30 lat temu, zadebiutował pierwszy, japoński, podwójnie doładowany silnik DOHC, czyli konstrukcja Toyoty przy współpracy z Yamahą - 1G-GTE. Rzędowa szóstka o pojemności dwóch litrów, posiada dwie turbosprężarki CT-12, moc 185 KM i moment obrotowy wynoszący 235 Nm. Silnik dostępny był od 1985 roku między innymi w samochodach widocznych na zdjęciu, czyli Toyota Soarer (Z20), Mark II (X70) oraz Supra (A70). Z czasem silnik przechodził kolejne usprawnienia, ostatecznie, jego parametry to 210 KM i 275 Nm. Na początku lat 90, zastąpił go 1JZ-GTE.
Delikatne zmiany, ciąg dalszy prac nad udoskonalaniem Ecli nadal trwa. Na dniach będę zakładał dokładkę zderzaka na tył, światła wsteczne, jak i przeciwmgielne.
Na górze aktualne.
Ciekawy tylnonapędowy sedan Toyoty, sprzedawany również w USA z kierownicą "po naszej stronie", jako Cressida (różnił się nieco detalami). Jednak to japońskie wersje tradycyjnie były najmocniejsze, w 1985 roku pojawiła się GX71 GT Twin Turbo, wyposażona w pierwszy japoński silnik DOHC z dwoma turbosprężarkami (R6 2.0L 1G-GTEU, 185 KM i 235 Nm). Generacja X70 do dzisiaj popularna jest w japońskim drifcie oraz wśród tunerów na rodzimym rynku. Klasyczny napęd, mocne, rozwojowe silniki i prosty, elegancki design, to cechy które jeszcze długo będą przedłużać jej życie.
Eclipse jest do zrobienia będzie ciekawy projekt ,zaopatrzyłem się już w mnóstwo części teraz tylko robota,jak na razie zmieniłem dolot hamulce z sigmy 2 tłoczkowe będzie skrzynia od 7 bolta a więc 1 i 2 będą krótsze,wnętrze będzie wymieniane ,koło zamachowe stoczone,głowica do regeneracji,wywalenie balansu ,delikatne obniżenie i blacharka .Wkrótce więcej filmików :P