Momencik, trwa przetwarzanie danych   loading-animation
  • Szukaj


     

    Znalazłem 29 takich materiałów
    Hino Contessa – Samochód produkcji japońskiej, produkowany przez koncern Hino, który produkował (i chyba nawet nadal produkuje) ciężarówki i inne samochody dostawcze. Zaprojektowany przez Giovanniego Michelottiego (ten od Triumpha Spitfire'a). 
Ta generacja produkowana była od 1964 do 1967. Krótko. Szkoda. Napędzał ją silnik o pojemności dokładnie 1,251 cc o mocy ok. 55 koni mechanicznych pozwalający rozpędzić się do 130 km/h. 
Contessa była dostępna jako 4-drzwiowy sedan i jako 2-drzwiowe coupe (z silnikiem o mocy 64 KM).
Warto dodać, że samochód ten posiadał silnik z tyłu, tak jak dobrze znane nam Skody 100. 
P.S Jeśli komuś wydaje się, że gdzieś widział ten samochód może mieć rację. Przednie światła są łudząco podobne do Chevroleta Corvair.
    Samochód produkcji japońskiej, produkowany przez koncern Hino, który produkował (i chyba nawet nadal produkuje) ciężarówki i inne samochody dostawcze. Zaprojektowany przez Giovanniego Michelottiego (ten od Triumpha Spitfire'a).
    Ta generacja produkowana była od 1964 do 1967. Krótko. Szkoda. Napędzał ją silnik o pojemności dokładnie 1,251 cc o mocy ok. 55 koni mechanicznych pozwalający rozpędzić się do 130 km/h.
    Contessa była dostępna jako 4-drzwiowy sedan i jako 2-drzwiowe coupe (z silnikiem o mocy 64 KM).
    Warto dodać, że samochód ten posiadał silnik z tyłu, tak jak dobrze znane nam Skody 100.
    P.S Jeśli komuś wydaje się, że gdzieś widział ten samochód może mieć rację. Przednie światła są łudząco podobne do Chevroleta Corvair.
    1 lipca 2014, 14:49 przez skota741 (PW) | Do ulubionych | Skomentuj
    MZ ETZ 251 –
    2 maja 2014, 0:52 przez ~Rafii | Do ulubionych | Skomentuj (1)
    MZ  251 – 91rok. Pierwsza rejestracja 96.
    91rok. Pierwsza rejestracja 96.
    25 kwietnia 2014, 3:16 przez ~toudi6666 | Do ulubionych | Skomentuj
    Seria motocykle i motorowery PRL: #4 MZ ETZ 250 – Producent: MZ - Motorradwerk Zschopau, obecnie Motorenwerke Zschopau

Miejsce produkcji: Zschopau, Niemiecka Republika Demokratyczna

Lata produkcji: 1981-1989

Informacje o silniku:
 
Silnik EM250 to dwusuw z przepłukiwaniem zwrotnym chłodzony powietrzem. Wadą silników EM250 jest niski moment obrotowy w zakresie do 3000 obrotów i jego szybki przyrost powyżej tej wartości. Sam przebieg momentu obrotowego wykazuje dwa szczyty, jeden dla obrotów 3500 i drugi dla 5200 obr/min. Jest to tzw. podwójna biegunowa, często występująca w silnikach dwusuwowych o sporym wysileniu, z rozrządem tłokowym. W praktyce objawia się to tym, iż motocykl rozpędza się dość ospale z niskich obrotów, aby energicznie przyśpieszać, gdy obroty silnika osiągają poziom powyżej 3000-3500. Jednak cecha ta występowała we wszystkich ówcześnie produkowanych motocyklach z silnikiem dwusuwowym o takim samym rozrządzie i zbliżonym wysileniu.

Ciekawostką konstrukcji silnika jest umieszczenie sprzęgła na wale korbowym. Zapewnia to w przypadku jednocylindrowca spokojniejszą pracę na biegu jałowym i na wolnych obrotach dzięki większej masie wirującej. Moment obrotowy silnika przenoszony jest poprzez przekładnię zębatą na precyzyjną 5 biegową skrzynię biegów, a dalej łańcuchem rolkowym w osłonie na tylne koło.

-Maks. moc przy ok. 5500 obr/min : 21 KM (15,5 kW)
-Maks. moment obrotowy przy ok. 5200 obr/min : 27,4 Nm (2,8 kGm).
-Silnik powinien być smarowany mieszanką paliwa z olejem o proporcji 50 : 1.

Przy poprawnym użytkowaniu, silnik wytrzymuje przebieg 30 – 40 tysięcy kilometrów. Po takim przebiegu konieczna jest wymiana tłoka, łożysk na wale oraz regeneracja (a najlepiej wymiana na nowy) wału korbowego i szlifowanie cylindra. Trwałości sprzyja stosowanie dobrej jakości oleju w mieszance paliwa z olejem oraz unikanie wysokich obrotów przy zimnym silniku. Jak większość dwusuwów także silnik 250-tki jest wrażliwy na jazdę na zbyt niskich obrotach przyśpieszającą zużycie łożyska wału korbowego, oraz na przegrzanie (piłowanie w miejscu, palenia gumy itd). Takie postępowanie w skrajnych przypadkach prowadzić może do uszkodzenia tłoka i cylindra.

Historia modelu:

-1981 – wprowadzenie na rynek modelu ETZ 250
-1982 – hamulec tarczowy z przodu (duża zaleta), rzadko spotykane w tych rocznikach
-1983 – wyłącznik światła hamowania w kole przednim
-1983 – gumowe mieszki faliste na przednich widelcach (spotykane również wcześniej)
-1985 – nieco zmieniony obrotomierz (brak skali czerwonej)
-1985 – inne gumy na licznikach
-1985 – akumulator 12V 5Ah,
poprzednio 9Ah
-1987 – elektroniczny zapłon w 250E
-1987 – nowy tłumik dla ETZ 250
-1987 – automatyczny dozownik oleju (pompa Mikuni)
-1987 – nowy gaźnik 30N3-1 dla ETZ 250 (później w 251)
-1987 – reflektor halogenowy z żarówką H4
-1988 – nowy przełącznik świateł z jedną wiązką przewodów
-1989 – zakończenie produkcji ETZ 250
    Producent: MZ - Motorradwerk Zschopau, obecnie Motorenwerke Zschopau

    Miejsce produkcji: Zschopau, Niemiecka Republika Demokratyczna

    Lata produkcji: 1981-1989

    Informacje o silniku:

    Silnik EM250 to dwusuw z przepłukiwaniem zwrotnym chłodzony powietrzem. Wadą silników EM250 jest niski moment obrotowy w zakresie do 3000 obrotów i jego szybki przyrost powyżej tej wartości. Sam przebieg momentu obrotowego wykazuje dwa szczyty, jeden dla obrotów 3500 i drugi dla 5200 obr/min. Jest to tzw. podwójna biegunowa, często występująca w silnikach dwusuwowych o sporym wysileniu, z rozrządem tłokowym. W praktyce objawia się to tym, iż motocykl rozpędza się dość ospale z niskich obrotów, aby energicznie przyśpieszać, gdy obroty silnika osiągają poziom powyżej 3000-3500. Jednak cecha ta występowała we wszystkich ówcześnie produkowanych motocyklach z silnikiem dwusuwowym o takim samym rozrządzie i zbliżonym wysileniu.

    Ciekawostką konstrukcji silnika jest umieszczenie sprzęgła na wale korbowym. Zapewnia to w przypadku jednocylindrowca spokojniejszą pracę na biegu jałowym i na wolnych obrotach dzięki większej masie wirującej. Moment obrotowy silnika przenoszony jest poprzez przekładnię zębatą na precyzyjną 5 biegową skrzynię biegów, a dalej łańcuchem rolkowym w osłonie na tylne koło.

    -Maks. moc przy ok. 5500 obr/min : 21 KM (15,5 kW)
    -Maks. moment obrotowy przy ok. 5200 obr/min : 27,4 Nm (2,8 kGm).
    -Silnik powinien być smarowany mieszanką paliwa z olejem o proporcji 50 : 1.

    Przy poprawnym użytkowaniu, silnik wytrzymuje przebieg 30 – 40 tysięcy kilometrów. Po takim przebiegu konieczna jest wymiana tłoka, łożysk na wale oraz regeneracja (a najlepiej wymiana na nowy) wału korbowego i szlifowanie cylindra. Trwałości sprzyja stosowanie dobrej jakości oleju w mieszance paliwa z olejem oraz unikanie wysokich obrotów przy zimnym silniku. Jak większość dwusuwów także silnik 250-tki jest wrażliwy na jazdę na zbyt niskich obrotach przyśpieszającą zużycie łożyska wału korbowego, oraz na przegrzanie (piłowanie w miejscu, palenia gumy itd). Takie postępowanie w skrajnych przypadkach prowadzić może do uszkodzenia tłoka i cylindra.

    Historia modelu:

    -1981 – wprowadzenie na rynek modelu ETZ 250
    -1982 – hamulec tarczowy z przodu (duża zaleta), rzadko spotykane w tych rocznikach
    -1983 – wyłącznik światła hamowania w kole przednim
    -1983 – gumowe mieszki faliste na przednich widelcach (spotykane również wcześniej)
    -1985 – nieco zmieniony obrotomierz (brak skali czerwonej)
    -1985 – inne gumy na licznikach
    -1985 – akumulator 12V 5Ah,
    poprzednio 9Ah
    -1987 – elektroniczny zapłon w 250E
    -1987 – nowy tłumik dla ETZ 250
    -1987 – automatyczny dozownik oleju (pompa Mikuni)
    -1987 – nowy gaźnik 30N3-1 dla ETZ 250 (później w 251)
    -1987 – reflektor halogenowy z żarówką H4
    -1988 – nowy przełącznik świateł z jedną wiązką przewodów
    -1989 – zakończenie produkcji ETZ 250
    20 kwietnia 2014, 20:14 przez Babcia_Irenka (PW) | Do ulubionych | Skomentuj
    MZ ETZ 251 – Dwukołowy klasyk niemieckiej motoryzacji
    Dwukołowy klasyk niemieckiej motoryzacji
    20 marca 2014, 18:47 przez GRider (PW) | Do ulubionych | Skomentuj (3)
    "Fighter" z silnikiem MZ ETZ 251
    27 lutego 2014, 21:38 przez raptor (PW) | Do ulubionych | Skomentuj
    ETZ 251 – pozdrawiam wszystkich komu sie stożek na wale obrócił i szybką jazdę MZetą zakłócił!
    Pozdrawiam wszystkich komu sie stożek na wale obrócił i szybką jazdę MZetą zakłócił!
    6 listopada 2013, 13:35 przez ~MOTOKILLER771 | Do ulubionych | Skomentuj (2)
    MZ ETZ 251 – ETZ... 20 lat temu szczyt marzeń wszystkich kawalerów jeżdżących na wsk-ach po festynach
    ETZ... 20 lat temu szczyt marzeń wszystkich kawalerów jeżdżących na wsk-ach po festynach
    12 października 2013, 20:43 przez ~lexion770 | Do ulubionych | Skomentuj (1)
    MZ ETZ 251 –
    15 września 2013, 10:56 przez KryBor_BK (PW) | Do ulubionych | Skomentuj (3)
    Źródło:

    Własne

    A to lubicie?? – Sd.Kfz.251
    Sd.Kfz.251
    16 czerwca 2013, 21:29 przez AntekdelaKura (PW) | Do ulubionych | Skomentuj
    Źródło:

    własne