Momencik, trwa przetwarzanie danych   loading-animation
  • Szukaj


     

    Znalazłem 242 takie materiały
    Bentley Continental GT – Spot #22 - 23.07.2010

Ostatni Continental w zestawieniu. Potem już sobie dałem z nimi spokój, bo mi się przejadły. Gdy kiedykolwiek jeszcze trafi się inny niż czarny, na pewno pstryknę mu zdjęcie :)

Drugie zdjęcie: http://fotozrzut.pl/zdjecia/8f722aaea8.jpg
Dla zainteresowanych samym obiektem (ruiną): http://dolny-slask.org.pl/512787,Wroclaw,Kosciol_Chrystusowy.html
    Spot #22 - 23.07.2010

    Ostatni Continental w zestawieniu. Potem już sobie dałem z nimi spokój, bo mi się przejadły. Gdy kiedykolwiek jeszcze trafi się inny niż czarny, na pewno pstryknę mu zdjęcie :)

    Drugie zdjęcie: http://fotozrzut.pl/zdjecia/8f722aaea8.jpg
    Dla zainteresowanych samym obiektem (ruiną): http://dolny-slask.org.pl/512787,Wroclaw,Kosciol_Chrystusowy.html
    8 sierpnia 2014, 21:36 przez MarcinWrc (PW) | Do ulubionych | Skomentuj (2)
    Źródło:

    Mój aparat

    Porsche 911 (964) – Spot #19 - 23.05.2010
    Spot #19 - 23.05.2010
    7 sierpnia 2014, 20:20 przez MarcinWrc (PW) | Do ulubionych | Skomentuj (3)
    Źródło:

    Mój aparat

    Porsche 356 Speedster '56 – Jako fan marki Porsche, nie mogłem nie narysować tego modelu. Jeden z dwóch najpiękniejszych modeli tej marki, drugi to 911 oczywiście.
Arkusz A3, kredki 12-kolorowe, gumka i około 23 godzin pracy, ale warto się było wysilić.
    Jako fan marki Porsche, nie mogłem nie narysować tego modelu. Jeden z dwóch najpiękniejszych modeli tej marki, drugi to 911 oczywiście.
    Arkusz A3, kredki 12-kolorowe, gumka i około 23 godzin pracy, ale warto się było wysilić.
    2 sierpnia 2014, 18:47 przez schemeck (PW) | Do ulubionych | Skomentuj (3)
    Źródło:

    Moje rysunki: https://www.facebook.com/schemeck.r…

    Przekroje samochodów "Fiat 126 (1973)" – SILNIK
pojemność skokowa:  594 ccm
moc:  23KM
moment obr.:  39Nm
układ silnika, liczba cylindrów:  rzędowy, 2
położenie silnika:  tył
ustawienie silnika:  podłużnie
średnica x skok tłoka:  73.50mm x 70.00mm
typ:  OHV - zawory w głowicy, wałek rozrządu w bloku silnika
stopień sprężania:  7.50:1

OSIĄGI
przyspieszenie 0-100 km/h:  54s
prędkość maksymalna:  105km/h
stosunek mocy do masy:  0.04 KM/kg

ZAWIESZENIE
napęd:  na koła tylne
hamulce przód / tył:  bębnowe / bębnowe
skrzynia biegów:  liczba biegów: 4, skrzynia biegów: manualna

WYMIARY i WAGI
długość:  3054mm
szerokość:  1378mm
wysokość:  1302mm
rozstaw osi:  1840mm
prześwit:  140mm
masa:  580kg
pojemność zbiornika paliwa:  21 litrów

CIEKAWOSTKI
-Łącznie wyprodukowano 4671586 sztuk Fiatów 126, z czego we Włoszech powstało 1352912 sztuk. W Polsce wyprodukowano łącznie 3318674 sztuk Fiatów 126, z czego w Bielsku-Białej – 1152325, a w Tychach – 2166349.
-W latach 1974-75 austriacka firma Steyr-Daimler-Puch w miejscowości Graz produkowała własną wersję Fiata 126, zwaną Fiat-Steyr 126 lub Steyr-Puch 126, gdzie przychodziły samochody bez silnika i bez kół.Montowany był własny, dwucylindrowy silnik typu bokser,o parametrach i osiągach lepszych niż Fiat 126 600. Pojemność skokowa wynosiła 643 cm³, moc 25 KM, moment obrotowy 41Nm przy, stopień sprężania 7,8. Silnik ten zapewniał wyraźnie lepsze osiągi niż 126p 600, do 100 km/h w zaledwie 37s zamiast 54s. Prędkość maksymalna również wzrosła do ok. 115 km/h (126p - 105 km/h). Spalanie było wyższe o ok. pół litra na 100 km. Samochód seryjnie wyposażony był w niezależne ogrzewanie benzynowe co miało wpływ na wyższą cenę o ok. 23%
    SILNIK
    pojemność skokowa: 594 ccm
    moc: 23KM
    moment obr.: 39Nm
    układ silnika, liczba cylindrów: rzędowy, 2
    położenie silnika: tył
    ustawienie silnika: podłużnie
    średnica x skok tłoka: 73.50mm x 70.00mm
    typ: OHV - zawory w głowicy, wałek rozrządu w bloku silnika
    stopień sprężania: 7.50:1

    OSIĄGI
    przyspieszenie 0-100 km/h: 54s
    prędkość maksymalna: 105km/h
    stosunek mocy do masy: 0.04 KM/kg

    ZAWIESZENIE
    napęd: na koła tylne
    hamulce przód / tył: bębnowe / bębnowe
    skrzynia biegów: liczba biegów: 4, skrzynia biegów: manualna

    WYMIARY i WAGI
    długość: 3054mm
    szerokość: 1378mm
    wysokość: 1302mm
    rozstaw osi: 1840mm
    prześwit: 140mm
    masa: 580kg
    pojemność zbiornika paliwa: 21 litrów

    CIEKAWOSTKI
    -Łącznie wyprodukowano 4671586 sztuk Fiatów 126, z czego we Włoszech powstało 1352912 sztuk. W Polsce wyprodukowano łącznie 3318674 sztuk Fiatów 126, z czego w Bielsku-Białej – 1152325, a w Tychach – 2166349.
    -W latach 1974-75 austriacka firma Steyr-Daimler-Puch w miejscowości Graz produkowała własną wersję Fiata 126, zwaną Fiat-Steyr 126 lub Steyr-Puch 126, gdzie przychodziły samochody bez silnika i bez kół.Montowany był własny, dwucylindrowy silnik typu bokser,o parametrach i osiągach lepszych niż Fiat 126 600. Pojemność skokowa wynosiła 643 cm³, moc 25 KM, moment obrotowy 41Nm przy, stopień sprężania 7,8. Silnik ten zapewniał wyraźnie lepsze osiągi niż 126p 600, do 100 km/h w zaledwie 37s zamiast 54s. Prędkość maksymalna również wzrosła do ok. 115 km/h (126p - 105 km/h). Spalanie było wyższe o ok. pół litra na 100 km. Samochód seryjnie wyposażony był w niezależne ogrzewanie benzynowe co miało wpływ na wyższą cenę o ok. 23%
    1 sierpnia 2014, 16:05 przez kubiisz (PW) | Do ulubionych | Skomentuj (3)
    Przekroje samochodów "Honda NSX / Acura NSX (1990)" – SILNIK
pojemność skokowa:  2977cm3
moc:  274KM
moment obr.:  285Nm
układ silnika, liczba cylindrów:  widlasty, 6
położenie silnika:  centralnie
ustawienie silnika:  poprzecznie
średnica x skok tłoka:  90.00mm x 78.00mm
typ:  DOHC - dwa wałki rozrządu w głowicy
stopień sprężania:  10.20:1

OSIĄGI
przyspieszenie 0-100 km/h:  5.7s
prędkość maksymalna:  274km/h
stosunek mocy do masy:  0.196KM/kg

ZAWIESZENIE
napęd:  na koła tylne
średnica zawracania:  11.60m
hamulce przód / tył:  wentylowane tarczowe / wentylowane tarczowe , ABS
skrzynia biegów:  liczba biegów: 6, skrzynia biegów: manualna

WYMIARY i WAGI
długość:  4404mm
szerokość:  1811mm
wysokość:  1171mm
rozstaw osi:  2530mm
prześwit:  135mm
masa:  1365kg
pojemność zbiornika paliwa:  70litrów

CIEKAWOSTKI
-Podwozie samochodu zostało zaprojektowane przy pomocy jednego z największych w historii kierowców Formuły 1 - Ayrtona Senny.
-Po testach na torze Nurburgring niemiecki kierowca Hans-Joachim Stuck powiedział – “Ta Honda to najlepsze Ferrari”
-Honda NSX była pierwszym autem na świecie z nadwoziem wykonanym w pełni z aluminium. Z lekkich stopów wykonano także podwozie oraz elementy innowacyjnego niezależnego przedniego i tylnego zawieszenia.
-Po raz pierwszy zastosowano również opracowany przez Hondę silnik ze zmiennymi fazami rozrządu - VTEC.
-Produkcję auta zakończono z powodu nie spełnienia restrykcyjnych norm emisji spalin oraz zmianami w przepisach dotyczących wyposażenia
-Proces nakładania lakieru na Hondę NSX składał się z 23 etapów zapewniając piękny połysk oraz świetną konserwację
    SILNIK
    pojemność skokowa: 2977cm3
    moc: 274KM
    moment obr.: 285Nm
    układ silnika, liczba cylindrów: widlasty, 6
    położenie silnika: centralnie
    ustawienie silnika: poprzecznie
    średnica x skok tłoka: 90.00mm x 78.00mm
    typ: DOHC - dwa wałki rozrządu w głowicy
    stopień sprężania: 10.20:1

    OSIĄGI
    przyspieszenie 0-100 km/h: 5.7s
    prędkość maksymalna: 274km/h
    stosunek mocy do masy: 0.196KM/kg

    ZAWIESZENIE
    napęd: na koła tylne
    średnica zawracania: 11.60m
    hamulce przód / tył: wentylowane tarczowe / wentylowane tarczowe , ABS
    skrzynia biegów: liczba biegów: 6, skrzynia biegów: manualna

    WYMIARY i WAGI
    długość: 4404mm
    szerokość: 1811mm
    wysokość: 1171mm
    rozstaw osi: 2530mm
    prześwit: 135mm
    masa: 1365kg
    pojemność zbiornika paliwa: 70litrów

    CIEKAWOSTKI
    -Podwozie samochodu zostało zaprojektowane przy pomocy jednego z największych w historii kierowców Formuły 1 - Ayrtona Senny.
    -Po testach na torze Nurburgring niemiecki kierowca Hans-Joachim Stuck powiedział – “Ta Honda to najlepsze Ferrari”
    -Honda NSX była pierwszym autem na świecie z nadwoziem wykonanym w pełni z aluminium. Z lekkich stopów wykonano także podwozie oraz elementy innowacyjnego niezależnego przedniego i tylnego zawieszenia.
    -Po raz pierwszy zastosowano również opracowany przez Hondę silnik ze zmiennymi fazami rozrządu - VTEC.
    -Produkcję auta zakończono z powodu nie spełnienia restrykcyjnych norm emisji spalin oraz zmianami w przepisach dotyczących wyposażenia
    -Proces nakładania lakieru na Hondę NSX składał się z 23 etapów zapewniając piękny połysk oraz świetną konserwację
    30 lipca 2014, 19:45 przez kubiisz (PW) | Do ulubionych | Skomentuj (1)
    Fiat 127p – Wczoraj, 23.07 wracając do domu coś na mnie zerknęło z otwartego garażu. Okazało się, że to od 25 lat garażowany Fiat 127p z 1974 roku. Użytkowany przez starszych państwa, za czasów swojej świetności, teraz pod opieką wnuka pierwszego właściciela. Pod maską tego pięknie zachowanego samochodu, znajduje się silnik Fiata o pojemności 900cc. Aktualnie Fiacik jest w fazie renowacji. Niestety samochód nie będzie używany do codziennej jazdy, tylko do celów wystawowych.
    Wczoraj, 23.07 wracając do domu coś na mnie zerknęło z otwartego garażu. Okazało się, że to od 25 lat garażowany Fiat 127p z 1974 roku. Użytkowany przez starszych państwa, za czasów swojej świetności, teraz pod opieką wnuka pierwszego właściciela. Pod maską tego pięknie zachowanego samochodu, znajduje się silnik Fiata o pojemności 900cc. Aktualnie Fiacik jest w fazie renowacji. Niestety samochód nie będzie używany do codziennej jazdy, tylko do celów wystawowych.
    24 lipca 2014, 11:19 przez KondaS (PW) | Do ulubionych | Skomentuj (4)
    Źródło:

    własne

    22-23.06.2013 Wrocław.
    30 czerwca 2014, 18:01 przez NightStalker93 (PW) | Do ulubionych | Skomentuj (1)
    Kultowe samochody – BMW 850 E31
Sportowa wersja modelu 850i była produkowana w latach 1992-1996. W tym czasie powstało 1510 egzemplarzy. Sportowa odmiana odznaczała się mocniejszym silnikiem i bardzo dobrymi hamulcami (już wersja seryjna hamowała ze 100 km/h na odcinku 38,5 m).

Różnice między BMW 850i a 850 CSi były znaczące. W obydwu autach co prawda montowano tę samą skrzynię biegów(6 biegową manualną) i to samo koło zamachowe, jednak dyferencjał stosowany w wersji 850i miał przełożenie 3,15, a w 850CSi miał przełożenie 2,93. Zawieszenie w stosunku do podstawowego modelu było sztywniejsze i obniżone o 15mm, a servotronic został na nowo opracowany przez specjalistów z Motorsport. W silniku zwiększono stopień sprężania z 8.8:1 na 9.8:1. Mimo niskich obrotów maksymalnych(jednostka osiąga 5300 obr./min) silnik bardzo dobrze wchodzi na obroty i kolejne zmiany biegów przychodzą z łatwością dzięki momentowi obrotowemu większemu o 100 Nm.

Lata produkcji:	Sierpień 1992 – Listopad 1996
Typ silnika:	(BMW V12 – OHC 24-zaworowy)
Silnik:	(Widlasty 12-Cylindrowy
Głowica:	OHC, 2 zawory na cylinder.
Komputer:	Bosch Motronic M2.3.2
Pojemność skok cm³:	5576 cm ³ (5.6 litra)
Średnica cylindra x skok tłoka (mm):	80 × 86,0 mm
Moc kW (KM):	'280 kW (380 KM) przy 5300 obr./min
Max. moment obrotowy:	'550 Nm przy 4000 obr./min
Stopień sprężania:	9,80:1
Przełożenia / skrzynia biegów:	6-biegowa manualna Getrag typ S65 – model 560, napęd na koła tylne
1 – 4.25:1, 2 – 2.53:1, 3 – 1.68:1, 4 – 1,23:1, 5 – 1.00:1, 6 – 0.83:1, wsteczny – 3.89:1
Układ hamulcowy:	Tarcze wentylowane z przodu czterotłoczkowe i z tyłu jednotłoczkowe, firmy Brembo
Średnica tarcz – (Przód: Ø 345/32 mm / Tył: Ø 328/20 mm)	
Karoseria / Nadwozie:	Stalowa-Karoseria
Rozstaw osi:	2684mm
Opony:	Felgi 7 1/2" x 18" z aluminium firmy Speedline / lub felgi typu M Technic II – 5 szprychowe
Opony – (Dunlop – przód: 235 × 45 ZR17 / tył: 265 × 40 ZR17)
Miary D x S x W (mm):	4780 × 1855 × 1330 mm
Zbiornik paliwa: 	90 l
Masa własna:	1865 kg
Przyśpieszenie
0–100 km/h:	6,0 s
Prędkość maksymalna (km/h):	250 / 298 km/h
Droga hamowania [m]
(100–0 km/h):	(zimne) 36,5 m
(rozgrzane) 36,5 m
    BMW 850 E31
    Sportowa wersja modelu 850i była produkowana w latach 1992-1996. W tym czasie powstało 1510 egzemplarzy. Sportowa odmiana odznaczała się mocniejszym silnikiem i bardzo dobrymi hamulcami (już wersja seryjna hamowała ze 100 km/h na odcinku 38,5 m).

    Różnice między BMW 850i a 850 CSi były znaczące. W obydwu autach co prawda montowano tę samą skrzynię biegów(6 biegową manualną) i to samo koło zamachowe, jednak dyferencjał stosowany w wersji 850i miał przełożenie 3,15, a w 850CSi miał przełożenie 2,93. Zawieszenie w stosunku do podstawowego modelu było sztywniejsze i obniżone o 15mm, a servotronic został na nowo opracowany przez specjalistów z Motorsport. W silniku zwiększono stopień sprężania z 8.8:1 na 9.8:1. Mimo niskich obrotów maksymalnych(jednostka osiąga 5300 obr./min) silnik bardzo dobrze wchodzi na obroty i kolejne zmiany biegów przychodzą z łatwością dzięki momentowi obrotowemu większemu o 100 Nm.

    Lata produkcji: Sierpień 1992 – Listopad 1996
    Typ silnika: (BMW V12 – OHC 24-zaworowy)
    Silnik: (Widlasty 12-Cylindrowy
    Głowica: OHC, 2 zawory na cylinder.
    Komputer: Bosch Motronic M2.3.2
    Pojemność skok cm³: 5576 cm ³ (5.6 litra)
    Średnica cylindra x skok tłoka (mm): 80 × 86,0 mm
    Moc kW (KM): '280 kW (380 KM) przy 5300 obr./min
    Max. moment obrotowy: '550 Nm przy 4000 obr./min
    Stopień sprężania: 9,80:1
    Przełożenia / skrzynia biegów: 6-biegowa manualna Getrag typ S65 – model 560, napęd na koła tylne
    1 – 4.25:1, 2 – 2.53:1, 3 – 1.68:1, 4 – 1,23:1, 5 – 1.00:1, 6 – 0.83:1, wsteczny – 3.89:1
    Układ hamulcowy: Tarcze wentylowane z przodu czterotłoczkowe i z tyłu jednotłoczkowe, firmy Brembo
    Średnica tarcz – (Przód: Ø 345/32 mm / Tył: Ø 328/20 mm)
    Karoseria / Nadwozie: Stalowa-Karoseria
    Rozstaw osi: 2684mm
    Opony: Felgi 7 1/2" x 18" z aluminium firmy Speedline / lub felgi typu M Technic II – 5 szprychowe
    Opony – (Dunlop – przód: 235 × 45 ZR17 / tył: 265 × 40 ZR17)
    Miary D x S x W (mm): 4780 × 1855 × 1330 mm
    Zbiornik paliwa: 90 l
    Masa własna: 1865 kg
    Przyśpieszenie
    0–100 km/h: 6,0 s
    Prędkość maksymalna (km/h): 250 / 298 km/h
    Droga hamowania [m]
    (100–0 km/h): (zimne) 36,5 m
    (rozgrzane) 36,5 m
    3 czerwca 2014, 9:52 przez Walder (PW) | Do ulubionych | Skomentuj (1)
    1983 Nissan NRV II Concept - Ciekawe wnętrza #23 – Kolejne kosmiczne wnętrze z Japonii, z masą przycisków i dużymi wyświetlaczami. Futurystyczny kokpit tworzy niesamowity kontrast z szybami na korbkę, oraz banalnymi suwakami do obsługi nawiewów.
    Kolejne kosmiczne wnętrze z Japonii, z masą przycisków i dużymi wyświetlaczami. Futurystyczny kokpit tworzy niesamowity kontrast z szybami na korbkę, oraz banalnymi suwakami do obsługi nawiewów.
    2 czerwca 2014, 16:51 przez Ltvnsky (PW) | Do ulubionych | Skomentuj
    W nocy pojedziemy z prędkością maksymalnie 50 km/h! – Niewielu kierowców pamięta o tym, że nocą ograniczenie prędkości w mieście jest inne niż za dnia. Między 5, a 23 w nocy możemy podróżować z prędkością 60 km/h, zaś od rana do 23 musimy zwolnić o 10 km/h.

Polskie przepisy drogowe są jednak wyjątkowe w skali Europy, gdzie ograniczenie prędkości w mieście jest ujednolicone.

Obecnie trwają konsultację dotyczące tej zmiany, ale jak powiedział poseł Stanisław Żmijan, przewodniczący Komisji Infrastruktury „Wiele osób już popiera taki zapis". Zdaniem ekspertów takie rozwiązanie to krok w dobrą stronę i nie ma powodu, aby obowiązywały dwa różne ograniczenia.
    Niewielu kierowców pamięta o tym, że nocą ograniczenie prędkości w mieście jest inne niż za dnia. Między 5, a 23 w nocy możemy podróżować z prędkością 60 km/h, zaś od rana do 23 musimy zwolnić o 10 km/h.

    Polskie przepisy drogowe są jednak wyjątkowe w skali Europy, gdzie ograniczenie prędkości w mieście jest ujednolicone.

    Obecnie trwają konsultację dotyczące tej zmiany, ale jak powiedział poseł Stanisław Żmijan, przewodniczący Komisji Infrastruktury „Wiele osób już popiera taki zapis". Zdaniem ekspertów takie rozwiązanie to krok w dobrą stronę i nie ma powodu, aby obowiązywały dwa różne ograniczenia.