Momencik, trwa przetwarzanie danych   loading-animation
  • Szukaj


     

    Znalazłem 133 takie materiały
    Golf IV – Mój Golf IV 2000 r.
Motor:1896 cm3
Motor moc kW:74 kW
Motor moc KM:101 KM
Moment obrotowy:240/1800 N*m/rot.
Układ zasilania paliwem: Common rail 
Turbina: Turbina 
Cylinder treści: 4
Średnica cylindra: 795 mm
Ilość zaworów cylindra:	2
Ilość biegów: 5 
Paliwo:	Diesel
Pojemność zbiornika paliwa: 55l
Maksymalna prędkość:188 (184) km/h
Przyspieszenie do 100km/h:11.3 (11.3) 12.7 s
Zużycie paliwa (miasto):6.8 (8.6) l/100km
Zużycie paliwa (trasa):	4.3 (5.1) l/100km
Średnie zużycie paliwa:	5.2 (6.4) l/100km
Średnia podróż z pełnym zbiornikiem:1100 km
    Mój Golf IV 2000 r.
    Motor:1896 cm3
    Motor moc kW:74 kW
    Motor moc KM:101 KM
    Moment obrotowy:240/1800 N*m/rot.
    Układ zasilania paliwem: Common rail
    Turbina: Turbina
    Cylinder treści: 4
    Średnica cylindra: 795 mm
    Ilość zaworów cylindra: 2
    Ilość biegów: 5
    Paliwo: Diesel
    Pojemność zbiornika paliwa: 55l
    Maksymalna prędkość:188 (184) km/h
    Przyspieszenie do 100km/h:11.3 (11.3) 12.7 s
    Zużycie paliwa (miasto):6.8 (8.6) l/100km
    Zużycie paliwa (trasa): 4.3 (5.1) l/100km
    Średnie zużycie paliwa: 5.2 (6.4) l/100km
    Średnia podróż z pełnym zbiornikiem:1100 km
    5 stycznia 2014, 21:27 przez handlarz87 (PW) | Do ulubionych | Skomentuj (8)
    Lancia 037 – Przedstawiona Lancia jest ostatnim tylnonapędowym samochodem który wygrał mistrzostwo konstruktorów w rajdowych mistrzostwach świata 1983r. Z powodzeniem rywalizowała z znacznie cięższym i bardziej skomplikowanym autem jakim było Audi Quattro. Ostateczna wersja czyli evo 2 miała 330 koni mechanicznych i ważyła 1100. Auto to zastąpiła Lancia Delta s4.
    Przedstawiona Lancia jest ostatnim tylnonapędowym samochodem który wygrał mistrzostwo konstruktorów w rajdowych mistrzostwach świata 1983r. Z powodzeniem rywalizowała z znacznie cięższym i bardziej skomplikowanym autem jakim było Audi Quattro. Ostateczna wersja czyli evo 2 miała 330 koni mechanicznych i ważyła 1100. Auto to zastąpiła Lancia Delta s4.
    11 grudnia 2013, 14:48 przez domino1596 (PW) | Do ulubionych | Skomentuj (1)
    Scania r 1100 –
    8 grudnia 2013, 19:05 przez ~frenk6 | Do ulubionych | Skomentuj (6)
    Dracula - Polski projekt – Silniczek Yamahy Drag Star 1100
    Silniczek Yamahy Drag Star 1100
    19 listopada 2013, 17:13 przez Maxiking (PW) | Do ulubionych | Skomentuj (4)
    Któremu mocy na pewno nie brakuje
    17 listopada 2013, 0:51 przez DanielTel (PW) | Do ulubionych | Skomentuj
    Taki tam Golfik czwartej generacji – Napędzany silnikiem montowanym m.in. w Chevrolecie Corvette oraz Camaro. Widlasta ósemka o oznaczeniu LS1, momencie obrotowym na poziomie 1400 Nm oraz mocy równej 1056 KM, uzyskująca, przy masie 1100 kg, godny pochwały wynik 1,04 kg/KM.
    Napędzany silnikiem montowanym m.in. w Chevrolecie Corvette oraz Camaro. Widlasta ósemka o oznaczeniu LS1, momencie obrotowym na poziomie 1400 Nm oraz mocy równej 1056 KM, uzyskująca, przy masie 1100 kg, godny pochwały wynik 1,04 kg/KM.
    4 listopada 2013, 19:04 przez Sarge (PW) | Do ulubionych | Skomentuj (5)
    Ducati Monster 1100 – Customowa Wersja Fajnego Monsterka.
    Customowa Wersja Fajnego Monsterka.
    30 października 2013, 19:34 przez Makabrycy (PW) | Do ulubionych | Skomentuj
    GSXR 1100 –
    29 października 2013, 13:41 przez Chlodny (PW) | Do ulubionych | Skomentuj
    Nie każdy wie, a wiedzieć by chciał: Anti Lag – Podtrzymanie turbiny (nazywane również ALS -Anti-Lag System) jest systemem pozwalającym zminimalizować Turbo-Lag Time czyli "turbo dziurę". Turbo dziury  w sporcie rajdowym nie są zjawiskiem lubianym. Czas trwania turbo dziury jest uzależniony od wielu czynników, do których należą: inercja, efektywny przepływ powietrza, ciśnienie zwrotne. Problem ten jest częściowo rozwiązany przez zamontowanie w układzie turbo dump valve (zawór upustowy/blow off), który wkracza do akcji, kiedy kierowca zdejmuje nogę z pedału gazu. Wtedy słyszalny jest charakterystyczny szelest uchodzącego powietrza. W silnikach rajdowych jest bardzo powszechne "złe" dopasowanie turbosprężarki (pod względem wielkości) by wytworzyć dostatecznie dużą wartość ciśnienia (spalin) i zapewnić wystarczającą prace silnika. W dużych turbo sprężarkach turbo dziury rosną prawie proporcjonalnie do objętości turbo. W takich przypadkach blow off jest niewystarczający do utrzymania turbo "na obrotach" gdy kierowca odpuszcza pedał gazu. Dodatkowo rajdowe samochody posiadają zwężkę na turbinie (turbo restrictor) ze względu na przepis FIA. Jednym z efektów tej restrykcji jest wydłużenie turbo dziury. Dlatego też w silnikach w specyfikacjach rajdowych, gdzie moment obrotowy i osiągi silnika są istotnymi czynnikami, stosowanie podtrzymania turbo jest bardzo istotne. Podczas Turbo Lag silnik jest dużo mniej "czuły" i jego wydajność spada poniżej wartości nominalnej. Aby przeciwdziałać efektom Turbo Lag, niektórzy kierowcy stosują technikę Waltera Rohrla, polegającą na hamowaniu lewa noga z równoczesnym dociskaniem pedału gazu, aby utrzymać turbo sprężarkę na obrotach. Anti Lag System było bardzo prostym pomysłem lecz w rzeczywistości bardzo trudnym do wdrożenia. W sporcie pierwsze ALS zastosowała Toyota nazywając swój system Toyota Combustion Control System, podczas gdy Mitsubishi nazwało swój system Post Combustion Control System. Ku rozwiązaniu problemu turbo lag przyszła elektronika, która opóźnia moment zapłonu mieszanki tak, aby jej spalenie następowało prawie w momencie otwarcia zaworów wylotowych. Efektem tego jest zwiększenie energii strumienia spalin, wyrzucanych do kolektora wydechowego. Energia te jest już wstanie utrzymać obroty wirnika turbosprężarki. W ten oto sposób po zmianie biegu mamy do dyspozycji cala moc silnika. Minusami tego systemu jest zmniejszenie trwałości


- samej turbiny, temperatury osiągają tutaj 1100 ºC 
- wydechu (gdy system zamontowany jest w cywilnych samochodach wydech może być uszkodzony nawet po 100 km) 

Innymi efektami ALS to niesamowity dźwięk wydobywający się z wydechu. 
No i oczywiście kierowcy którzy nie lubią stosować techniki "left foot braking" nie muszą już jej nadużywać.

W rajdówkach stosuje się również do ALS-u tzw. szprycer (water injection) co schładza zawory a także pozwala  na lepsze spalanie mieszanki.
    Podtrzymanie turbiny (nazywane również ALS -Anti-Lag System) jest systemem pozwalającym zminimalizować Turbo-Lag Time czyli "turbo dziurę". Turbo dziury w sporcie rajdowym nie są zjawiskiem lubianym. Czas trwania turbo dziury jest uzależniony od wielu czynników, do których należą: inercja, efektywny przepływ powietrza, ciśnienie zwrotne. Problem ten jest częściowo rozwiązany przez zamontowanie w układzie turbo dump valve (zawór upustowy/blow off), który wkracza do akcji, kiedy kierowca zdejmuje nogę z pedału gazu. Wtedy słyszalny jest charakterystyczny szelest uchodzącego powietrza. W silnikach rajdowych jest bardzo powszechne "złe" dopasowanie turbosprężarki (pod względem wielkości) by wytworzyć dostatecznie dużą wartość ciśnienia (spalin) i zapewnić wystarczającą prace silnika. W dużych turbo sprężarkach turbo dziury rosną prawie proporcjonalnie do objętości turbo. W takich przypadkach blow off jest niewystarczający do utrzymania turbo "na obrotach" gdy kierowca odpuszcza pedał gazu. Dodatkowo rajdowe samochody posiadają zwężkę na turbinie (turbo restrictor) ze względu na przepis FIA. Jednym z efektów tej restrykcji jest wydłużenie turbo dziury. Dlatego też w silnikach w specyfikacjach rajdowych, gdzie moment obrotowy i osiągi silnika są istotnymi czynnikami, stosowanie podtrzymania turbo jest bardzo istotne. Podczas Turbo Lag silnik jest dużo mniej "czuły" i jego wydajność spada poniżej wartości nominalnej. Aby przeciwdziałać efektom Turbo Lag, niektórzy kierowcy stosują technikę Waltera Rohrla, polegającą na hamowaniu lewa noga z równoczesnym dociskaniem pedału gazu, aby utrzymać turbo sprężarkę na obrotach. Anti Lag System było bardzo prostym pomysłem lecz w rzeczywistości bardzo trudnym do wdrożenia. W sporcie pierwsze ALS zastosowała Toyota nazywając swój system Toyota Combustion Control System, podczas gdy Mitsubishi nazwało swój system Post Combustion Control System. Ku rozwiązaniu problemu turbo lag przyszła elektronika, która opóźnia moment zapłonu mieszanki tak, aby jej spalenie następowało prawie w momencie otwarcia zaworów wylotowych. Efektem tego jest zwiększenie energii strumienia spalin, wyrzucanych do kolektora wydechowego. Energia te jest już wstanie utrzymać obroty wirnika turbosprężarki. W ten oto sposób po zmianie biegu mamy do dyspozycji cala moc silnika. Minusami tego systemu jest zmniejszenie trwałości


    - samej turbiny, temperatury osiągają tutaj 1100 ºC
    - wydechu (gdy system zamontowany jest w cywilnych samochodach wydech może być uszkodzony nawet po 100 km)

    Innymi efektami ALS to niesamowity dźwięk wydobywający się z wydechu.
    No i oczywiście kierowcy którzy nie lubią stosować techniki "left foot braking" nie muszą już jej nadużywać.

    W rajdówkach stosuje się również do ALS-u tzw. szprycer (water injection) co schładza zawory a także pozwala na lepsze spalanie mieszanki.
    25 sierpnia 2013, 13:33 przez DaN0 (PW) | Do ulubionych | Skomentuj (4)
    Fiat Cinquecento 1100 Sporting – Foto Sportinga w zimowo-wiosennej scenerii
    Foto Sportinga w zimowo-wiosennej scenerii
    31 lipca 2013, 23:38 przez Wiktor6915 (PW) | Do ulubionych | Skomentuj
    Źródło:

    własne