Momencik, trwa przetwarzanie danych   loading-animation
  • Szukaj


     

    Znalazłem 158 takich materiałów
    Syrenka 105 – Ma 300 konny silnik z BMW 330
    Ma 300 konny silnik z BMW 330
    29 listopada 2013, 17:41 przez poziom0102 (PW) | Do ulubionych | Skomentuj (4)
    Nasza duma cz 1 – Oficjalna produkcja w Polsce ruszyła 6 czerwca 1973 roku w zakładach w Bielsku-Białej. We wrześniu 1975 roku rozpoczęto montaż w Tychach. Pierwsza modernizacja samochodu nastąpiła w 1977, zwiększono pojemność silnika do 652 cm³, w układzie dolotowym zastosowano tłumik szmerów ssania, prądnicę prądu stałego zastąpiono alternatorem. Najbardziej widoczną zmianą była likwidacja skrajnych szczelin na pokrywie silnika, dzięki czemu poprawiono chłodzenie i nieco wyciszono silnik. Modyfikacje pozwoliły na wzrost mocy do 17,7 kW. Zmian doczekał się również układ hamulcowy, powiększono średnicę bębnów do 185 mm, oraz zmieniono rozstaw śrub mocujących koła z 4x190 na 4x98.

W latach 1974-75 austriacka firma Steyr-Daimler-Puch w miejscowości Graz produkowała własną wersję Fiata 126, zwaną Fiat-Steyr 126 lub Steyr-Puch 126, gdzie przychodziły samochody bez silnika i bez kół.Montowany był własny, dwucylindrowy silnik typu bokser, o parametrach i osiągach lepszych niż Fiat 126 600. Pojemność skokowa wynosiła 643 cm³, moc 25 KM przy 4800 obr./min., maks. moment obrotowy 41 Nm przy 3000 obr./min., stopień sprężania 7,8. Silnik ten zapewniał wyraźnie lepsze osiągi niż 126p 600, bowiem do 80 km/h rozpędzał się w ok. 18,5 s zamiast 21,5 s, do 100 km/h w zaledwie 37 s zamiast 54 s. Prędkość maksymalna również wzrosła do ok. 115 km/h (126p - 105 km/h). Spalanie było wyższe o ok. pół litra na 100 km. Samochód seryjnie wyposażony był w niezależne ogrzewanie benzynowe co miało wpływ na wyższą cenę o ok. 23%.
    Oficjalna produkcja w Polsce ruszyła 6 czerwca 1973 roku w zakładach w Bielsku-Białej. We wrześniu 1975 roku rozpoczęto montaż w Tychach. Pierwsza modernizacja samochodu nastąpiła w 1977, zwiększono pojemność silnika do 652 cm³, w układzie dolotowym zastosowano tłumik szmerów ssania, prądnicę prądu stałego zastąpiono alternatorem. Najbardziej widoczną zmianą była likwidacja skrajnych szczelin na pokrywie silnika, dzięki czemu poprawiono chłodzenie i nieco wyciszono silnik. Modyfikacje pozwoliły na wzrost mocy do 17,7 kW. Zmian doczekał się również układ hamulcowy, powiększono średnicę bębnów do 185 mm, oraz zmieniono rozstaw śrub mocujących koła z 4x190 na 4x98.

    W latach 1974-75 austriacka firma Steyr-Daimler-Puch w miejscowości Graz produkowała własną wersję Fiata 126, zwaną Fiat-Steyr 126 lub Steyr-Puch 126, gdzie przychodziły samochody bez silnika i bez kół.Montowany był własny, dwucylindrowy silnik typu bokser, o parametrach i osiągach lepszych niż Fiat 126 600. Pojemność skokowa wynosiła 643 cm³, moc 25 KM przy 4800 obr./min., maks. moment obrotowy 41 Nm przy 3000 obr./min., stopień sprężania 7,8. Silnik ten zapewniał wyraźnie lepsze osiągi niż 126p 600, bowiem do 80 km/h rozpędzał się w ok. 18,5 s zamiast 21,5 s, do 100 km/h w zaledwie 37 s zamiast 54 s. Prędkość maksymalna również wzrosła do ok. 115 km/h (126p - 105 km/h). Spalanie było wyższe o ok. pół litra na 100 km. Samochód seryjnie wyposażony był w niezależne ogrzewanie benzynowe co miało wpływ na wyższą cenę o ok. 23%.
    28 listopada 2013, 9:12 przez mrozu111 (PW) | Do ulubionych | Skomentuj
    Mazda RX7 trochę o niej – Samochód Mazda RX-7 oficjalnie zaprezentowano w marcu 1978 roku. Było to auto sportowe, które charakteryzowało się bardzo niskim jak na tamte czasy współczynnikiem oporu powietrza Cx=0,36. We wszystkich modelach tego auta montowany był oryginalny silnik z tłokiem obrotowym skonstruowany według patentu Feliksa Wankla nazwany od jego nazwiska silnikiem Wankla. Pierwszy model RX-7 był wyposażony w silnik o pojemności 1146 cm³ (2x573cm³) porównywalną z pojemnością 2292 cm³ silnika konwencjonalnego. Początkowo był produkowany w dwóch wersjach silnikowych o mocy 95 KM i 105 KM. Od roku 1983 pojazd otrzymał nowy turbodoładowany silnik i elektroniczny system wtrysku paliwa. W roku 1985 pojawiła się druga generacja modelu RX-7 o pojemności 2x654 cm³ z turbodoładowaniem. Trzecia generacja tego modelu produkowana była od roku 1992. Zasadniczą wadą tego modelu było wysokie spalanie. Obecnie jego miejsce w Europie zajmuje nowy model sportowego coupe - Mazda RX-8.
    Samochód Mazda RX-7 oficjalnie zaprezentowano w marcu 1978 roku. Było to auto sportowe, które charakteryzowało się bardzo niskim jak na tamte czasy współczynnikiem oporu powietrza Cx=0,36. We wszystkich modelach tego auta montowany był oryginalny silnik z tłokiem obrotowym skonstruowany według patentu Feliksa Wankla nazwany od jego nazwiska silnikiem Wankla. Pierwszy model RX-7 był wyposażony w silnik o pojemności 1146 cm³ (2x573cm³) porównywalną z pojemnością 2292 cm³ silnika konwencjonalnego. Początkowo był produkowany w dwóch wersjach silnikowych o mocy 95 KM i 105 KM. Od roku 1983 pojazd otrzymał nowy turbodoładowany silnik i elektroniczny system wtrysku paliwa. W roku 1985 pojawiła się druga generacja modelu RX-7 o pojemności 2x654 cm³ z turbodoładowaniem. Trzecia generacja tego modelu produkowana była od roku 1992. Zasadniczą wadą tego modelu było wysokie spalanie. Obecnie jego miejsce w Europie zajmuje nowy model sportowego coupe - Mazda RX-8.
    28 listopada 2013, 13:43 przez mrozu111 (PW) | Do ulubionych | Skomentuj
    Syrena 105 – fani czterech kółek zrobili dobrą robote
    Fani czterech kółek zrobili dobrą robote
    24 listopada 2013, 10:02 przez prodrifter (PW) | Do ulubionych | Skomentuj (1)
    To jest nasze! – Syrena 105 L
    Syrena 105 L
    23 listopada 2013, 16:20 przez duszek (PW) | Do ulubionych | Skomentuj
    Fiat 126NP – Prototyp polskiego Fiata 126p, posiadał napęd na przednią oś oraz 2-o cylindrowy, 4-o suwowy, umieszczony z przodu chłodzony powietrzem silnik który rozwijał prędkość 105 km/h.
    Prototyp polskiego Fiata 126p, posiadał napęd na przednią oś oraz 2-o cylindrowy, 4-o suwowy, umieszczony z przodu chłodzony powietrzem silnik który rozwijał prędkość 105 km/h.
    21 listopada 2013, 21:32 przez RoRo (PW) | Do ulubionych | Skomentuj (3)
    Parę osób chciało więc wstawiam – Maluszek z wystawy w Poznań City Center, po prawej kawałek Borewicza a z lewej Wartburga. Mam jeszcze zdjęcie Syrenki 105 z tyłu potem może wstawię.
    Maluszek z wystawy w Poznań City Center, po prawej kawałek Borewicza a z lewej Wartburga. Mam jeszcze zdjęcie Syrenki 105 z tyłu potem może wstawię.
    20 listopada 2013, 21:11 przez Choros (PW) | Do ulubionych | Skomentuj (3)
    Źródło:

    Własne

    Wystawa aut w Poznań City Center – Syrenka 105 oraz Fiat 125p :) Mam jeszcze parę fotek, jak się będzie podobało to wstawię. Obok widać jeszcze kawałek Warszawy.
    Syrenka 105 oraz Fiat 125p :) Mam jeszcze parę fotek, jak się będzie podobało to wstawię. Obok widać jeszcze kawałek Warszawy.
    19 listopada 2013, 21:28 przez Choros (PW) | Do ulubionych | Skomentuj (3)
    Źródło:

    Własne

    Ferrari - tak to oryginał – Model z 1995 roku
Rzędowa czwóreczka o mocy 105 KM i maxymalnej prędkości 265 km/h.
    Model z 1995 roku
    Rzędowa czwóreczka o mocy 105 KM i maxymalnej prędkości 265 km/h.
    6 listopada 2013, 18:19 przez Chlodny (PW) | Do ulubionych | Skomentuj
    A ty już umyłeś swój samochód przed jutrzejszym świętem? – Moja mazda 3 1.6 diesel fabryczne 105 koni przerobione na 145 daje radę
    Moja mazda 3 1.6 diesel fabryczne 105 koni przerobione na 145 daje radę
    31 października 2013, 16:20 przez Orzech125p (PW) | Do ulubionych | Skomentuj (3)