Momencik, trwa przetwarzanie danych   loading-animation
  • Szukaj


     

    Znalazłem 27 takich materiałów
    6 października 2022, 22:38 przez Hawkjohn655 (PW) | Do ulubionych | Skomentuj
    Źródło:

    Moj kanal yt

    Peugeot 304 Convertible –
    5 października 2022, 19:20 przez Hawkjohn655 (PW) | Do ulubionych | Skomentuj
    Źródło:

    Wlasne

    1970 Dodge Challenger RT – Samochód sportowy typu pony car klasy średniej produkowany przez amerykańską marką Dodge w latach 1969–1983 i ponownie od 2008 roku. Challenger został zaprezentowany po raz pierwszy w 1969 roku. Został zaprojektowany jako rywal dla Forda Mustanga i Chevroleta Camaro. Chrysler miał w swojej ofercie jeszcze jeden pojazd oparty na płycie podłogowej E-body, był to nieco mniejszy Plymouth Barracuda. Zarówno Challenger jak i Barracuda dostępne były w wielu opcjach wyposażenia, gama jednostek napędowych zawierała prawie wszystkie silniki Chryslera z tamtego okresu. Za stylistykę nadwozia odpowiadał Carl Cameron, zaprojektował on także wcześniej pierwszą generację Dodge Chargera. Przedni grill w Challengerze zaczerpnięty został właśnie z prototypu Chargera z 1966 roku. Wersją nastawioną na sportowe osiągi była R/T (Road/Track). Z podstawowym silnikiem V8 Magnum 383 osiągała ona moc maksymalną 340 KM oraz 304 KM dla egzemplarzy z 1971 roku. Opcjonalnie dostępne były większe jednostki: V8 Magnum 440 7,2 l o mocy 380 KM, V8 440 Six-Pack o mocy 395 KM oraz V8 426 Hemi 7 l o mocy 431 KM.  Rocznik 1970 R/T mógł zostać zamówiony w jeszcze bardziej luksusowej odmianie SE - skórzane obicia foteli, winylowy dach, mniejsza tylna szyba oraz centralna konsola. Powstało około 30,000, w tym 4630 w wersji R/T.
    Samochód sportowy typu pony car klasy średniej produkowany przez amerykańską marką Dodge w latach 1969–1983 i ponownie od 2008 roku. Challenger został zaprezentowany po raz pierwszy w 1969 roku. Został zaprojektowany jako rywal dla Forda Mustanga i Chevroleta Camaro. Chrysler miał w swojej ofercie jeszcze jeden pojazd oparty na płycie podłogowej E-body, był to nieco mniejszy Plymouth Barracuda. Zarówno Challenger jak i Barracuda dostępne były w wielu opcjach wyposażenia, gama jednostek napędowych zawierała prawie wszystkie silniki Chryslera z tamtego okresu. Za stylistykę nadwozia odpowiadał Carl Cameron, zaprojektował on także wcześniej pierwszą generację Dodge Chargera. Przedni grill w Challengerze zaczerpnięty został właśnie z prototypu Chargera z 1966 roku. Wersją nastawioną na sportowe osiągi była R/T (Road/Track). Z podstawowym silnikiem V8 Magnum 383 osiągała ona moc maksymalną 340 KM oraz 304 KM dla egzemplarzy z 1971 roku. Opcjonalnie dostępne były większe jednostki: V8 Magnum 440 7,2 l o mocy 380 KM, V8 440 Six-Pack o mocy 395 KM oraz V8 426 Hemi 7 l o mocy 431 KM. Rocznik 1970 R/T mógł zostać zamówiony w jeszcze bardziej luksusowej odmianie SE - skórzane obicia foteli, winylowy dach, mniejsza tylna szyba oraz centralna konsola. Powstało około 30,000, w tym 4630 w wersji R/T.
    Ferrari 550 Maranello – Samochód sportowy klasy wyższej produkowany przez włoską firmę Ferrari w latach 1996–2002. Został zaprezentowany po raz pierwszy pokazany w lipcu 1996 grupie dziennikarzy na niemieckim torze Nurburgring. Nazwa 550 pochodzi od pojemności silnika wynoszącej 5,5 l. Samochód produkowano w wersjach: Maranello, Barchetta, Italtecnica, LM i Prodrive. 550 wyposażono w V12 o wcześniej wspomnianej pojemności 5,5 l, które generuje moc maksymalną 492 KM i 568 Nm momentu obrotowego. Prędkość maksymalna 550 wynosi 320 km/h, a przyspieszenie 0-100 km/h trwa 4,6 sekund. W 1998 samochód zdobył dwa rekordy średniej prędkości na dystansie 100 km i 100 mil w klasie pojemności 5-8 l. Uzyskane prędkości to odpowiednio 304,181 i 306,046 km/h. Rekord został pobity w 2002 roku przez Volkswagena W12. W roku 2002 auto zostało zastąpione przez model 575.
    Samochód sportowy klasy wyższej produkowany przez włoską firmę Ferrari w latach 1996–2002. Został zaprezentowany po raz pierwszy pokazany w lipcu 1996 grupie dziennikarzy na niemieckim torze Nurburgring. Nazwa 550 pochodzi od pojemności silnika wynoszącej 5,5 l. Samochód produkowano w wersjach: Maranello, Barchetta, Italtecnica, LM i Prodrive. 550 wyposażono w V12 o wcześniej wspomnianej pojemności 5,5 l, które generuje moc maksymalną 492 KM i 568 Nm momentu obrotowego. Prędkość maksymalna 550 wynosi 320 km/h, a przyspieszenie 0-100 km/h trwa 4,6 sekund. W 1998 samochód zdobył dwa rekordy średniej prędkości na dystansie 100 km i 100 mil w klasie pojemności 5-8 l. Uzyskane prędkości to odpowiednio 304,181 i 306,046 km/h. Rekord został pobity w 2002 roku przez Volkswagena W12. W roku 2002 auto zostało zastąpione przez model 575.
    Cadillac CT4-V Blackwing – Samochód osobowy klasy średniej produkowany pod amerykańską marką Cadillac od 2019 roku. Cadillac CT4 został zaprezentowany po raz pierwszy pod koniec maja 2019 roku jako zupełnie nowy model klasy średniej, zastępując model ATS. Pierwszym wariantem, jaki przedstawiono, była sportowa odmiana CT4-V wyróżniająca się sportowym pakietem stylistycznym i 320-konnym, turbodoładowanym czterocylindrowym silnikiem o pojemności 2,7 l. CT4-V Blackwing to bardziej wydajna wersja CT4-V, która trafiła do sprzedaży w 2021 roku. Jest napędzana 3,6-litrowym V6 Twin-turbo o mocy 472 KM i momencie obrotowym 603 Nm. Jest standardowo wyposażony w 6-biegową manualną skrzynię biegów Tremec i jest również dostępny z opcjonalną 10-biegową automatyczną skrzynią biegów. Samochód osiąga prędkość maksymalną 304 km/h i przyspiesza 0-60 mph w 3,9 s. z automatyczną skrzynią biegów i 4,2 s. z manualną skrzynią biegów.
    Samochód osobowy klasy średniej produkowany pod amerykańską marką Cadillac od 2019 roku. Cadillac CT4 został zaprezentowany po raz pierwszy pod koniec maja 2019 roku jako zupełnie nowy model klasy średniej, zastępując model ATS. Pierwszym wariantem, jaki przedstawiono, była sportowa odmiana CT4-V wyróżniająca się sportowym pakietem stylistycznym i 320-konnym, turbodoładowanym czterocylindrowym silnikiem o pojemności 2,7 l. CT4-V Blackwing to bardziej wydajna wersja CT4-V, która trafiła do sprzedaży w 2021 roku. Jest napędzana 3,6-litrowym V6 Twin-turbo o mocy 472 KM i momencie obrotowym 603 Nm. Jest standardowo wyposażony w 6-biegową manualną skrzynię biegów Tremec i jest również dostępny z opcjonalną 10-biegową automatyczną skrzynią biegów. Samochód osiąga prędkość maksymalną 304 km/h i przyspiesza 0-60 mph w 3,9 s. z automatyczną skrzynią biegów i 4,2 s. z manualną skrzynią biegów.
    Toyota Aristo – Samochód osobowy klasy średniej wyższej produkowany przez japońską markę Lexus w latach 1991-2020. Pierwsze dwie generacje sprzedawane były na japońskim rynku pod nazwą Toyota Aristo, a eksportowane jako Lexus GS. Druga generacja została zaprezentowana w styczniu 1997 podczas Detroit Auto Show jako prototyp o nazwie "High Performance Sedan". W Japonii w sierpniu tego samego roku uruchomiono produkcję drugiej generacji modelu Aristo (oznaczenie JZS160 dla silnika 2JZ-GE, JZS161 (V300 version) dla turbodoładowanych jednostek 2JZ-GTE). Silniki standardowo wyposażone były w system VVT-i co zaowocowało wzrostem wartości momentu obrotowego. Wersja twin-turbo dostępna była z elektronicznie sterowanym systemem skrętu czterech kół, kontrolą trakcji oraz automatyczną skrzynią biegów z trybem sekwencyjnym. Przy projektowaniu pojazdu użyto nowej płyty podłogowej znanej z Toyoty Crown. Podstawowym źródłem napędu został nieco zmodyfikowany silnik R6 3.0 2JZ-GE o mocy 231 KM i maksymalnym momencie obrotowym 305 Nm znany z pierwszej generacji. Na rynek USA przygotowano także wersję GS 400 (UZS160) wyposażoną w silnik V8 4.0 1UZ-FE o mocy 304 KM i momencie obrotowym 420 Nm. Oba modele dostępne były z 5-biegową skrzynią automatyczną, GS 400 dodatkowo wyposażony był w przyciski do zmiany biegów zamontowane na kole kierownicy, w GS 300 rozwiązanie to pojawiło się dopiero w 2001 roku. W roku 2000 przeprowadzono facelifting modelu, zmodernizowana wersja oferowana była na rynku USA jako rocznik 2001. Była to jedyna większa modernizacja drugiej generacji Lexusa GS. W 1998 Lexus GS zdobył tytuł "Import Car of the Year" w rankingu magazynu Motor Trend.
    Samochód osobowy klasy średniej wyższej produkowany przez japońską markę Lexus w latach 1991-2020. Pierwsze dwie generacje sprzedawane były na japońskim rynku pod nazwą Toyota Aristo, a eksportowane jako Lexus GS. Druga generacja została zaprezentowana w styczniu 1997 podczas Detroit Auto Show jako prototyp o nazwie "High Performance Sedan". W Japonii w sierpniu tego samego roku uruchomiono produkcję drugiej generacji modelu Aristo (oznaczenie JZS160 dla silnika 2JZ-GE, JZS161 (V300 version) dla turbodoładowanych jednostek 2JZ-GTE). Silniki standardowo wyposażone były w system VVT-i co zaowocowało wzrostem wartości momentu obrotowego. Wersja twin-turbo dostępna była z elektronicznie sterowanym systemem skrętu czterech kół, kontrolą trakcji oraz automatyczną skrzynią biegów z trybem sekwencyjnym. Przy projektowaniu pojazdu użyto nowej płyty podłogowej znanej z Toyoty Crown. Podstawowym źródłem napędu został nieco zmodyfikowany silnik R6 3.0 2JZ-GE o mocy 231 KM i maksymalnym momencie obrotowym 305 Nm znany z pierwszej generacji. Na rynek USA przygotowano także wersję GS 400 (UZS160) wyposażoną w silnik V8 4.0 1UZ-FE o mocy 304 KM i momencie obrotowym 420 Nm. Oba modele dostępne były z 5-biegową skrzynią automatyczną, GS 400 dodatkowo wyposażony był w przyciski do zmiany biegów zamontowane na kole kierownicy, w GS 300 rozwiązanie to pojawiło się dopiero w 2001 roku. W roku 2000 przeprowadzono facelifting modelu, zmodernizowana wersja oferowana była na rynku USA jako rocznik 2001. Była to jedyna większa modernizacja drugiej generacji Lexusa GS. W 1998 Lexus GS zdobył tytuł "Import Car of the Year" w rankingu magazynu Motor Trend.
    9 kwietnia 2022, 20:23 przez AwokadoOo (PW) | Do ulubionych | Skomentuj
    Cadillac ATS-V Coupe – Po trzyletniej przerwie poprzedzoną wycofaniem z produkcji modelu BLS w 2009 roku, Cadillac powrócił do oferowania średniej klasy pojazdu na początku 2012 roku wraz z prezentacją modelu ATS. Pojazd został zbudowany na nowej płycie podłogowej koncernu General Motors o nazwieGM Alpha, a jego proces konstrukcyjny odbywał się w General Motors Technical Center w amerykańskim mieście Warren. W 2013 roku samochód zdobył na lokalnym rynku tytuł "North American Car of the Year 2013". Podczas targów motoryzacyjnych w Detroit w styczniu 2014 roku zaprezentowano wersję coupe pojazdu, który zastąpił model CTS coupe. Auto wprowadzone zostanie także na rynek europejski w październiku 2014 roku. ATS-V posiada 3,6-litrowy silnik V6 Twin-Turbo o mocy 470 KM, który pozwala na osiągnięcie prędkości maksymalnej 304 km/h i przyspieszenia do 100 km/h w 3,9 sekundy.
    Po trzyletniej przerwie poprzedzoną wycofaniem z produkcji modelu BLS w 2009 roku, Cadillac powrócił do oferowania średniej klasy pojazdu na początku 2012 roku wraz z prezentacją modelu ATS. Pojazd został zbudowany na nowej płycie podłogowej koncernu General Motors o nazwieGM Alpha, a jego proces konstrukcyjny odbywał się w General Motors Technical Center w amerykańskim mieście Warren. W 2013 roku samochód zdobył na lokalnym rynku tytuł "North American Car of the Year 2013". Podczas targów motoryzacyjnych w Detroit w styczniu 2014 roku zaprezentowano wersję coupe pojazdu, który zastąpił model CTS coupe. Auto wprowadzone zostanie także na rynek europejski w październiku 2014 roku. ATS-V posiada 3,6-litrowy silnik V6 Twin-Turbo o mocy 470 KM, który pozwala na osiągnięcie prędkości maksymalnej 304 km/h i przyspieszenia do 100 km/h w 3,9 sekundy.
    Infiniti Q50 – Samochód produkowany przez koncern Nissan pod marką Infiniti od maja 2013 roku. Po raz pierwszy zaprezentowany podczas targów motoryzacyjnych w Detroit na początku 2013 jako następca modelu G. Pod koniec 2015 roku do listy jednostek napędowych na rok modelowy 2016 został dodany podwójnie doładowany silnik benzynowy w układzie V6 o pojemności 3 l i mocy 304 oraz 405 KM.
    Samochód produkowany przez koncern Nissan pod marką Infiniti od maja 2013 roku. Po raz pierwszy zaprezentowany podczas targów motoryzacyjnych w Detroit na początku 2013 jako następca modelu G. Pod koniec 2015 roku do listy jednostek napędowych na rok modelowy 2016 został dodany podwójnie doładowany silnik benzynowy w układzie V6 o pojemności 3 l i mocy 304 oraz 405 KM.