Szukaj
Znalazłem 174 takie materiały
Dla kierowców oznacza to, że odcinkowy pomiar prędkości pojawi się na polskich drogach najwcześniej z początkiem przyszłego roku.
Zdjęcie oraz samochód, od którego w wieku 15 lat rozpocząłem swoją przygodę z "car spottingiem" (niestety już przerwaną z braku czasu). Do dziś pamiętam jak do moich uszu trafił miły dźwięk silnika powodujący odwrócenie się oraz sprint aby w ostatniej chwili wykonać to zdjęcie. Bieg rozpoczął się pod tym budynkiem na lewym skraju zdjęcia. Myślałem, że wyzionę ducha, ale jako piętnastolatek byłem przeszczęsliwy.
Postaram się wrzucić wszystkie/większość zdjęć, które od tamtej pory wykonałem, ale nie naraz. Przy okazji powspominam sobie trochę :)
Jeżeli testy systemu automatycznego pomiaru średniej prędkości zakończą się bez problemów, to w marcu doczekamy się montażu kolejnych tego typu instalacji na terenie całego kraju. Przewidywany termin wg GITD to marzec 2015. Wcześniej była mowa o roku 2013, potem uruchomienie przełożono na końcówkę obecnego roku, ale i tego terminu nie udało się dotrzymać.
Ostatecznie system zostanie zainstalowany w 29 lokalizacjach na terenie całej Polski. Długość odcinków będzie różna. Od 1,3 km w miejscowościach Krościenko Wyżne / Iskrzynia w województwie podkarpackim, aż do 12 km pomiędzy Olsztynem a Gietrzwałdem. Wdrożenie całego systemu ma kosztować 5,5 mln zł.
FSM Beskid 106 − polski samochód koncepcyjny o jednobryłowym nadwoziu zaprojektowany na początku lat 80. XX wieku w Ośrodku Badawczo-Rozwojowym Samochodów Małolitrażowych BOSMAL w Bielsku-Białej. Łącznie powstało 7 egzemplarzy tego modelu w czterech wersjach. Karoseria odznaczała się bardzo niskim współczynnikiem oporu powietrza wynoszącym Cx=0,29, który powodował, że Beskid zużywał 3,9 l paliwa na 100 km przy prędkości 90 km/h.
Początkowo w aucie zamontowano chłodzony cieczą silnik o pojemności 594 cm³ i mocy maksymalnej 20,6 kW (28KM)osiąganej przy 5500 obr./min.