Momencik, trwa przetwarzanie danych   loading-animation
  • Szukaj


     

    Znalazłem 88 takich materiałów
    Citroen 2CV –
    22 kwietnia 2014, 16:36 przez jacek1994666 (PW) | Do ulubionych | Skomentuj
    Źródło: Własne
    16 kwietnia 2014, 22:24 przez cax (PW) | Do ulubionych | Skomentuj
    Citroen 2CV –
    28 lutego 2014, 18:42 przez marian1 (PW) | Do ulubionych | Skomentuj
    Citroen 2CV –
    27 lutego 2014, 16:47 przez marian1 (PW) | Do ulubionych | Skomentuj
    Z cyklu: Napotkane w Portugalii – Citroёn 2CV- Samochód osobowy, produkowany w latach 1948-1990 we Francji oraz Portugalii(1961-90). Auto klasy popularnej, maksymalnie uproszczone, tanie w produkcji i tanie w utrzymaniu. Pierre Boulanger w trakcie projektowania samochodu kierował się myślą "Quatro roues sous un parapluie" czyli "Cztery koła pod parasolem". Prace konstrukcyjne zakończone w 1938, ale ze względu na wybuch II wojny światowej prototypy(250), oprócz jednego egzemplarza, zostały zniszczone.

W pojeździe zostało zastosowane sprzężone  zawieszenie - każde koło jest zawieszone na pojedynczym wahaczu wzdłużnym. Koła przednie i tylne po każdej stronie pojazdu były sprzęgane poprzez zespół poziomych sprężyn w cylindrycznej obudowie. Początkowo samochód był wyposażony tylko w amperomierz i kilka przełączników.

W trakcie całej swojej produkcji, pojazd był wielokrotnie modernizowany - w 1954 zwiększono pojemność silnika(z 374 do 425 centymetrów sześciennych) oraz powiększono moc do 12 km(z 9). Jednocześnie zmodernizowano nadwozie - przed tą modernizacją zamiast blaszanej klapy, stosowano tylko płócienną ścianę tylną. Przy okazji zmieniono też maskę, która otrzymała nowe przetłoczenie. W 1963 moc silnika zwiększono do 18km, przy czym unowocześniono tablicę wskaźników. Dwa lata później wprowadzono boczne okna za drzwiami, a przy półosiach napędowych przeguby równobieżne zamiast krzyżakowych Cardana. 1967 powitał drugą wersję silnikową - 602cm3.
    Citroёn 2CV- Samochód osobowy, produkowany w latach 1948-1990 we Francji oraz Portugalii(1961-90). Auto klasy popularnej, maksymalnie uproszczone, tanie w produkcji i tanie w utrzymaniu. Pierre Boulanger w trakcie projektowania samochodu kierował się myślą "Quatro roues sous un parapluie" czyli "Cztery koła pod parasolem". Prace konstrukcyjne zakończone w 1938, ale ze względu na wybuch II wojny światowej prototypy(250), oprócz jednego egzemplarza, zostały zniszczone.

    W pojeździe zostało zastosowane sprzężone zawieszenie - każde koło jest zawieszone na pojedynczym wahaczu wzdłużnym. Koła przednie i tylne po każdej stronie pojazdu były sprzęgane poprzez zespół poziomych sprężyn w cylindrycznej obudowie. Początkowo samochód był wyposażony tylko w amperomierz i kilka przełączników.

    W trakcie całej swojej produkcji, pojazd był wielokrotnie modernizowany - w 1954 zwiększono pojemność silnika(z 374 do 425 centymetrów sześciennych) oraz powiększono moc do 12 km(z 9). Jednocześnie zmodernizowano nadwozie - przed tą modernizacją zamiast blaszanej klapy, stosowano tylko płócienną ścianę tylną. Przy okazji zmieniono też maskę, która otrzymała nowe przetłoczenie. W 1963 moc silnika zwiększono do 18km, przy czym unowocześniono tablicę wskaźników. Dwa lata później wprowadzono boczne okna za drzwiami, a przy półosiach napędowych przeguby równobieżne zamiast krzyżakowych Cardana. 1967 powitał drugą wersję silnikową - 602cm3.
    26 stycznia 2014, 1:16 przez feanorek (PW) | Do ulubionych | Skomentuj
    Powrót do przeszłości – Citroën 2cv wersja Charleston. Tak brzydki że aż piękny.
    Citroën 2cv wersja Charleston. Tak brzydki że aż piękny.
    25 stycznia 2014, 7:39 przez Konto usunięte | Do ulubionych | Skomentuj
    Citroen 2CV – Byłe cudeńko kumpla (Puławy)
    Byłe cudeńko kumpla (Puławy)
    1 stycznia 2014, 12:26 przez ~Myszka94 | Do ulubionych | Skomentuj (1)
    2CV – świetnie odrestaurowany
    świetnie odrestaurowany
    25 grudnia 2013, 12:47 przez Borsucjusz (PW) | Do ulubionych | Skomentuj (3)
    Źródło: własne foto
    Taki 2CV w Ciechocinku –
    21 listopada 2013, 19:39 przez wolfpiotr (PW) | Do ulubionych | Skomentuj (1)
    Fabryka Małego Fiata 126p – Niemcy mają swojego Garbusa, Włosi osławioną "pięćsetkę", Anglicy MINI, Francuzi wielbią Citroena 2CV, a my? Polska także posiada samochód z którego możemy być dumni - jest nim Fiat 126p. Pierwsze egzemplarze 126p zjechały z linii produkcyjnej tyskiej fabryki 18 września 1975 roku.  Na początku sprzedaży, aby stać się szczęśliwym posiadaczem Malucha trzeba było mieć przydział, talon, książeczkę samochodową, bony towarowe lub znajomości w Jedynie Słusznej Partii. Można było także kupić go na giełdzie samochodowej, za bardzo wygórowana kwotę znacznie przekraczającą tę ustaloną przez centralę. Na przełomie lat 80. i 90. Fiaty 126p stały się na szczęście powszechnie dostępne. Pierwsza seria Małego Fiata kosztowała 69 tys. złotych. Średnie wynagrodzenie w tym czasie wynosiło około 3,5 tys. złotych. Obecnie wg GUS przeciętne miesięczne wynagrodzenie we wrześniu 2012 wyniosło 3,6 tys. zł. Łatwo więc policzyć, że obecnie samochód ten kosztowałby około 71 tys. złotych. Za ile więc można stać się posiadaczem poczciwego maluszka?
    Niemcy mają swojego Garbusa, Włosi osławioną "pięćsetkę", Anglicy MINI, Francuzi wielbią Citroena 2CV, a my? Polska także posiada samochód z którego możemy być dumni - jest nim Fiat 126p. Pierwsze egzemplarze 126p zjechały z linii produkcyjnej tyskiej fabryki 18 września 1975 roku. Na początku sprzedaży, aby stać się szczęśliwym posiadaczem Malucha trzeba było mieć przydział, talon, książeczkę samochodową, bony towarowe lub znajomości w Jedynie Słusznej Partii. Można było także kupić go na giełdzie samochodowej, za bardzo wygórowana kwotę znacznie przekraczającą tę ustaloną przez centralę. Na przełomie lat 80. i 90. Fiaty 126p stały się na szczęście powszechnie dostępne. Pierwsza seria Małego Fiata kosztowała 69 tys. złotych. Średnie wynagrodzenie w tym czasie wynosiło około 3,5 tys. złotych. Obecnie wg GUS przeciętne miesięczne wynagrodzenie we wrześniu 2012 wyniosło 3,6 tys. zł. Łatwo więc policzyć, że obecnie samochód ten kosztowałby około 71 tys. złotych. Za ile więc można stać się posiadaczem poczciwego maluszka?
    14 listopada 2013, 20:40 przez wolfpiotr (PW) | Do ulubionych | Skomentuj (1)