Reklama
Marki > Puch

pasji, uniesienia, szczęścia i wolności.
Lecz co roku szczęście nagle coś ucina,
gdyż po jesieni nadchodzi wszak zima.
I znów czerń drogi śnieżny puch przykrywa,
a walkę z wytrwałością pogoda wygrywa
Więc maszyny nasze zostają w garażu.
A serca smutek wypełnia od razu.
Bo każdy wie, że w ten czas zimowy
zamiera na ulicach ruch motocyklowy.
Porzucamy choppery, ścigacze, enduro
by na wycieczki udawać się furą.
Ale samochody nas nie podniecają,
nasz świat jednoślady wszakże napędzają.
Więc wszyscy czekamy aż wiosna nastanie
i znów na motorach zacznie się śmiganie.
I powróci radość, i pasja i szczęście
doświadczane w siodle na każdym zakręcie.
Więc nadziei bracie, proszę, nie oddalaj,
a zimie mówię serdecznie: SPIE……!
Chciałbym dla wszystkich użytkowników i Administracji Motokillera życzyć Wesołych, spokojnych i radosnych Świąt!

pojemność skokowa: 594 ccm
moc: 23KM
moment obr.: 39Nm
układ silnika, liczba cylindrów: rzędowy, 2
położenie silnika: tył
ustawienie silnika: podłużnie
średnica x skok tłoka: 73.50mm x 70.00mm
typ: OHV - zawory w głowicy, wałek rozrządu w bloku silnika
stopień sprężania: 7.50:1
OSIĄGI
przyspieszenie 0-100 km/h: 54s
prędkość maksymalna: 105km/h
stosunek mocy do masy: 0.04 KM/kg
ZAWIESZENIE
napęd: na koła tylne
hamulce przód / tył: bębnowe / bębnowe
skrzynia biegów: liczba biegów: 4, skrzynia biegów: manualna
WYMIARY i WAGI
długość: 3054mm
szerokość: 1378mm
wysokość: 1302mm
rozstaw osi: 1840mm
prześwit: 140mm
masa: 580kg
pojemność zbiornika paliwa: 21 litrów
CIEKAWOSTKI
-Łącznie wyprodukowano 4671586 sztuk Fiatów 126, z czego we Włoszech powstało 1352912 sztuk. W Polsce wyprodukowano łącznie 3318674 sztuk Fiatów 126, z czego w Bielsku-Białej – 1152325, a w Tychach – 2166349.
-W latach 1974-75 austriacka firma Steyr-Daimler-Puch w miejscowości Graz produkowała własną wersję Fiata 126, zwaną Fiat-Steyr 126 lub Steyr-Puch 126, gdzie przychodziły samochody bez silnika i bez kół.Montowany był własny, dwucylindrowy silnik typu bokser,o parametrach i osiągach lepszych niż Fiat 126 600. Pojemność skokowa wynosiła 643 cm³, moc 25 KM, moment obrotowy 41Nm przy, stopień sprężania 7,8. Silnik ten zapewniał wyraźnie lepsze osiągi niż 126p 600, do 100 km/h w zaledwie 37s zamiast 54s. Prędkość maksymalna również wzrosła do ok. 115 km/h (126p - 105 km/h). Spalanie było wyższe o ok. pół litra na 100 km. Samochód seryjnie wyposażony był w niezależne ogrzewanie benzynowe co miało wpływ na wyższą cenę o ok. 23%

Polonez 2000Rally Grupy B - podobnie jak w przypadku Fiata to zaledwie jedna z wielu rajdowych wersji
Fiat 131 Abarth - 4 MŚ konstruktorów(1977-1980), 2 MŚ kierowców (1978,1980)
Reanault Alpine a110 - MŚ w sezonie 1973
Fiat Abarth 850 następca rajdowych 500, 595, 600 i bliźniak Steyr-Puch 850, którym jeździł min. Sobiesław Zasada
To już koniec tej serii, wydaje mi sie, że wyczerpałem temat samochodów rajdowych. W tym materiale zamieściłem te, które nie dostały sie na główną a są jednak bardzo istotne (131, A110) oraz te, które ciągle odkładałem na później. Bardzo prosze o dzielenie sie opiniami na temat tej serii, może uważacie, że coś ominąłem.

Jednym z montowanych w modelu 164 silników było legendarne V6 opracowane przez Giuseppe Busso. Niezawodne – przy odpowiednim serwisowaniu zapewniało bezproblemowe przebiegi rzędu 400 tys. km – i piękne, równie dobrze jak pod maską prezentowałoby się na eksponowanym miejscu w salonie, ciesząc oczy rzędem lśniących kolektorów.
Po liftingu z roku 1993 napędzający wcześniejszą wersję QV 200-konny silnik zyskał dodatkowych 12 zaworów i 32 konie. Okazało się jednak, że przedni napęd nie jest w stanie należycie wykorzystać potencjału jednostki. Rozwiązaniem okazał się napęd na wszystkie koła. Jego przygotowanie zlecono austriackiej firmie Steyr-Daimler-Puch, która stworzyła konstrukcję o niespotykanym na tamte czasy poziomie zaawansowania.
Zastosowano przedni dyferencjał konwencjonalny, tylny typu Torsen, natomiast centralnym elementem stałego napędu na cztery koła był układ Viscomatic, czyli kombinacja kół planetarnych i sprzęgła wiskotycznego, sprzężony z układem wspomagania progresywnego. Rozdziałem momentu między przednią a tylną oś sterował system elektroniczny analizujący prędkość, promień skrętu, obroty silnika, stopień otwarcia przepustnicy i dane z ABS-u. Układ był niezwykle skomplikowany.
Wyposażenie seryjne było bogate, zawierało między innymi automatyczną klimatyzację, podgrzewane i elektrycznie sterowane fotele, lusterka oraz szyby, reflektory soczewkowe, a przede wszystkim wspomniane zawieszenie z elektroniczną regulacją twardości.
Lista wyposażenia dodatkowego zawierała lakier metalizowany, elektrycznie otwierany dach i skórzane fotele Recaro Memory. Te ostatnie dzisiaj poszukiwane przez miłośników modelu osiągają astronomiczne ceny rzędu zwykłej przednionapędowej 164 w niezłym stanie
1 2 > ostatnia ›
« poprzednia 1 2 następna »
Reklama