Momencik, trwa przetwarzanie danych   loading-animation
  • Szukaj


     

    Znalazłem 108 takich materiałów
    Mercedes 300SL Gullwing –
    4 czerwca 2014, 18:59 przez mrozu111 (PW) | Do ulubionych | Skomentuj (1)
    Kultowe samochody – De Lorean DMC-12 (czyt. dilorjan) – samochód sportowy produkowany seryjnie przez DeLorean Motor Company w latach 1981–1983[2]. Powszechnie znany jako DeLorean, jako że był to jedyny samochód produkowany przez firmę.

Rozgłos z filmu „Powrót do przyszłości” jako wehikuł czasu był pośmiertnym sukcesem auta, produkowanego zaledwie przez dwa lata. Chętnie też był wykorzystywany w innych utworach jak np. w teledysku zespołu 2 Brothers on the 4th Floor

Pierwszy prototyp ukończono w 1979 roku. Auto było spełnieniem marzeń Johna DeLoreana. W połowie lat 70. porzucił on posadę wiceprezesa General Motors, by stworzyć własne auto sportowe. DMC miał modernistyczny kształt klina, karoserię z nierdzewnej, nielakierowanej stali oraz podnoszone do góry drzwi jak w Mercedesie 300SL. Konstrukcją układu zawieszenia zajęli się ludzie odpowiedzialni za projekt Lotusa Esprita[4]. Produkcję oficjalnie rozpoczęto w 1981 roku w fabrykach DMC w Dunmurry w Irlandii Północnej. W trakcie produkcji zmieniano kilka szczegółów samochodu, takich jak maska, koła oraz kolor wnętrza. Do 1983 roku wyprodukowano około 8600 sztuk DMC-12. Do 2005 roku przetrwało około 6500. Obecnie w Polsce jest około 11 sztuk tego auta[potrzebne źródło].

Cena samochodu początkowo miała wynosić 12 tysięcy dolarów (stąd nazwa DMC-12), jednak wzrost wartości funta szterlinga w stosunku do dolara i nałożenie przez brytyjski rząd wysokiego cła na produkty firmy, sprawiły iż w efekcie cena wynosiła 28 tys. dolarów.


W 2007 roku firma, która przyjęła nazwę DMC nie mając jednak żadnego związku z oryginalnym producentem potwierdziła informację o wznowieniu produkcji ograniczonej liczby modeli DMC-12 przeznaczonych do sprzedaży detalicznej. Nowy DMC-12 miał być produkowany z oryginalnym silnikiem w którym miano wprowadzić kilka ulepszeń zwiększających moc. Wszystkie auta miały być składane ręcznie w zakładzie w Teksasie. Informacje te okazały się wybiegiem marketingowym, a sama firma nie otrzymała prawa do nadawania nowych numerów VIN. Samochody reklamowane jako nowo wyprodukowane były w rzeczywistości odrestaurowanymi oryginalnymi samochodami z fabryki w Dunmurry. W roku 2012 wszelkie informacje na temat nowo produkowanych samochodów zostały usunięte z oficjalnej witryny firmy.

Dane techniczne
Silnik
V6 2,8 l (2849 cm³), 2 zawory na cylinder, SOHC[5]
Średnica × skok tłoka: 91,00 mm x 73,00 mm
Stopień sprężania: 8,80:1
Moc maksymalna: 130 KM (96,9 kW) przy 5500 obr/min
Maksymalny moment obrotowy: 208 N•m przy 2750 obr/min
Producent: PRV
Osiągi
Przyspieszenie 0-100 km/h: 8.00 s
Prędkość maksymalna: 225 km/h
    De Lorean DMC-12 (czyt. dilorjan) – samochód sportowy produkowany seryjnie przez DeLorean Motor Company w latach 1981–1983[2]. Powszechnie znany jako DeLorean, jako że był to jedyny samochód produkowany przez firmę.

    Rozgłos z filmu „Powrót do przyszłości” jako wehikuł czasu był pośmiertnym sukcesem auta, produkowanego zaledwie przez dwa lata. Chętnie też był wykorzystywany w innych utworach jak np. w teledysku zespołu 2 Brothers on the 4th Floor

    Pierwszy prototyp ukończono w 1979 roku. Auto było spełnieniem marzeń Johna DeLoreana. W połowie lat 70. porzucił on posadę wiceprezesa General Motors, by stworzyć własne auto sportowe. DMC miał modernistyczny kształt klina, karoserię z nierdzewnej, nielakierowanej stali oraz podnoszone do góry drzwi jak w Mercedesie 300SL. Konstrukcją układu zawieszenia zajęli się ludzie odpowiedzialni za projekt Lotusa Esprita[4]. Produkcję oficjalnie rozpoczęto w 1981 roku w fabrykach DMC w Dunmurry w Irlandii Północnej. W trakcie produkcji zmieniano kilka szczegółów samochodu, takich jak maska, koła oraz kolor wnętrza. Do 1983 roku wyprodukowano około 8600 sztuk DMC-12. Do 2005 roku przetrwało około 6500. Obecnie w Polsce jest około 11 sztuk tego auta[potrzebne źródło].

    Cena samochodu początkowo miała wynosić 12 tysięcy dolarów (stąd nazwa DMC-12), jednak wzrost wartości funta szterlinga w stosunku do dolara i nałożenie przez brytyjski rząd wysokiego cła na produkty firmy, sprawiły iż w efekcie cena wynosiła 28 tys. dolarów.


    W 2007 roku firma, która przyjęła nazwę DMC nie mając jednak żadnego związku z oryginalnym producentem potwierdziła informację o wznowieniu produkcji ograniczonej liczby modeli DMC-12 przeznaczonych do sprzedaży detalicznej. Nowy DMC-12 miał być produkowany z oryginalnym silnikiem w którym miano wprowadzić kilka ulepszeń zwiększających moc. Wszystkie auta miały być składane ręcznie w zakładzie w Teksasie. Informacje te okazały się wybiegiem marketingowym, a sama firma nie otrzymała prawa do nadawania nowych numerów VIN. Samochody reklamowane jako nowo wyprodukowane były w rzeczywistości odrestaurowanymi oryginalnymi samochodami z fabryki w Dunmurry. W roku 2012 wszelkie informacje na temat nowo produkowanych samochodów zostały usunięte z oficjalnej witryny firmy.

    Dane techniczne
    Silnik
    V6 2,8 l (2849 cm³), 2 zawory na cylinder, SOHC[5]
    Średnica × skok tłoka: 91,00 mm x 73,00 mm
    Stopień sprężania: 8,80:1
    Moc maksymalna: 130 KM (96,9 kW) przy 5500 obr/min
    Maksymalny moment obrotowy: 208 N•m przy 2750 obr/min
    Producent: PRV
    Osiągi
    Przyspieszenie 0-100 km/h: 8.00 s
    Prędkość maksymalna: 225 km/h
    4 czerwca 2014, 13:13 przez Walder (PW) | Do ulubionych | Skomentuj
    Mercedes-Benz 300SL Gullwing –
    30 maja 2014, 12:11 przez PiereLuigi (PW) | Do ulubionych | Skomentuj
    Mercedes 300SL –
    23 maja 2014, 11:23 przez PiereLuigi (PW) | Do ulubionych | Skomentuj
    Mercedes 300SL Gullwing – Aż się smutno robi. Żeby go naprawić trzeba wydać 3 miliony, tak więc właściciel się trochę wykosztuje.
    Aż się smutno robi. Żeby go naprawić trzeba wydać 3 miliony, tak więc właściciel się trochę wykosztuje.
    20 maja 2014, 21:10 przez FlyMajster (PW) | Do ulubionych | Skomentuj (6)
    300SL –
    28 kwietnia 2014, 17:19 przez Italianiec (PW) | Do ulubionych | Skomentuj
    Mercedes-Benz 300SL –
    22 kwietnia 2014, 17:11 przez PiereLuigi (PW) | Do ulubionych | Skomentuj
    300SL – piekny klasyk
    Piekny klasyk
    23 marca 2014, 16:27 przez Italianiec (PW) | Do ulubionych | Skomentuj
    300SL –
    27 lutego 2014, 17:19 przez Chlodny (PW) | Do ulubionych | Skomentuj
    Tak wygląda "nagi" 300SL – Coś dla tych, którzy zastanawiali się dlaczego w tym Mercedesie zastosowano drzwi otwierane wraz z częścią dachu do góry. Jak widać samochód został zbudowany na ramie przestrzennej, wysokie progi sprawiły, że zwykłe drzwi nie miałyby racji bytu. Kierownica również jest łamana, aby ułatwić wsiadanie. Rama miała zapewnić sztywność nadwozia i świetne prowadzenie auta, a nietypowe drzwi i kierownicę zastosowani raczej z konieczności niż ze względów estetycznych. Ale to głównie dzięki tym charakterystycznym elementom 300SL Gullwing to legenda i jeden z najbardziej poszukiwanych klasyków wśród kolekcjonerów.
    Coś dla tych, którzy zastanawiali się dlaczego w tym Mercedesie zastosowano drzwi otwierane wraz z częścią dachu do góry. Jak widać samochód został zbudowany na ramie przestrzennej, wysokie progi sprawiły, że zwykłe drzwi nie miałyby racji bytu. Kierownica również jest łamana, aby ułatwić wsiadanie. Rama miała zapewnić sztywność nadwozia i świetne prowadzenie auta, a nietypowe drzwi i kierownicę zastosowani raczej z konieczności niż ze względów estetycznych. Ale to głównie dzięki tym charakterystycznym elementom 300SL Gullwing to legenda i jeden z najbardziej poszukiwanych klasyków wśród kolekcjonerów.
    5 lutego 2014, 20:37 przez ducha01 (PW) | Do ulubionych | Skomentuj
    Źródło:

    www.egarage.com