Momencik, trwa przetwarzanie danych   loading-animation
  • Szukaj


     

    Znalazłem 145 takich materiałów
    7 maja 2022, 12:12 przez Folley96 (PW) | Do ulubionych | Skomentuj
    Ferrari Dino 246 GT – Dino był pierwszym drogowym samochodem włoskiej marki Ferrari z silnikiem umieszczonym centralnie. Swoją nazwę zawdzięcza zmarłemu synowi Enzo Ferrariego, Dino. Oficjalnie Dino nigdy nie było opatrzone logo marki Ferrari, w obawie Enzo Ferrariego o wizerunek firmy. Wersja 246 GT wyposażone jest w 2,4-litrowe V6 o mocy 195 KM i momencie obrotowym 225 Nm. 246 GT osiąga prędkość maksymalną 240 km/h i przyspiesza 0-100 km/h w 7,1 sekund. W oparciu na model Dino w latach 1973–1980 produkowane było sportowe Ferrari 308 GT4, które posiadało V8 o pojemności 2,9 l, mocy 256 KM i momencie obrotowym 283 Nm. 308 GT4 osiągał prędkość maksymalną 257 km/h i przyspieszał 0-100 km/h w 6,7 sekund.
    Dino był pierwszym drogowym samochodem włoskiej marki Ferrari z silnikiem umieszczonym centralnie. Swoją nazwę zawdzięcza zmarłemu synowi Enzo Ferrariego, Dino. Oficjalnie Dino nigdy nie było opatrzone logo marki Ferrari, w obawie Enzo Ferrariego o wizerunek firmy. Wersja 246 GT wyposażone jest w 2,4-litrowe V6 o mocy 195 KM i momencie obrotowym 225 Nm. 246 GT osiąga prędkość maksymalną 240 km/h i przyspiesza 0-100 km/h w 7,1 sekund. W oparciu na model Dino w latach 1973–1980 produkowane było sportowe Ferrari 308 GT4, które posiadało V8 o pojemności 2,9 l, mocy 256 KM i momencie obrotowym 283 Nm. 308 GT4 osiągał prędkość maksymalną 257 km/h i przyspieszał 0-100 km/h w 6,7 sekund.
    30 kwietnia 2022, 0:18 przez AwokadoOo (PW) | Do ulubionych | Skomentuj
    Ferrari 488 GTB – Supersamochód klasy średniej produkowany przez włoską marką Ferrari w latach 2015-2019. Samochód zaprezentowany podczas Geneva Motor Show w 2015 roku. Model ten jest następcą Ferrari 458 Italia. Nazwa odnosi się do pojemności każdego z cylindrów - 488 cm³ oraz do modelu Ferrari 308 GTB. Silnik 488 to czterosuwowa jednostka V8 o kącie rozwarcia 90° i pojemności 3,9 l. Silnik generuje moc maksymalną 670 KM i moment obrotowy 760 Nm. Jednostka ta produkuje 171 KM oraz 195 Nm z litra pojemności, co jest rekordem dla silników Ferrari. Jedyną dostępną skrzynią biegów dla modelu 488 jest półautomatyczna, dwusprzęgłowa, 7-biegowa jednostka oparta o technologie F1, wyprodukowana przez firmę Getrag. Przyspieszenie 0-100 km/h w 488 GTB trwa 3 sekundy, a prędkość maksymalna wynosi 330 km/h. W 488 wykorzystano ulepszone węglowo-ceramiczne tarcze z Ferrari LaFerrari. Pozwalają one szybciej osiągnąć optymalną temperaturę pracy. Średnica tarcz to 398 mm z przodu oraz 360 mm z tyłu. Zostały one wyprodukowane przez firmę Brembo.
    Supersamochód klasy średniej produkowany przez włoską marką Ferrari w latach 2015-2019. Samochód zaprezentowany podczas Geneva Motor Show w 2015 roku. Model ten jest następcą Ferrari 458 Italia. Nazwa odnosi się do pojemności każdego z cylindrów - 488 cm³ oraz do modelu Ferrari 308 GTB. Silnik 488 to czterosuwowa jednostka V8 o kącie rozwarcia 90° i pojemności 3,9 l. Silnik generuje moc maksymalną 670 KM i moment obrotowy 760 Nm. Jednostka ta produkuje 171 KM oraz 195 Nm z litra pojemności, co jest rekordem dla silników Ferrari. Jedyną dostępną skrzynią biegów dla modelu 488 jest półautomatyczna, dwusprzęgłowa, 7-biegowa jednostka oparta o technologie F1, wyprodukowana przez firmę Getrag. Przyspieszenie 0-100 km/h w 488 GTB trwa 3 sekundy, a prędkość maksymalna wynosi 330 km/h. W 488 wykorzystano ulepszone węglowo-ceramiczne tarcze z Ferrari LaFerrari. Pozwalają one szybciej osiągnąć optymalną temperaturę pracy. Średnica tarcz to 398 mm z przodu oraz 360 mm z tyłu. Zostały one wyprodukowane przez firmę Brembo.
    19 kwietnia 2022, 22:57 przez AwokadoOo (PW) | Do ulubionych | Skomentuj
    McLaren Speedtail – Hybrydowy hipersamochód wyprodukowany przez brytyjską marką McLaren od 2020 roku. Speedtail został zaprezentowany po raz pierwszy pod koniec października 2018 roku jako pierwszy, pełnowymiarowy i topowy supersamochód McLarena od czasu zakończenia produkcji P1 w 2015 roku. Wygląd i proporcje nadwozia modelu podporządkowano parametrom technicznym modelu - kabina pasażerska otoczona jest przez specjalnie wyprofilowane nadwozie, a tył zyskał wydłużony kształt wzbogacony spojlerem. Na przednich kołach zamontowano specjalne kołpaki z włókna węglowego, których rolą jest zmniejszenie zawirowań powietrza podczas szybkiej jazdy. McLaren Speedtail jest samochodem trzyosobowym z centralnie umieszczonym fotelem kierowcy. Rozwiązanie to zaczerpnięto z protoplasty - F1 z 1995 roku. Samochód napędza hybrydowy układ z silnikiem elektrycznym o mocy 308 KM, który współtworzy podwójnie doładowane V8 o pojemności 4 l o mocy 1050 KM, co pozwala na osiągnięcie maksymalnego momentu obrotowego 1150 Nm. Speedtail osiąga prędkość maksymalną 403 km/h i przyspiesza 0-100 km/h w 3 sekundy, za to do 300 km/h w 13 sekund.
    Hybrydowy hipersamochód wyprodukowany przez brytyjską marką McLaren od 2020 roku. Speedtail został zaprezentowany po raz pierwszy pod koniec października 2018 roku jako pierwszy, pełnowymiarowy i topowy supersamochód McLarena od czasu zakończenia produkcji P1 w 2015 roku. Wygląd i proporcje nadwozia modelu podporządkowano parametrom technicznym modelu - kabina pasażerska otoczona jest przez specjalnie wyprofilowane nadwozie, a tył zyskał wydłużony kształt wzbogacony spojlerem. Na przednich kołach zamontowano specjalne kołpaki z włókna węglowego, których rolą jest zmniejszenie zawirowań powietrza podczas szybkiej jazdy. McLaren Speedtail jest samochodem trzyosobowym z centralnie umieszczonym fotelem kierowcy. Rozwiązanie to zaczerpnięto z protoplasty - F1 z 1995 roku. Samochód napędza hybrydowy układ z silnikiem elektrycznym o mocy 308 KM, który współtworzy podwójnie doładowane V8 o pojemności 4 l o mocy 1050 KM, co pozwala na osiągnięcie maksymalnego momentu obrotowego 1150 Nm. Speedtail osiąga prędkość maksymalną 403 km/h i przyspiesza 0-100 km/h w 3 sekundy, za to do 300 km/h w 13 sekund.
    18 kwietnia 2022, 20:30 przez AwokadoOo (PW) | Do ulubionych | Skomentuj
    Peugeot 308 GTi – Produkowany pod francuską marką Peugeot od 2007 roku. Pierwsza generacja produkowana była w latach 2007-2013 w Europie, druga w latach 2013-2021, a od 2021 roku produkowana jest trzecia generacja modelu. Druga generacja zadebiutowała podczas wrześniowego Frankfurt Motor Show 2013. W połowie 2015 roku oferta została poszerzona o wersję GTi. Ta sportowa odmiana napędzana jest wyłącznie benzynowym silnikiem 1.6 THP o mocy 250 KM lub 270 KM (308 270 GTi). Mocniejsza wersja standardowo wyposażone jest w mechaniczny dyferencjał o ograniczonym poślizgu. 270-konny silnik pozwala na osiągnięcie prędkości maksymalnej 250 km/h, a przyspieszenie 0-100 km/h zajmuje 6 sekund.
    Produkowany pod francuską marką Peugeot od 2007 roku. Pierwsza generacja produkowana była w latach 2007-2013 w Europie, druga w latach 2013-2021, a od 2021 roku produkowana jest trzecia generacja modelu. Druga generacja zadebiutowała podczas wrześniowego Frankfurt Motor Show 2013. W połowie 2015 roku oferta została poszerzona o wersję GTi. Ta sportowa odmiana napędzana jest wyłącznie benzynowym silnikiem 1.6 THP o mocy 250 KM lub 270 KM (308 270 GTi). Mocniejsza wersja standardowo wyposażone jest w mechaniczny dyferencjał o ograniczonym poślizgu. 270-konny silnik pozwala na osiągnięcie prędkości maksymalnej 250 km/h, a przyspieszenie 0-100 km/h zajmuje 6 sekund.
    4 kwietnia 2022, 20:41 przez AwokadoOo (PW) | Do ulubionych | Skomentuj
    Peugeot RCZ R – RCZ produkowany był przez francuską markę Peugeot w latach 2010-2015. Samochód nieznacznie różnił się od przestawionego w 2007 roku konceptu 308 RCZ. Przy okazji liftingu wprowadzono na rynek usportowioną wersję RCZ R. Wersja R posiadała czterocylindrowy silnik DOHC turbo o pojemności 1,6 l, który wytwarzał moc 270 KM. Pozwalało to osiągnąć prędkość maksymalną 250 km/h i przyspieszenie do 100 km/h w 5,9 sekundy.
    RCZ produkowany był przez francuską markę Peugeot w latach 2010-2015. Samochód nieznacznie różnił się od przestawionego w 2007 roku konceptu 308 RCZ. Przy okazji liftingu wprowadzono na rynek usportowioną wersję RCZ R. Wersja R posiadała czterocylindrowy silnik DOHC turbo o pojemności 1,6 l, który wytwarzał moc 270 KM. Pozwalało to osiągnąć prędkość maksymalną 250 km/h i przyspieszenie do 100 km/h w 5,9 sekundy.
    Chevrolet Colorado ZR2 – W 2016 roku gama modeli Colorado została poszerzona o sportowy wariant ZR2. Samochód wyróżniał podwyższonym, sportowym zawieszeniem, a także bardziej wytrzymałym ogumieniem. Napędzany był silnikiem V6 o pojemności 3,6 l i mocy 308 KM.
    W 2016 roku gama modeli Colorado została poszerzona o sportowy wariant ZR2. Samochód wyróżniał podwyższonym, sportowym zawieszeniem, a także bardziej wytrzymałym ogumieniem. Napędzany był silnikiem V6 o pojemności 3,6 l i mocy 308 KM.