smutnemu newsowi dopiero poznała ten samochód, to teraz czas na bardziej szczegółowe dane niż rok produkcji i zdjęcie zmasakrowanej przez drzewo Toyoty:

Toyota 2000GT - dwumiejscowy sportowy samochód osobowy produkowany przez japońską firmę Toyota w latach 1967–1970. Dostępny jako 2-drzwiowe coupé. Do napędu użyto benzynowego silnika R6 o pojemności dwóch litrów zasilanego przez trzy gaźniki. Generował on moc maksymalną 152 KM (112 kW) przy 6600 obr/min oraz moment obrotowy równy 175 Nm przy 5000 obr/min. Napęd przenoszony był na oś tylną za pośrednictwem 5-biegowej manualnej bądź 3-biegowej automatycznej skrzyni biegów. Prędkość maksymalna samochodu wynosiła 220 km/h, zaś przyspieszenie 0-100 km/h zajmowało 8,4 s. Powstało 337 egzemplarzy modelu


Wymiary

Długość	        4176 mm
Szerokość	1600 mm
Wysokość	1161 mm
Rozstaw osi	2329 mm
Masa własna	1125 kg 


Silnik

R6 2,0 l (1988 cm³), 2 zawory na cylinder, DOHC
Układ zasilania: trzy gaźniki
Średnica cylindra × skok tłoka: 75,00 mm × 75,00 mm
Stopień sprężania: 8,4:1
Moc maksymalna: 152 KM (112 kW) przy 6600 obr/min
Maksymalny moment obrotowy: 175 N•m przy 5000 obr/min
Osiągi[edytuj | edytuj kod]
Przyspieszenie 0-100 km/h: 8,4 s
Czas przejazdu pierwszych 400 m: 15,9 s
Prędkość maksymalna: 220 km/h

Jeden z 337 wyprodukowanych egzemplarzy znajduje się w japońskim muzeum motoryzacji, Toyota Automobile Museum Nagoya.
    Jeśli ktoś mówi: 'stary supersamochód' to większość ludzi ma przed oczami 250GTO, 911 czy Miure, ja natomiast widzę wtedy tego japońskiego ekscentryka, bardzo ciekawy, lecz prawie całkiem zapomniany model. Ostatnio w motoryzacyjnej części internetu, głośno było o rozbitym 300sl, 'chwilę' później to samo przytrafia się unikatowemu 2000GT. A że wielu dzięki temu smutnemu newsowi dopiero poznała ten samochód, to teraz czas na bardziej szczegółowe dane niż rok produkcji i zdjęcie zmasakrowanej przez drzewo Toyoty:

    Toyota 2000GT - dwumiejscowy sportowy samochód osobowy produkowany przez japońską firmę Toyota w latach 1967–1970. Dostępny jako 2-drzwiowe coupé. Do napędu użyto benzynowego silnika R6 o pojemności dwóch litrów zasilanego przez trzy gaźniki. Generował on moc maksymalną 152 KM (112 kW) przy 6600 obr/min oraz moment obrotowy równy 175 Nm przy 5000 obr/min. Napęd przenoszony był na oś tylną za pośrednictwem 5-biegowej manualnej bądź 3-biegowej automatycznej skrzyni biegów. Prędkość maksymalna samochodu wynosiła 220 km/h, zaś przyspieszenie 0-100 km/h zajmowało 8,4 s. Powstało 337 egzemplarzy modelu


    Wymiary

    Długość 4176 mm
    Szerokość 1600 mm
    Wysokość 1161 mm
    Rozstaw osi 2329 mm
    Masa własna 1125 kg


    Silnik

    R6 2,0 l (1988 cm³), 2 zawory na cylinder, DOHC
    Układ zasilania: trzy gaźniki
    Średnica cylindra × skok tłoka: 75,00 mm × 75,00 mm
    Stopień sprężania: 8,4:1
    Moc maksymalna: 152 KM (112 kW) przy 6600 obr/min
    Maksymalny moment obrotowy: 175 N•m przy 5000 obr/min
    Osiągi[edytuj | edytuj kod]
    Przyspieszenie 0-100 km/h: 8,4 s
    Czas przejazdu pierwszych 400 m: 15,9 s
    Prędkość maksymalna: 220 km/h

    Jeden z 337 wyprodukowanych egzemplarzy znajduje się w japońskim muzeum motoryzacji, Toyota Automobile Museum Nagoya.
    10 czerwca 2014, 14:43 przez Spoon8 (PW) | Do ulubionych | Skomentuj
    Rozrząd Desmodromiczny – Ciekawe rozwiązanie, gdzie zamykany zawór był nie przez wszechobecną sprężynę, a krzywkę. Co najlepsze: eliminuje straty związane z pokonaniem siły działania sprężyny (btw. przy np. 5000 obr./ min. to bardzo duża siła).
    Ciekawe rozwiązanie, gdzie zamykany zawór był nie przez wszechobecną sprężynę, a krzywkę. Co najlepsze: eliminuje straty związane z pokonaniem siły działania sprężyny (btw. przy np. 5000 obr./ min. to bardzo duża siła).
    29 maja 2014, 21:41 przez szopen (PW) | Do ulubionych | Skomentuj (6)
    Pierwszy samochód – Witam chciałem zapytać Motokillerów o to co polecacie na pierwsze 4 kółka, cena do 5000 (najlepiej 5 drzwiowy oraz silnik w miarę rozsądku)
    Witam chciałem zapytać Motokillerów o to co polecacie na pierwsze 4 kółka, cena do 5000 (najlepiej 5 drzwiowy oraz silnik w miarę rozsądku)
    2 maja 2014, 20:19 przez ~Trust | Do ulubionych | Skomentuj (10)
    Delorean DMC-12 – Jedno z moich największych motoryzacyjnych marzeń, głównie za sprawą filmu "Powrót do przeszłości" na którym się wychowałem

Wyprodukowano ich tylko 8600 sztuk, przez dwa lata. Teraz jeździ ich pewnie około 4000-5000, w Polsce jest 10 sztuk, a ceny wahają się pomiędzy 100 a 200 tyś. zł.

Może kiedyś
    Jedno z moich największych motoryzacyjnych marzeń, głównie za sprawą filmu "Powrót do przeszłości" na którym się wychowałem

    Wyprodukowano ich tylko 8600 sztuk, przez dwa lata. Teraz jeździ ich pewnie około 4000-5000, w Polsce jest 10 sztuk, a ceny wahają się pomiędzy 100 a 200 tyś. zł.

    Może kiedyś
    21 kwietnia 2014, 21:55 przez shater (PW) | Do ulubionych | Skomentuj
    Audi RSQ – skonstruowano na zamówienie do filmu "Ja, robot".
 V10 5,0 l (5000 cm³) DOHC 40v/4v 
Przyspieszenie 0-100 km/h wynosi 4,1 s
    Skonstruowano na zamówienie do filmu "Ja, robot".
    V10 5,0 l (5000 cm³) DOHC 40v/4v
    Przyspieszenie 0-100 km/h wynosi 4,1 s
    23 marca 2014, 12:58 przez jacek199315 (PW) | Do ulubionych | Skomentuj
    Źródło:

    wiki

    TESLA model Sport 85 kWh – Tesla Model S (Tesla WhiteStar) – elektryczny samochód osobowy produkowany przez markę Tesla Motors od 2012 roku. Jest to pierwszy masowo produkowany elektryczny sedan klasy premium[2]. Model S jest stylizowanym na coupé połączeniem luksusowej limuzyny z liftbackiem. Nadwozie auta w całości wykonano z aluminium. Samochód poprzedził prototyp o nazwie Alpha zaprezentowany w 2009 roku. Europejska premiera wersji produkcyjnej pojazdu miała miejsce podczas Geneva Motor Show 2012.
Przyspieszenie 0-96,5 km/h: 4,4s	ok.
Prędkość maksymalna: 209 km/h
Zasięg na jednym ładowaniu: ok. 483km
Moc maksymalna: ok. 422 KM (310 kW) od 5000 do 8600 obr./min
Gwarancja na akumulatory: 8 lat bez limitu przebiegu
    Tesla Model S (Tesla WhiteStar) – elektryczny samochód osobowy produkowany przez markę Tesla Motors od 2012 roku. Jest to pierwszy masowo produkowany elektryczny sedan klasy premium[2]. Model S jest stylizowanym na coupé połączeniem luksusowej limuzyny z liftbackiem. Nadwozie auta w całości wykonano z aluminium. Samochód poprzedził prototyp o nazwie Alpha zaprezentowany w 2009 roku. Europejska premiera wersji produkcyjnej pojazdu miała miejsce podczas Geneva Motor Show 2012.
    Przyspieszenie 0-96,5 km/h: 4,4s ok.
    Prędkość maksymalna: 209 km/h
    Zasięg na jednym ładowaniu: ok. 483km
    Moc maksymalna: ok. 422 KM (310 kW) od 5000 do 8600 obr./min
    Gwarancja na akumulatory: 8 lat bez limitu przebiegu
    12 stycznia 2014, 22:30 przez Toma22sz (PW) | Do ulubionych | Skomentuj (7)
    Skradziono BMW E46 – Uwaga! Dzisiejszej nocy z dnia 9 na 10 stycznia 2014 skradziono BMW e46 widoczne na zdjęciu. Ktokolwiek posiada jakieś informacje na temat tego auta, ktoś je widział albo wie gdzie się znajduje proszę o kontakt pod nr tel. 696 317 059. Dla znalazcy nagroda 5000 zł. Im więcej osób zobaczy tym większa szansa że się znajdzie!
    Uwaga! Dzisiejszej nocy z dnia 9 na 10 stycznia 2014 skradziono BMW e46 widoczne na zdjęciu. Ktokolwiek posiada jakieś informacje na temat tego auta, ktoś je widział albo wie gdzie się znajduje proszę o kontakt pod nr tel. 696 317 059. Dla znalazcy nagroda 5000 zł. Im więcej osób zobaczy tym większa szansa że się znajdzie!
    10 stycznia 2014, 18:54 przez ~Pawel | Do ulubionych | Skomentuj (3)
    Źródło:

    moje

    Mało znane / zapomniane Autozam AZ-1 – AZ-1 to tzw. kei car, czyli niewielki samochód z silnikiem o małej pojemności, którego właściciel może płacić w Japonii niższe podatki niż użytkownicy normalnych aut. Pojazd miał centralnie osadzony doładowany motor o pojemności 0,65 l i mocy 64 KM.

AZ-1 był projektem Suzuki, który został przez firmę porzucony na rzecz roadstera Cappuccino. Autem zainteresowała się jednak współpracująca z Suzuki Mazda, która postanowiła je sprzedawać pod swoją marką Autozam. Po pewnym czasie także Suzuki zdecydowało się wypuścić AZ-1 na rynek, pod nazwą Cara.

Coupé od długości 3295 mm zostało zaprezentowane w 1992 r. Było jednak droższe od takich aut jak Suzuki Cappucino czy Honda Beat i sprzedawało się niezbyt dobrze. Autozam AZ-1 zniknął z rynku w 1995 r. W sumie, licząc także z modelem Cara, powstało niecałe 5000 sztuk sportowego malucha.

AZ-1 jest motoryzacyjnym kolekcjonerskim rarytasem nie tylko ze względu na niewiele zbudowanych egzemplarzy. Samochód został wyposażony w skrzydlate drzwi, bardzo nietypowe jak na pojazd tej wielkości.
    AZ-1 to tzw. kei car, czyli niewielki samochód z silnikiem o małej pojemności, którego właściciel może płacić w Japonii niższe podatki niż użytkownicy normalnych aut. Pojazd miał centralnie osadzony doładowany motor o pojemności 0,65 l i mocy 64 KM.

    AZ-1 był projektem Suzuki, który został przez firmę porzucony na rzecz roadstera Cappuccino. Autem zainteresowała się jednak współpracująca z Suzuki Mazda, która postanowiła je sprzedawać pod swoją marką Autozam. Po pewnym czasie także Suzuki zdecydowało się wypuścić AZ-1 na rynek, pod nazwą Cara.

    Coupé od długości 3295 mm zostało zaprezentowane w 1992 r. Było jednak droższe od takich aut jak Suzuki Cappucino czy Honda Beat i sprzedawało się niezbyt dobrze. Autozam AZ-1 zniknął z rynku w 1995 r. W sumie, licząc także z modelem Cara, powstało niecałe 5000 sztuk sportowego malucha.

    AZ-1 jest motoryzacyjnym kolekcjonerskim rarytasem nie tylko ze względu na niewiele zbudowanych egzemplarzy. Samochód został wyposażony w skrzydlate drzwi, bardzo nietypowe jak na pojazd tej wielkości.
    7 stycznia 2014, 21:40 przez Chlodny (PW) | Do ulubionych | Skomentuj