Momencik, trwa przetwarzanie danych   loading-animation
  • Szukaj


     

    Znalazłem 66 takich materiałów
    Napęd AWD co się pod nim kryje – Kolejny pod lupę idzie napęd na cztery koła (AWD, z ang. All Wheel Drive)
Jest to napęd na wszystkie osie pojazdu, ale istnieją dwa rodzaje takiego napędu.  W pojazdach dwuosiowych napęd AWD może mieć dynamiczny podział mocy napędu na poszczególne osie włącznie z całkowitym umieszczeniem mocy na jednej konkretnej osi.

Napęd 4×4 ma natomiast stały rozkład siły na wszystkie 4 koła. Użycie napędu 4WD może się w pewnych wypadkach nie opłacać, gdyż zwiększa on zapotrzebowanie na paliwo. Dlatego w małych oszczędnych autach stosuje się napęd tylko na jedną oś (zazwyczaj przednią). Samochody z napędem na wszystkie koła posiadają olbrzymi potencjał przyczepności. Na suchym asfalcie radzą sobie one porównywalnie do samochodów z napędem tylnym – z tą jednak różnicą, że nie wymagają od kierowcy tak dużych umiejętności co te drugie – o tyle w przypadku złych warunków drogowych takich jak: deszcz, śnieg, błoto, piasek nie mają sobie równych. W ich przypadku moc dzielona jest pomiędzy poszczególnymi kołami tak, aby zminimalizować ich uślizg, a więc w złych warunkach atmosferycznych auta te prowadzą się nieporównywalnie lepiej niż samochody FWD i RWD.
    Kolejny pod lupę idzie napęd na cztery koła (AWD, z ang. All Wheel Drive)
    Jest to napęd na wszystkie osie pojazdu, ale istnieją dwa rodzaje takiego napędu. W pojazdach dwuosiowych napęd AWD może mieć dynamiczny podział mocy napędu na poszczególne osie włącznie z całkowitym umieszczeniem mocy na jednej konkretnej osi.

    Napęd 4×4 ma natomiast stały rozkład siły na wszystkie 4 koła. Użycie napędu 4WD może się w pewnych wypadkach nie opłacać, gdyż zwiększa on zapotrzebowanie na paliwo. Dlatego w małych oszczędnych autach stosuje się napęd tylko na jedną oś (zazwyczaj przednią). Samochody z napędem na wszystkie koła posiadają olbrzymi potencjał przyczepności. Na suchym asfalcie radzą sobie one porównywalnie do samochodów z napędem tylnym – z tą jednak różnicą, że nie wymagają od kierowcy tak dużych umiejętności co te drugie – o tyle w przypadku złych warunków drogowych takich jak: deszcz, śnieg, błoto, piasek nie mają sobie równych. W ich przypadku moc dzielona jest pomiędzy poszczególnymi kołami tak, aby zminimalizować ich uślizg, a więc w złych warunkach atmosferycznych auta te prowadzą się nieporównywalnie lepiej niż samochody FWD i RWD.
    17 lutego 2013, 18:34 przez gonzo10 (PW) | Do ulubionych | Skomentuj (2)
    Napęd Syncro Montowany w VW i nie tylko – Napęd 4x4 stosowany przez firmę Volkswagen o nazwie syncro był bardzo dobrze zakamuflowany, otóż samochód taki różnił się od pojazdów z napędem na przednią oś jedynie umieszczonym z tyłu pojazdu napisem "syncro".  W rozwiązaniu tym skrzynia biegów została wyposażona w dodatkową przekładnie stożkową, moment poprzez wał przekazywany jest do sprzęgła lepkościowego, a stamtąd trafia do mechanizmu różnicowego osi tylnej. 

  Sprzęgło lepkościowe znalazło zastosowanie także w stosunkowo nowym samochodzie, bo przecież w 2004 roku przedstawiono Fiata Pandę z napędem na cztery koła. Jak na tej klasy samochód jest to rozwiązanie wystarczające, jednak jak sami widzimy więcej było krzyku wokół tych 4x4 niż to wszystko jest warte, bardziej chodzi tutaj o działania marketingowe Fiata i tendencje rozwoju w motoryzacji.

Również zastosowano podobną technologię w Honda Civic Shuttle 4WD gdzie napęd był stały bądź w niektórych egzemplarzach był załączany za pomocą guzika na kokpicie
    Napęd 4x4 stosowany przez firmę Volkswagen o nazwie syncro był bardzo dobrze zakamuflowany, otóż samochód taki różnił się od pojazdów z napędem na przednią oś jedynie umieszczonym z tyłu pojazdu napisem "syncro". W rozwiązaniu tym skrzynia biegów została wyposażona w dodatkową przekładnie stożkową, moment poprzez wał przekazywany jest do sprzęgła lepkościowego, a stamtąd trafia do mechanizmu różnicowego osi tylnej.

    Sprzęgło lepkościowe znalazło zastosowanie także w stosunkowo nowym samochodzie, bo przecież w 2004 roku przedstawiono Fiata Pandę z napędem na cztery koła. Jak na tej klasy samochód jest to rozwiązanie wystarczające, jednak jak sami widzimy więcej było krzyku wokół tych 4x4 niż to wszystko jest warte, bardziej chodzi tutaj o działania marketingowe Fiata i tendencje rozwoju w motoryzacji.

    Również zastosowano podobną technologię w Honda Civic Shuttle 4WD gdzie napęd był stały bądź w niektórych egzemplarzach był załączany za pomocą guzika na kokpicie
    18 lutego 2013, 20:42 przez gonzo10 (PW) | Do ulubionych | Skomentuj (9)
    8 stycznia 2013, 11:30 przez Meyer86 (PW) | Do ulubionych | Skomentuj
    Może nie samochody, ale też była moc! – 3 dni wyciągali tę koparkę! W zimie jest mniej prac w rolnictwie, a tu hop! P.S. Śmiać mi się chce z fanów 4WD taplających się w kałużach i podniecających się kiedy im opona oderwie się od ziemi, albo koła zabuksują!
    3 dni wyciągali tę koparkę! W zimie jest mniej prac w rolnictwie, a tu hop! P.S. Śmiać mi się chce z fanów 4WD taplających się w kałużach i podniecających się kiedy im opona oderwie się od ziemi, albo koła zabuksują!
    3 maja 2012, 16:52 przez ~PieknaZosia | Do ulubionych | Skomentuj (1)
    I suche dane: 4WD, ponad 500 KM, ponad 800 Nm.
    21 stycznia 2012, 19:44 przez vito126p (PW) | Do ulubionych | Skomentuj (4)
    Markko Märtin - estoński kierowca rajdowy. Był fabrycznym kierowcą zespołów Subaru, Forda i Peugeota. W latach 1997–1999 jego pilotem był rodak Toomas Kitsing, a w latach 2000–2005 Brytyjczyk Michael Park.
    Swoją karierę rajdową Märtin rozpoczął w 1994 roku, a jego pierwszym samochodem była Łada Samara. W sierpniu 1997 roku zadebiutował w Rajdowych Mistrzostwach Świata jadąc Toyotą Celiką Turbo 4WD. Debiutanckiego Rajdu Finlandii nie ukończył z powodu awarii skrzynii biegów. W latach 1997 i 1998 wywalczył dwa tytuły mistrza Estonii. W 2001 roku został członkiem zespołu Subaru, a w latach 2002-2004 był fabrycznym kierowcą zespołu Forda. W listopadzie 2002 roku podczas Rajdu Wielkiej Brytanii 2002 po raz pierwszy w karierze stanął na podium w rajdzie mistrzostw świata – zajął drugą pozycję. Z kolei w czerwcu 2003 wygrał swój pierwszy rajd w mistrzostwach świata, Rajd Grecji. W 2004 roku zajął 3. miejsce w klasyfikacji generalnej mistrzostw świata, najwyższe w swojej karierze. W 2005 roku odszedł do zespołu Peugeota. 18 września 2005 na ostatnim odcinku Rajdu Wielkiej Brytanii miał wypadek, w wyniku którego zginął jego pilot Michael Park. Wtedy też Märtin wycofał się ze startów w rajdowych mistrzostwach świata.
    W swojej karierze Märtin wygrał łącznie pięć rajdów w mistrzostwach świata. 18 razy w swojej karierze stawał na podium w rajdach mistrzostw świata. Zdobył w nich 207 punktów. Wygrał 101 odcinków specjalnych.
    17 stycznia 2012, 21:32 przez ~aleksinho11 | Do ulubionych | Skomentuj (1)
    Źródło:

    Wikipedia