Momencik, trwa przetwarzanie danych   loading-animation
  • Szukaj


     

    Znalazłem 338 takich materiałów
    Peugeot 205 T16 –
    31 października 2022, 22:22 przez AwokadoOo (PW) | Do ulubionych | Skomentuj
    Zapraszam Was do obejrzenia mojego corocznego przeglądu opon całorocznych w rozmiarze 205/55r16. Tym razem wybrałem dla Was 11 najciekawszych modeli opon wielosezonowych. Dajcie znać w komentarzach, które z prezentowanych opon całorocznych chcielibyście bym wziął do testu drogowego!
    10 października 2022, 18:04 przez radzioflatout (PW) | Do ulubionych | Skomentuj
    Źródło:

    www.youtube.com/motolab

    Peugeot 205 GTI – Samochód osobowy klasy aut miejskich produkowany przez francuską markę Peugeot latach 1983-1998. Samochód uważany jest za przełomowy model Peugeota, który zapoczątkował sukcesy finansowe firmy. Przed 205 Peugeot był uważany za najbardziej konserwatywnego producenta spośród francuskiej "wielkiej trójki", który potrafi wytwarzać tylko wielkie sedany takie, jak 504 i 505. U genezy 205 leży przejęcie przez Peugeota firmy Simca w 1978 roku, która posiadała doświadczenie w tworzeniu małych samochodów. W 205 stosowano wiele rodzajów silników benzynowych i diesli. W pierwszych 205 używano silnika typu X "Douvrin" ze starszego modelu Peugeota 104. Później użyto nowszych silników benzynowych serii TU, XU oraz diesla XUD. Pierwsze 205 GTI pojawiły się w 1984 roku i najpierw do napędu stosowane były czterocylindrowe silniki o pojemności 1,6 l o mocy 105 KM i pozwalały na osiągnięcie prędkości maksymalnej 185 km/h i przyspieszenie do 100 km/h w 8,7 sekund. Dostępny był również silnik 1,6 GTI o zwiększonej mocy, który generował moc 115 KM i pozwalał na osiągnięcie prędkości maksymalnej 195 km/h i przyspieszenie 0-100 km/h w 8,7 sekund. Najsilniejszym silnikiem dostępnym w wersji GTI był Silnik 1,9 GTI wprowadzony na rynek w 1986 roku. Silnik ten generował moc 130 KM i pozwalał na osiągnięcie prędkości maksymalnej 203 km/h i przyspieszenie do 100 km/h w 7,8 sekundy. Produkcja 205 zmniejszała się po wprowadzeniu wspólnie zastępujących go modeli 106 i 306. Rynkowy popyt zachęcił jednak Peugeota do stworzenia modelu 206, który zadebiutował w roku 1998. W tym samym roku zakończono produkcję Peugeota 205.
    Samochód osobowy klasy aut miejskich produkowany przez francuską markę Peugeot latach 1983-1998. Samochód uważany jest za przełomowy model Peugeota, który zapoczątkował sukcesy finansowe firmy. Przed 205 Peugeot był uważany za najbardziej konserwatywnego producenta spośród francuskiej "wielkiej trójki", który potrafi wytwarzać tylko wielkie sedany takie, jak 504 i 505. U genezy 205 leży przejęcie przez Peugeota firmy Simca w 1978 roku, która posiadała doświadczenie w tworzeniu małych samochodów. W 205 stosowano wiele rodzajów silników benzynowych i diesli. W pierwszych 205 używano silnika typu X "Douvrin" ze starszego modelu Peugeota 104. Później użyto nowszych silników benzynowych serii TU, XU oraz diesla XUD. Pierwsze 205 GTI pojawiły się w 1984 roku i najpierw do napędu stosowane były czterocylindrowe silniki o pojemności 1,6 l o mocy 105 KM i pozwalały na osiągnięcie prędkości maksymalnej 185 km/h i przyspieszenie do 100 km/h w 8,7 sekund. Dostępny był również silnik 1,6 GTI o zwiększonej mocy, który generował moc 115 KM i pozwalał na osiągnięcie prędkości maksymalnej 195 km/h i przyspieszenie 0-100 km/h w 8,7 sekund. Najsilniejszym silnikiem dostępnym w wersji GTI był Silnik 1,9 GTI wprowadzony na rynek w 1986 roku. Silnik ten generował moc 130 KM i pozwalał na osiągnięcie prędkości maksymalnej 203 km/h i przyspieszenie do 100 km/h w 7,8 sekundy. Produkcja 205 zmniejszała się po wprowadzeniu wspólnie zastępujących go modeli 106 i 306. Rynkowy popyt zachęcił jednak Peugeota do stworzenia modelu 206, który zadebiutował w roku 1998. W tym samym roku zakończono produkcję Peugeota 205.
    18 września 2022, 20:29 przez AwokadoOo (PW) | Do ulubionych | Skomentuj
    Subaru BRZ – Sportowe coupe produkowany przez japońskie Subaru w latach 2012-2020. Samochód został zaprezentowany podczas Los Angeles Auto Show w dniu 16 listopada 2011 roku oraz na Tokyo Motor Show w 2011 roku. Do napędu BRZ używany jest czterocylindrowy silnik Bokser o pojemności 2 litrów, który wytwarza moc 200 KM oraz moment obrotowy 205 Nm. BRZ osiąga prędkość maksymalną 230 km/h i przyspiesza do 100 km/h w 7,6 sekund z manualną skrzynią biegów, a w 8,2 sekundy ze skrzynią automatyczną. W sierpniu 2013 roku wprowadzono do sprzedaży w Japonii BRZ w wersji tS (Tuned by STI). Samochód opracowany został przez fabrycznego tunera Subaru, czyli STI. Silnik pozostał bez zmian, poprawiono natomiast zawieszenie i aerodynamikę. Standardowe wyposażenie Subaru BRZ Active obejmuje m.in. 16-calowe obręcze, aluminiowe nakładki na pedały, kierownica i mieszki skrzyni biegów oraz hamulca ręcznego obszyte skórą, ośmiogłośnikowy system audio z nawigacją, klimatyzacja oraz ABS, VSC, elektrycznie sterowane szyby, ksenonowe reflektory, elektrycznie regulowane lusterka, LED-owe światła do jazdy dziennej, przednie poduszki powietrzne, poduszkę powietrzną chroniącą kolana kierowcy, przednie boczne poduszki powietrzne, kurtyny powietrzne, fotel kierowcy z elektryczną regulacją wysokości, komputer pokładowy, centralny zamek oraz inteligentny system ratunkowy.
    Sportowe coupe produkowany przez japońskie Subaru w latach 2012-2020. Samochód został zaprezentowany podczas Los Angeles Auto Show w dniu 16 listopada 2011 roku oraz na Tokyo Motor Show w 2011 roku. Do napędu BRZ używany jest czterocylindrowy silnik Bokser o pojemności 2 litrów, który wytwarza moc 200 KM oraz moment obrotowy 205 Nm. BRZ osiąga prędkość maksymalną 230 km/h i przyspiesza do 100 km/h w 7,6 sekund z manualną skrzynią biegów, a w 8,2 sekundy ze skrzynią automatyczną. W sierpniu 2013 roku wprowadzono do sprzedaży w Japonii BRZ w wersji tS (Tuned by STI). Samochód opracowany został przez fabrycznego tunera Subaru, czyli STI. Silnik pozostał bez zmian, poprawiono natomiast zawieszenie i aerodynamikę. Standardowe wyposażenie Subaru BRZ Active obejmuje m.in. 16-calowe obręcze, aluminiowe nakładki na pedały, kierownica i mieszki skrzyni biegów oraz hamulca ręcznego obszyte skórą, ośmiogłośnikowy system audio z nawigacją, klimatyzacja oraz ABS, VSC, elektrycznie sterowane szyby, ksenonowe reflektory, elektrycznie regulowane lusterka, LED-owe światła do jazdy dziennej, przednie poduszki powietrzne, poduszkę powietrzną chroniącą kolana kierowcy, przednie boczne poduszki powietrzne, kurtyny powietrzne, fotel kierowcy z elektryczną regulacją wysokości, komputer pokładowy, centralny zamek oraz inteligentny system ratunkowy.
    17 września 2022, 18:29 przez AwokadoOo (PW) | Do ulubionych | Skomentuj
    Toyota GT86 – Sportowe coupe produkowane przez japońską markę Toyota od 16 marca 2012 roku wraz z bliźniaczą odmianą - Subaru BRZ, od której różni się jedynie kilkoma detalami. Nazwa GT86 nawiązuje do Toyoty AE86 produkowanej w latach 80. Prototyp Toyoty GT86 – model FT-86 zadebiutował na Tokyo Motor Show 2009. FT-86 Concept został zaprojektowany w europejskim studiu Toyoty ED2 mieszczącym się w Nicei. Styliści inspirowali się stylizacją prototypu Toyoty FT-HS, który zadebiutował na targach Detroit Auto Show 2007. Kilka miesięcy po rozpoczęciu produkcji Toyota dodała możliwość kupienia GT86 ze specjalnym pakietem aerodynamicznym, składającym się z dużego tylnego spoilera, przeprojektowanego zderzaka oraz nowych nakładek na progi. Jak zapewnia producent, akcesoria te znacząco poprawiają docisk auta do nawierzchni. Do napędu GT86 został użyty dwulitrowy silnik Boxer 6M. Silnik ten wytwarza moc 200 KM i moment obrotowy 205 Nm. Samochód osiąga prędkość maksymalną 226 km/h i przyspiesza do 100 km/h w 7,6 sekund ze  skrzynią manualną, a z automatyczną w 8,2 sekundy.
    Sportowe coupe produkowane przez japońską markę Toyota od 16 marca 2012 roku wraz z bliźniaczą odmianą - Subaru BRZ, od której różni się jedynie kilkoma detalami. Nazwa GT86 nawiązuje do Toyoty AE86 produkowanej w latach 80. Prototyp Toyoty GT86 – model FT-86 zadebiutował na Tokyo Motor Show 2009. FT-86 Concept został zaprojektowany w europejskim studiu Toyoty ED2 mieszczącym się w Nicei. Styliści inspirowali się stylizacją prototypu Toyoty FT-HS, który zadebiutował na targach Detroit Auto Show 2007. Kilka miesięcy po rozpoczęciu produkcji Toyota dodała możliwość kupienia GT86 ze specjalnym pakietem aerodynamicznym, składającym się z dużego tylnego spoilera, przeprojektowanego zderzaka oraz nowych nakładek na progi. Jak zapewnia producent, akcesoria te znacząco poprawiają docisk auta do nawierzchni. Do napędu GT86 został użyty dwulitrowy silnik Boxer 6M. Silnik ten wytwarza moc 200 KM i moment obrotowy 205 Nm. Samochód osiąga prędkość maksymalną 226 km/h i przyspiesza do 100 km/h w 7,6 sekund ze skrzynią manualną, a z automatyczną w 8,2 sekundy.
    24 sierpnia 2022, 18:23 przez AwokadoOo (PW) | Do ulubionych | Skomentuj
    Peugeot 205 GTI – Samochód osobowy klasy aut miejskich produkowany przez francuską markę Peugeot latach 1983-1998. 205 uważany jest za przełomowy model Peugeota, który zapoczątkował sukcesy finansowe firmy. Przed 205 producent uważany był był uważany za najbardziej konserwatywnego producenta spośród francuskiej "wielkiej trójki", który potrafi wytwarzać tylko wielkie sedany takie, jak 504 i 505. U genezy 205 leży przejęcie przez Peugeota firmy Simca w 1978 roku, która posiadała doświadczenie w tworzeniu małych samochodów. W 205 stosowano wiele rodzajów silników benzynowych i diesli. W pierwszych 205 używano silnika typu X "Douvrin" ze starszego modelu Peugeota 104. Później użyto nowszych silników benzynowych serii TU, XU oraz diesla XUD. Podczas 15-letniego okresu produkcji 205 nie został poddany faceliftingowi poza drobnymi zmianami deski rozdzielczej w 1987 roku i niewielkich zmian m.in. tylnej klapy oraz świateł w 1990 roku. Pierwsze wersje GTI pojawiły się w 1984 roku i początkowo do napędu użyto czterocylindrowego silnika o pojemności 1,6 l i mocy 115 km, co pozwalało na przyspieszenie do 100 km/h 8,7 sekund i osiągnąć prędkość maksymalną 195 km/h. Silnik 1,9 GTI został wprowadzony na rynek w 1986 roku, generował on moc 130 KM, dzięki czemu przyspieszenie do 100 km/h zajmowało 7,8 sekund, a prędkość maksymalna zwiększyła się do 203 km/h. Produkcja 205 zmniejszała się po wprowadzeniu wspólnie zastępujących go modeli 106 i 306. Rynkowy popyt zachęcił jednak Peugeota do stworzenia modelu 206, który zadebiutował w roku 1998. W tym samym roku zaprzestano produkcji 205.
    Samochód osobowy klasy aut miejskich produkowany przez francuską markę Peugeot latach 1983-1998. 205 uważany jest za przełomowy model Peugeota, który zapoczątkował sukcesy finansowe firmy. Przed 205 producent uważany był był uważany za najbardziej konserwatywnego producenta spośród francuskiej "wielkiej trójki", który potrafi wytwarzać tylko wielkie sedany takie, jak 504 i 505. U genezy 205 leży przejęcie przez Peugeota firmy Simca w 1978 roku, która posiadała doświadczenie w tworzeniu małych samochodów. W 205 stosowano wiele rodzajów silników benzynowych i diesli. W pierwszych 205 używano silnika typu X "Douvrin" ze starszego modelu Peugeota 104. Później użyto nowszych silników benzynowych serii TU, XU oraz diesla XUD. Podczas 15-letniego okresu produkcji 205 nie został poddany faceliftingowi poza drobnymi zmianami deski rozdzielczej w 1987 roku i niewielkich zmian m.in. tylnej klapy oraz świateł w 1990 roku. Pierwsze wersje GTI pojawiły się w 1984 roku i początkowo do napędu użyto czterocylindrowego silnika o pojemności 1,6 l i mocy 115 km, co pozwalało na przyspieszenie do 100 km/h 8,7 sekund i osiągnąć prędkość maksymalną 195 km/h. Silnik 1,9 GTI został wprowadzony na rynek w 1986 roku, generował on moc 130 KM, dzięki czemu przyspieszenie do 100 km/h zajmowało 7,8 sekund, a prędkość maksymalna zwiększyła się do 203 km/h. Produkcja 205 zmniejszała się po wprowadzeniu wspólnie zastępujących go modeli 106 i 306. Rynkowy popyt zachęcił jednak Peugeota do stworzenia modelu 206, który zadebiutował w roku 1998. W tym samym roku zaprzestano produkcji 205.
    Toyota GT86 CS-R3 – Samochód sportowy o nadwoziu coupe produkowany przez japońską markę Toyota od 16 marca 2012 roku wraz z bliźniaczą odmianą - Subaru BRZ, od której różni się jedynie kilkoma detalami. Samochód nazwą nawiązuje do produkowanej w latach 80. Toyoty AE86. Wersja koncepcyjna GT86 nazwana była Toyota FT-86. Rajdową wersję CS-R3 opracowano w Toyota Motorsport GmbH pod kątem wymogów kategorii R3 FIA. Badania zgodności z przepisami zakończono pomyślnie w październiku 2015 r. i tym samym GT86 CS-R3 stał się pierwszym nowym samochodem rajdowym z napędem na tylną oś, który otrzymał homologację FIA w XXI wieku. Główne różnice w stosunku do modelu standardowego obejmują zwiększenie mocy silnika z 200 do 232 KM i maksymalnego momentu obrotowego z 205 do 235 Nm, zastosowanie sześciostopniowej, sekwencyjnej skrzyni biegów Drenth i mechanizmu różnicowego o ograniczonym poślizgu, wzmocnione zawieszenie i hamulce, sportowy układ wydechowy i standardowo montowaną klatkę bezpieczeństwa.
    Samochód sportowy o nadwoziu coupe produkowany przez japońską markę Toyota od 16 marca 2012 roku wraz z bliźniaczą odmianą - Subaru BRZ, od której różni się jedynie kilkoma detalami. Samochód nazwą nawiązuje do produkowanej w latach 80. Toyoty AE86. Wersja koncepcyjna GT86 nazwana była Toyota FT-86. Rajdową wersję CS-R3 opracowano w Toyota Motorsport GmbH pod kątem wymogów kategorii R3 FIA. Badania zgodności z przepisami zakończono pomyślnie w październiku 2015 r. i tym samym GT86 CS-R3 stał się pierwszym nowym samochodem rajdowym z napędem na tylną oś, który otrzymał homologację FIA w XXI wieku. Główne różnice w stosunku do modelu standardowego obejmują zwiększenie mocy silnika z 200 do 232 KM i maksymalnego momentu obrotowego z 205 do 235 Nm, zastosowanie sześciostopniowej, sekwencyjnej skrzyni biegów Drenth i mechanizmu różnicowego o ograniczonym poślizgu, wzmocnione zawieszenie i hamulce, sportowy układ wydechowy i standardowo montowaną klatkę bezpieczeństwa.