Momencik, trwa przetwarzanie danych   loading-animation
  • Szukaj


     

    Znalazłem 116 takich materiałów
    Brak czasu i związany z tym ciągły pośpiech, to odwieczny problem kierowców. Funkcjonariusze grupy SPEED, którzy na co dzień patrolują warszawskie ulice, właśnie takiego „szybkiego” kierowcę napotkali na swojej drodze. Przejechanie na „czerwonym świetle”, to nie wszystko… Młodego mężczyznę to wykroczenie kosztowało 5000 złotych.

    Policjanci z warszawskiej grupy SPEED prowadzą nadzór nad głównymi ciągami komunikacyjnymi w Warszawie. Oprócz przypadków przekraczania dopuszczalnej prędkości, często ujawniają też inne, równie poważne wykroczenia mające wpływ na bezpieczeństwo w ruchu drogowym. Tym razem na ulicy Modlińskiej w Warszawie policjanci pełniący służbę w nieoznakowanym radiowozie z video rejestratorem, zauważyli kierującego, który ani myślał zatrzymać się przed sygnalizatorem świetlnym nadającym sygnał czerwony.

    Ominął wszystkie pojazdy i postanowił kontynuować jazdę po chodniku! Co mogło by sie stać, gdyby w czasie jego szaleńczej jazdy, któryś z pieszych znajdował się w tym miejscu? Doszłoby do tragedii!

    W czasie bezmyślnego manewru, przez przejście dla pieszych przechodziła grupa osób. Na szczęście do wypadku nie doszło. Policjanci od razu zareagowali na popełnione wykroczenie i zatrzymali nieodpowiedzialnego kierowcę. Młody mężczyzna za swoje nieodpowiednie zachowanie został ukarany mandatem karnym w wysokości 5000 złotych. Miejmy nadzieję, że po zapłaceniu tak wysokiej grzywny, w przyszłości powstrzyma się od niebezpiecznych zachowań na drodze…
    W czwartek 14 kwietnia, w Sierczy (powiat wielicki), 21-letni kierujący pojazdem marki BMW jadąc z pasażerem, wjechał na drogę w tzw. „strefie ruchu” przebiegającą obok stacji benzynowej. Popisując się przed pasażerem, wprowadził swój pojazd w poślizg, wykonując drift, który jednak musiał zakończyć … przed maską oznakowanego radiowozu. Policjanci grupy SPEED z Sekcji Kontroli Ruchu Drogowego KWP w Krakowie zatrzymali kierującego i za stworzenie zagrożenia bezpieczeństwa w ruchu drogowym nałożyli na niego mandat w wysokości 5000 zł oraz 6 punktów karnych. Ponadto za niewłaściwy stan techniczny bmw został mu zatrzymany dowód rejestracyjny.
    Warto podkreślić, że stacja paliw nie jest miejscem odpowiednim do tego typu zachowań (na stacji i obok na chodniku w tym czasie znajdowały się osoby postronne). Nadto, znajdująca się tam „strefa ruchu” oznacza, że w tym miejscu obwiązują wszystkie przepisy porządkowe kodeksu drogowego.
    Ferrari F40 – Ferrari F40 - Samochód zadebiutował w 1987 roku, w którym firma Ferrari obchodziła swoje 40-lecie. Kompozytowe panele nadwozia wykonane zostały z wzajemnie ze sobą posklejanych włókien węglowych. Pod nadwoziem zamontowano rurową ramę przestrzenną, do której zamocowano silnik. Silnik to zmodyfikowana jednostka pochodząca od poprzednika, modelu 288 GTO. Ulokowana centralnie jednostka V8 była montowana ręcznie. Moc silnika zwiększały dwie turbosprężarki japońskiej firmy IHI. Napęd przekazywany był na oś tylną. W modelu F40 jedna z turbin pracowała w dolnym zakresie zaś druga włączała się na wyższych prędkościach obrotowych (od 5000 obr./min).

W zawieszeniu zastosowano podwójne wahacze oraz spiralne amortyzatory. Prędkość maksymalna wynosiła 320 km/h. Ferrari F40 jest ostatnim modelem wyprodukowanym za czasów właściciela firmy, Enzo Ferrari. F40 jest obok Porsche 959, Jaguara XJ220, Lamborghini Diablo, McLarena F1 i Bugatti EB 110 jednym z charakterystycznych supersamochodów przełomu lat 80. i 90.
    Ferrari F40 - Samochód zadebiutował w 1987 roku, w którym firma Ferrari obchodziła swoje 40-lecie. Kompozytowe panele nadwozia wykonane zostały z wzajemnie ze sobą posklejanych włókien węglowych. Pod nadwoziem zamontowano rurową ramę przestrzenną, do której zamocowano silnik. Silnik to zmodyfikowana jednostka pochodząca od poprzednika, modelu 288 GTO. Ulokowana centralnie jednostka V8 była montowana ręcznie. Moc silnika zwiększały dwie turbosprężarki japońskiej firmy IHI. Napęd przekazywany był na oś tylną. W modelu F40 jedna z turbin pracowała w dolnym zakresie zaś druga włączała się na wyższych prędkościach obrotowych (od 5000 obr./min).

    W zawieszeniu zastosowano podwójne wahacze oraz spiralne amortyzatory. Prędkość maksymalna wynosiła 320 km/h. Ferrari F40 jest ostatnim modelem wyprodukowanym za czasów właściciela firmy, Enzo Ferrari. F40 jest obok Porsche 959, Jaguara XJ220, Lamborghini Diablo, McLarena F1 i Bugatti EB 110 jednym z charakterystycznych supersamochodów przełomu lat 80. i 90.
    Maserati Quattroporte GTS – Samochód osobowy klasy luksusowej produkowany pod włoską marką Maserati w latach od 1963 roku. Pierwsza generacja Quattroporte została zaprezentowana po raz pierwszy w 1963 roku. Pojazd został zaprojektowany przez Pietro Frua, który wzorował się na modelu 5000 GT, który stworzył 2 lata wcześniej. Najnowsza, szósta generacja została pierwszy raz zaprezentowana podczas Międzynarodowych Północnoamerykańskich Targów Motoryzacyjnych w Detroit w styczniu 2013 roku. Do napędu wykorzystano silniki V6 i V8 opracowane przez Ferrari. W wersji GTS dostępna jest jednostka V8 3,8 l o mocy maksymalnej 530 KM. Z tym silnikiem Quattroporte osiąga prędkość maksymalną 307 km/h i przyspiesza 0-100 km/h w 4,7 sekundy. W pojeździe zastosowana została 8-biegowa automatyczna skrzynia biegów ZF.
    Samochód osobowy klasy luksusowej produkowany pod włoską marką Maserati w latach od 1963 roku. Pierwsza generacja Quattroporte została zaprezentowana po raz pierwszy w 1963 roku. Pojazd został zaprojektowany przez Pietro Frua, który wzorował się na modelu 5000 GT, który stworzył 2 lata wcześniej. Najnowsza, szósta generacja została pierwszy raz zaprezentowana podczas Międzynarodowych Północnoamerykańskich Targów Motoryzacyjnych w Detroit w styczniu 2013 roku. Do napędu wykorzystano silniki V6 i V8 opracowane przez Ferrari. W wersji GTS dostępna jest jednostka V8 3,8 l o mocy maksymalnej 530 KM. Z tym silnikiem Quattroporte osiąga prędkość maksymalną 307 km/h i przyspiesza 0-100 km/h w 4,7 sekundy. W pojeździe zastosowana została 8-biegowa automatyczna skrzynia biegów ZF.
    14 kwietnia 2022, 22:14 przez AwokadoOo (PW) | Do ulubionych | Skomentuj
    Alfa Romeo Giulia Quadrifoglio – Alfa Romeo w wersji Quadrifoglio z silnikiem 2.9 V6 o mocy 510 KM dostarcza 600 Nm w zakresie od 2500 do 5000 obr./min.
Pomimo dużej mocy, jest jednocześnie lekki, gdyż w znacznej części został wykonany z aluminium. 8-biegowa automatyczna skrzynia biegów zmienia biegi w zaledwie 150 milisekund (tryb jazdy Race). Przyspieszenie 0-100km/h w 3,9 sekundy
    Alfa Romeo w wersji Quadrifoglio z silnikiem 2.9 V6 o mocy 510 KM dostarcza 600 Nm w zakresie od 2500 do 5000 obr./min.
    Pomimo dużej mocy, jest jednocześnie lekki, gdyż w znacznej części został wykonany z aluminium. 8-biegowa automatyczna skrzynia biegów zmienia biegi w zaledwie 150 milisekund (tryb jazdy Race). Przyspieszenie 0-100km/h w 3,9 sekundy
    2 kwietnia 2022, 2:16 przez Charakterek (PW) | Do ulubionych | Skomentuj
    Policjanci grupy SPEED - Sekcji Kontroli Ruchu Drogowego KWP w Krakowie, zatrzymali do kontroli drogowej 32 – letniego kierującego mercedesem, który stwarzał zagrożenie bezpieczeństwa na drodze.

    18 marca br. w Krakowie policjanci grupy SPEED z Sekcji Kontroli Ruchu Drogowego KWP w Krakowie jechali nieoznakowanym radiowozem ulicą Powstańców Wielkopolskich. W pewnym momencie kierujący mercedesem zmieniając pas ruchu nie ustąpił pierwszeństwa radiowozowi i zmusił policjanta do zjechania na sąsiedni pas ruchu. Całe zdarzeni zostało nagrane przy użyciu wideorejestratora.

    Policjanci zatrzymali kierowcę do kontroli. Za brawurową jazdę i spowodowanie zagrożenia w ruchu drogowym 32-latek został ukarany mandatem karnym w wysokości 5 tys. zł oraz 6 punktami karnymi.
    29 marca 2022, 23:59 przez Charakterek (PW) | Do ulubionych | Skomentuj
    Maserati 5000 GT Allemano –
    27 października 2021, 21:21 przez AwokadoOo (PW) | Do ulubionych | Skomentuj
    7 października 2021, 18:31 przez ~Kacpi96 | Do ulubionych | Skomentuj
    Czy warto zainwestować w powłokę ceramiczną na samochód? – Prawdopodobnie nie ma kierowcy, który nie chciałby, by jego samochód lśnił i wyglądał jak nowy – nawet po wielu latach eksploatacji. Obecnie takie możliwości są na wyciągnięcie ręki. Wystarczy zdecydować się na nałożenie powłoki ceramicznej na lakier auta, aby zabezpieczyć karoserię na długi czas. Wielu kierowców zastanawia się nad tym, czy rzeczywiście powłoka ceramiczna jest opłacalna i czy taka ochrona lakieru spełni ich oczekiwania. Postanowiliśmy zapytać o to specjalistów z lubelskiego studia auto detailingowego RClinic, którzy na co dzień nakładają powłoki ceramiczne Gtechniq – niekwestionowanego światowego lidera w tej dziedzinie. Oto, czego się dowiedzieliśmy.
Powłoka ceramiczna – czym jest?
Najogólniej mówiąc powłoka ceramiczna to cienka warstwa preparatu nanoszonego na odpowiednio przygotowany lakier, która ma za zadanie długotrwale zabezpieczyć go przed utratą połysku i koloru. Na zbliżonej zasadzie działają woski. Mimo to nieporównywalnie większa trwałość oraz przewidziany na lata okres użytkowania jest tym, co różni powłokę ceramiczną od wosku. O ile bowiem nawet dobrej klasy wosk utrzyma się na karoserii kilka miesięcy, o tyle profesjonalnie nałożona powłoka ceramiczna będzie skutecznie chronić lakier nawet przez 9 lat. Aby tak się stało, konieczne jest skorzystanie z usług doświadczonych i wykwalifikowanych specjalistów, którzy mają do dyspozycji nie tylko potrzebne narzędzia i wiedzę, ale także wykonują usługę nałożenia powłoki ceramicznej w optymalnych warunkach. To właśnie dlatego najwyższej klasy powłoki (jak choćby Gtechniq Crystal Serum Ultra) nie są dostępne w obrocie detalicznym – nakładają je wyłącznie autoryzowane salony detailingowe, takie jak RClinic w Lublinie.
Na czym polega nałożenie powłoki ceramicznej?
Sam proces na pierwszy rzut oka nie wydaje się szczególnie skomplikowany. Warunki, w jakich jest nakładana powłoka na dany samochód, a także umiejętności i doświadczenie osoby odpowiedzialnej za to zadanie, mają kluczowe znaczenie dla finalnego efektu – ale to nie jedyne aspekty, jakie trzeba uwzględnić.
Generalnie rzecz biorąc, można wyróżnić następujące etapy nakładania powłoki ceramicznej na samochód:
- przygotowanie powłoki lakierniczej auta – na tym etapie dokonywane są szczegółowe oględziny lakieru pod kątem obecności zanieczyszczeń, zmatowień, przebarwień, korozji, nierówności itd. Następnie wszystkie zanieczyszczenia stałe usuwa się za pomocą odpowiednich do tego narzędzi i preparatów. Oczyszczony lakier jest polerowany, po czym dodatkowo weryfikuje się jego stan oraz usuwa ewentualne pozostałości;
- nałożenie powłoki ceramicznej w przewidzianych przez producenta warunkach i przy użyciu właściwych narzędzi i akcesoriów. Chodzi przede wszystkim o odpowiednie oświetlenie, optymalną temperaturę, a także o doświadczenie specjalisty nakładającego powłokę. Robiąc to w sposób nieumiejętny, nie tylko ryzykujemy, że nie będzie ona spełniać swej podstawowej roli, ale również zwiększamy prawdopodobieństwo trwałego uszkodzenia lakieru – co przekłada się na dodatkowe koszty.
Nałożoną powłokę ceramiczną należy bezpośrednio po aplikacji na samochód chronić przed oddziaływaniem wilgoci przez określony przez producenta czas – przykładowo dla powłoki Gtechniq Crystal Serum Ultra wynosi on 12 godzin.
Powłoka ceramiczna – cena
Przeciętny koszt usługi profesjonalnego nałożenia powłoki ceramicznej na auto może wahać się między ok. 1200-5000 złotych – zależnie od wielkości samochodu oraz klasy i jakości użytego preparatu. W każdym przypadku warto jednak pamiętać, że na cenę powłoki ceramicznej składa się koszt przygotowania istniejącej powłoki lakierniczej oraz sam preparat zabezpieczający. Zabezpieczyć możemy również felgi oraz wnętrze. Najlepszym wyjściem jest zwrócenie się do wybranego studia auto detailingowego z prośbą o dokładną wycenę usługi.
Na jakie auta można nakładać powłokę ceramiczną?
Można spotkać się z informacją, że powłoki ceramiczne najlepiej sprawdzają się w przypadku samochodów nowych (z salonu) lub niedługo po zakupie. Prawda jest jednak taka, że aplikacja powłoki ceramicznej na auto kilku - lub nawet kilkunastoletnie również podniesie jego walory wizualne (po uprzednim przygotowaniu lakieru we właściwy sposób) i zabezpieczy karoserię przed mikrozarysowaniami eksploatacyjnymi oraz ułatwi jej pielęgnację.
Czytelników, którzy chcą dowiedzieć się więcej na temat powłok ceramicznych, zachęcamy do kontaktu ze studiem detailingu RClinic, którego specjaliści udzielili nam informacji niezbędnych do stworzenia powyższego artykułu.

    Prawdopodobnie nie ma kierowcy, który nie chciałby, by jego samochód lśnił i wyglądał jak nowy – nawet po wielu latach eksploatacji. Obecnie takie możliwości są na wyciągnięcie ręki. Wystarczy zdecydować się na nałożenie powłoki ceramicznej na lakier auta, aby zabezpieczyć karoserię na długi czas. Wielu kierowców zastanawia się nad tym, czy rzeczywiście powłoka ceramiczna jest opłacalna i czy taka ochrona lakieru spełni ich oczekiwania. Postanowiliśmy zapytać o to specjalistów z lubelskiego studia auto detailingowego RClinic, którzy na co dzień nakładają powłoki ceramiczne Gtechniq – niekwestionowanego światowego lidera w tej dziedzinie. Oto, czego się dowiedzieliśmy.

    Powłoka ceramiczna – czym jest?

    Najogólniej mówiąc powłoka ceramiczna to cienka warstwa preparatu nanoszonego na odpowiednio przygotowany lakier, która ma za zadanie długotrwale zabezpieczyć go przed utratą połysku i koloru. Na zbliżonej zasadzie działają woski. Mimo to nieporównywalnie większa trwałość oraz przewidziany na lata okres użytkowania jest tym, co różni powłokę ceramiczną od wosku. O ile bowiem nawet dobrej klasy wosk utrzyma się na karoserii kilka miesięcy, o tyle profesjonalnie nałożona powłoka ceramiczna będzie skutecznie chronić lakier nawet przez 9 lat. Aby tak się stało, konieczne jest skorzystanie z usług doświadczonych i wykwalifikowanych specjalistów, którzy mają do dyspozycji nie tylko potrzebne narzędzia i wiedzę, ale także wykonują usługę nałożenia powłoki ceramicznej w optymalnych warunkach. To właśnie dlatego najwyższej klasy powłoki (jak choćby Gtechniq Crystal Serum Ultra) nie są dostępne w obrocie detalicznym – nakładają je wyłącznie autoryzowane salony detailingowe, takie jak RClinic w Lublinie.

    Na czym polega nałożenie powłoki ceramicznej?

    Sam proces na pierwszy rzut oka nie wydaje się szczególnie skomplikowany. Warunki, w jakich jest nakładana powłoka na dany samochód, a także umiejętności i doświadczenie osoby odpowiedzialnej za to zadanie, mają kluczowe znaczenie dla finalnego efektu – ale to nie jedyne aspekty, jakie trzeba uwzględnić.

    Generalnie rzecz biorąc, można wyróżnić następujące etapy nakładania powłoki ceramicznej na samochód:

    - przygotowanie powłoki lakierniczej auta – na tym etapie dokonywane są szczegółowe oględziny lakieru pod kątem obecności zanieczyszczeń, zmatowień, przebarwień, korozji, nierówności itd. Następnie wszystkie zanieczyszczenia stałe usuwa się za pomocą odpowiednich do tego narzędzi i preparatów. Oczyszczony lakier jest polerowany, po czym dodatkowo weryfikuje się jego stan oraz usuwa ewentualne pozostałości;

    - nałożenie powłoki ceramicznej w przewidzianych przez producenta warunkach i przy użyciu właściwych narzędzi i akcesoriów. Chodzi przede wszystkim o odpowiednie oświetlenie, optymalną temperaturę, a także o doświadczenie specjalisty nakładającego powłokę. Robiąc to w sposób nieumiejętny, nie tylko ryzykujemy, że nie będzie ona spełniać swej podstawowej roli, ale również zwiększamy prawdopodobieństwo trwałego uszkodzenia lakieru – co przekłada się na dodatkowe koszty.

    Nałożoną powłokę ceramiczną należy bezpośrednio po aplikacji na samochód chronić przed oddziaływaniem wilgoci przez określony przez producenta czas – przykładowo dla powłoki Gtechniq Crystal Serum Ultra wynosi on 12 godzin.

    Powłoka ceramiczna – cena

    Przeciętny koszt usługi profesjonalnego nałożenia powłoki ceramicznej na auto może wahać się między ok. 1200-5000 złotych – zależnie od wielkości samochodu oraz klasy i jakości użytego preparatu. W każdym przypadku warto jednak pamiętać, że na cenę powłoki ceramicznej składa się koszt przygotowania istniejącej powłoki lakierniczej oraz sam preparat zabezpieczający. Zabezpieczyć możemy również felgi oraz wnętrze. Najlepszym wyjściem jest zwrócenie się do wybranego studia auto detailingowego z prośbą o dokładną wycenę usługi.

    Na jakie auta można nakładać powłokę ceramiczną?

    Można spotkać się z informacją, że powłoki ceramiczne najlepiej sprawdzają się w przypadku samochodów nowych (z salonu) lub niedługo po zakupie. Prawda jest jednak taka, że aplikacja powłoki ceramicznej na auto kilku - lub nawet kilkunastoletnie również podniesie jego walory wizualne (po uprzednim przygotowaniu lakieru we właściwy sposób) i zabezpieczy karoserię przed mikrozarysowaniami eksploatacyjnymi oraz ułatwi jej pielęgnację.

    Czytelników, którzy chcą dowiedzieć się więcej na temat powłok ceramicznych, zachęcamy do kontaktu ze studiem detailingu RClinic, którego specjaliści udzielili nam informacji niezbędnych do stworzenia powyższego artykułu.

    6 sierpnia 2021, 10:48 przez Charakterek (PW) | Do ulubionych