Momencik, trwa przetwarzanie danych   loading-animation
  • Szukaj


     

    Znalazłem 170 takich materiałów
    Mazda (55) – Zrobione w Mińsku Mazowieckim.
    Zrobione w Mińsku Mazowieckim.
    29 marca 2014, 18:33 przez djkrm1709 (PW) | Do ulubionych | Skomentuj (2)
    Fiat Punto I – Punto mojego dziadka.
1.1 55 KM, 96 lub 97 rok (nie pamiętam dokładnie), ale autko się trzyma i nadal służy. Wg mnie jeszcze długo pojeździ po naszych drogach.
    Punto mojego dziadka.
    1.1 55 KM, 96 lub 97 rok (nie pamiętam dokładnie), ale autko się trzyma i nadal służy. Wg mnie jeszcze długo pojeździ po naszych drogach.
    28 marca 2014, 15:41 przez biciak (PW) | Do ulubionych | Skomentuj (1)
    Źródło:

    własne

    Mercedes Benz G55 AMG – Piękny samochód z pięknym silnikiem.
Zapraszam na mojego bloga gdzie niedługo będziecie mogli zobaczyć relację z mojego testu Mercedesa SL 55 AMG R230 - czekajmy tylko na kilka słonecznych dni
    Piękny samochód z pięknym silnikiem.
    Zapraszam na mojego bloga gdzie niedługo będziecie mogli zobaczyć relację z mojego testu Mercedesa SL 55 AMG R230 - czekajmy tylko na kilka słonecznych dni
    Mercedes R129 – SL 55 AMG Mille Miglia
1 z 10 z dziesięciu wyprodukowanych sztuk na sprzedaż. Nie lada rodzynek dla kolekjonera.
    SL 55 AMG Mille Miglia
    1 z 10 z dziesięciu wyprodukowanych sztuk na sprzedaż. Nie lada rodzynek dla kolekjonera.
    Moje BMW – Witam wszystkich Motomaniaków przedstawiam swoją Bunię 320d z 2000r ze 136 konnym silnikiem przerobionym na 163 KM. Jak się spodoba dodam więcej zdjęć. Autko na zdjęciu na 16" felgach i oponkach 225/55.
    Witam wszystkich Motomaniaków przedstawiam swoją Bunię 320d z 2000r ze 136 konnym silnikiem przerobionym na 163 KM. Jak się spodoba dodam więcej zdjęć. Autko na zdjęciu na 16" felgach i oponkach 225/55.
    3 marca 2014, 18:53 przez BMWe46_320 (PW) | Do ulubionych | Skomentuj (12)
    Trochę z innej beczki Fiat G.55 Centauro – Pewnie mało kto wie, ale niegdyś Fiat produkował także samoloty. Ten konkretny egzemplarz to włoski samolot myśliwski. Zaprojektowany i zbudowany w 1942 roku w wytwórni lotniczej koncernu FIAT i wykorzystywany przez włoskie siły powietrzne do końca wojny.
    Pewnie mało kto wie, ale niegdyś Fiat produkował także samoloty. Ten konkretny egzemplarz to włoski samolot myśliwski. Zaprojektowany i zbudowany w 1942 roku w wytwórni lotniczej koncernu FIAT i wykorzystywany przez włoskie siły powietrzne do końca wojny.
    14 lutego 2014, 22:46 przez karol1994 (PW) | Do ulubionych | Skomentuj
    Źródło:

    www.wikipedia.pl

    Renault 19 - Historia – Renault 19 (znany rónież jako R-19) jest samochodem produkowanym przez Renault w latach 1988 - 1995 dla rynków europejskiego i południowoamerykańskiego. R-19 był ostatnim modelem Renault, którego nazwa była numerem. Samochód ten jest bardzo wygodny, wyposażony w silniki benzynowe lub diesel o różnych pojemnościach skokowych. Produkowany był w wersjach trzy, cztero i pięciodrzwiowych. Był samochodem, który wyprzedzał swoją epokę, miał bardzo aerodynamiczną linię nadwozia, jak żaden inny pojazd w średniej klasie samochodów.

Projekt i przygotowania

Renault 19 był rezultatem programu rozwojowego nazwanego X53, którego zadaniem było stworzenie nowego samochodu skierowanego dla średniej klasy europejskiej "M1". Projekt rozpoczęto w październiku 1984 roku i już w lipcu 1985 zakończono projektowanie karoserii. Pięć miesięcy później zakończono projekt deski rozdzielczej. Do kwietnia 1986 pracowano nad projektem wnętrza i kiedy R-19 wszedł do produkcji w maju 1988 odbył więcej niż 7,5 milionów kilometrów testów sprawdzających technologię, wytrzymałość i niezawodność pojazdu. Projekt Renault 19 był dziełem ekipy Renault Design we współpracy z Giorgio Giugiaro, znanego włoskiego projektanta. Zamierzeniem było zaprojektowanie samochodu tak aerodynamicznego, jak to tylko możliwe w klasie samochodów kompaktowych. Rezultaty badań w tunelu aerodynamicznym udowodniły, że pojazd osiągnął opór aerodynamiczny 0,31 Cx. Aby dać przykład jak bardzo R-19 wyprzedził swoją epokę można powiedzieć, że BMW Seria 1 z roku 2004 posiada takie same parametry aerodynamiczne, pomimo że opracowano go dwadzieścia sześć lat później.

Produkcja

Renault 19 był produkowany w fabrykach Renault Douai i Maubeuge (Francja), Valladolid (Hiszpania) i Setubal (Portugalia). Produkowano go również w Ciudad de Cordoba (Argentyna).

Zmiana wersji

Już w 1992 roku wszedł na rynek Renault 19 Faza II. Zmiany dotyczyły dostosowania pojazdu do nowych wymagań, zmieniono odrobinę nadwozie. Różnice w nadwoziu dotyczyły bardziej zaokrąglonych błotników, maski, pasa przedniego, tylniego i poprawionej deski rozdzielczej. Niestety wersja 16V po tych zmianach straciła nieco wizualnej "agresywnosci".


Wielkie przeobrażenie

W roku 1995 zaprezentowano Renault Megane, jako następcę R-19, który do dzisiaj osiąga sukcesy sprzedaży jako samochód z nowymi pomysłami i nowoczesnymi rozwiązaniami.

Modele

Faza I
TR (1.2 cc, 55 KM)
TR (1.4 cc, 60 KM)
TS (1.4 cc, 80 KM)
TD (Diesel, 1.9 cc, 65 KM)
GTR (1.4 cc, 60 KM)
GTS (1.4 cc, 80 KM)
GTX (1.7 cc, 93 KM)
GTD (Diesel, 1.9 cc, 65 KM)
TSE (1.4 cc, 80 KM)
TXE (1.7 cc, 92 KM)
TXI (1.7 cc, 105 KM)
TDE (Diesel, 1.9 cc, 65 KM)
TDX (Diesel, 1.9, 93 KM)
16V (1.8 cc, 136 KM)

Faza II
RL 1.2 (1.2 cc, 60 KM)
RL 1.4 (1.4 cc, 60 KM)
RL 1.4eco (1.4 cc, 75 KM)
RL 1.9D (Diesel, 1.9 cc, 65 KM)
RN 1.4 (1.4 cc, 30 KM)
RN 1.4eco (1.4 cc, 75 KM)
RN 1.8 (1.8 cc, 95 KM)
RN 1.9D (Diesel, 1.9 cc, 65 KM)
RN 1.7 (1.7 cc, 75KM)
RN 1.9TD (Diesel, 1.9 cc, 93 KM)
RT 1.8 (1.8 cc, 95 KM)
RT 1.8s (1.8 cc, 95 KM)
RT 1.8i (1.8 cc, 107 KM)
RT 1.7 (1.7 cc, 92 KM)
RT 1.7 (1.7 cc, 75KM)
RT 1.9D (Diesel, 1.9 cc, 65 KM)
RT 1.9TD (Diesel, 1.9 cc, 93 KM)
16V (1.8 cc, 136 KM)
    Renault 19 (znany rónież jako R-19) jest samochodem produkowanym przez Renault w latach 1988 - 1995 dla rynków europejskiego i południowoamerykańskiego. R-19 był ostatnim modelem Renault, którego nazwa była numerem. Samochód ten jest bardzo wygodny, wyposażony w silniki benzynowe lub diesel o różnych pojemnościach skokowych. Produkowany był w wersjach trzy, cztero i pięciodrzwiowych. Był samochodem, który wyprzedzał swoją epokę, miał bardzo aerodynamiczną linię nadwozia, jak żaden inny pojazd w średniej klasie samochodów.

    Projekt i przygotowania

    Renault 19 był rezultatem programu rozwojowego nazwanego X53, którego zadaniem było stworzenie nowego samochodu skierowanego dla średniej klasy europejskiej "M1". Projekt rozpoczęto w październiku 1984 roku i już w lipcu 1985 zakończono projektowanie karoserii. Pięć miesięcy później zakończono projekt deski rozdzielczej. Do kwietnia 1986 pracowano nad projektem wnętrza i kiedy R-19 wszedł do produkcji w maju 1988 odbył więcej niż 7,5 milionów kilometrów testów sprawdzających technologię, wytrzymałość i niezawodność pojazdu. Projekt Renault 19 był dziełem ekipy Renault Design we współpracy z Giorgio Giugiaro, znanego włoskiego projektanta. Zamierzeniem było zaprojektowanie samochodu tak aerodynamicznego, jak to tylko możliwe w klasie samochodów kompaktowych. Rezultaty badań w tunelu aerodynamicznym udowodniły, że pojazd osiągnął opór aerodynamiczny 0,31 Cx. Aby dać przykład jak bardzo R-19 wyprzedził swoją epokę można powiedzieć, że BMW Seria 1 z roku 2004 posiada takie same parametry aerodynamiczne, pomimo że opracowano go dwadzieścia sześć lat później.

    Produkcja

    Renault 19 był produkowany w fabrykach Renault Douai i Maubeuge (Francja), Valladolid (Hiszpania) i Setubal (Portugalia). Produkowano go również w Ciudad de Cordoba (Argentyna).

    Zmiana wersji

    Już w 1992 roku wszedł na rynek Renault 19 Faza II. Zmiany dotyczyły dostosowania pojazdu do nowych wymagań, zmieniono odrobinę nadwozie. Różnice w nadwoziu dotyczyły bardziej zaokrąglonych błotników, maski, pasa przedniego, tylniego i poprawionej deski rozdzielczej. Niestety wersja 16V po tych zmianach straciła nieco wizualnej "agresywnosci".


    Wielkie przeobrażenie

    W roku 1995 zaprezentowano Renault Megane, jako następcę R-19, który do dzisiaj osiąga sukcesy sprzedaży jako samochód z nowymi pomysłami i nowoczesnymi rozwiązaniami.

    Modele

    Faza I
    TR (1.2 cc, 55 KM)
    TR (1.4 cc, 60 KM)
    TS (1.4 cc, 80 KM)
    TD (Diesel, 1.9 cc, 65 KM)
    GTR (1.4 cc, 60 KM)
    GTS (1.4 cc, 80 KM)
    GTX (1.7 cc, 93 KM)
    GTD (Diesel, 1.9 cc, 65 KM)
    TSE (1.4 cc, 80 KM)
    TXE (1.7 cc, 92 KM)
    TXI (1.7 cc, 105 KM)
    TDE (Diesel, 1.9 cc, 65 KM)
    TDX (Diesel, 1.9, 93 KM)
    16V (1.8 cc, 136 KM)

    Faza II
    RL 1.2 (1.2 cc, 60 KM)
    RL 1.4 (1.4 cc, 60 KM)
    RL 1.4eco (1.4 cc, 75 KM)
    RL 1.9D (Diesel, 1.9 cc, 65 KM)
    RN 1.4 (1.4 cc, 30 KM)
    RN 1.4eco (1.4 cc, 75 KM)
    RN 1.8 (1.8 cc, 95 KM)
    RN 1.9D (Diesel, 1.9 cc, 65 KM)
    RN 1.7 (1.7 cc, 75KM)
    RN 1.9TD (Diesel, 1.9 cc, 93 KM)
    RT 1.8 (1.8 cc, 95 KM)
    RT 1.8s (1.8 cc, 95 KM)
    RT 1.8i (1.8 cc, 107 KM)
    RT 1.7 (1.7 cc, 92 KM)
    RT 1.7 (1.7 cc, 75KM)
    RT 1.9D (Diesel, 1.9 cc, 65 KM)
    RT 1.9TD (Diesel, 1.9 cc, 93 KM)
    16V (1.8 cc, 136 KM)
    9 lutego 2014, 0:00 przez Brzeszczot (PW) | Do ulubionych | Skomentuj (2)
    Człowiek Legenda – Herbert James "Burt" Munro (ur. 25 marca 1899, zm. 6 stycznia 1978) – konstruktor, kierowca i motocyklowy rekordzista prędkości.

Urodził się w Invercargill w Nowej Zelandii i przez wiele lat zajmował się modyfikacją motocykla Indian, pobił rekord świata prędkości w klasie poniżej 1000 cm³ w 1967 r. na gładkiej powierzchni wyschniętego dna jeziora Bonneville. W momencie ustanowienia rekordu Munro był w wieku 68 lat, a motocykl liczył sobie 47 lat. Rekord prędkości do dziś nie został pobity.[1] Munro przygotowywał swój motocykl Indian Scout z 1920 r. w warunkach domowych przez szereg lat, stopniowo modyfikując silnik z początkowych 600 cm³ do 950 cm³. Produkował przy tym własnoręcznie elementy silnika takie jak tłoki, zawory, modyfikował też głowicę silnika, przenosząc zawory z boku cylindrów.[2] Motocykl Indian nosił nr 627, Munro był jego właścicielem od nowości, w momencie wypuszczenia z fabryki jego konstrukcja pozwalała na osiągnięcie prędkości maksymalnej zaledwie 89 km/h (55 mph).[3]


Powstał nawet o nim film :)
    Herbert James "Burt" Munro (ur. 25 marca 1899, zm. 6 stycznia 1978) – konstruktor, kierowca i motocyklowy rekordzista prędkości.

    Urodził się w Invercargill w Nowej Zelandii i przez wiele lat zajmował się modyfikacją motocykla Indian, pobił rekord świata prędkości w klasie poniżej 1000 cm³ w 1967 r. na gładkiej powierzchni wyschniętego dna jeziora Bonneville. W momencie ustanowienia rekordu Munro był w wieku 68 lat, a motocykl liczył sobie 47 lat. Rekord prędkości do dziś nie został pobity.[1] Munro przygotowywał swój motocykl Indian Scout z 1920 r. w warunkach domowych przez szereg lat, stopniowo modyfikując silnik z początkowych 600 cm³ do 950 cm³. Produkował przy tym własnoręcznie elementy silnika takie jak tłoki, zawory, modyfikował też głowicę silnika, przenosząc zawory z boku cylindrów.[2] Motocykl Indian nosił nr 627, Munro był jego właścicielem od nowości, w momencie wypuszczenia z fabryki jego konstrukcja pozwalała na osiągnięcie prędkości maksymalnej zaledwie 89 km/h (55 mph).[3]


    Powstał nawet o nim film :)
    7 lutego 2014, 19:27 przez KubsonBDG (PW) | Do ulubionych | Skomentuj (3)
    Mało znane 3-dzwiowe kombi – chevrolet nomad z 55'
    Chevrolet nomad z 55'
    7 lutego 2014, 19:29 przez sajmek09 (PW) | Do ulubionych | Skomentuj
    Lamborghini Jalpa – Najpierw wypada wspomnieć o modelu który był produkowany pomiędzy Urraco i Jalpa, czyli Lamborghini Silhouette, pierwszy seryjnie produkowany roadster od Lamborghini.
Żeby zmniejszyć koszta jest zbudowany na bazie Urraco ( moża powiedzieć że to był porządny face-liftng) i za siedzeniami miał sam silnik, czyli 3l V8. Wyprodukowano 55 sztuk  w latach 1976-79.

Lamborghini Jalpa jest ewolucją  Silhouette (jak zawsze narysowana przez Bertone) i zastosowano śilnik V8 znowu z Urraco e o zwiększonej pojemnośći do 3,5 litra o mocy 250HP. Wprowadzone zmniany nie miały uczynić z niego szybszego auta, ale żeby był "łatwiejszy w obsłudze", czyli łatwiejszy w powadzeniu i bardziej konfortowy.
Produkcja zakończyła się w 1988 roku, po tym jak spadły sprzedaże i Chrysler ( który kupił Lamborghini rok prędzej) zdecydował o wycofaniu tego modelu z produkcji. Sprzedano 416 sztuk. 
Jalpa to był ostatni model Lamborghini który był wyposażony w silnik ośmio cylindrowy.
    Najpierw wypada wspomnieć o modelu który był produkowany pomiędzy Urraco i Jalpa, czyli Lamborghini Silhouette, pierwszy seryjnie produkowany roadster od Lamborghini.
    Żeby zmniejszyć koszta jest zbudowany na bazie Urraco ( moża powiedzieć że to był porządny face-liftng) i za siedzeniami miał sam silnik, czyli 3l V8. Wyprodukowano 55 sztuk w latach 1976-79.

    Lamborghini Jalpa jest ewolucją Silhouette (jak zawsze narysowana przez Bertone) i zastosowano śilnik V8 znowu z Urraco e o zwiększonej pojemnośći do 3,5 litra o mocy 250HP. Wprowadzone zmniany nie miały uczynić z niego szybszego auta, ale żeby był "łatwiejszy w obsłudze", czyli łatwiejszy w powadzeniu i bardziej konfortowy.
    Produkcja zakończyła się w 1988 roku, po tym jak spadły sprzedaże i Chrysler ( który kupił Lamborghini rok prędzej) zdecydował o wycofaniu tego modelu z produkcji. Sprzedano 416 sztuk.
    Jalpa to był ostatni model Lamborghini który był wyposażony w silnik ośmio cylindrowy.
    1 lutego 2014, 15:51 przez Italianiec (PW) | Do ulubionych | Skomentuj
    Źródło:

    pierwsze 2 zdjęcia własne, trzecie z NetCarShow