Dziewiąta i ostatnia generacja Mark II produkowana w latach 2000-2004 (w nadwoziu sedan, gdyż kombi przetrwało jako Mark II Blit do 2007 r.). Samochód wychodził w wersjach AWD i RWD, ze skrzynią manualną i automatyczną. Gama silników (wszystkie R6) : 2.0L 1G-FE (160 KM), 2.5L 1JZ-GE (200 KM), 2.5L 1JZ-FSE (200 KM) oraz 2.5L turbo 1JZ-GTE (280 KM). Dzisiaj, z racji napędu i silników, często używany do driftu, głównie w Japonii.
Tylnonapędowy sedan, produkowany w latach 1988-1992. Najmocniejsza opcja pojawiła się w 1990 roku, odświeżona GT Twin Turbo, 2.5L 1JZ-GTE 280 KM (w latach 1988-1990 ta wersja miała 2.0L 1G-GTE 210 KM).
30 lat temu, zadebiutował pierwszy, japoński, podwójnie doładowany silnik DOHC, czyli konstrukcja Toyoty przy współpracy z Yamahą - 1G-GTE. Rzędowa szóstka o pojemności dwóch litrów, posiada dwie turbosprężarki CT-12, moc 185 KM i moment obrotowy wynoszący 235 Nm. Silnik dostępny był od 1985 roku między innymi w samochodach widocznych na zdjęciu, czyli Toyota Soarer (Z20), Mark II (X70) oraz Supra (A70). Z czasem silnik przechodził kolejne usprawnienia, ostatecznie, jego parametry to 210 KM i 275 Nm. Na początku lat 90, zastąpił go 1JZ-GTE.