Szukaj
Znalazłem 108 takich materiałów
- kompresor firmy G-power
- itercooler
- podwójne wydechy ze stali kwasoodpornej
- system elektroniki z BMW
- wzmocnione pół osie
- specjalny wyważany wał
- specjalny tylni dyferencjał
- Amortyzatory Bilstein z regulacją
- felgi Halibrand 17’’ przód opony 235/40/17 tył 255/40/17
- Czterotłoczkowe zaciski Brembo
Ponad 300KM mocy :)
Silnik V8 6.2 l
Moc w najmocniejszej wersji to 1217 KM i 1318 Nm dostępnych przy 4200 Obr/min.
Przyśpieszenie:
0-100 km/h 2,4 s
0-160 km/h 5,3 s
0-241 km/h 8,9 s
0-322 km/h 14,3 s
To wszystko przekazywane jest za pomocą 6 stopniowej manualnej skrzyni biegów na tylną oś.
Producent określił prędkość maksymalną na 422 km/h lecz kierowca testowy Brian Smith pojechał z prędkością 427,6 km/h!
Stosunek mocy do masy na jeden kilogram auta przypada jeden koń mechaniczny.
Chyba przyznacie że ten samochód należy do światowej elity super samochodów.
Shelby szybko wdrożył swój plan w życie. Pierwszy samochód był gotowy już w lutym 1962 roku. Osiągi auta były oszałamiające. Cobra rozpędzała się do 240 km/h. Niemal po uruchomieniu produkcji wozy Shelbiego zaczęły brać udział w wyścigach. Bardzo szybko wmontowano jeszcze większy, 4,7-litrowy silnik V8. W styczniu 1965 roku pojawił się model 427 z 7-litrowym silnikiem o mocy 425 KM i maksymalnym momencie obrotowym 641 Nm.
W 1963 roku produkowano 15 sztuk Cobry tygodniowo. Rok później na autostradzie M1 ustanowiono rekord świata. Cobra została wpisana do Księgi Rekordów Guinnessa jako najszybszy samochód na świecie. Osiągnęła prędkość 293 km/h. Produkcję model 428 zakończono w 1973 roku.Obecnie istnieje więcej replik niż oryginalnych wersji Cobry. Urodzony 11 stycznia 1923 roku w Teksasie Carroll Shelby zmarł 10 maja 2012 roku.