Szukaj
Debiutując i będąc jedynym Polakiem w lidze chciałbym Wam pokazać jak to wygląda od kuchni.
Kolejna runda odbędzie na dobrze znanym z F1 torze, czyli Spa-Francorchamps.
Miłego oglądania!
Ponieważ w tym momencie nie da się sprawdzić, czy kierowca jest pijany, ale na wideo widoczna jest kolizja z pojazdem z naprzeciwka. Po tym auto pojechało dalej. Widać zjeżdżanie na lewy pas na pojazdy jadące z naprzeciwka, przekraczanie linii ciągłej, również na pasach.
11.01.2024, godzina ok. 6:40, droga pomiędzy Wysoką a Bielany Wrocławskie
Finalnie okazało się, że samochodem który uległ wypadkowi podróżowała para staruszków, dziadek został oślepiony długimi i nie widział drogi. Jak zapytałem, czemu się nie zatrzymał, to stwierdził, że myślał że powoli się minie. Nie był pijany.
Facet co jechał na długich, stwierdził i tu cytat "No wiem, że jechałem na długich, że oślepiałem. Ale jakoś tak mało widziałem. No nie wiem dlaczego nie zmieniłem".
Nikomu nic się nie stało, samochód zepchnęliśmy na pobocze, dziadek zadzwonił po syna, wtedy ja z żoną odjechaliśmy. Dziadek miał do przejechania łącznie 3 km, wracał z wigilii od córki.
24.12.2023 okolice Lubartowa woj. lubelskie
Kupno samochodu, szczególnie nowego, to w dzisiejszych czasach naprawdę spory wydatek. Nic więc dziwnego, że wiele osób szuka innego rodzaju finansowania niż za gotówkę. Jedną z opcji jest kredyt samochodowy – dzięki niemu można rozłożyć spłatę na dogodniejsze, mniejsze płatności. Planujesz kupić samochód na raty? Sprawdź, na co warto zwrócić uwagę.
Samochód na raty – sprawdź wszystkie koszty
Przede wszystkim trzeba wiedzieć, że zakup samochodu na raty wiąże się z wyższym całkowitym kosztem dla nabywcy. Umowa ratalna stanowi bowiem rodzaj kredytu. Oznacza to, że do bazowej ceny samochodu mogą być doliczane:
- odsetki,
- prowizje,
- marże,
- podatki,
- koszty dodatkowych usług i inne opłaty.
Podmiot udzielający kredytu zawsze musi jasno określić wszystkie ponoszone przez nabywcę koszty. Jest także zobowiązany do określenia wskaźnika RRSO, czyli Rzeczywistej Rocznej Stopy Oprocentowania. Pomaga ona ocenić, ile dokładnie będzie kosztował zakup samochodu na raty oraz porównać podobne oferty. Dlatego, jeśli chcesz kupić samochód na raty, koniecznie sprawdź, ile wynosi RRSO. Im niższe, tym mniej będzie kosztował kredyt.
Warto pamiętać, że oprocentowanie kredytu samochodowego w znacznej mierze zależy od stawek stóp procentowych ustalanych przez Radę Polityki Pieniężnej. W 2023 r. utrzymują się one na dość wysokim poziomie, przez co oprocentowanie kredytu samochodowego jest znacznie wyższe niż np. w 2021 r.
Samochód na raty – rodzaje kredytu samochodowego
Nie każdy wie, że zakup samochodu na raty może wyglądać różnie. Wyróżniamy trzy podstawowe rodzaje kredytu samochodowego.
1. Kredyt standardowy – polega on na spłacie wartości samochodu w comiesięcznych ratach. Po spłaceniu ostatniej raty samochód staje się oficjalnie własnością nabywcy. Okres kredytowania w tym przypadku zwykle może być dłuższy.
2. Kredyt balonowy – to rozwiązanie, w którym ostatnia rata jest najwyższa – zwykle wynosi od 20% do 40% wartości samochodu. Okres kredytowania wynosi w tym przypadku kilka lat, a rata miesięczna jest niższa niż w przypadku kredytu standardowego. To rozwiązanie pozwala również na wymianę samochodu na nowy lub zwrócenie go do dealera. Najczęściej dotyczy to ofert banków powiązanych z konkretnymi producentami aut.
3. Kredyt jednoratowy – to natomiast rozwiązanie, w którym zakup samochodu jest rozłożony na dwie płatności. Początkowo wnosi się opłatę wstępną, a jedyną ratę należy natomiast uregulować po określonym czasie (np. po roku lub dwóch). Takie kredyty zwykle cechują się niskim lub wręcz zerowym oprocentowaniem, dzięki czemu dodatkowe koszty ponoszone przez nabywcę są zminimalizowane. Nie jest to jednak rozwiązanie dla każdego, ponieważ wymaga dużych zasobów finansowych. Jest ono zazwyczaj dostępne za pośrednictwem dealerów samochodowych.
Ponadto na raty można kupić zarówno nowy, jak i używany samochód. Większość banków zapewnia dowolność w tym zakresie.
Samochód na raty a leasing – co warto wiedzieć?
Do niedawna leasing był przeznaczony jedynie dla przedsiębiorców, a osoby prywatne nieposiadające wystarczających środków na zakup samochodu za gotówkę mogły kupić samochód na raty. Dziś oba rozwiązania są jednak dostępne dla wszystkich. Czym się różnią? Spłata w obu przypadkach może wyglądać podobnie. Szczególnie zbliżony do leasingu jest kredyt balonowy – rata jest niska, a po zakończeniu okresu kredytowania można wykupić pojazd za kilkadziesiąt procent jego wartości. W wielu przypadkach kredyt balonowy pozwala też na zwrócenie pojazdu lub wymianę go na nowy – tak samo jak w przypadku leasingu.
Kredytobiorca podczas płacenia rat pozostaje formalnie właścicielem pojazdu. W przypadku leasingu jest nim leasingodawca. Kredyt i leasing mogą się różnić także pod względem formalności, choć zależy to w znacznej mierze od instytucji udzielającej finansowania – zdarza się, że uzyskanie kredytu jest bardziej skomplikowane.
Jak kupić samochód na raty?
Jak kupić samochód na raty? Taką możliwość daje w zasadzie każdy bank. Możesz się ubiegać o kredyt gotówkowy, ale korzystniejszym rozwiązaniem jest wybór kredytu celowego, przeznaczonego na zakup samochodu. Możesz też skorzystać z oferty banku powiązanego z konkretnym producentem samochodu – np. dzięki Toyota Bank możesz kupić na raty nowe pojazdy marek Toyota i Lexus oraz używane pojazdy wszystkich marek. Oferta kredytowa jest dostosowana do różnych potrzeb nabywców – jest więc dostępny zarówno kredyt standardowy, jak i jednoratowy, a także Kredyt niższych rat Toyota Easy (RRSO 11,87%, kalkulacja została dokonana na dzień 13 kwietnia 2023 r. na reprezentatywnym przykładzie), który jest kredytem balonowym. Polega on na spłacie wyłącznie utraty wartości pojazdu, dzięki czemu miesięczna rata jest znacznie niższa niż przy standardowym kredytowaniu. Po zakończeniu umowy samochód można wykupić, oddać do dealera lub wymienić na nowy. Dzięki temu jest to rozwiązanie dające maksymalną elastyczność.
Nieoznakowany radiowóz i leżący obok na jezdni motocykl
Policjanci ze zgorzeleckiej grupy SPEED z Wydziału Ruchu Drogowego podczas popołudniowej służby na terenie gminy postanowili zatrzymać do kontroli drogowej motocyklistę, nadając mu sygnały świetlne i dźwiękowe do zatrzymania pojazdu. Ten jednak zatrzymał się, aby wysadzić pasażerkę, po czym kontynuował jazdę. Jednocześnie o zdarzeniu został powiadomiony dyżurny zgorzeleckiej komendy, który podał komunikat o pościgu do patroli będących w służbie.
Motocyklista, uciekając przed kontrolą drogową łamał przepisy ruchu drogowego oraz znacznie przekraczał dopuszczalną prędkość, również w obszarze zabudowanym. Najwyższy pomiar prędkości motocyklisty wskazał ponad 200 km/h. Kierujący próbował nawet przekroczyć granicę, jednak gdy zauważył patrol policji niemieckiej, zawrócił i zaczął uciekać w kierunku Zgorzelca.
Do prowadzonych działań włączyli się policjanci z Ogniwa Patrolowo-Interwencyjnego zgorzeleckiej jednostki. Uciekinier, zbliżając się do ronda zauważył policyjną blokadę, wówczas próbował zawrócić, jednak stracił panowanie nad pojazdem, uderzył w policyjny radiowóz i się przewrócił. Próbował jeszcze ucieczki pieszej, jednak po chwili został zatrzymany.
Podczas podjętych czynności okazało się, że kierującym motocyklem marki Yamaha jest 40-letni mieszkaniec powiatu zgorzeleckiego, który nie posiada uprawnień do kierowania takimi pojazdami. Przy zatrzymanym funkcjonariusze ujawnili worek foliowy z metamfetaminą, a badanie testerem wykazało, że jest on także pod jej wpływem.
Dodatkowo motocykl okazał się skradzionym z terenu Niemiec, a założone tablice rejestracyjne są przypisane do innego pojazdu.
40-latek trafił do zgorzeleckiej komendy, a motocykl na policyjny parking.
Uciekinierowi za popełnione czyny: niezatrzymania się do kontroli drogowej, posiadanie środków psychotropowych, kierowanie pojazdem pod wpływem narkotyków, paserstwo motocykla oraz używanie tablicy rejestracyjnej przypisanej do innego pojazdu, jak i liczne wykroczenia może grozić kara do 5 lat pozbawienia wolności.
Teraz kierujący za popełnione przestępstwa oraz wykroczenia odpowie przed sądem.
Strzał z policyjnej broni został oddany po tym, jak uciekające auto miało kolizję z radiowozem. Pocisk uszkodził oponę uciekającego pojazdu. Kierowca porzucił samochód i dalej uciekał pieszo.