Momencik, trwa przetwarzanie danych   loading-animation
  • Szukaj


     

    Znalazłem 57 takich materiałów
    Odkrywamy kolejną niesamowitą historię. W 1934 r. zaprezentowano roadstery 315/1 i 319/1 wyposażone w jednostki o pojemności 1500 ccm i 1900 ccm. To prawdopodobnie pierwszy przedwojenny samochód, który zapoczątkował polski motorsport.
    1 lutego 2023, 23:40 przez Charakterek (PW) | Do ulubionych | Skomentuj
    Mercedes-Benz SLS AMG Black Series – Supersamochód klasy średniej produkowany przez oddział Mercedes-AMG niemieckiej marki Mercedes-Benz w latach 2010-2014. SLS AMG został zaprezentowany po raz pierwszy we Frankfurcie w 2009 roku. Podczas salonu samochodowego w Genewie w 2012 roku zaprezentowano wersję roadster pojazdu. Przy okazji auto otrzymało delikatny lifting. Zmieniono m.in. nazwę wersji coupe na SLS AMG GT, zastosowano ciemniejsze przednie i tylne reflektory, osłonę chłodnicy, lusterka zewnętrzne. SLS AMG jest pierwszym samochodem z nadwoziem i podwoziem wykonanym w całości z aluminium. Stylistyka samochodu nawiązuje do produkowanego w latach 50. Mercedesa 300 SL Gullwing. Wersja Black Series napędzany jest najmocniejszym wolnossącym silnikiem V8 zastosowanym w samochodzie drogowym. 6,2-litrowe V8 wytwarza moc 631 KM oraz moment obrotowy 635 Nm. SLS AMG Black Series osiąga prędkość maksymalną 315 km/h i przyspiesza do 100 km/h w 3,6 sekund. Moc przenoszona jest na koła tylne w układzie transaxle poprzez dwusprzęgłową, 7-biegową półautomatyczną skrzynię biegów DCT.
    Supersamochód klasy średniej produkowany przez oddział Mercedes-AMG niemieckiej marki Mercedes-Benz w latach 2010-2014. SLS AMG został zaprezentowany po raz pierwszy we Frankfurcie w 2009 roku. Podczas salonu samochodowego w Genewie w 2012 roku zaprezentowano wersję roadster pojazdu. Przy okazji auto otrzymało delikatny lifting. Zmieniono m.in. nazwę wersji coupe na SLS AMG GT, zastosowano ciemniejsze przednie i tylne reflektory, osłonę chłodnicy, lusterka zewnętrzne. SLS AMG jest pierwszym samochodem z nadwoziem i podwoziem wykonanym w całości z aluminium. Stylistyka samochodu nawiązuje do produkowanego w latach 50. Mercedesa 300 SL Gullwing. Wersja Black Series napędzany jest najmocniejszym wolnossącym silnikiem V8 zastosowanym w samochodzie drogowym. 6,2-litrowe V8 wytwarza moc 631 KM oraz moment obrotowy 635 Nm. SLS AMG Black Series osiąga prędkość maksymalną 315 km/h i przyspiesza do 100 km/h w 3,6 sekund. Moc przenoszona jest na koła tylne w układzie transaxle poprzez dwusprzęgłową, 7-biegową półautomatyczną skrzynię biegów DCT.
    Audi RS2 Avant – Sportowy samochód oparty na bazie Audi 80 Avant produkowany w latach 1994-1995. Samochód powstał przy współpracy niemieckich marek Audi i Porsche. Większość egzemplarzy RS2 to kombi, lecz powstały również cztery egzemplarze w wersji sedan. Po udanej prezentacji modelu 500E Mercedesa i jego sukcesie zarówno pod względem osiągów jak i sprzedaży Audi rozpoczęło współpracę z Porsche. Chociaż wiele elementów konstrukcyjnych samochodu zostało wyprodukowanych przez Audi, montażem zajmowało się Porsche w ich fabryce Rossle-Bau w Zuffenhausen w Niemczech. RS2 napędzane jest przez turbodoładowany silnik I5 o pojemności 2,2 l. Silnik ten został wyprodukowany przez Audi, ale został znacznie zmodyfikowany przez Porsche: standardowa turbosprężarka KKK została zamieniona na większą wraz z wytrzymałym intercoolerem i wtryskiwaczami paliwa o wyższym przepływie, nowo zaprojektowanym wałkiem rozrządu, wydajniejszym układem dolotowym i niskociśnieniowym układem wydechowym. Z tymi modyfikacjami silnik RS2 wytwarza moc 315 KM i moment obrotowy 410 Nm co pozwala na osiągnięcie prędkości maksymalnej 262 km/h i przyspieszenia do 100 km/h w 4,8 sekundy. W teście drogowym przeprowadzonym w 1995 roku przez brytyjski magazyn samochodowy Autocar RS2 przyspieszał 0-30 mph w 1,5 sekundy co oznaczało, że RS2 osiąga tą prędkość szybciej niż drogowa wersja McLarena F1.
    Sportowy samochód oparty na bazie Audi 80 Avant produkowany w latach 1994-1995. Samochód powstał przy współpracy niemieckich marek Audi i Porsche. Większość egzemplarzy RS2 to kombi, lecz powstały również cztery egzemplarze w wersji sedan. Po udanej prezentacji modelu 500E Mercedesa i jego sukcesie zarówno pod względem osiągów jak i sprzedaży Audi rozpoczęło współpracę z Porsche. Chociaż wiele elementów konstrukcyjnych samochodu zostało wyprodukowanych przez Audi, montażem zajmowało się Porsche w ich fabryce Rossle-Bau w Zuffenhausen w Niemczech. RS2 napędzane jest przez turbodoładowany silnik I5 o pojemności 2,2 l. Silnik ten został wyprodukowany przez Audi, ale został znacznie zmodyfikowany przez Porsche: standardowa turbosprężarka KKK została zamieniona na większą wraz z wytrzymałym intercoolerem i wtryskiwaczami paliwa o wyższym przepływie, nowo zaprojektowanym wałkiem rozrządu, wydajniejszym układem dolotowym i niskociśnieniowym układem wydechowym. Z tymi modyfikacjami silnik RS2 wytwarza moc 315 KM i moment obrotowy 410 Nm co pozwala na osiągnięcie prędkości maksymalnej 262 km/h i przyspieszenia do 100 km/h w 4,8 sekundy. W teście drogowym przeprowadzonym w 1995 roku przez brytyjski magazyn samochodowy Autocar RS2 przyspieszał 0-30 mph w 1,5 sekundy co oznaczało, że RS2 osiąga tą prędkość szybciej niż drogowa wersja McLarena F1.
    1 września 2022, 21:57 przez AwokadoOo (PW) | Do ulubionych | Skomentuj
    Porsche 911 GT3 RS – Samochód sportowy klasy średniej produkowany przez niemiecką markę Porsche od 1963 roku. Siódma generacja 911 została zaprezentowana podczas targów motoryzacyjnych we Frankfurcie 15 września 2011 roku. 911 tej generacji dostępne było w wersjach: 911 Carrera, 911 Carrera S, 911 Carrera Cabriolet, 911 Carrera S Cabriolet, 911 Carrera 4, 911 Carrera 4S, 911 Carrera 4 Cabriolet, 911 Carrera 4S Cabriolet i 911 GT3. Jako ostatnie, do gamy dołączyły wersje 911 Turbo Cabriolet i 911 Turbo S Cabriolet. Samochody te pokazano po raz pierwszy we wrześniu 2013 roku. 911 GT3  to udoskonalona i mocniejsza wersja Carrery. Samochód posiada 3,8-litrowy silnik typu boxer, który generuje moc 475 KM. GT3 przyspiesza do 100 km/h w 3,5 sekundy i osiąga prędkość maksymalną 315 km/h. Porsche opracowało też ekstremalną odmianę GT3 RS, która jest napędzana motorem o pojemności 4 l współpracującym z 7-stopniową przekładnią PDK. Silnik GT3 RS generuje moc 520 KM i moment obrotowy 470 Nm. GT3 RS osiąga prędkość maksymalną 312 km/h i przyspiesza 0-100 km/h w 3,2 sekundy.
    Samochód sportowy klasy średniej produkowany przez niemiecką markę Porsche od 1963 roku. Siódma generacja 911 została zaprezentowana podczas targów motoryzacyjnych we Frankfurcie 15 września 2011 roku. 911 tej generacji dostępne było w wersjach: 911 Carrera, 911 Carrera S, 911 Carrera Cabriolet, 911 Carrera S Cabriolet, 911 Carrera 4, 911 Carrera 4S, 911 Carrera 4 Cabriolet, 911 Carrera 4S Cabriolet i 911 GT3. Jako ostatnie, do gamy dołączyły wersje 911 Turbo Cabriolet i 911 Turbo S Cabriolet. Samochody te pokazano po raz pierwszy we wrześniu 2013 roku. 911 GT3 to udoskonalona i mocniejsza wersja Carrery. Samochód posiada 3,8-litrowy silnik typu boxer, który generuje moc 475 KM. GT3 przyspiesza do 100 km/h w 3,5 sekundy i osiąga prędkość maksymalną 315 km/h. Porsche opracowało też ekstremalną odmianę GT3 RS, która jest napędzana motorem o pojemności 4 l współpracującym z 7-stopniową przekładnią PDK. Silnik GT3 RS generuje moc 520 KM i moment obrotowy 470 Nm. GT3 RS osiąga prędkość maksymalną 312 km/h i przyspiesza 0-100 km/h w 3,2 sekundy.
    Chevrolet Corvette C1 – Samochód sportowy klasy średniej produkowany pod amerykańską marką Chevrolet od 1953 roku. Od 2020 produkowana jest ósma i najnowsza generacja Corvette. Pierwszą generację samochodu po raz pierwszy zaprezentowano w 1953 roku. Za powstanie Corvetty odpowiada Harley Earl, miłośnik samochodów sportowych. Oglądając żołnierzy wracających do domu po II wojnie światowej w Jaguarach czy Alfach Romeo zrodził się pomysł stworzenia Corvetty. Nazwę modelu wymyślił Myron Scott, zainspirowała go nazwa z małych statków fregatowych, które potrafiły szczególnie szybko manewrować. Premiera pierwszej generacji modelu w formie 2-drzwiowego roadstera odbyła się latem 1953 roku podczas wystawy Motorama. Nadwozie wykonane z tworzywa sztucznego osadzono na stalowej ramie. Samochód wyróżniał się dwukolorowym malowaniem nadwozia, a także podłużną maską przednią i ściętym, zaokrąglonym tyłem. Początkowo do napędu pojazdu służył silnik o pojemności około 3,9 l i mocy 150 KM, później 195 KM. W 1956 roku po raz pierwszy zaprezentowano model z przestylizowanym nadwoziem. Cechą charakterystyczną było obłe przetłoczenie za przednim nadkolem. Po raz pierwszy można było zamówić wersję hardtop. Pojawiły się również silniki ośmiocylindrowe V8 o mocy 265, a rok później już 283 KM, uzyskane z silnika wyposażonego we wtrysk paliwa o pojemności około 4,6 l. W 1958 roku wprowadzono model z podwójnymi reflektorami z przodu. W latach 1958–1960 oferowano ww. silnik, oznaczony od pojemności skokowej 235, w wariantach mocy od 230 do 315 KM. W 1962 roku zaprezentowano silnik 327 o mocy maksymalnej 360 KM. W ciągu dziewięciu lat produkcji wyprodukowano 69,015 egzemplarzy Corvette C1.
    Samochód sportowy klasy średniej produkowany pod amerykańską marką Chevrolet od 1953 roku. Od 2020 produkowana jest ósma i najnowsza generacja Corvette. Pierwszą generację samochodu po raz pierwszy zaprezentowano w 1953 roku. Za powstanie Corvetty odpowiada Harley Earl, miłośnik samochodów sportowych. Oglądając żołnierzy wracających do domu po II wojnie światowej w Jaguarach czy Alfach Romeo zrodził się pomysł stworzenia Corvetty. Nazwę modelu wymyślił Myron Scott, zainspirowała go nazwa z małych statków fregatowych, które potrafiły szczególnie szybko manewrować. Premiera pierwszej generacji modelu w formie 2-drzwiowego roadstera odbyła się latem 1953 roku podczas wystawy Motorama. Nadwozie wykonane z tworzywa sztucznego osadzono na stalowej ramie. Samochód wyróżniał się dwukolorowym malowaniem nadwozia, a także podłużną maską przednią i ściętym, zaokrąglonym tyłem. Początkowo do napędu pojazdu służył silnik o pojemności około 3,9 l i mocy 150 KM, później 195 KM. W 1956 roku po raz pierwszy zaprezentowano model z przestylizowanym nadwoziem. Cechą charakterystyczną było obłe przetłoczenie za przednim nadkolem. Po raz pierwszy można było zamówić wersję hardtop. Pojawiły się również silniki ośmiocylindrowe V8 o mocy 265, a rok później już 283 KM, uzyskane z silnika wyposażonego we wtrysk paliwa o pojemności około 4,6 l. W 1958 roku wprowadzono model z podwójnymi reflektorami z przodu. W latach 1958–1960 oferowano ww. silnik, oznaczony od pojemności skokowej 235, w wariantach mocy od 230 do 315 KM. W 1962 roku zaprezentowano silnik 327 o mocy maksymalnej 360 KM. W ciągu dziewięciu lat produkcji wyprodukowano 69,015 egzemplarzy Corvette C1.
    Audi RS2 Avant – Sportowy samochód zbudowany na bazie modelu 80, powstały przy współpracy z firmą Porsche, produkowany w latach 1994-1995. RS2 powstawało głównie z nadwoziem typu kombi, jednak zbudowano również cztery egzemplarze w wersji sedan. Po udanej prezentacji modelu 500E Mercedesa i jego sukcesie zarówno pod względem osiągów jak i sprzedaży Audi nie zastanawiając się długo zaczęło współpracę z Porsche. Wiele części było zapożyczonych z innych modeli Porsche min. lusterka boczne, kierunkowskazy przednie w zderzaku, pompa paliwowa z 911 oraz układ hamulcowy pochodzący z 968 Club Sport. RS2 Avant napędzane jest 315-konnym silnikiem pięciocylindrowym o pojemności 2,2 l. Silnik wytwarza moment obrotowy 410 Nm. Według Audi prędkość maksymalna RS2 Avant wynosi 262 km/h, a przyspieszenie 0-100 km/h trwa 5,4 sekundy.
    Sportowy samochód zbudowany na bazie modelu 80, powstały przy współpracy z firmą Porsche, produkowany w latach 1994-1995. RS2 powstawało głównie z nadwoziem typu kombi, jednak zbudowano również cztery egzemplarze w wersji sedan. Po udanej prezentacji modelu 500E Mercedesa i jego sukcesie zarówno pod względem osiągów jak i sprzedaży Audi nie zastanawiając się długo zaczęło współpracę z Porsche. Wiele części było zapożyczonych z innych modeli Porsche min. lusterka boczne, kierunkowskazy przednie w zderzaku, pompa paliwowa z 911 oraz układ hamulcowy pochodzący z 968 Club Sport. RS2 Avant napędzane jest 315-konnym silnikiem pięciocylindrowym o pojemności 2,2 l. Silnik wytwarza moment obrotowy 410 Nm. Według Audi prędkość maksymalna RS2 Avant wynosi 262 km/h, a przyspieszenie 0-100 km/h trwa 5,4 sekundy.
    Mercedes-Benz SLS AMG Black Series – Supersamochód klasy średniej produkowany przez oddział Mercedes-AMG niemieckiej marki Mercedes-Benz w latach 2010–2014, zaprezentowany po raz pierwszy we Frankfurcie w 2009 roku. Samochód został skonstruowany od podstaw i całkowicie niezależnie przez firmę AMG. Silnik pojazdu składany był ręcznie przez jednego pracownika fabryki AMG w Affalterbach. SLS AMG jest pierwszym samochodem z nadwoziem i podwoziem wykonanym w całości z aluminium. Samochód swoją stylistyką nawiązuje do Mercedesa 300 SL Gullwing z lat 50. SLS AMG Black Series do napędu używa 6,2-litrowego V8 osiągającego moc maksymalną 631 KM i moment obrotowy 635 Nm, co pozwala na przyspieszenie 0-100 km/h w 3,6 s. oraz osiągnięcie prędkości maksymalnej 315 km/h. Moc przenoszona jest na koła tylne w układzie transaxle poprzez dwusprzęgłową, 7-biegową półautomatyczną skrzynię biegów DCT. Silnik używany w Black Series jest najmocniejszym wolnossącym silnikiem V8 zastosowanym w samochodzie drogowym.
    Supersamochód klasy średniej produkowany przez oddział Mercedes-AMG niemieckiej marki Mercedes-Benz w latach 2010–2014, zaprezentowany po raz pierwszy we Frankfurcie w 2009 roku. Samochód został skonstruowany od podstaw i całkowicie niezależnie przez firmę AMG. Silnik pojazdu składany był ręcznie przez jednego pracownika fabryki AMG w Affalterbach. SLS AMG jest pierwszym samochodem z nadwoziem i podwoziem wykonanym w całości z aluminium. Samochód swoją stylistyką nawiązuje do Mercedesa 300 SL Gullwing z lat 50. SLS AMG Black Series do napędu używa 6,2-litrowego V8 osiągającego moc maksymalną 631 KM i moment obrotowy 635 Nm, co pozwala na przyspieszenie 0-100 km/h w 3,6 s. oraz osiągnięcie prędkości maksymalnej 315 km/h. Moc przenoszona jest na koła tylne w układzie transaxle poprzez dwusprzęgłową, 7-biegową półautomatyczną skrzynię biegów DCT. Silnik używany w Black Series jest najmocniejszym wolnossącym silnikiem V8 zastosowanym w samochodzie drogowym.
    Ford Escort RS Cosworth – Samochód sportowy typu hot hatch klasy kompaktowej produkowany pod amerykańską marką Ford w latach 1992-1996. Samochód oparto na skróconej płycie podłogowej Sierry 4x4. Przystosowano do niej nadwozie Escorta MkV odpowiednio zmodyfikowane przez Karmanna. Pierwsze 2500 egzemplarzy powstało w celu uzyskania homologacji pozwalającej na start w rajdach Grupy A FIA. W serii tej zastosowano turbosprężarkę Garett T3/T04B, silniki w nią wyposażone charakteryzowały się dużą turbodziurą. W drugiej serii Escorta użyto mniejszej turbiny Garett T25, co pozwoliło zniwelować niekorzystne zjawisko. Z zewnątrz samochód wyróżniał się dużym spojlerem na klapie bagażnika. Wersja drogowa samochodu napędzana była dwulitrowym R4 o mocy 227 KM, które pozwalało na osiągnięcie prędkości maksymalnej 220 km/h i przyspieszenie do 100 km/h w 6,6 sekundy. Escort RS Cosworth startował w Rajdowych Mistrzostwach Świata. Zdobył pierwsze miejsce w m.in. Rajdzie Hiszpanii 1993, Rajdzie Francji 1993 czy Rajdzie Monte Carlo 1994. Wersja rajdowa napędzana była tym samym silnikiem R4 o pojemności 2 l, lecz z turbo Garrett T35. Silnik w wersji rajdowej wytwarzał moc 315 KM.
    Samochód sportowy typu hot hatch klasy kompaktowej produkowany pod amerykańską marką Ford w latach 1992-1996. Samochód oparto na skróconej płycie podłogowej Sierry 4x4. Przystosowano do niej nadwozie Escorta MkV odpowiednio zmodyfikowane przez Karmanna. Pierwsze 2500 egzemplarzy powstało w celu uzyskania homologacji pozwalającej na start w rajdach Grupy A FIA. W serii tej zastosowano turbosprężarkę Garett T3/T04B, silniki w nią wyposażone charakteryzowały się dużą turbodziurą. W drugiej serii Escorta użyto mniejszej turbiny Garett T25, co pozwoliło zniwelować niekorzystne zjawisko. Z zewnątrz samochód wyróżniał się dużym spojlerem na klapie bagażnika. Wersja drogowa samochodu napędzana była dwulitrowym R4 o mocy 227 KM, które pozwalało na osiągnięcie prędkości maksymalnej 220 km/h i przyspieszenie do 100 km/h w 6,6 sekundy. Escort RS Cosworth startował w Rajdowych Mistrzostwach Świata. Zdobył pierwsze miejsce w m.in. Rajdzie Hiszpanii 1993, Rajdzie Francji 1993 czy Rajdzie Monte Carlo 1994. Wersja rajdowa napędzana była tym samym silnikiem R4 o pojemności 2 l, lecz z turbo Garrett T35. Silnik w wersji rajdowej wytwarzał moc 315 KM.
    13 kwietnia 2022, 20:18 przez AwokadoOo (PW) | Do ulubionych | Skomentuj
    1958 Chevrolet Bel Air – Samochód osobowy klasy wyższej produkowany przez amerykańską markę Chevrolet w latach 1953–1981. Nazwa Bel Air pojawiła się po raz pierwszy jako uzupełniający wyróżnik pierwszego modelu Chevroleta z nadwoziem hardtop coupe – Chevrolet DeLuxe Styleline Bel Air, wprowadzonego w styczniu 1950 roku. Od 1953 roku Bel Air stał się samodzielnym modelem. Druga generacja Bel Air ponownie pojawiła się w ofercie Chevroleta jako element obszernej gamy dużych modeli producenta, plasując się jako bardziej przystępna cenowo alternatywa dla topowej Impali. Samochód oparto o nową platformę GM B, zyskując gruntownie zmodyfikowaną sylwetkę. Nadwozie zyskało charakterystyczną, wysoko umieszczoną linię reflektorów, a także szeroki, obszerny chromowany grill. Nadwozie stało się niższe, zyskując w standardzie charakterystyczne, bogato chromowane nadwozie z dwubarwnym malowaniem i jednoczęściową, zaginaną przednią szybą. Najsilniejszym dostępnym silnikiem w drugiej generacji Bel Air był V8 Big-Block o pojemności 5,7 l, który wytwarzał moc 315 KM.
    Samochód osobowy klasy wyższej produkowany przez amerykańską markę Chevrolet w latach 1953–1981. Nazwa Bel Air pojawiła się po raz pierwszy jako uzupełniający wyróżnik pierwszego modelu Chevroleta z nadwoziem hardtop coupe – Chevrolet DeLuxe Styleline Bel Air, wprowadzonego w styczniu 1950 roku. Od 1953 roku Bel Air stał się samodzielnym modelem. Druga generacja Bel Air ponownie pojawiła się w ofercie Chevroleta jako element obszernej gamy dużych modeli producenta, plasując się jako bardziej przystępna cenowo alternatywa dla topowej Impali. Samochód oparto o nową platformę GM B, zyskując gruntownie zmodyfikowaną sylwetkę. Nadwozie zyskało charakterystyczną, wysoko umieszczoną linię reflektorów, a także szeroki, obszerny chromowany grill. Nadwozie stało się niższe, zyskując w standardzie charakterystyczne, bogato chromowane nadwozie z dwubarwnym malowaniem i jednoczęściową, zaginaną przednią szybą. Najsilniejszym dostępnym silnikiem w drugiej generacji Bel Air był V8 Big-Block o pojemności 5,7 l, który wytwarzał moc 315 KM.
    13 kwietnia 2022, 20:44 przez AwokadoOo (PW) | Do ulubionych | Skomentuj
    Porsche Panamera Turbo S – Samochód osobowy klasy wyższej produkowany przez niemiecką markę Porsche od 2009 roku. Od 2016 roku produkowana jest druga generacja pojazdu. Pierwsza generacja została po raz pierwszy zaprezentowana w 2009 roku. Pierwsza generacja Panamery oznaczona symbolem 970 została zaprezentowana podczas Międzynarodowej Wystawy Samochodowej w Szanghaju w 2009 roku. Nazwa pojazdu podobnie jak Porsche Carrera pochodzi od nazwy legendarnego wyścigu "La Carrera Panamericana". Auto powstało w wyniku zwiększającego się zainteresowania czterodrzwiowymi limuzynami o sportowej linii nadwozia z dużymi silnikami. Druga generacja Panamery została zaprezentowana w 2016 roku i oznaczona jest symbolem 971. Nowa Panamera została stworzona całkowicie od podstaw. Auto urosło w stosunku do poprzednika: jest o 35 mm dłuższe, 5 mm szersze i 5 mm wyższe, a rozstaw osi zwiększył się o 30 mm. Sam projekt nadwozia mocniej nawiązuje do stylistyki modelu 911. W drugiej generacji Panamery Porsche położyło duży nacisk na poprawę właściwości jezdnych. W samochodzie zastosowano nowy system o nazwie Porsche 4D Chassis Control, kontrolujący i synchronizujący pracę wszystkich układów wpływających na dynamikę jazdy. Dzięki temu samochód ma cechować się bardziej precyzyjnym prowadzeniem. Wersja Turbo S samochodu napędzana jest czterolitrowym silnikiem V8 Twin-turbo generującym moc 620 KM. Do 100 km/h przyspiesza w 3,2 sekundy, a prędkość maksymalna wynosi 315 km/h.
    Samochód osobowy klasy wyższej produkowany przez niemiecką markę Porsche od 2009 roku. Od 2016 roku produkowana jest druga generacja pojazdu. Pierwsza generacja została po raz pierwszy zaprezentowana w 2009 roku. Pierwsza generacja Panamery oznaczona symbolem 970 została zaprezentowana podczas Międzynarodowej Wystawy Samochodowej w Szanghaju w 2009 roku. Nazwa pojazdu podobnie jak Porsche Carrera pochodzi od nazwy legendarnego wyścigu "La Carrera Panamericana". Auto powstało w wyniku zwiększającego się zainteresowania czterodrzwiowymi limuzynami o sportowej linii nadwozia z dużymi silnikami. Druga generacja Panamery została zaprezentowana w 2016 roku i oznaczona jest symbolem 971. Nowa Panamera została stworzona całkowicie od podstaw. Auto urosło w stosunku do poprzednika: jest o 35 mm dłuższe, 5 mm szersze i 5 mm wyższe, a rozstaw osi zwiększył się o 30 mm. Sam projekt nadwozia mocniej nawiązuje do stylistyki modelu 911. W drugiej generacji Panamery Porsche położyło duży nacisk na poprawę właściwości jezdnych. W samochodzie zastosowano nowy system o nazwie Porsche 4D Chassis Control, kontrolujący i synchronizujący pracę wszystkich układów wpływających na dynamikę jazdy. Dzięki temu samochód ma cechować się bardziej precyzyjnym prowadzeniem. Wersja Turbo S samochodu napędzana jest czterolitrowym silnikiem V8 Twin-turbo generującym moc 620 KM. Do 100 km/h przyspiesza w 3,2 sekundy, a prędkość maksymalna wynosi 315 km/h.
    11 kwietnia 2022, 21:00 przez AwokadoOo (PW) | Do ulubionych | Skomentuj