Momencik, trwa przetwarzanie danych   loading-animation
  • Szukaj


     

    Znalazłem 215 takich materiałów
    Mercedes-Benz 190E 2.5-16v Evolution – Mercedes-Benz 190E Cosworth to usportowiona wersja serii 190, która została opracowana w 1983 roku. Po stworzeniu przez Mercedesa pierwszego od czasów wojny auta segmentu klasy średniej, Mercedes stworzył wersję sportową, która miała wygrać Rajdowe Mistrzostwa Świata. Pomysł przedstawiono firmie Cosworth, która specjalizuje się w modyfikacjach silników, i z nią zdecydowano się na współpracę. 190E Cosworth dostępny jest w czterech wersjach: 2,3-16v, 2,5-16v, 2,5-16v Evolution oraz 2,5-16v Evolution II. Wersja Evolution produkowana była w 1989 roku i napędzana jest silnikiem I4 M102 o pojemności 2,5 l, które generuje moc maksymalną 204 KM i moment obrotowy 240 Nm, dzięki czemu samochód osiąga prędkość maksymalną 240 km/h i przyspiesza do 100 km/h w 7 sekund.
    Mercedes-Benz 190E Cosworth to usportowiona wersja serii 190, która została opracowana w 1983 roku. Po stworzeniu przez Mercedesa pierwszego od czasów wojny auta segmentu klasy średniej, Mercedes stworzył wersję sportową, która miała wygrać Rajdowe Mistrzostwa Świata. Pomysł przedstawiono firmie Cosworth, która specjalizuje się w modyfikacjach silników, i z nią zdecydowano się na współpracę. 190E Cosworth dostępny jest w czterech wersjach: 2,3-16v, 2,5-16v, 2,5-16v Evolution oraz 2,5-16v Evolution II. Wersja Evolution produkowana była w 1989 roku i napędzana jest silnikiem I4 M102 o pojemności 2,5 l, które generuje moc maksymalną 204 KM i moment obrotowy 240 Nm, dzięki czemu samochód osiąga prędkość maksymalną 240 km/h i przyspiesza do 100 km/h w 7 sekund.
    Ferrari Dino 246 GT – Dino był pierwszym drogowym samochodem włoskiej marki Ferrari z silnikiem umieszczonym centralnie. Swoją nazwę zawdzięcza zmarłemu synowi Enzo Ferrariego, Dino. Oficjalnie Dino nigdy nie było opatrzone logo marki Ferrari, w obawie Enzo Ferrariego o wizerunek firmy. Wersja 246 GT wyposażone jest w 2,4-litrowe V6 o mocy 195 KM i momencie obrotowym 225 Nm. 246 GT osiąga prędkość maksymalną 240 km/h i przyspiesza 0-100 km/h w 7,1 sekund. W oparciu na model Dino w latach 1973–1980 produkowane było sportowe Ferrari 308 GT4, które posiadało V8 o pojemności 2,9 l, mocy 256 KM i momencie obrotowym 283 Nm. 308 GT4 osiągał prędkość maksymalną 257 km/h i przyspieszał 0-100 km/h w 6,7 sekund.
    Dino był pierwszym drogowym samochodem włoskiej marki Ferrari z silnikiem umieszczonym centralnie. Swoją nazwę zawdzięcza zmarłemu synowi Enzo Ferrariego, Dino. Oficjalnie Dino nigdy nie było opatrzone logo marki Ferrari, w obawie Enzo Ferrariego o wizerunek firmy. Wersja 246 GT wyposażone jest w 2,4-litrowe V6 o mocy 195 KM i momencie obrotowym 225 Nm. 246 GT osiąga prędkość maksymalną 240 km/h i przyspiesza 0-100 km/h w 7,1 sekund. W oparciu na model Dino w latach 1973–1980 produkowane było sportowe Ferrari 308 GT4, które posiadało V8 o pojemności 2,9 l, mocy 256 KM i momencie obrotowym 283 Nm. 308 GT4 osiągał prędkość maksymalną 257 km/h i przyspieszał 0-100 km/h w 6,7 sekund.
    30 kwietnia 2022, 0:18 przez AwokadoOo (PW) | Do ulubionych | Skomentuj
    BMW 2002 Turbo – BMW Neue Klasse to seria samochodów osobowych produkowanych przez niemiecką marką BMW w latach 1962–1977. Do napędu pojazdu używano benzynowych silników R4 M10, oprócz tego w pojeździe wykorzystano w pełni niezależne zawieszenie z kolumnami McPhersona z przodu oraz hamulce tarczowe. Początkowo samochody oferowane były wyłącznie jako 4-drzwiowe sedany bądź 2-drzwiowe coupe, w późniejszym czasie dostępny był także 2-drzwiowy sedan. Wersja 2002 była 2-drzwiowym sedanem. Topową odmianę - BMW 2002 Turbo zostało zaprezentowane w roku 1973 podczas Frankfurt Motor Show, był to pierwszy seryjnie produkowany turbodoładowany samochód osobowy na rynku europejskim. Napędzany był dwulitrowym R4 turbo, które wytwarzało moc 170 KM i moment obrotowy 240 Nm. Prędkość maksymalna wynosiła 211 km/h a przyspieszenie do 100 km/h zajmowało 7 sekund.
    BMW Neue Klasse to seria samochodów osobowych produkowanych przez niemiecką marką BMW w latach 1962–1977. Do napędu pojazdu używano benzynowych silników R4 M10, oprócz tego w pojeździe wykorzystano w pełni niezależne zawieszenie z kolumnami McPhersona z przodu oraz hamulce tarczowe. Początkowo samochody oferowane były wyłącznie jako 4-drzwiowe sedany bądź 2-drzwiowe coupe, w późniejszym czasie dostępny był także 2-drzwiowy sedan. Wersja 2002 była 2-drzwiowym sedanem. Topową odmianę - BMW 2002 Turbo zostało zaprezentowane w roku 1973 podczas Frankfurt Motor Show, był to pierwszy seryjnie produkowany turbodoładowany samochód osobowy na rynku europejskim. Napędzany był dwulitrowym R4 turbo, które wytwarzało moc 170 KM i moment obrotowy 240 Nm. Prędkość maksymalna wynosiła 211 km/h a przyspieszenie do 100 km/h zajmowało 7 sekund.
    23 kwietnia 2022, 21:59 przez AwokadoOo (PW) | Do ulubionych | Skomentuj
    Citroen C6 – Samochód osobowy klasy wyższej średniej produkowany pod francuską marką Citroen w latach 2005-2012. Od 2016 roku produkowany jest nowy model o tej nazwie na rynek chiński. C6 został po raz pierwszy oficjalnie zaprezentowany w 2005 roku, zastąpił on produkowanego w latach 1989-2000 Citroena XM. Auto wyposażone zostało w zawieszenie hydropneumatyczne Hydractive 3+, jednak podobnie jak w C5 jest to układ trzeciej generacji. Posiada on 16 stopni tłumienia z trzema trybami pracy. Stylistycznie samochód bazuje na zaprezentowanym w 1999 roku samochodzie koncepcyjnym C6 Lignage. Zaprojektowano je jako alternatywę dla klasycznie stylizowanych limuzyn typu Audi A6 czy Mercedesa klasy E. Za projekt nadwozia odpowiada Jean-Pierre Ploué. Podobnie jak u jednego z poprzedników Citroena CX zastosowano wklęsłą tylną szybę. Ma to zapobiegać jej nadmiernemu brudzeniu się, a dzięki odpowiedniej aerodynamice pozwoliło to na nie montowanie tylnej wycieraczki. Najsilniejszym dostępnym silnikiem było V6 HDi Biturbo o pojemności 3 l. Silnik ten wytwarza moc maksymalną 241 KM i moment obrotowy 450 Nm. Dzięki temu silnikowi C6 osiąga prędkość maksymalną 240 km/h i przyspiesza 0-100 km/h w 7,4 s. Produkcja C6 została zakończona 19 grudnia 2012 roku. Łącznie powstało 23384 egzemplarzy.
    Samochód osobowy klasy wyższej średniej produkowany pod francuską marką Citroen w latach 2005-2012. Od 2016 roku produkowany jest nowy model o tej nazwie na rynek chiński. C6 został po raz pierwszy oficjalnie zaprezentowany w 2005 roku, zastąpił on produkowanego w latach 1989-2000 Citroena XM. Auto wyposażone zostało w zawieszenie hydropneumatyczne Hydractive 3+, jednak podobnie jak w C5 jest to układ trzeciej generacji. Posiada on 16 stopni tłumienia z trzema trybami pracy. Stylistycznie samochód bazuje na zaprezentowanym w 1999 roku samochodzie koncepcyjnym C6 Lignage. Zaprojektowano je jako alternatywę dla klasycznie stylizowanych limuzyn typu Audi A6 czy Mercedesa klasy E. Za projekt nadwozia odpowiada Jean-Pierre Ploué. Podobnie jak u jednego z poprzedników Citroena CX zastosowano wklęsłą tylną szybę. Ma to zapobiegać jej nadmiernemu brudzeniu się, a dzięki odpowiedniej aerodynamice pozwoliło to na nie montowanie tylnej wycieraczki. Najsilniejszym dostępnym silnikiem było V6 HDi Biturbo o pojemności 3 l. Silnik ten wytwarza moc maksymalną 241 KM i moment obrotowy 450 Nm. Dzięki temu silnikowi C6 osiąga prędkość maksymalną 240 km/h i przyspiesza 0-100 km/h w 7,4 s. Produkcja C6 została zakończona 19 grudnia 2012 roku. Łącznie powstało 23384 egzemplarzy.
    22 kwietnia 2022, 21:40 przez AwokadoOo (PW) | Do ulubionych | Skomentuj
    1970 Chevrolet Chevelle SS – Samochód osobowy klasy wyższej produkowany pod amerykańską marką Chevrolet w latach 1963–1977. Pierwsza generacja została zaprezentowana po raz pierwszy w 1963 roku. Model Chevelle poszerzył ofertę Chevroleta jako większa, przestronniejsza i bardziej komfortowa alternatywa dla modelu Chevy II. Samochód miał za zadanie konkurować zarówno z konstrukcjami Forda i Dodge'a, jak i American Motors. Druga generacja została zaprezentowana po raz pierwszy w 1967 roku. Druga generacja modelu rozwinęła pod kątem stylistycznym projekt z poprzednika, zyskując charakterystyczne, ścięte pod kątem błotniki łączące się z położoną pod kątem atrapą chłodnicy i podwójnymi, okrągłymi reflektorami. Innym charakterystycznym akcentem stało się wyraźne wybrzuszenie na atrapie chłodnicy, także wyraźnie pozbawiona wyraźniejszych przetłoczeń karoseria. Podobnie jak poprzednik, z każdym kolejnym rokiem produkcji drugiej generacji Chevelle samochód przeszedł restylizacje. W czasie, gdy pierwsza przeprowadzona w 1968 roku przyniosła jedynie drobne modyfikacje w przedniej części nadwozia, tak druga z 1969 roku wiązała się z gruntownym przestylizowaniem pasa przedniego z charakterystycznym obudowaniem blachą podwójnych reflektorów. Ostatnia modernizacja z 1971 roku ponownie gruntownie odmieniła wygląd nadwozia, gdzie tym razem pojawiły się pojedyncze reflektory i duża atrapa chłodnicy. Druga generacja topowego Chevelle SS zyskała linię dachu nawiązującą do fastbacków. Wersja zamknięta występowała jako coupe lub hardtop coupe. Początkowo paleta jednostek napędowyc była taka sama jak w przypadku poprzednika. Z czasem dodano równieżsilnik COPO 427 V8 o mocy 425 KM. W 1971 roku ofertę poszerzyły z kolei silniki L34 402 V8 (350, 375 KM), LS5 454 V8 (360 KM) i LS6 454 V8 (450 KM). Ten ostatni był najmocniejszym seryjnie produkowanym Chevroletem Chevelle SS.W 1972 roku zmianie ponownie uległa paleta oferowanych silników. Ze względu na kryzys paliwowy rozpoczęło się obniżanie ich mocy. W 1972 dostępne były: L65 350 V8 (165 KM), 350 V8 (175 KM), LS3 402 V8 (240 KM), LS5 454 V8 (270 KM).
    Samochód osobowy klasy wyższej produkowany pod amerykańską marką Chevrolet w latach 1963–1977. Pierwsza generacja została zaprezentowana po raz pierwszy w 1963 roku. Model Chevelle poszerzył ofertę Chevroleta jako większa, przestronniejsza i bardziej komfortowa alternatywa dla modelu Chevy II. Samochód miał za zadanie konkurować zarówno z konstrukcjami Forda i Dodge'a, jak i American Motors. Druga generacja została zaprezentowana po raz pierwszy w 1967 roku. Druga generacja modelu rozwinęła pod kątem stylistycznym projekt z poprzednika, zyskując charakterystyczne, ścięte pod kątem błotniki łączące się z położoną pod kątem atrapą chłodnicy i podwójnymi, okrągłymi reflektorami. Innym charakterystycznym akcentem stało się wyraźne wybrzuszenie na atrapie chłodnicy, także wyraźnie pozbawiona wyraźniejszych przetłoczeń karoseria. Podobnie jak poprzednik, z każdym kolejnym rokiem produkcji drugiej generacji Chevelle samochód przeszedł restylizacje. W czasie, gdy pierwsza przeprowadzona w 1968 roku przyniosła jedynie drobne modyfikacje w przedniej części nadwozia, tak druga z 1969 roku wiązała się z gruntownym przestylizowaniem pasa przedniego z charakterystycznym obudowaniem blachą podwójnych reflektorów. Ostatnia modernizacja z 1971 roku ponownie gruntownie odmieniła wygląd nadwozia, gdzie tym razem pojawiły się pojedyncze reflektory i duża atrapa chłodnicy. Druga generacja topowego Chevelle SS zyskała linię dachu nawiązującą do fastbacków. Wersja zamknięta występowała jako coupe lub hardtop coupe. Początkowo paleta jednostek napędowyc była taka sama jak w przypadku poprzednika. Z czasem dodano równieżsilnik COPO 427 V8 o mocy 425 KM. W 1971 roku ofertę poszerzyły z kolei silniki L34 402 V8 (350, 375 KM), LS5 454 V8 (360 KM) i LS6 454 V8 (450 KM). Ten ostatni był najmocniejszym seryjnie produkowanym Chevroletem Chevelle SS.W 1972 roku zmianie ponownie uległa paleta oferowanych silników. Ze względu na kryzys paliwowy rozpoczęło się obniżanie ich mocy. W 1972 dostępne były: L65 350 V8 (165 KM), 350 V8 (175 KM), LS3 402 V8 (240 KM), LS5 454 V8 (270 KM).
    19 kwietnia 2022, 13:40 przez AwokadoOo (PW) | Do ulubionych | Skomentuj
    Rolls-Royce Phantom Drophead Coupe – Samochód osobowy klasy dużych aut luksusowych produkowany pod brytyjską marką Rolls-Royce w latach 1925–1991 oraz ponownie od 2003 roku. Od 2017 roku produkowana jest najnowsza ósma generacja modelu. Siódma generacja Phantoma została zaprezentowana po raz pierwszy wiosną 2003 roku po najdłuższej w historii modelu, 13-letniej przerwie w produkcji modelu. Phantom siódmej generacji to pierwszy model wprowadzony na rynek po przejęciu firmy Rolls-Royce przez koncern BMW. W styczniu 2007 roku Drophead Coupe to 2-drzwiowy kabriolet, który jest rozwinięciem siódmej generacji modelu Phantom. Został z niego zapożyczony silnik V12 o pojemności 6,75 l, który generuje moc 460 KM i moment obrotowy 720 Nm. Moc ta przenoszona jest na koła tylne poprzez 6-biegową automatyczną skrzynię biegów. Przyspieszenie 0-100 km/h trwa 5,9 s, a prędkość maksymalna wynosi 240 km/h.
    Samochód osobowy klasy dużych aut luksusowych produkowany pod brytyjską marką Rolls-Royce w latach 1925–1991 oraz ponownie od 2003 roku. Od 2017 roku produkowana jest najnowsza ósma generacja modelu. Siódma generacja Phantoma została zaprezentowana po raz pierwszy wiosną 2003 roku po najdłuższej w historii modelu, 13-letniej przerwie w produkcji modelu. Phantom siódmej generacji to pierwszy model wprowadzony na rynek po przejęciu firmy Rolls-Royce przez koncern BMW. W styczniu 2007 roku Drophead Coupe to 2-drzwiowy kabriolet, który jest rozwinięciem siódmej generacji modelu Phantom. Został z niego zapożyczony silnik V12 o pojemności 6,75 l, który generuje moc 460 KM i moment obrotowy 720 Nm. Moc ta przenoszona jest na koła tylne poprzez 6-biegową automatyczną skrzynię biegów. Przyspieszenie 0-100 km/h trwa 5,9 s, a prędkość maksymalna wynosi 240 km/h.
    18 kwietnia 2022, 20:00 przez AwokadoOo (PW) | Do ulubionych | Skomentuj
    Mazda 6 MPS – Samochód produkowany przez japońską firmę Mazda przez okres około 2 lat - od początku 2006 roku do końca 2007 roku. Samochód został wyposażony w doładowany turbosprężarką 2,3-litrowy silnik osiągający maksymalną moc 260 KM (rynek europejski) lub 270-278 KM (rynek północnoamerykański). Maksymalny moment obrotowy to 380 Nm. Różnice w mocy wynikają m.in. z norm emisji spalin innych w Europie i Ameryce Północnej. Mazda obiecuje prędkość maksymalną 240 km/h oraz przyspieszenie do 100 km/h w 6,6 sekund. Według użytkowników i dziennikarzy motoryzacyjnych przy dobrej przyczepności i odrobinie wprawy udaje się uzyskać wynik poniżej 6 sekund do 100 km/h. Mazda 6 MPS posiada 6-biegową skrzynię ręczną oraz napęd AWD na obie osie.
    Samochód produkowany przez japońską firmę Mazda przez okres około 2 lat - od początku 2006 roku do końca 2007 roku. Samochód został wyposażony w doładowany turbosprężarką 2,3-litrowy silnik osiągający maksymalną moc 260 KM (rynek europejski) lub 270-278 KM (rynek północnoamerykański). Maksymalny moment obrotowy to 380 Nm. Różnice w mocy wynikają m.in. z norm emisji spalin innych w Europie i Ameryce Północnej. Mazda obiecuje prędkość maksymalną 240 km/h oraz przyspieszenie do 100 km/h w 6,6 sekund. Według użytkowników i dziennikarzy motoryzacyjnych przy dobrej przyczepności i odrobinie wprawy udaje się uzyskać wynik poniżej 6 sekund do 100 km/h. Mazda 6 MPS posiada 6-biegową skrzynię ręczną oraz napęd AWD na obie osie.
    15 kwietnia 2022, 20:26 przez AwokadoOo (PW) | Do ulubionych | Skomentuj
    BMW Z3 Coupe – Samochód sportowy klasy kompaktowej produkowany przez niemiecki koncern BMW w latach 1995–2002. Z3 bazuje na platformie BMW serii 3 E36, stąd rozwinięcie kodu modelowego. Zawieszenie przednie jest takie jak w każdym E36, czyli kolumna McPhersona i pojedynczy wahacz, natomiast zawieszenie tylne, to konstrukcja oparta na wersji compact. Projektowane jeszcze dla poprzedniego modelu serii 3- E30, czyli pojedyncze wahacze wleczone. Od roku 1995 produkowane z czterocylindrowymi silnikami 1.8 116KM i 1.9 140KM. W 1997 roku do gamy silnikowej doszedł sześciocylindrowy 2.8 o mocy 193KM. Ta najmocniejsza wersja otrzymała również zmieniony przedni zderzak, szerszy rozstaw tylnej osi i szersze tylne nadkola. Mechanizm różnicowy o ograniczonym poślizgu typu Torsem był tam montowany fabrycznie. W tym samym roku do produkcji trafiła zamknięta wersja nadwoziowa - Coupe. Z3 Coupe napędzane jest najmocniejszym w gamie Z3 silnik sześciocylindrowy silnik 2.8 l o mocy 193 KM, a po roku 2000 o pojemności 3 l i mocy 231KM. Z trzylitrowym silnikiem Coupe osiągało prędkość maksymalną 240 km/h i przyspieszenie 0-100 km/h zajmowało 6 sekund.
    Samochód sportowy klasy kompaktowej produkowany przez niemiecki koncern BMW w latach 1995–2002. Z3 bazuje na platformie BMW serii 3 E36, stąd rozwinięcie kodu modelowego. Zawieszenie przednie jest takie jak w każdym E36, czyli kolumna McPhersona i pojedynczy wahacz, natomiast zawieszenie tylne, to konstrukcja oparta na wersji compact. Projektowane jeszcze dla poprzedniego modelu serii 3- E30, czyli pojedyncze wahacze wleczone. Od roku 1995 produkowane z czterocylindrowymi silnikami 1.8 116KM i 1.9 140KM. W 1997 roku do gamy silnikowej doszedł sześciocylindrowy 2.8 o mocy 193KM. Ta najmocniejsza wersja otrzymała również zmieniony przedni zderzak, szerszy rozstaw tylnej osi i szersze tylne nadkola. Mechanizm różnicowy o ograniczonym poślizgu typu Torsem był tam montowany fabrycznie. W tym samym roku do produkcji trafiła zamknięta wersja nadwoziowa - Coupe. Z3 Coupe napędzane jest najmocniejszym w gamie Z3 silnik sześciocylindrowy silnik 2.8 l o mocy 193 KM, a po roku 2000 o pojemności 3 l i mocy 231KM. Z trzylitrowym silnikiem Coupe osiągało prędkość maksymalną 240 km/h i przyspieszenie 0-100 km/h zajmowało 6 sekund.
    11 kwietnia 2022, 20:38 przez AwokadoOo (PW) | Do ulubionych | Skomentuj
    Saab 9-3 Aero – Samochód osobowy produkowany pod szwedzką marką Saab w latach 1998–2011 oraz ponownie przez szwedzkie przedsiębiorstwo NEVS w latach 2013–2014. Druga generacja Saaba 9-3 została zaprezentowana po raz pierwszy w 2002 roku. Zupełnie nowe wcielenie modelu otrzymało tym razem kod fabryczny YS3F. Konstrukcja pojazdu została opracowana na bazie płyty podłogowej amerykańskiego koncernu General Motors -Epsilon I na której powstały m.in. Opel Vectra C, Fiat Croma oraz Cadillac BLS. Pojazd otrzymał klasyczną sylwetkę nadwozia, której charakterystycznym dla marki Saab elementem był trójdzielny wlot powietrza. Podobnie jak inne modele marki stacyjkę umieszczono pomiędzy przednimi fotelami. Od 2 grudnia 2013 roku do maja 2014 roku po wykupieniu Saaba przez nowego inwestora - NEVS prowadzono ponowną produkcję modelu 9-3. W ofercie znajdował się wyłącznie model 9-3 Aero z nadwoziem sedan. Konfiguracja ta bazowała na zmodyfikowanej wersji Griffin z ostatnich lat produkcji przez GM. Saab sprzedawany przez NEVS od produkowanego do 2011 roku modelu różnił się m.in. logo z którego zniknęła charakterystyczna głowa gryfa, lecz pozostał napis SAAB. Te auta oferowano wyłącznie z turbodoładowanym silnikiem benzynowym produkcji GM o pojemności 2 l i mocy 220 KM, który w wersji ze skrzynią manualną prędkość 100 km/h osiągał w 6,9 s i maksymalnie rozpędzał pojazd do 240 km/h. W pojeździe w porównaniu do ostatniego rocznika produkcji GM zmieniono m.in. fotele i zagłówki. Samochód sprzedawany był wyłącznie na rynku szwedzkim, a zamówienia składać można było pośrednictwem internetu. W 2014 roku przygotowano mocniejszą wersję Hirsch Edition, o mocy zwiększonej do 275 KM. W czerwcu 2016 roku firma NEVS ogłosiła, iż rezygnuje z wykorzystywania marki Saab, w związku z wygaśnięciem praw do jej używania.
    Samochód osobowy produkowany pod szwedzką marką Saab w latach 1998–2011 oraz ponownie przez szwedzkie przedsiębiorstwo NEVS w latach 2013–2014. Druga generacja Saaba 9-3 została zaprezentowana po raz pierwszy w 2002 roku. Zupełnie nowe wcielenie modelu otrzymało tym razem kod fabryczny YS3F. Konstrukcja pojazdu została opracowana na bazie płyty podłogowej amerykańskiego koncernu General Motors -Epsilon I na której powstały m.in. Opel Vectra C, Fiat Croma oraz Cadillac BLS. Pojazd otrzymał klasyczną sylwetkę nadwozia, której charakterystycznym dla marki Saab elementem był trójdzielny wlot powietrza. Podobnie jak inne modele marki stacyjkę umieszczono pomiędzy przednimi fotelami. Od 2 grudnia 2013 roku do maja 2014 roku po wykupieniu Saaba przez nowego inwestora - NEVS prowadzono ponowną produkcję modelu 9-3. W ofercie znajdował się wyłącznie model 9-3 Aero z nadwoziem sedan. Konfiguracja ta bazowała na zmodyfikowanej wersji Griffin z ostatnich lat produkcji przez GM. Saab sprzedawany przez NEVS od produkowanego do 2011 roku modelu różnił się m.in. logo z którego zniknęła charakterystyczna głowa gryfa, lecz pozostał napis SAAB. Te auta oferowano wyłącznie z turbodoładowanym silnikiem benzynowym produkcji GM o pojemności 2 l i mocy 220 KM, który w wersji ze skrzynią manualną prędkość 100 km/h osiągał w 6,9 s i maksymalnie rozpędzał pojazd do 240 km/h. W pojeździe w porównaniu do ostatniego rocznika produkcji GM zmieniono m.in. fotele i zagłówki. Samochód sprzedawany był wyłącznie na rynku szwedzkim, a zamówienia składać można było pośrednictwem internetu. W 2014 roku przygotowano mocniejszą wersję Hirsch Edition, o mocy zwiększonej do 275 KM. W czerwcu 2016 roku firma NEVS ogłosiła, iż rezygnuje z wykorzystywania marki Saab, w związku z wygaśnięciem praw do jej używania.
    5 kwietnia 2022, 21:53 przez AwokadoOo (PW) | Do ulubionych | Skomentuj