Momencik, trwa przetwarzanie danych   loading-animation
  • Szukaj


     

    Znalazłem 66 takich materiałów
    29 kwietnia 2014, 23:29 przez cinkal (PW) | Do ulubionych | Skomentuj
    11 kwietnia 2014, 21:38 przez K2photo (PW) | Do ulubionych | Skomentuj
    Tarus napędzany jest silnikiem wyglądającym jak z kosiarki lub innej maszyny rolniczo-budowlanej. Taka jednostka jednak zupełnie wystarcza (ma ok. 5,5 KM mocy), przy tym jest wytrzymała, oszczędna (spala 1,2 litra benzyny na godzinę pracy!), no i ma sprzęgło odśrodkowe. Ze swoim stałym napędem na dwa koła Tarus może rozpędzić się do 60 Tarus 2WD lekki i poreczny (3)km/h. Jego prześwit to aż 370 mm. W opisywanej wersji ma opony niskociśnieniowe, dzięki czemu unosi się na wodzie i wjeżdża wszędzie. A teraz uwaga! Cały motocykl waży zaledwie 47-50 kg!

    Ale to nie wszystko – w ciągu kilku minut Tarusa można rozłożyć na małe kawałki, spakować do niewielkich toreb i zmieścić w bagażniku miniaturowego samochodu!

    Istnieje też druga wersja – ma trochę większy silnik, klasyczne opony i jest cięższy. Póki co projekt Tarusa jest jeszcze w fazie dopracowywania, a jego sprzedaż odbywała się będzie na dwa sposoby – jako gotowy produkt lub schematy do samodzielnej budowy.
    28 marca 2014, 16:54 przez Folley96 (PW) | Do ulubionych | Skomentuj (2)
    URSUS C-360 3P – Chciałem się pochwalić moją 360 z przyczepą autosan. Jak widać ma już zrobione 2753,6 motogodzin. Mój dziadek zakupił ten ciągnik w 1983 roku i od tego czasu działa do dziś bez żadnej awarii. Posiada on montowany od 1981 roku trzy cylindrowy silnik perkinsa o pojemności skokowej 2502 cm³ i dysponuje 47,5 KM. Skrzynia biegów dysponuje 10 biegami do przodu i 2 do tyłu dzielą się ona na 5+1 terenowych i 5+1 szosowych. Jak widać dawniej to robiło się na jakość, a nie na ilość szkoda, że te czasy minęły. Jakby ktoś chciał więcej zdjęć mogę dodać.
    Chciałem się pochwalić moją 360 z przyczepą autosan. Jak widać ma już zrobione 2753,6 motogodzin. Mój dziadek zakupił ten ciągnik w 1983 roku i od tego czasu działa do dziś bez żadnej awarii. Posiada on montowany od 1981 roku trzy cylindrowy silnik perkinsa o pojemności skokowej 2502 cm³ i dysponuje 47,5 KM. Skrzynia biegów dysponuje 10 biegami do przodu i 2 do tyłu dzielą się ona na 5+1 terenowych i 5+1 szosowych. Jak widać dawniej to robiło się na jakość, a nie na ilość szkoda, że te czasy minęły. Jakby ktoś chciał więcej zdjęć mogę dodać.
    11 lutego 2014, 19:35 przez hubh (PW) | Do ulubionych | Skomentuj (8)
    Człowiek Legenda – Herbert James "Burt" Munro (ur. 25 marca 1899, zm. 6 stycznia 1978) – konstruktor, kierowca i motocyklowy rekordzista prędkości.

Urodził się w Invercargill w Nowej Zelandii i przez wiele lat zajmował się modyfikacją motocykla Indian, pobił rekord świata prędkości w klasie poniżej 1000 cm³ w 1967 r. na gładkiej powierzchni wyschniętego dna jeziora Bonneville. W momencie ustanowienia rekordu Munro był w wieku 68 lat, a motocykl liczył sobie 47 lat. Rekord prędkości do dziś nie został pobity.[1] Munro przygotowywał swój motocykl Indian Scout z 1920 r. w warunkach domowych przez szereg lat, stopniowo modyfikując silnik z początkowych 600 cm³ do 950 cm³. Produkował przy tym własnoręcznie elementy silnika takie jak tłoki, zawory, modyfikował też głowicę silnika, przenosząc zawory z boku cylindrów.[2] Motocykl Indian nosił nr 627, Munro był jego właścicielem od nowości, w momencie wypuszczenia z fabryki jego konstrukcja pozwalała na osiągnięcie prędkości maksymalnej zaledwie 89 km/h (55 mph).[3]


Powstał nawet o nim film :)
    Herbert James "Burt" Munro (ur. 25 marca 1899, zm. 6 stycznia 1978) – konstruktor, kierowca i motocyklowy rekordzista prędkości.

    Urodził się w Invercargill w Nowej Zelandii i przez wiele lat zajmował się modyfikacją motocykla Indian, pobił rekord świata prędkości w klasie poniżej 1000 cm³ w 1967 r. na gładkiej powierzchni wyschniętego dna jeziora Bonneville. W momencie ustanowienia rekordu Munro był w wieku 68 lat, a motocykl liczył sobie 47 lat. Rekord prędkości do dziś nie został pobity.[1] Munro przygotowywał swój motocykl Indian Scout z 1920 r. w warunkach domowych przez szereg lat, stopniowo modyfikując silnik z początkowych 600 cm³ do 950 cm³. Produkował przy tym własnoręcznie elementy silnika takie jak tłoki, zawory, modyfikował też głowicę silnika, przenosząc zawory z boku cylindrów.[2] Motocykl Indian nosił nr 627, Munro był jego właścicielem od nowości, w momencie wypuszczenia z fabryki jego konstrukcja pozwalała na osiągnięcie prędkości maksymalnej zaledwie 89 km/h (55 mph).[3]


    Powstał nawet o nim film :)
    7 lutego 2014, 19:27 przez KubsonBDG (PW) | Do ulubionych | Skomentuj (3)
    Rocznica na skoczni – Dziś rocznica… Dokładnie 24 stycznia 2005 roku w fińskim Kaipola ‪Audi‬ A6 4.2 ‪quattro‬ z prędkością 60 km/h i w ciągu 9 sekund dotarło do punktu startowego skoczni Pitkävuori na wysokości 47 metrów. 
Największym wyzwaniem było utrzymanie samochodu na górze skoczni, ponieważ zaraz po zatrzymaniu zacząłby się ześlizgiwać w dół. Dlatego do podłogi 335-konnego Audi A6 (ciężar 1,9 tony) zamontowaliśmy sanki, które zapobiegały tylko ześlizgiwaniu się auta z 80-procentowej pochyłości. 

Poza tym do pokonania skoczni użyto całkiem normalnego, seryjnie wyprodukowanego Audi A6 4.2 quattro z 6-stopniową przekładnią tiptronic. Z dwoma niewielkimi wyjątkami: automatyczna skrzynia biegów była trzymana na pierwszym biegu, ponieważ niewielka strata mocy przy zmianie przełożenia przy takim pochyleniu uniemożliwiłaby wjazd. Drugim wyjątkiem były 6-milimetrowe kolce na oponach, takie same jak przy oponach rajdowych.
    Dziś rocznica… Dokładnie 24 stycznia 2005 roku w fińskim Kaipola ‪Audi‬ A6 4.2 ‪quattro‬ z prędkością 60 km/h i w ciągu 9 sekund dotarło do punktu startowego skoczni Pitkävuori na wysokości 47 metrów.
    Największym wyzwaniem było utrzymanie samochodu na górze skoczni, ponieważ zaraz po zatrzymaniu zacząłby się ześlizgiwać w dół. Dlatego do podłogi 335-konnego Audi A6 (ciężar 1,9 tony) zamontowaliśmy sanki, które zapobiegały tylko ześlizgiwaniu się auta z 80-procentowej pochyłości.

    Poza tym do pokonania skoczni użyto całkiem normalnego, seryjnie wyprodukowanego Audi A6 4.2 quattro z 6-stopniową przekładnią tiptronic. Z dwoma niewielkimi wyjątkami: automatyczna skrzynia biegów była trzymana na pierwszym biegu, ponieważ niewielka strata mocy przy zmianie przełożenia przy takim pochyleniu uniemożliwiłaby wjazd. Drugim wyjątkiem były 6-milimetrowe kolce na oponach, takie same jak przy oponach rajdowych.
    24 stycznia 2014, 17:21 przez Czary (PW) | Do ulubionych | Skomentuj (9)
    Źródło:

    Audi Polska

    Gdy nie obowiązują żadne ograniczenia.
    Są jednak minusy. Zondą R nie można poruszać się po drogach, a nawet nie jest dopuszczona do zamkniętych wyścigów na torach bo jest między innymi za głośna.

    Jest rekordzistką na znanym torze nurburgring z czasem 6:47

    Jedno słowo: POTWÓR !
    15 stycznia 2014, 23:00 przez wooolak4 (PW) | Do ulubionych | Skomentuj
    Brutus – BMW ziejące ogniem i plujace rozżarzonym olejem. Silnik to V12 o pojemnosci 47 litrow. Przy normalnym wysiłku maszyna spala "zaledwie" 200 litrow paliwa na godzine
    BMW ziejące ogniem i plujace rozżarzonym olejem. Silnik to V12 o pojemnosci 47 litrow. Przy normalnym wysiłku maszyna spala "zaledwie" 200 litrow paliwa na godzine
    2 stycznia 2014, 11:18 przez wystero (PW) | Do ulubionych | Skomentuj (9)
    Czyli samochód z 47 litrowym silnikiem BMW V12 który niegdyś napędzał niemiecki bombowiec
    19 listopada 2013, 20:19 przez mianek (PW) | Do ulubionych | Skomentuj (1)
    Top Gear – Od 47 do 70 numeru kupuje regularnie
    Od 47 do 70 numeru kupuje regularnie
    24 października 2013, 14:56 przez snorlaxkiller (PW) | Do ulubionych | Skomentuj (4)