Momencik, trwa przetwarzanie danych   loading-animation
  • Szukaj


     

    Znalazłem 49 takich materiałów
    W dzisiejszych czasach praktycznie każda rodzina posiada swój samochód. Coraz częściej się słyszy nawet o dwóch czy trzech pojazdach. Jeżeli decydujemy się już na auto to musimy o nie pieczołowicie dbać, aby bezpieczeństwo było na jak najwyższym poziomie. Dzisiaj to ja zadbam o Wasze samochody, ponieważ na jeden dzień zostałem mechanikiem. Jak od kuchni wygląda ta praca? Czy jest ciężko? Co najczęściej się naprawia?
    30 grudnia 2023, 0:03 przez Charakterek (PW) | Do ulubionych | Skomentuj
    Przebieg ponad pół miliona dla silnika 2.0 diesel M47 to żaden problem, jeżeli dbasz o niego w należyty sposób! Jednak przy tylu przejechanych kilometrach wymaga on głębszego serwisu w postaci wymiany rozrządu, panewek, uszczelek…a jak już taki zakres serwisowy to szkoda byłoby nie wymienić pierścieni no i nagle robi się z tego kompletny remont silnika! W tym wszystkim istotną role grał czas, ale to był taki ekspres jakiego jakiego jeszcze nie było - ilość godzin potrzebnych na wyjęcie, remont i włożenie silnika to 24h!

    ----------------------------------
    Zapraszamy do naszego warsztatu:
    11 listopada 2023, 12:19 przez V8Customs (PW) | Do ulubionych | Skomentuj
    Źródło:

    www.YouTube.com/v8customs

    Shelby Daytona Coupe – Samochód sportowy klasy kompaktowej produkowany pod amerykańską marką Shelby w latach 1964–1965. Daytona została opracowana przez Carrolla Shelby jako lekki samochód sportowy opracowany na płycie podłogowej roadstera Shelby Cobra, otrzymując unikalny, aerodynamiczny wygląd dostosowany do osiągnięcia jak najmniejszych oporów nadwozia. Zostało zbudowanych tylko 6 egzemplarzy Daytona do celów wyścigowych w latach 1964-1965, ponieważ Carroll Shelby został przeniesiony do prac nad projektem Forda GT40. Samochód napędzany jest 4,7-litrowym V8 HEMI o mocy 380 KM i momencie obrotowym 530 Nm co pozwala na przyspieszenie 0-100 km/h w 4,1 sekundy i osiągnięcie prędkości maksymalnej 305 km/h. Shelby Daytona odniósł zwycięstwo w 24h Le Mans w 1964 roku oraz w Kategorii GT w 1965 roku.
    Samochód sportowy klasy kompaktowej produkowany pod amerykańską marką Shelby w latach 1964–1965. Daytona została opracowana przez Carrolla Shelby jako lekki samochód sportowy opracowany na płycie podłogowej roadstera Shelby Cobra, otrzymując unikalny, aerodynamiczny wygląd dostosowany do osiągnięcia jak najmniejszych oporów nadwozia. Zostało zbudowanych tylko 6 egzemplarzy Daytona do celów wyścigowych w latach 1964-1965, ponieważ Carroll Shelby został przeniesiony do prac nad projektem Forda GT40. Samochód napędzany jest 4,7-litrowym V8 HEMI o mocy 380 KM i momencie obrotowym 530 Nm co pozwala na przyspieszenie 0-100 km/h w 4,1 sekundy i osiągnięcie prędkości maksymalnej 305 km/h. Shelby Daytona odniósł zwycięstwo w 24h Le Mans w 1964 roku oraz w Kategorii GT w 1965 roku.
    28 sierpnia 2022, 18:54 przez AwokadoOo (PW) | Do ulubionych | Skomentuj
    Ford Sierra Cosworth RS500 – Samochód sportowy klasy średniej produkowany pod amerykańską marką Ford w latach 1986–1992. Samochód został skonstruowany przez Ford Motorsport z myślą o dominacji rajdów Grupy A w Europie. Początki projektu sięgają wiosny 1983 roku. Wtedy to niedawno mianowany nowy szef europejskiego oddziału Ford Motorsport, Stuart Turner, uznał, że Ford przestał być konkurencyjny na polu pojazdów sportowych. W celu uzyskania poparcia dla swojego pomysłu, Turner nawiązał kontakt z wiceprezesem Public Relations Forda, Walterem Hayesem, który odpowiadał wcześniej za rozwój Forda GT40, który zwyciężył w 24h Le Mans 1966, oraz silnika Cosworth DFV. Hayes uznał projekt za obiecujący i zapewnił swoje poparcie. Początkowo model dostępny był jako 3-drzwiowy liftback, od 1988 już jako 4-drzwiowy sedan. W 1987 roku 500 egzemplarzy zostało zmodyfikowanych poprzez montaż między innymi większej turbosprężarki co zaowocowało wzrostem mocy, seria otrzymała nazwę Ford Sierra Cosworth RS500, sprzedawana była wyłącznie na rynku brytyjskim. Powstało 5542 egzemplarze oryginalnej Sierry RS Cosworth (wliczając Cosworth RS500). Później Ford produkował jeszcze odmianę Sierra Sapphire RS Cosworth. RS500 napędzane jest przez dwulitrowe R4 o mocy maksymalnej 277 KM i momencie obrotowym 277 Nm, co pozwala na przyspieszenie do 60 mph w 6,1 sekundy i osiągnięcie prędkości maksymalnej 248 km/h.
    Samochód sportowy klasy średniej produkowany pod amerykańską marką Ford w latach 1986–1992. Samochód został skonstruowany przez Ford Motorsport z myślą o dominacji rajdów Grupy A w Europie. Początki projektu sięgają wiosny 1983 roku. Wtedy to niedawno mianowany nowy szef europejskiego oddziału Ford Motorsport, Stuart Turner, uznał, że Ford przestał być konkurencyjny na polu pojazdów sportowych. W celu uzyskania poparcia dla swojego pomysłu, Turner nawiązał kontakt z wiceprezesem Public Relations Forda, Walterem Hayesem, który odpowiadał wcześniej za rozwój Forda GT40, który zwyciężył w 24h Le Mans 1966, oraz silnika Cosworth DFV. Hayes uznał projekt za obiecujący i zapewnił swoje poparcie. Początkowo model dostępny był jako 3-drzwiowy liftback, od 1988 już jako 4-drzwiowy sedan. W 1987 roku 500 egzemplarzy zostało zmodyfikowanych poprzez montaż między innymi większej turbosprężarki co zaowocowało wzrostem mocy, seria otrzymała nazwę Ford Sierra Cosworth RS500, sprzedawana była wyłącznie na rynku brytyjskim. Powstało 5542 egzemplarze oryginalnej Sierry RS Cosworth (wliczając Cosworth RS500). Później Ford produkował jeszcze odmianę Sierra Sapphire RS Cosworth. RS500 napędzane jest przez dwulitrowe R4 o mocy maksymalnej 277 KM i momencie obrotowym 277 Nm, co pozwala na przyspieszenie do 60 mph w 6,1 sekundy i osiągnięcie prędkości maksymalnej 248 km/h.
    Jaguar C-Type – Wyścigowy samochód sportowy produkowany przez brytyjską firmę Jaguar w latach 1951-1953, dostępny był jako 2-drzwiowy roadster. Litera "C" w nazwie oznacza "competition", co po angielsku oznacza "konkurencja". Samochód połączył układ jezdny Jaguara XK120 z lekką rurową ramą zaprojektowaną przez głównego inżyniera Jaguara, Williama Heynesa, oraz aerodynamiczną aluminiową karoserią, opracowaną wspólnie przez Williama Heynesa, RJ Knighta, a później Malcolma Sayera. C-Type napędzany jest 3,4-litrowym R6 o mocy 203 KM i momencie obrotowym 298 Nm. Prędkość maksymalna wynosi 232 km/h, a przyspieszenie 0-100 km/h zajmuje 8,1 s. Największym sukcesem C-Type'a w motosporcie jest zwycięstwo w 24h Le Mans dwukrotnie w latach 1951 i 1953.
    Wyścigowy samochód sportowy produkowany przez brytyjską firmę Jaguar w latach 1951-1953, dostępny był jako 2-drzwiowy roadster. Litera "C" w nazwie oznacza "competition", co po angielsku oznacza "konkurencja". Samochód połączył układ jezdny Jaguara XK120 z lekką rurową ramą zaprojektowaną przez głównego inżyniera Jaguara, Williama Heynesa, oraz aerodynamiczną aluminiową karoserią, opracowaną wspólnie przez Williama Heynesa, RJ Knighta, a później Malcolma Sayera. C-Type napędzany jest 3,4-litrowym R6 o mocy 203 KM i momencie obrotowym 298 Nm. Prędkość maksymalna wynosi 232 km/h, a przyspieszenie 0-100 km/h zajmuje 8,1 s. Największym sukcesem C-Type'a w motosporcie jest zwycięstwo w 24h Le Mans dwukrotnie w latach 1951 i 1953.
    Ford Sierra Cosworth RS500 – Samochód sportowy klasy średniej produkowany pod amerykańską marką Ford w Belgii w latach 1986–1992. Samochód został skonstruowany przez Ford Motorsport z myślą o dominacji rajdów Grupy A w Europie. Początkowo model dostępny był jako 3-drzwiowy liftback, od 1988 już jako 4-drzwiowy sedan. Początki projektu sięgają wiosny 1983 roku. Wtedy to niedawno mianowany nowy szef europejskiego oddziału Ford Motorsport, Stuart Turner, uznał, że Ford przestał być konkurencyjny na polu pojazdów sportowych. W celu uzyskania poparcia dla swojego pomysłu, Turner nawiązał kontakt z wiceprezesem Public Relations Forda, Walterem Hayesem, który odpowiadał wcześniej za rozwój Forda GT40, który zwyciężył w 24h Le Mans 1966, oraz silnika Cosworth DFV. Hayes uznał projekt za obiecujący i zapewnił swoje poparcie. W 1987 roku 500 egzemplarzy zostało zmodyfikowanych poprzez montaż między innymi większej turbosprężarki co zaowocowało wzrostem mocy, seria otrzymała nazwę Ford Sierra Cosworth RS500, sprzedawana była wyłącznie na rynku brytyjskim z kierownicą po prawej stronie. Do napędu RS500 użyto dwulitrowego silnika R4 o mocy maksymalnej 277 KM i momencie obrotowym 277 Nm. Samochód osiąga prędkość maksymalną 248 km/h i przyspiesza do 60 mph w 6,1 s.
    Samochód sportowy klasy średniej produkowany pod amerykańską marką Ford w Belgii w latach 1986–1992. Samochód został skonstruowany przez Ford Motorsport z myślą o dominacji rajdów Grupy A w Europie. Początkowo model dostępny był jako 3-drzwiowy liftback, od 1988 już jako 4-drzwiowy sedan. Początki projektu sięgają wiosny 1983 roku. Wtedy to niedawno mianowany nowy szef europejskiego oddziału Ford Motorsport, Stuart Turner, uznał, że Ford przestał być konkurencyjny na polu pojazdów sportowych. W celu uzyskania poparcia dla swojego pomysłu, Turner nawiązał kontakt z wiceprezesem Public Relations Forda, Walterem Hayesem, który odpowiadał wcześniej za rozwój Forda GT40, który zwyciężył w 24h Le Mans 1966, oraz silnika Cosworth DFV. Hayes uznał projekt za obiecujący i zapewnił swoje poparcie. W 1987 roku 500 egzemplarzy zostało zmodyfikowanych poprzez montaż między innymi większej turbosprężarki co zaowocowało wzrostem mocy, seria otrzymała nazwę Ford Sierra Cosworth RS500, sprzedawana była wyłącznie na rynku brytyjskim z kierownicą po prawej stronie. Do napędu RS500 użyto dwulitrowego silnika R4 o mocy maksymalnej 277 KM i momencie obrotowym 277 Nm. Samochód osiąga prędkość maksymalną 248 km/h i przyspiesza do 60 mph w 6,1 s.
    26 kwietnia 2022, 19:59 przez AwokadoOo (PW) | Do ulubionych | Skomentuj
    Peugeot 908 HDi FAP – Prototypowy samochód wyścigowy przygotowany specjalnie do uczestnictwa w 24-godzinnym wyścigu Le Mans przez francuską markę Peugeot. W ramach nowych zasad ogłoszonych przez Automobile Club de l'Ouest 16 czerwca 2006 roku, które zachęcały do ​​tworzenia prototypów Le Mans z zamkniętym kokpitem, Peugeot zaprezentował 908 z zamkniętym kokpitem, pierwszy prototyp Le Mans z takim designem, który brał by udział w wyścigu od czasów Bentleya Speed 8. 908 HDi FAP napędza jednostka wysokoprężna, dwunastocylindrowa w układzie V. Silnik generuje moc 700 KM i moment obrotowy 1200 Nm. Prędkość maksymalna i przyspieszenie nie są znane. Samochód wygrał 19 z 28 wyścigów, w których brał udział w latach 2007-2010, w tym 24h Le Mans w 2009 roku.
    Prototypowy samochód wyścigowy przygotowany specjalnie do uczestnictwa w 24-godzinnym wyścigu Le Mans przez francuską markę Peugeot. W ramach nowych zasad ogłoszonych przez Automobile Club de l'Ouest 16 czerwca 2006 roku, które zachęcały do ​​tworzenia prototypów Le Mans z zamkniętym kokpitem, Peugeot zaprezentował 908 z zamkniętym kokpitem, pierwszy prototyp Le Mans z takim designem, który brał by udział w wyścigu od czasów Bentleya Speed 8. 908 HDi FAP napędza jednostka wysokoprężna, dwunastocylindrowa w układzie V. Silnik generuje moc 700 KM i moment obrotowy 1200 Nm. Prędkość maksymalna i przyspieszenie nie są znane. Samochód wygrał 19 z 28 wyścigów, w których brał udział w latach 2007-2010, w tym 24h Le Mans w 2009 roku.
    16 kwietnia 2022, 19:50 przez AwokadoOo (PW) | Do ulubionych | Skomentuj
    BMW M8 GTE – Wersja samochodu grand tourer, auto skonstruowane przez niemieckiego producenta samochodów BMW. Został opracowany pod koniec 2016 roku i zadebiutował w WeatherTech SportsCar Championship i World Endurance Championship na sezon 2018, zaznaczając tym samym powrót BMW Motorsport na 24h Le Mans po sześcioletniej przerwie. Został zaprojektowany przez głównego inżyniera BMW Dominica Harlowa. M8 GTE, który zastąpił poprzedzającą go BMW M6 GTLM pod koniec sezonu 2017, opiera się na nadchodzącym modelu BMW M8. Samochód został odsłonięty 12 września 2017 r. na Frankfurt Motor Show w Niemczech. BMW rozpoczęło opracowywanie, projektowanie i budowę samochodu w połowie 2016 roku. Pierwsze podwozie zmontowano w czerwcu 2017 roku, a pierwszy pojazd ukończono w lipcu. M8 GTE to pierwszy samochód wyprodukowany przez BMW Motorsport od podstaw jako pojazd homologowany przez LM GTE, a nie oparty na istniejącym projekcie. M8 GTE napędzany jest czterolitrowym silnikiem V8 Twin-turbo wytwarzającym moc 592 KM.
    Wersja samochodu grand tourer, auto skonstruowane przez niemieckiego producenta samochodów BMW. Został opracowany pod koniec 2016 roku i zadebiutował w WeatherTech SportsCar Championship i World Endurance Championship na sezon 2018, zaznaczając tym samym powrót BMW Motorsport na 24h Le Mans po sześcioletniej przerwie. Został zaprojektowany przez głównego inżyniera BMW Dominica Harlowa. M8 GTE, który zastąpił poprzedzającą go BMW M6 GTLM pod koniec sezonu 2017, opiera się na nadchodzącym modelu BMW M8. Samochód został odsłonięty 12 września 2017 r. na Frankfurt Motor Show w Niemczech. BMW rozpoczęło opracowywanie, projektowanie i budowę samochodu w połowie 2016 roku. Pierwsze podwozie zmontowano w czerwcu 2017 roku, a pierwszy pojazd ukończono w lipcu. M8 GTE to pierwszy samochód wyprodukowany przez BMW Motorsport od podstaw jako pojazd homologowany przez LM GTE, a nie oparty na istniejącym projekcie. M8 GTE napędzany jest czterolitrowym silnikiem V8 Twin-turbo wytwarzającym moc 592 KM.
    11 kwietnia 2022, 20:33 przez AwokadoOo (PW) | Do ulubionych | Skomentuj
    Toyota TS010 – Toyota TS010 była samochodem wyścigowym Grupy C zbudowanym przez Toyotę na Mistrzostwa Świata Samochodów Sportowych oraz 24h Le Mans. Ze względu na zmiany zasad w Mistrzostwach Świata Samochodów Sportowych w 1992 roku, Toyota została zmuszona do zastąpienia poprzedniej serii samochodów sportowych Grupy C, znanej jako C-V. W 1991 roku Toyota zakończyła prace nad nowymi silnikami RV10 i rozpoczęła wczesne testy. Ze względu na zmianę silników konieczne było również zupełnie nowe podwozie, aby lepiej radzić sobie z nowym V10. Były projektant Tom Walkinshaw Racing, Tony Southgate, był odpowiedzialny za zaprojektowanie samochodu, który został nazwany TS010, był bardziej aerodynamiczny i miał dłuższe nadwozie niż seria samochodów C-V. W wyścigu 24h Le Mans w 1992 roku trzy TS010 brały udział, z czego dwa ukończyły wyścig. Jedna zajęła drugie miejsce, będąc 6 okrążeń za zwycięskim Peugeotem 905, a druga zajęła 8 miejsce.
    Toyota TS010 była samochodem wyścigowym Grupy C zbudowanym przez Toyotę na Mistrzostwa Świata Samochodów Sportowych oraz 24h Le Mans. Ze względu na zmiany zasad w Mistrzostwach Świata Samochodów Sportowych w 1992 roku, Toyota została zmuszona do zastąpienia poprzedniej serii samochodów sportowych Grupy C, znanej jako C-V. W 1991 roku Toyota zakończyła prace nad nowymi silnikami RV10 i rozpoczęła wczesne testy. Ze względu na zmianę silników konieczne było również zupełnie nowe podwozie, aby lepiej radzić sobie z nowym V10. Były projektant Tom Walkinshaw Racing, Tony Southgate, był odpowiedzialny za zaprojektowanie samochodu, który został nazwany TS010, był bardziej aerodynamiczny i miał dłuższe nadwozie niż seria samochodów C-V. W wyścigu 24h Le Mans w 1992 roku trzy TS010 brały udział, z czego dwa ukończyły wyścig. Jedna zajęła drugie miejsce, będąc 6 okrążeń za zwycięskim Peugeotem 905, a druga zajęła 8 miejsce.
    3 kwietnia 2022, 19:23 przez AwokadoOo (PW) | Do ulubionych | Skomentuj